PLEB(s) - czyli rulsy na ojro [w pierwszym poście]
- leon
- trener
- Posty: 10600
- Rejestracja: 13 lut 2015, 07:42
-
Zdobyte trofea
Pozostałe odznaki
Re: PLEB(s) - czyli rulsy na ojro
nawet gorzej
Amazonki PL-stół-11 78-28-26
Chaos PL-stół-11 9-4-2
Chaos Renegades PL-stół-11 4-0-0
Wood elfs PL-stół-11 3-0-2
Orcs PL-stół-11 10-5-3
Lizardmen PL-stół-11 1-0-0
Chaos PL-stół-11 9-4-2
Chaos Renegades PL-stół-11 4-0-0
Wood elfs PL-stół-11 3-0-2
Orcs PL-stół-11 10-5-3
Lizardmen PL-stół-11 1-0-0
- 2GUTTA
- blitzer
- Posty: 1403
- Rejestracja: 14 sty 2017, 00:07
-
Zdobyte trofea
Re: PLEB(s) - czyli rulsy na ojro
Nie ja zaczalem argumenty „musimy przekonac komitet Euro” ja tylko napisalem, ze aktualnego nie bedzie trzeba przekonywac, bo jest za kierunkiem zmian w ktorym zmierzamy
- rover
- blitzer
- Posty: 1639
- Rejestracja: 02 lip 2013, 11:49
-
Zdobyte trofea
Re: PLEB(s) - czyli rulsy na ojro
Fakty są takie:
1. Draft aktualnego Euro jest słabiutki, co doskonale widać po rozkładzie drużyn (czekałem aż to zostanie opublikowane zanim się tu wypowiem, chociaż takiego wyniku możnabyło się spodziewać). 90% teamów ma 6-7 zespołów z T1. Praktycznie każdy zespół ma WE, DE, Lizaki i UD. Statystycznie 70% gier będziemy grali vs te teamy. W BB jest ponad 20 ras, a Euro ogranicza grę do 8-10 tak na serio. I rozumiem punkt widzenia Leona, ale argumenty mnie nie przekonują. Nie chcę się zatrzymywać w rozwoju na poziomie wanilii BB1, gdzie było 9 ras. Leon piszesz o trzech tierach z punktu widzenia gościa, który gra tylko amazonkami, które zawsze będą w T1. Ale patrząc szerzej - jest cała masa ludzi, która chciałaby pograć turniejowo i miec szanse coś ugrać, zespołami spoza T1. Organizując taki duży event trzeba to imo zdecydowanie uwzględnić.
2. Robienie 5+ tierów to z kolei jakaś komedia. BB nie polega na tym, żeby niziołki były turniejowo grywalne na poziomie darków. To nie jest ten system i dysproporcje pomiędzy niektórymi rasami powinny być zachowane.
3. WC to bardzo fajny kompromis, ponieważ rozszerza pool, nazwijmy to, grywlanych drużyn do praktycznie 14-16.
4. Niezależnie od tego co będzie grane na Euro2020 na pewno nie zadowoli wszystkich, wiec imo nie ma sensu się na tym skupiać
5. Odnośnie reprezentatywnej grupy do badań nad tierami nic prostszego niż wziąć statystyki z NAFu i dodatkowo z ReBBL. Kilkaset meczy rocznie na niskim TV tam grają w tym turnieje w formacie szwajcarskim afaik, a prowadzą to m. in. kolesie którzy będą grali z nami w tym roku na euro, więc na pewno pomogą.
Reasumujac, moim zdaniem, system z czterema tierami jest bardzo ciekawy. Możnaby to niby rozszerzyć do 5 tierów, ale osobiście nie widze takiej potrzeby. Czy niezbędny jest podział na dni meczowe? To się okaże po kilku turniejach, ale na bazie tego co zagrałem w tym systemie do tej pory wydaje mi się, że to na serio kwestia kosmetyczna. Natomiast uważam, że powinniśmy zachować złoty środek w proponowaniu zmian - nie spłycajmy systemu do poziomu tegorocznego euro, ale też nie róbmy jakiejś wielkiej rewolucji.
1. Draft aktualnego Euro jest słabiutki, co doskonale widać po rozkładzie drużyn (czekałem aż to zostanie opublikowane zanim się tu wypowiem, chociaż takiego wyniku możnabyło się spodziewać). 90% teamów ma 6-7 zespołów z T1. Praktycznie każdy zespół ma WE, DE, Lizaki i UD. Statystycznie 70% gier będziemy grali vs te teamy. W BB jest ponad 20 ras, a Euro ogranicza grę do 8-10 tak na serio. I rozumiem punkt widzenia Leona, ale argumenty mnie nie przekonują. Nie chcę się zatrzymywać w rozwoju na poziomie wanilii BB1, gdzie było 9 ras. Leon piszesz o trzech tierach z punktu widzenia gościa, który gra tylko amazonkami, które zawsze będą w T1. Ale patrząc szerzej - jest cała masa ludzi, która chciałaby pograć turniejowo i miec szanse coś ugrać, zespołami spoza T1. Organizując taki duży event trzeba to imo zdecydowanie uwzględnić.
2. Robienie 5+ tierów to z kolei jakaś komedia. BB nie polega na tym, żeby niziołki były turniejowo grywalne na poziomie darków. To nie jest ten system i dysproporcje pomiędzy niektórymi rasami powinny być zachowane.
3. WC to bardzo fajny kompromis, ponieważ rozszerza pool, nazwijmy to, grywlanych drużyn do praktycznie 14-16.
4. Niezależnie od tego co będzie grane na Euro2020 na pewno nie zadowoli wszystkich, wiec imo nie ma sensu się na tym skupiać
5. Odnośnie reprezentatywnej grupy do badań nad tierami nic prostszego niż wziąć statystyki z NAFu i dodatkowo z ReBBL. Kilkaset meczy rocznie na niskim TV tam grają w tym turnieje w formacie szwajcarskim afaik, a prowadzą to m. in. kolesie którzy będą grali z nami w tym roku na euro, więc na pewno pomogą.
Reasumujac, moim zdaniem, system z czterema tierami jest bardzo ciekawy. Możnaby to niby rozszerzyć do 5 tierów, ale osobiście nie widze takiej potrzeby. Czy niezbędny jest podział na dni meczowe? To się okaże po kilku turniejach, ale na bazie tego co zagrałem w tym systemie do tej pory wydaje mi się, że to na serio kwestia kosmetyczna. Natomiast uważam, że powinniśmy zachować złoty środek w proponowaniu zmian - nie spłycajmy systemu do poziomu tegorocznego euro, ale też nie róbmy jakiejś wielkiej rewolucji.
GAMONIE witają MYSZĘ!
FUMBBL: rover
FUMBBL: rover
- teillman
- trener
- Posty: 3230
- Rejestracja: 11 sty 2017, 00:31
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: PLEB(s) - czyli rulsy na ojro
zawsze możemy amazonki zrobić niegrywalne
- rover
- blitzer
- Posty: 1639
- Rejestracja: 02 lip 2013, 11:49
-
Zdobyte trofea
Re: PLEB(s) - czyli rulsy na ojro
Nie chodzi mi o to, ze Leon lobbuje rozwiązania wygodne dla Amazonek, chodzi o to, że aktualne euro to uwstecznienie BB o 10 lat
GAMONIE witają MYSZĘ!
FUMBBL: rover
FUMBBL: rover
- teillman
- trener
- Posty: 3230
- Rejestracja: 11 sty 2017, 00:31
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: PLEB(s) - czyli rulsy na ojro
zgadzam się z Tobą w tej materii w 100%
- 2GUTTA
- blitzer
- Posty: 1403
- Rejestracja: 14 sty 2017, 00:07
-
Zdobyte trofea
Re: PLEB(s) - czyli rulsy na ojro
Dzięki za komentarz Rover!
W temacie o duńskich zasadach jakos tak mielismy inne zdanie a teraz mamy to samo
Najwazniejsze jest to, ze aktualne rozwiazanie jest beznadziejne - to czy będą to 4 czy 5 tierów, to już trochę kwestia gustu, chociaż....
W dużym uproszczeniu:
1. ustalamy cel naszych zasad
- proste? =/= zbalansowane?
- zwiększenie róznorodnosci w topkach?
- wyrównanie szans?
- pozostawienie gobasów, halflingów, ogrów w obszarze 4fun only?
2. omawiamy dalej zakres
- ograniczenia normalnych skilli/dubli
- pozwalamy na stackowanie - jesli tak to w jakim zakresie
-czy lubimy skill paczki czy poruszamy się kwotowo
-1100 bazowo
-inducementy?
- 80k jako kwota wyjsciowa dla najlepszych?
i po wstępnych ustaleniach dopiero analizujemy rasy pod tym katem - po wielu długich dyskusjach wprzyszłym sezonie Ligi Mistrzów wypracowaliśmy poniższe rozwiązanie:
z Ungern Tyra TheSpydyr the Sage Oni_Goku Svaho 2GUTTA
TEAM CREATION :
- Res. + Custom Modes (Legendary Edition Needed)
- No Stadium improvement allowed
- 1100K Gold to buy at least 11 players + Apo, Rerolls, cheerleaders, fan factor, assistants AND :
2 Bloodweiser Kegs Max. for each 50 kgp
3 Bribes Max. for each 100 kgp, for Goblins only for each 50 kgp
1 Masterchef Max. for 300 kgp, for Halflings only 100 kgp
2 Star Players Max. for their regular cost.
- Additional cash is provided to buy skills (No Stat Up) or improve the team construction (see above) :
Note : Simple Skill = 20k - Double Skill = 30k (No limite on double) ::: Stacking is allowed with max 2 skills added per players
Tier 1 : WoodElves, Undead : 80K extra cash
Tier 2 : Orcs, Dwarves, Skaven, Lizards, Chaos Dwarves, Amazons, DarkElves : 100K extra cash
Tier 3 : Humans, Necro, Elven Union, Brets, Norses : 130K extra cash
Tier 4 : Khemri, High Elves : 150K extra cash
Tier 5 : Chaos, Nurgle : 180K extra cash
Tier 6 : Vampire, Underworld, Kislev : 200K extra cash & Stack up to 3
Tier 7 : Goblins, Halflings, Ogres : 300K extra cash & Stack up to 3
+ brakujące rasy z BB2, tez je analizowalismy wklejalismy ale nie mam pod ręką.
Edit: tier4 pact tier5 khorne tier6 kislev=slann
Zanim zacznie ktoś prychać przypominam - 99% propozycji będzie lepszych od aktualnej wersji euro. Dwa, dajemy duże pole do popisu trenerom zdejmując prawie wszystkie ograniczenia, zatem stawiamy na różnorodność rozpisek i prawie calkowicie wolną rekę. Wyrównujemy szanse poprzez rozłożenie ras po róznych tierach.
Cztery tiery - gdzie w tym samym tier będą Wood Elfy/Undeady i np Orkowie czy Norsi nie zmniejszy wcale ilosci graczy Wood Elfów czy Undeadów.
podkreslam więc, to powyzsze rozwiązanie nie jest jedynym słusznym - jest jedną z wielu prób naprawy. Ja widze w nim potencjał, chociaż uważam, ze tier 6/7 możnaby potraktować trochę surowiej. Będziemy je sprawdzac w kolejnej edycji ligi mistrzów. To, że teraz ktoś się przyczepi do jednego NIE NO TIER 4 KHEMRI POGIEŁO CIĘ to nie jest konstruktywny komentarz, nic to niestety nie wnosi.
Kierunek zmian wytycozny przez WC2019 jest obiecujący, idąc na łatwiznę można zaadoptować ten tiering z drobnymi zmianami - ucząc się na cudzych błędach.
W temacie o duńskich zasadach jakos tak mielismy inne zdanie a teraz mamy to samo
Najwazniejsze jest to, ze aktualne rozwiazanie jest beznadziejne - to czy będą to 4 czy 5 tierów, to już trochę kwestia gustu, chociaż....
W dużym uproszczeniu:
1. ustalamy cel naszych zasad
- proste? =/= zbalansowane?
- zwiększenie róznorodnosci w topkach?
- wyrównanie szans?
- pozostawienie gobasów, halflingów, ogrów w obszarze 4fun only?
2. omawiamy dalej zakres
- ograniczenia normalnych skilli/dubli
- pozwalamy na stackowanie - jesli tak to w jakim zakresie
-czy lubimy skill paczki czy poruszamy się kwotowo
-1100 bazowo
-inducementy?
- 80k jako kwota wyjsciowa dla najlepszych?
i po wstępnych ustaleniach dopiero analizujemy rasy pod tym katem - po wielu długich dyskusjach wprzyszłym sezonie Ligi Mistrzów wypracowaliśmy poniższe rozwiązanie:
z Ungern Tyra TheSpydyr the Sage Oni_Goku Svaho 2GUTTA
TEAM CREATION :
- Res. + Custom Modes (Legendary Edition Needed)
- No Stadium improvement allowed
- 1100K Gold to buy at least 11 players + Apo, Rerolls, cheerleaders, fan factor, assistants AND :
2 Bloodweiser Kegs Max. for each 50 kgp
3 Bribes Max. for each 100 kgp, for Goblins only for each 50 kgp
1 Masterchef Max. for 300 kgp, for Halflings only 100 kgp
2 Star Players Max. for their regular cost.
- Additional cash is provided to buy skills (No Stat Up) or improve the team construction (see above) :
Note : Simple Skill = 20k - Double Skill = 30k (No limite on double) ::: Stacking is allowed with max 2 skills added per players
Tier 1 : WoodElves, Undead : 80K extra cash
Tier 2 : Orcs, Dwarves, Skaven, Lizards, Chaos Dwarves, Amazons, DarkElves : 100K extra cash
Tier 3 : Humans, Necro, Elven Union, Brets, Norses : 130K extra cash
Tier 4 : Khemri, High Elves : 150K extra cash
Tier 5 : Chaos, Nurgle : 180K extra cash
Tier 6 : Vampire, Underworld, Kislev : 200K extra cash & Stack up to 3
Tier 7 : Goblins, Halflings, Ogres : 300K extra cash & Stack up to 3
+ brakujące rasy z BB2, tez je analizowalismy wklejalismy ale nie mam pod ręką.
Edit: tier4 pact tier5 khorne tier6 kislev=slann
Zanim zacznie ktoś prychać przypominam - 99% propozycji będzie lepszych od aktualnej wersji euro. Dwa, dajemy duże pole do popisu trenerom zdejmując prawie wszystkie ograniczenia, zatem stawiamy na różnorodność rozpisek i prawie calkowicie wolną rekę. Wyrównujemy szanse poprzez rozłożenie ras po róznych tierach.
Cztery tiery - gdzie w tym samym tier będą Wood Elfy/Undeady i np Orkowie czy Norsi nie zmniejszy wcale ilosci graczy Wood Elfów czy Undeadów.
podkreslam więc, to powyzsze rozwiązanie nie jest jedynym słusznym - jest jedną z wielu prób naprawy. Ja widze w nim potencjał, chociaż uważam, ze tier 6/7 możnaby potraktować trochę surowiej. Będziemy je sprawdzac w kolejnej edycji ligi mistrzów. To, że teraz ktoś się przyczepi do jednego NIE NO TIER 4 KHEMRI POGIEŁO CIĘ to nie jest konstruktywny komentarz, nic to niestety nie wnosi.
Kierunek zmian wytycozny przez WC2019 jest obiecujący, idąc na łatwiznę można zaadoptować ten tiering z drobnymi zmianami - ucząc się na cudzych błędach.
Ostatnio zmieniony 17 paź 2018, 22:27 przez 2GUTTA, łącznie zmieniany 1 raz.
- teillman
- trener
- Posty: 3230
- Rejestracja: 11 sty 2017, 00:31
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: PLEB(s) - czyli rulsy na ojro
mi się to podoba gobosy z extra 300k xD
-
- trener
- Posty: 3301
- Rejestracja: 06 sty 2015, 15:57
-
Zdobyte trofea
Re: PLEB(s) - czyli rulsy na ojro
Eee.. A slanny gdzie są? Kislev?
Slanny 2019 - 4/1/1 (6)
Slanny 2018 - 43/11/18 (72)
Slanny 2017 - 36/8/24 (68)
Slanny 2016 - 21/10/18 (49)
Stunty 2020 - 18/13/13(44)
Teams of Legends:
Deadly Nightshades - w trakcie lepienia (może kiedyś skończe...)
Slanny 2018 - 43/11/18 (72)
Slanny 2017 - 36/8/24 (68)
Slanny 2016 - 21/10/18 (49)
Stunty 2020 - 18/13/13(44)
Teams of Legends:
Deadly Nightshades - w trakcie lepienia (może kiedyś skończe...)
- Tomek Kos
- blitzer
- Posty: 1393
- Rejestracja: 26 gru 2017, 15:37
- Lokalizacja: wolałbym Żoliborz
-
Zdobyte trofea
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość