PLEB(s) - czyli rulsy na ojro [w pierwszym poście]

Polska
Awatar użytkownika
reszka
trener
Posty: 2864
Rejestracja: 17 sty 2013, 14:03

Zdobyte trofea

Re: PLEB(s) - czyli rulsy na ojro [w pierwszym poście]

Post autor: reszka » 23 sie 2019, 12:10

żeby się odnieść do rozpiski piety:

osobiście wrzuciłby nekro wyżej, wampiry niżej.
Dlaczego nekro, które jest i tak najpopularniejszą drużyną ma mieć jeszcze szpony na wilku?
No i czy myślicie, że norsi mają jakiekolwiek szanse z kimś z tierów 1-3?
Bo gdybym nie był Gamoniem, to byłbym zwykłym powergamerem

Awatar użytkownika
leon
trener
Posty: 10528
Rejestracja: 13 lut 2015, 07:42

Zdobyte trofea

Pozostałe odznaki

Re: PLEB(s) - czyli rulsy na ojro [w pierwszym poście]

Post autor: leon » 23 sie 2019, 13:15

zatem:

Tier 1 - 100k: Amazons, Dark Elves, Dwarves, Lizardmen, Norse, Wood Elves
Tier 2 - 120k: Chaos Dwarves, Orcs, Skaven, Undead, Necromantic
Tier 3 - 140k: Bretonia, Humans,
Tier 4 - 180k: Chaos Renegades, Khemri, Chaos, Elf Union, HE, Nurgle, Slann
Tier 5 - 220k: Khorne, Underworld
Tier 6 - 240k: Goblins, Halflings, Ogres, Vampires
Amazonki PL-stół-11 78-28-26
Chaos PL-stół-11 9-4-2
Chaos Renegades PL-stół-11 4-0-0
Wood elfs PL-stół-11 3-0-2
Orcs PL-stół-11 10-5-3
Lizardmen PL-stół-11 1-0-0

Awatar użytkownika
leon
trener
Posty: 10528
Rejestracja: 13 lut 2015, 07:42

Zdobyte trofea

Pozostałe odznaki

Re: PLEB(s) - czyli rulsy na ojro [w pierwszym poście]

Post autor: leon » 23 sie 2019, 13:15

ja od siebie bym sie z tymi stackami upierał zeby nie bylo.
ps i tak zagram na kazde zasady
Amazonki PL-stół-11 78-28-26
Chaos PL-stół-11 9-4-2
Chaos Renegades PL-stół-11 4-0-0
Wood elfs PL-stół-11 3-0-2
Orcs PL-stół-11 10-5-3
Lizardmen PL-stół-11 1-0-0

Awatar użytkownika
Vincent
trener
Posty: 3444
Rejestracja: 31 gru 2016, 09:13
Lokalizacja: Warszawa

Zdobyte trofea

Re: PLEB(s) - czyli rulsy na ojro [w pierwszym poście]

Post autor: Vincent » 23 sie 2019, 14:40

Reszka, wydaje mi się że każdy kto daje wkład do tego rulesetu chce koniec końców zwiększyć popularność drużyn i różnorodność na turniejach.
Być może każdy robi to przez trochę inny pryzmat i inną drogą, bo każdy ma nieco inne spostrzeżenia.
Wg mnie zwiększenie różnorodności da wzmocnienie słabszych, osłabienie mocniejszych drużyn, czyli generalnie zwiększenie szans na równą rywalizację. Stąd przesunięcia pomiędzy tierami.
Jeśli teraz drużyna ma win% np. 50% ale gra nimi mało osób, to ja akurat niekoniecznie chce ich jeszcze podpakować aby zwiększyć liczbę reprezentantów, bo to jest cienka granica do przekroczenia i zaraz zrobi się cały wysyp graczy daną rasą.

Jeśli undeady są teraz słabe na tle pozostałych drużyn z T1 (na ruleset WC), to czemu nie brać pod uwagę przesunięcia ich lekko w dół przy zwiększonej liczbie tierów?
Oni są obecnie w dolnej połówce tabeli jeśli chodzi o win%.
https://public.tableau.com/profile/mike ... ridNumbers
48% to nadal nie jest źle, ale wzmacniając drużyny "słabsze" będziemy obniżać win% drużyn z czołówki.

Nie wiem co masz na myśli mówiąc "Dlaczego nekro, które jest i tak najpopularniejszą drużyną ma mieć jeszcze szpony na wilku?" - przecież wilk ma szpony. Nie zabierzemy mu ich.
Zobacz że na WC Nekro są traktowane jak nasz T4. U nas jest T3.. albo i T2. Niezależnie gdzie wylądują i tak zostali osłabieni zarówno względem tierów wyższych jak i niższych. Czy to nie jest krok do tego żeby zmniejszyć liczbę graczy tą rasą i dzięki czemu przesiądą się na inną?

Być może i Norsi też powinni być przesunięci do T2. Wielokrotnie było mówione, że jest to jedna z najsłabszych drużyn w T1. Aby zwiększyć ich reprezentatywność należałoby właśnie ich przesunąć, więc nie wiem czemu uważasz że przesuwanie między Tierami to nie droga którą powinniśmy podążać. Jak inaczej według Ciebie możemy osiągnąć cel, jak nie poprzez rozbudowę tierów co już zostało wykonane, a następnie przemieszczanie drużyn pomiędzy nimi?

Sama topka, czyli WE, DE itp. pewnie powinny znaleźć się w kolejnym tierze, ale to znów dochodzimy do sytuacji że już teraz powinniśmy mieć 7 tierów, co na starcie zostało odrzucone. Nie da się idealnie rozłożyć drużyn zachowując mniejszą liczbę tierów (choć i tak cudem udało się je zwiększyć w stosunku do pierwotnych planów).


Od kilku stron tego tematu co chwila ktoś dorzuca swoje "niezadowolenie" i ok, po to to jest, ale nikt niestety nie podaje solidnych argumentów czemu to co opracowaliśmy jest złe. Nikt nie podaje konkretnych przykładów, ani co i jak można zrobić lepiej. Co najwyżej że któryś team by jeszcze gdzieś przesunął (czyli w sumie dokładnie to co sami robimy).
Owszem, fajnie by było mieć jeszcze rok, możliwość rozegrania po 100 meczy is prawdzenia tego w praktyce. Ale mamy ograniczenia, możemy bazować na dotychczasowych statystykach z rulesetu WC i własnych doświadczeniach.

I żeby nie było. Ja nie jestem ślepo zapatrzony w to co powstało. Jak ktoś poda ciekawe argumenty, które się obronią, i wskaże że popełniliśmy tu sporo błędów to przyznam mu rację. Ale na razie zdecydowanie więcej argumentów pojawiających się tutaj prowadzi właśnie do takiego a nie innego rozwiązania, które zapewne będzie miało wady. Ale pokażcie mi ruleset idealny, który ich nie ma.

Awatar użytkownika
reszka
trener
Posty: 2864
Rejestracja: 17 sty 2013, 14:03

Zdobyte trofea

Re: PLEB(s) - czyli rulsy na ojro [w pierwszym poście]

Post autor: reszka » 23 sie 2019, 20:50

Vincent pisze: 23 sie 2019, 14:40 Jeśli undeady są teraz słabe na tle pozostałych drużyn z T1 (na ruleset WC), to czemu nie brać pod uwagę przesunięcia ich lekko w dół przy zwiększonej liczbie tierów?
Oni są obecnie w dolnej połówce tabeli jeśli chodzi o win%.
https://public.tableau.com/profile/mike ... ridNumbers
48% to nadal nie jest źle, ale wzmacniając drużyny "słabsze" będziemy obniżać win% drużyn z czołówki.
Wiesz, ale undeady - mój ukochany team w całym BB, ma win ratio 48% - czyli w pełni akceptowalne, w Dornbirn będzie szóstym najczęściej występującym zespołem.

W odniesieniu do mojego poprzedniego postu, nie rozumiem:

- chcemy ich lepszego win ratio?
- chcemy ich większej popularności?

Co do to cholery znaczy odstają? Odstają Wampiry, renegaci, khemri, nekro, woody. Undeady to typowy średni zespół będący jak pokazało zestawienie z Dornbirn wciąż bardzo często wybierany.

Jeżeli undeady odstają, to bardziej odstają khemri, zarówno popularnością jak i wynikami. Idąc każdym logicznym tokiem myślenia, bardziej na obniżenie tieru zasługuje khemri niż undeady. Zobacz jak chaos pakt odstaje.

W wielu postach w tym temacie jest jedynie argument: są słabe. Argument: "Jeśli undeady są teraz słabe na tle pozostałych drużyn z T1" to żaden argument, bo pakt odstaje wręcz dramatycznie w porównaniu do swojego TIER.
Bo gdybym nie był Gamoniem, to byłbym zwykłym powergamerem

Awatar użytkownika
rover
blitzer
Posty: 1639
Rejestracja: 02 lip 2013, 11:49

Zdobyte trofea

Re: PLEB(s) - czyli rulsy na ojro [w pierwszym poście]

Post autor: rover » 23 sie 2019, 20:57

Wampiry nie powinny byc w stunty tierze.

Undeadow umiescie w T1 i skonczcie juz ta sraczke o nich na serio. Wyslicie to do NAFu i niech zaopiniuja.
GAMONIE witają MYSZĘ!

FUMBBL: rover

Awatar użytkownika
leon
trener
Posty: 10528
Rejestracja: 13 lut 2015, 07:42

Zdobyte trofea

Pozostałe odznaki

Re: PLEB(s) - czyli rulsy na ojro [w pierwszym poście]

Post autor: leon » 23 sie 2019, 22:59

Vincent pisze: 23 sie 2019, 14:40 Sama topka, czyli WE, DE itp. pewnie powinny znaleźć się w kolejnym tierze, ale to znów dochodzimy do sytuacji że już teraz powinniśmy mieć 7 tierów, co na starcie zostało odrzucone. Nie da się idealnie rozłożyć drużyn zachowując mniejszą liczbę tierów (choć i tak cudem udało się je zwiększyć w stosunku do pierwotnych planów).
to akurat obawiam sie ze moja wina. ja zaproponowalem tier 1,5 i jakos poszlo.
Amazonki PL-stół-11 78-28-26
Chaos PL-stół-11 9-4-2
Chaos Renegades PL-stół-11 4-0-0
Wood elfs PL-stół-11 3-0-2
Orcs PL-stół-11 10-5-3
Lizardmen PL-stół-11 1-0-0

Awatar użytkownika
leon
trener
Posty: 10528
Rejestracja: 13 lut 2015, 07:42

Zdobyte trofea

Pozostałe odznaki

Re: PLEB(s) - czyli rulsy na ojro [w pierwszym poście]

Post autor: leon » 23 sie 2019, 23:13

rover pisze: 23 sie 2019, 20:57 Wampiry nie powinny byc w stunty tierze.

Undeadow umiescie w T1 i skonczcie juz ta sraczke o nich na serio. Wyslicie to do NAFu i niech zaopiniuja.
ja tam nadal bym zrobil t0 dla WE (i wtedy mamy 7). a bardziej powaznie to zostawiajac undeady w t1.
argument Reszki jest bardzo mocny. moze my czegos nie widzimy. 6 najczesciej wybierana rasa.

Tier 1 - 100k: Amazons, Dark Elves, Dwarves, Lizardmen, Norse, Wood Elves, Undead
Tier 2 - 120k: Chaos Dwarves, Orcs, Skaven, Necromantic
Tier 3 - 140k: Bretonia, Humans,
Tier 4 - 180k: Chaos Renegades, Khemri, Chaos, Elf Union, HE, Nurgle, Slann
Tier 5 - 220k: Khorne, Underworld, Vampires
Tier 6 - 240k: Goblins, Halflings, Ogres

jutro KGB i spółka spotyka sie treningowo. poklocimy sie troche o to i zmobilizujemy Mewasha aby wyslal. pewnie posprzeczamy sie o stacki.
Amazonki PL-stół-11 78-28-26
Chaos PL-stół-11 9-4-2
Chaos Renegades PL-stół-11 4-0-0
Wood elfs PL-stół-11 3-0-2
Orcs PL-stół-11 10-5-3
Lizardmen PL-stół-11 1-0-0

Awatar użytkownika
Grab
rezerwowy
Posty: 783
Rejestracja: 15 kwie 2017, 08:46

Zdobyte trofea

Re: PLEB(s) - czyli rulsy na ojro [w pierwszym poście]

Post autor: Grab » 24 sie 2019, 00:54

nie rozumiem tego co się odstawiło
od początku były,jak Reszka zauważył 2 najbardziej problematyczne rasy-orki i chaos.początkowo plany wrzucały je do tego samego tieru razem z ludźmi.aktualnie po pojedynczej uwadze o szczurach,chorfach i undeadach zrobiło się zamieszanie i chaos zostaje tam gdzie był(przy nurglu),orki odskakują od t1 razem z kilkoma innymi(o których nie było mowy).wygląda to na lekką panikę.całe strony opinii po odsianiu plew zostały zignorowane,pomimo że jednymi z piewców wyżej wymienionych zmian byli autorzy aktualnej propozycji.nikt jak dotąd,poza Roverem nie zwrócił uwagi,że nie które teamy nie potrzebują specjalnie skilli,bo większość potrzebnych mają z bazy.i tu pojawia się konieczność stworzenia t0 z -20k na team creation nie obcinając skilli.
moim zdaniem finalnie powinno wyglądać to tak:
t0 - 100k; -20k team creation we,lizardmen,de
t1 - 100k amazons,dwarves,undead,norsce,skaven,chaosdwarves
t2 - 140k necromantic,bretnia,orc,humans,chaos,chaos pact
t3 - 180k khemri,nurgle,eu,he,slann
t4 - 220k khorne,underworld,vampires,simian
t5 - 240k goblins,ogre,halflings

i oczywiście konieczność draftu-rozwiązuje problemy z dysproporcjami poprzez umiejętne parowanie.głosom,że to wydłuża turniej odpowiem czas dla obu trenerów na sparowanie teamów po ogłoszeniu paringów drużynowych np 10min i po kłopocie.
steam: grabpl
cziterkiler

Awatar użytkownika
Marcepan
rezerwowy
Posty: 657
Rejestracja: 22 wrz 2017, 20:12
Lokalizacja: Wrocław

Re: PLEB(s) - czyli rulsy na ojro [w pierwszym poście]

Post autor: Marcepan » 24 sie 2019, 01:39

[mention]Grab[/mention] z tym -20k na team creation to lekka przesada, bo te 3 drużyny w "tier 0" akurat idealnie mieszczą się w 1100k. Juz lepiej w tym co napisałeś w t0 zostawić 100 a w t1 dać 120. Ogólnie wcześniejsze propozycje wydają mi się w porządku, gdyż... zaczęły przypominać mi lekko modyfikowane zasady duńskie :D 6 tierów, wiecej możliwości, co prawda wychodzi mniej skilów ale można kombinować duble i gwiazdy :P

Zablokowany

Wróć do „EuroBowl 2020”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości