Sezon 4 - wprowadzenie i przewodnik po drużynach

Zablokowany
Awatar użytkownika
rooted
rekrut
Posty: 173
Rejestracja: 27 mar 2017, 20:51

Zdobyte trofea

Sezon 4 - wprowadzenie i przewodnik po drużynach

Post autor: rooted » 27 gru 2017, 17:14

Ponieważ drużyn jest już 16 i wszystko ładnie się dzieli na dwie dywizje, a nasza lokalna, skromna liga przypomina typową zawodową ligę amerykańską – tym razem oprócz krótkiego przewodnika po drużynach, każda z ekip dostanie swój muzyczny odpowiednik tudzież uzupełnienie w formie piosenki. To taka inspiracja po obejrzeniu kilku draftów właśnie w ligach amerykańskich (NBA / NFL). Tam, wybieranemu zawodnikowi wychodzącemu na podium aby odebrać czapeczkę z logo nowego zespołu tudzież aby uściskać komisarza ligi, towarzyszy wybierany przez tegoż zawodnika utwór muzyczny. Każdemu z naszych zespołów też towarzyszyć będzie wybrany przeze mnie muzyczny dodatek. Utwory w naszej liście dobierane zostały na zasadzie różnych oraz luźnych skojarzeń i inspirowane wielorakimi wątkami, a w poszukiwaniu odpowiednich pozycji potraktowałem wyjątkowo szeroko swoją listę Jutjubową. Mam nadzieję, że każdy znajdzie coś dla siebie i coś przypadnie do gustu – nawet jeśli nie będzie to zaśpiewajka dedykowana dla Waszej drużyny;) Oczywiście są też krótkie opisy zespołów, kilka słów na temat umiejętności (zawodników, nie trenerów) i dodatkowe nic niewnoszące komentarze.

(kolejność zespołów nieprzypadkowa – najpierw grupa A wg kolejności rozstawienia przed losowaniem, potem grupa B)

Grupa A:
1A) The Cold Ones
Trener: Gomez
Rasa: Lizardmen
Aktualne TV: 1860 (1540 przed pierwszym meczem z powodu kontuzji)
Staż drużyny: od początku świata i jeden dzień dłużej (4 sezon)
Staż trenera: Ojciec Założyciel. Wpisany w Deklarację Niepodległości Ligi. Uwieczniony w lokalnym Mt Rushmore. (4 sezon).
Skład zespołu: Dużo wielkich gadów. 1 Kroxigor, 6 Saurusów, 6 Skinków. 3 Rerolle. Podobno jest ich więcej i kryją się wśród nas (http://next.gazeta.pl/next/56,150860,21 ... ka,,5.html) , ale oficjalnie na spotkania ligowe będzie ich 13. Krox i Superskink (patrz poniżej) przystępują do pierwszego spotkania z kontuzjami z poprzednich rozgrywek.

Drużyna-weteran; triumfator pierwszego sezonu, finalista drugiego sezonu, półfinalista trzeciego sezonu. Jeśli utrzyma się ta tendencja to w czwartym (obecnym) sezonie prawdopodobnie dojdzie tylko do ćwierćfinału, w piątym nie wyjdzie z Grupy a w szóstym nie wyjdzie na boisko. Oczywiście życzmy wszystkiego najlepszego i wielu sukcesów kosztem konkurencyjnych drużyn (w sensie - nie mojej drużyny).
Jedyna drużyna jaszczurów w Lidze i jeden z czterech zespołów który ostał się od pierwszego sezonu. Co do składu, Krox jest relatywnie nowy (poprzedni się definitywnie popsuł w pierwszym meczu trzeciego sezonu) i nie zdążył jeszcze nabyć nowych umiejętności. Wśród Saurusów są dwa stwory z siłą 5 co tworzy prawdopodobnie najsilniejszą linię ofensywną w całej lidze. Większe jaszczurki mają także block (x 5), Takckle (x2), Guarda (x2), Mighty Blow (x1) i Break Tackle (x1). Skinków jest sześć, ale liczą się właściwie tylko dwa: pierwszy to niezatapialny Xah of Huatl - SuperStar z Agility 4, zdobywca większości przyłożeń The Cold Ones i broń ofensywna jaszczurek przez trzy minione sezony. Drugi to Tlaxitzahix (czy jakoś tak): genetycznie zmodyfikowany skink z Agility 4 i Siłą 3 (ale za to bez dalszych skilli) kupiony z farmy w ostatnim okienku transferowym niczym worek kukurydzy za drobne 150 000. Xah w pierwszym ze spotkań będzie pauzował po urazach z dzieciństwa… znaczy się ostatniego półfinału więc jego młodszy przypakowany brat przejmie ciężar zdobywania przyłożeń. Pozostałe skinki to relatywne świeżaki, ale mają fajne ksywy: jest S-king, Skinku7734, S-king of Leon i I am G-Root(ed). Szczególnie ten ostatni prawdopodobnie szybko umrze ;)

Piosenka na wejście na boisko:
Clutch “Gone Cold” https://www.youtube.com/watch?v=qG1U2KRn0RU – wybór inspirowany oczywiście tytułem piosenki. Ale tak na marginesie to nazwa zespołu też mogłaby być odpowiednim punktem odniesienia – ‘clutch’ w amerykańskiej nomenklaturze oznaczać może tzw. „perform under pressure”. The Cold Ones przezwyczaili już wszystkich do tego, że dobrze grają pod presją, rzadko przegrywają (najlepszy bilans spotkań od początku Ligi) i w kluczowych momentach spotkań „nie pękają”. Plus Clutch to może mało znany, ale mający już długą historię zespół – zupełnie jak jaszczurki w lidze… A sama piosenka to dość chilloutowy (przynajmniej jak na resztę zestawienia) wstęp do dalszych zapowiedzi.


2A) Kołki
Trener: Kaniulec
Rasa: SzyszkoElves
Aktualne TV: 1680 (1610 przed pierwszym meczem z powodu kontuzji)
Staż drużyny: Już nieco zaprawieni w bojach (II sezon)
Staż trenera: 2 sezon.
Skład zespołu: 2 Wardancerów (w tym jeden z +Ag), 2 Catcherów, reszta to Liniowi.

Kołki przetrwały swój pierwszy sezon w dość nienaruszonym stanie osobowym. Owszem, są pojedyncze konuzje (- MA, - AV i najbardziej bolesna – AG na Wardancerze który chwilę wcześniej wylosował + AG) i jeden Lineman pauzuje w meczy otwarcia, ale wartość TV nie notowała drastycznych spadków podczas inauguracyjnego sezonu. Debiut był zresztą ze wszechmiar udany, bo Kołki skończyły zasadniczą część rozgrywek na I miejscu w swojej grupie. Niestety, na dalsze harce już zabrakło sił i elfy odpadły już w ćwierćfinale z jedną z miliona orkowych drużyn. Do kolejnego sezonu Kołki podchodzą aż z pięcioma zawodnikami o MA 8 , gwiazdą-Wardancerem z AG5, StipBallem i SideStepem i sporą ilością różnorodnych skilli na Linemanach (jest Dauntless, Wrestle, jeden Guard, SureHands i parę SideStepów). Catcherzy są na dzień dzisiejszy w punkcie wyjścia (po 0 SPPów każdy) ale jeśli tylko się rozwiną i nabędą kilka skilli, Kołki będą ponownie walczyć o czołowe miejsca.

Piosenka na wejście na boisko:
Clannad – “Robin (The Hooded Man)”. https://www.youtube.com/watch?v=DNXMfRvEN28 Jeśli ktoś pamięta początek lat dziewięćdziesiątych i oglądał telewizję w tamtych czasach to skojarzy piosenkę. Dla niewtajemniczonych - utwór tytułowy z serialu o Robin Hoodzie który był pokazywany w TVP. Clannad wpisuje się całą swoją twórczością w moją percepcję leśnych elfów (takie tam z inspirowane muzyką celtycką irlandzkie granie skłaniające do obcowania z drzewami, sarenkami, tańczenia wokół ogniska, palenia czarownic i innych pierdół) więc skojarzenie dość jednoznaczne. W wersji BloodBowlowej Robin z Sherwood byłby pewnie Wood Elfem i walczyłby ze złym szeryfem w postaci Ogra.
Pierwotnie chciałem zapodać Meshuggah “Dancers to a Discordant System” – jakoś tak z Wardancerami mi się skojarzyło, ale chyba nawet dla nich to zbyt połamane rytmy. Z drugiej strony podobno dzieci w Korei Północnej na swoich komunistycznych jasełkach mają choreografię ustawioną pod nutę szwedzkich masakratorów https://www.youtube.com/watch?v=R4pgbGLQaHY więc może w przyszłym sezonie zaserwuję leśnym elfom coś bardziej żwawego niż bajka o Robin Hoodzie? Co do Robin Hooda – tenże bohater umiera pod koniec tej bajki (subtelna wskazówka dla leśnych elfów – wiecie, on umiera… Robin miał Strong Arm, Accurate, Dodge’a, Dauntlessa i SideStepa a jednak schodzi ze świata żywych… Odchodzi w nicość… Jak zamierzacie to przebić, hę??).


3A) Mlockarnia Yellonky
Trener: Leon
Rasa: Dwarves
Aktualne TV: 1750 (1650 przed pierwszym meczem z powodu kontuzji)
Staż drużyny: weteran, kombatant (4 sezon)
Staż trenera: j.w. Jeden z trenerów którzy są z nami od początku świata (4 sezon).
Skład zespołu: Dużo niskich stworów o wielkich… sercach. 2 x Runner, 2 x Troll Slayer, 2 x Blitzer, 6 Long Beard (jeden kontuzjowany).

Drużyna jak stary, dobry Dodge Ram – trochę pobijana w bojach (wyciąganie minotaurów z bagien, przeganianie Beastmanów na pobliskie pastwisko) ale wciąż niezawodna i silna. Co sezon w playoffach, groźna i solidna w każdym spotkaniu. Gwiazda to naturalnie Amli – Movement 8 i miliard przyłożeń na koncie. Amliemu niestety stała się krzywda w jednym z ostatnich spotkań poprzedniego sezonu zasadniczego, dostał piorunem w posępny czerep i jedną nóżkę ma obecnie krótszą niż drugą, więc Agility spadło do poziomu parzystego (bynajmniej nie 4 ani 666). W tej chwili krasnoludy mają już tylko trzech zawodników z Agility 3 co może być dość istotnym czynnikiem w niektórych meczach. Poza tym Młockarnia ma wszystko, czego potrzeba krasnoludom w ligowych zmaganiach: mnóstwo tackle’a (x7), guarda (x6), mighty blow (x3) i block na wyposażeniu seryjnym. Jest nawet dodge w ilościach ponadprzeciętnych (x3), sidestep u jednego z TrollSlayerów i +Str u jednego z liniowych. Niestety, Yellonky są trochę nadgryzione zębem czasu: trzech graczy ma krzywe nóżki i ubytki w Movement, trzech graczy ma krzywe rączki i ubytki w Agility a dwóch ma wszystko krzywe i pancerz na nich źle leży (ubytki w AV). Trener zapowiada, że to ostatni sezon Krasnoludów przez zmianą płci zawodników i przemianowaniem ich na Amazonki. Liczymy na odejście z hukiem!

Piosenka na wejście:
MC Hammer “U Cant touch this”. Jak młotkować to z najlepszymi! https://www.youtube.com/watch?v=otCpCn0l4Wo Znów staroć ale kojarzy się dość bezpośrednio. Swoją drogą, fryzury hip-hopowe z początku lat dziewięćdziesiątych mogłyby stanowić naturalną inspirację dla krasnoludzkich TrollSlayerów a fikuśne spodenki MC też dałyby radę bo można by pod nimi schować całą masę Secret Weaponów (łącznie z kosiarką, piłą łańcuchową i giwerą a’la Rumcajs) tudzież element opancerzenia. Swoją drogą, MC Hammer na teledysku prezentuje jak w rzeczywistości działa SideStep.


4A) Orki z Majorki
Trener: ZinczukKamil
Rasa: Orkowie
Aktualne TV: 1690
Staż drużyny: Drugi sezon, druga szansa na pozabijanie wszystkiego dookoła.
Staż trenera: j.w.
Skład zespołu: Troll, Thrower, 4 x Blitzer, 4 x BOB, 2 x Lineman. 12 zawodników, 4 rerolle, 3 urocze zielonoskóre cheerlewaderki i 2 Coach Assistantów. Dla orków które pogubiły się w liczeniu, to wciąż dwunastu zawodników.

Wesoła orkowa gromadka z dość standardowymi i przewidywalnymi skillami: 5 x Guard, 3 x Tackle, 3 x Mighty Blow. Dodatkowo Accurate na Throwerze i +MA na jednym z Blitzerów. Tylko jeden Black Orc i Troll nie mają blocka,. Standardowe i przewidywalne nie oznacza że są złe, wręcz przeciwnie. Orkowie w typowych okolicznościach przyrody zadają ból drużynie przeciwnej a potem martwią się piłką. Zespół z Majorki jest bardzo efektywnie skonfigurowany pod takiej koncepcji – żadnej niepotrzebnej umiejętności, żadnego dziwnego odejścia od schematu. OzM były o krok od playoffów w poprzednim sezonie (a pamiętajmy, że startowali z poziomu ok. 1250 TV) i zapowiada się, że w obecnych rozgrywkach będą jeszcze bardziej liczyć się w walce o czołową lokatę. Majorkowie mają spory zestaw umiejętności przeciwko mocniej opancerzonym drużynom (Chaos, Krasnoludy, większe Jaszczurki) w postaci Guarda i MB oraz przeciwko elfom i pomniejszym jaszczurkom w postaci Tackle’a. Kandydat do playoffów jak malowany.

Piosenka na wejście:
Majorka - plaże, ciepełko i inne przyjemności niespotykane o tej porze roku w naszym klimacie i na naszej szerokości geograficznej. Tak mi się więc skojarzyło: Lana Del Rey – High by the Beach.
https://www.youtube.com/watch?v=QnxpHIl5Ynw
Piosenka może nie jest zbyt optymistyczna w swoim wydźwięku ale za to teledysk ma fajną scenę z helikopterem – takie nawiązanie do ofensywnej siły ognia drużyny ze słonecznych plaż południa.


5A) Plechlerzęszcz
Trener: MrHatak
Rasa: Chaos
Aktualne TV: 1630
Staż drużyny: Drugi sezon, biorąc pod uwagę jak wygląda zestaw skilli chaośników - druga szansa na zbiorowy mord.
Staż trenera: j.w.
Skład zespołu: Tańczący Minotaur, 4 x Chaos Warrior, 7 x Beastman. Łącznie 12 chaotycznych kreatur. I dwie cheerleaderki na deser.

Plechlerzęszcz trafił do złej grupy. Powinien trafić do sąsiedniej, czyli do tej, gdzie są trzy drużyny orkowe, jeden chaos, chaos dwarfy i nurgle. Tam Plechlerzęszcze wyśmienicie by się bawiły ze swoimi Clawami (x 5) i filozofią gry polegającą na rozrywaniu pancerzy i powolnym zrównywaniu z ziemią drużyny przeciwnej. Poza Pazurami, Plechlerzęszcze mają też 5 Blocków, jednego Guarda, + Ag, + MA i + Str na trzech różnych Beastmenach i + AV na Minotaurze. BTW – Minotaur Plechlerzęszczowy to najbardziej rozwinięty gracz tej drużyny, jako jedyny jest po trzech awansach i, o ile dobrze pamiętam (w tym z własnego doświadczenia), odpowiada także za całkiem pokaźny procent uboju dokonanego przez drużynę spod znaku chaosu. BTW ver 2.0 – Plechlerzęszcze to jedyna ekipa która zanotowała wzrost każdej cechy wśród swoich graczy. Chaośnicy wykręcili pełen kwartet – STR, AG, MA i AV. Podobno Cheerleaderki mają powiększyć sobie biust, żeby drużyna mogła wejść na jeszcze wyższy poziom doskonałości.

Piosenka na wejście:
Przypadek Plechlerzęszcza jest taki, że nie do końca wiemy co autor miał na myśli nadając nazwę swojej drużynie. Nagromadzenie dwuznaków i fonetyczny galimatias zdecydowanie zasługują na piosenkę w naszym ojczystym języku więc, Panie i Panowie, przedstawiam starą i urokliwą piosenkę z moich lokalnych stron. Illusion– 14O (czyt. raz, cztery, O). Piosenka z tekstem w którym również nie wiadomo o co chodzi, ba… nie wiadomo czy to jest tekst. Ale fajnie brzmi, fajnie się ogląda miny słuchaczy próbujących wychwycić z tej plątaniny dźwięków jakieś pozory sensu.
https://www.youtube.com/watch?v=v4pjHgWmd9s


6A) Divine Heretics
Trener: Rooted
Rasa: Dark Elves
Aktualne TV: 1320 (ex-equo najniższe startowe w tym sezonie)
Staż drużyny: świeżyny, niczym szczypiorek na wiosnę.
Staż trenera: 3-ci sezon
Skład zespołu: 11 zawodników (Witch, 4 x Blitzer, 6 x Lineman, 2 RR).

Druga drużyna elfów w Lidze. W zeszłym sezonie były również dwie, ale Pro Elfy nabawiły się depresji i wycofały się po finałowej młócce z krasnoludami chaosu. Chodzą pogłoski, że Pro Elfy zmieniły tożsamość i w obecnym sezonie występują jako zombiaki w nowej drużynie Wilka ale z tymi plotkami rozprawiamy się w innym miejscu zapowiedzi... Na ich miejsce wskakują moje Dark Elfy w początkowym stadium rozwoju – mają co prawda 5 blodge’y i jednego Blitzera z MA8, ale to ekipa która swój rozkwit (mam nadzieję) zanotuje za jakieś 6-8 spotkań gdy dorobi się trzeciego rerolla, kilku dodatkowych skilli tudzież wzrostu statystyk. Na dzień startu ligi – poza wspomnianymi blodge’ami jest jeszcze jeden block, jeden tackle i jeden wrestle. Dość ubogo, ale to długoterminowa inwestycja. Jak bitcoin czy inne dziwne rzeczy które wymykają się regułom zdrowego rozsądku i prawideł rynku.

Piosenka na wejście:
Tutaj nie ma co kombinować. Mrocznym elfom dedykujemy „kołysankę” zespołu od którego wzięła się nazwa drużyny. Sam utwór, a konkretnie jego tytuł, przy okazji oddaje nastawienie sztabu trenerskiego elfów do nadchodzącego sezonu i szans, jakie elfy mają na osiągnięcie sukcesu. Panie i Panowie, prawdopodobnie najcięższa pozycja na liście: Divine Heresy “Impossible is Nothing”.
https://www.youtube.com/watch?v=VFeoVCFdQ6k

Przy okazji, ponieważ padało pytanie skąd biorą się nazwy niektórych moich drużyn na farmie: część to luźna wariacja na temat różnych elementów naszej pokręconej rzeczywistości, ale znacząca większość ma swoje korzenie w warstwie muzycznej, a konkretnie w zawartości aktualnej playlisty Youtubowej pogrywającej podczas spotkań tudzież pobliskiej szafki z CDkami. Tak było w wypadku elfów, które zostały powołane do życia jako materiał ćwiczebny i trzeba było jakoś spontanicznie je nazwać. No i proszę, doczekały się debiutu ligowego…

Na deser zaserwowałem sobie też KidRocka (wiem, niezbyt wysublimowana pozycja…) „Never met a m*****er quite like me”. Taki przerywnik dla zachowania dystansu do świata.
https://www.youtube.com/watch?v=ax3H4vXXJNI

7A) Lousy Tavern Brawlers
Trener: Armitage
Rasa: Orkowie
Aktualne TV: 1350
Staż drużyny: Nowe orki. Nowat-orki.
Staż trenera: Rookie.
Skład zespołu: 11 zawodników (Thrower, 3 x Black Orc, 4 x Blitzer, 3 x Lineman) i 3 Rerolle.

Najszybsza orkowa drużyna w historii Ligi – trzech graczy już na moment rozpoczęcia rozgrywek posiada + MA (w tym jeden na Linemanie z + AG). Wspomniany Lineman charakteryzuje się zestawem statystyk 6/3/4/9 + Block – taki mocno opancerzony zielony elf. Fun fact - z 1350 początkowego TV łącznie aż 130 dotyczy wzrostu cech Brawlersów. Poza fajnymi wzrostami statystyk, orkowa drużyna jest – przynajmniej jak na konkurencyjne, ligowe standardy – w dość wczesnej fazie rozwoju: co prawda aż 9 zawodników ma Blocka, a Thrower dorobił się już Tackle’a, ale nie uświadczymy w tej drużynie Guarda, a poza wspomnianymi skillami knajpiani mordercy mają tylko dwa MIghty Blowy. Zespół czeka też na czwartego Black Orka i ewentualnie na Trolla. Bob numer 4 powinien dołączyć do zespołu za kilka spotkań jak kasa ze spotkań spłynie szerokim strumieniem. Jeśli żaden zielonoskóry nie zejdzie z tego padołu łez a Nuffle wciąż nie będzie skąpił przy awansach, Brawlers będą groźni za kilka ligowych spotkań.

Piosenka na wejście:
Utwór w oczywisty sposób inspirowany nazwą drużyny, Tavern Brawlers skojarzyli mi się z jakąś przesympatyczną i bezpretensjonalną bijatyką w zadymionym pubie gdzie wszyscy są po kilku kuflach dobrego Guinessa i leją się po mordach z piosenką na ustach. Utwór lekki, skoczny i radosny – zupełnie jak orkowy styl gry w ataku. 4P: powstań, przywal, popraw, powtórz. Panie i Panowie: Dropkick Murphy’s – „Johny, I hardly knew Ya”.
https://www.youtube.com/watch?v=QEUmJR3-Um8


8A) Cursed Souls
Trener: Natahriel
Rasa: Necromantic
Aktualne TV: 1350
Staż drużyny: Świeże trupy.
Staż trenera: Rookie
Skład zespołu: 11 zawodników (2 x Wilkołak,2 x Wight, 2 x Flesh Golem, 1 x Ghoul, 4 x Zombie) i 3 Rerolle. Plus 150 k leżące w skarbcu czekające na wydanie po pierwszym spotkaniu… i 3 Rerolle.

Luka po Nekro Cash & Carry zapełniła się dość szybko i w Lidze pojawiły się dwie nowe drużyny Nekromantów – po jednej w każdej z grup. Taki rozkład Nekrosów po obu grupach jest prawdopodobnie po to, aby każdy nie-nekromantyczny zespół mógł mieć swój udział w zasilaniu szeregów zombiaków. Cursed Souls zaczynają swoją ligową przygodę z wilkołakiem-zabijakiem (block + Mighty blow + tackle), wilkołakiem-siłaczem (block + STR), wightem-który-chce-być-elfem (+ AG) i ghoulem-który-marzy-aby-być-skavenem (+ AG). Reszta zespołu nie dostąpiłą zaszczytu awansów i wspomniany Wight też został już potargany przez los (niggling inj), ale potencjał drużyny na starcie jest niezaprzeczalny. Cursed Souls mają zadatki na to, by szybko i konkretnie namieszać w Lidze i od początku swej kariery będą groźni dla wszystkich przeciwników.
No i jeszcze jedno… tłum zombiaków ma potencjał aby chociaż jeden dorobił się Dirty Playera. Czwarty sezon, prawie sześćdziesiąt spotkań i żadnego Dirty Playera… Wstyd dla Ligi! Natahriel – w Tobie nadzieja!

Piosenka na wejście:
Johnny Cash – “Aint no grave”. Jeden z moich naturalnych wyborów na tej liście. Klasyk. Idealny na hymn dla nekromantów:)
https://www.youtube.com/watch?v=o0MIFHLIzZY
Nekro – do boju!!

GRUPA B

1B) Cwks
Trener: Grooby
Rasa: Chaos Dwarf
Aktualne TV: 1880 (najwyższe startowe)
Staż drużyny: III sezon. Miłościwie nam panujący Mistrz – zwycięzca z poprzedniego sezonu
Staż trenera: III sezon
Skład zespołu: 12 zawodników: Minotaur, 2 Byczki, 6 Krasnoludów Chaosu i 3 Hobgobliny.

Powiedzmy to wprost – Cwks to banda seryjnych zabójców i najbardziej mordercza drużyna w dotychczasowych dziejach Ligi. Trener chaośników jest zaprawiony w bojach i grze drużynami bashowymi i z dużym prawdopodobieństwem trend polegający na wycinaniu w pień przeciwników będzie kontynuowany. 5 x Mighty Blow, 5 x Guard, 3 x Claw i 1 x Piling On. Do tego oba centaury mają Agility 3, Blocka i Break Tackle a jeden z nich ma także Dodge’a. Kilka permanentnych kontuzji (2 x – MA i 1 x – AV) to jedynie niewielkie rysy na wizerunku Cwksu.
Ponieważ cała Grupa B to jeden wielki Bash przez wielkie B, wymyśliłem dodatkową statystykę na potrzeby niniejszego przewodnika: tzw. Bash Index. Każdy punkt ST powyżej 3 to jedno oczko w indeksie, każdy skill z katalogu Mighty Blow, Piling On, Claw, Guard to dodatkowy punkcik. Przykładowo: Minotaur z MB i Siłą 5 to 3 punkty w Bash Index. Za siłę poniżej 3 (np. skink) odejmuję punkcik.
Cwks ma Bash Index na poziomie 18.0. Dla porównania, The Cold Ones – teoretycznie najsilniejsza drużyna Grupy A - ma ten współczynnik na poziomie 9.0, Młockarnia (również Grupa A) na poziomie 10.0 a Plechlerzęszcz (Chaos z nieokiełznaną miłością do Clawa i szalonym Minotaurem) – 14.0. Divine Heretics mają Bash Index na poziomie 0.0.

Piosenka na wejście:
Tak sobie myślałem, że odpowiedni będzie Rage Against the Machine I „Bulls on Parade” (to ze względu na zawodników) albo “Reign in Blood” Slayera (to ze względu na styl gry i fakt, że Cwks prawdopodobnie nie zamierza poprzestać na jednym mistrzostwie) ale postanowiłem zdywersyfikować repertuar i zaserwować „Hits from the Bong” albo „Dr Greenthumb” Cypress Hill. Jakoś tak mi się kojarzyło… Zupełnie nie mogę dociec dlaczego ;)))
https://www.youtube.com/watch?v=lj9FVlEtknU



2B) RedArchers
Trener: Privian
Rasa: Orkowie
Aktualne TV: 1650
Staż drużyny: IV sezon. Jeden z weteranów ligowych.
Staż trenera: J.w.
Skład zespołu: 12 zawodników: Troll, 4 x Black Orc, 4 x Blitzer, Thrower i 3 x Lineman.
Bash Index: 15.0.

Półfinalista z poprzedniego sezonu osłabiony jest niestety brakiem swojego gwiazdora-Throwera któremu się zmarło w playoffach w poprzednim sezonie. Natomiast nawet bez niego orki Priviana wracają do gry o najwyższą stawkę z dużą mocą ofensywną i defensywną. Jak przyształo na drużynę wkrczającą w czwarty sezon, skilli jest dużo (7 x Block, 5 x Guard, 4 x Mighty Blow, 3 x Tackle, 2 x Sure Hands plus ciekawostki w stylu Pass Block, Kick czy Throw na dokładke). Pass Block czy Tackle w tej grupie raczej nie będzie używany zbyt często (to nie ta grupa chłopaki, tutaj się lejemy a nie podajemy sobie piłkę) ale pozostałe umiejętności jak najbardziej. RedArchers to jedna z niewielu drużyn która nie ma w swych szeregach zawodnika ani z przyrostem statystyk (w szczególności nie ma +ST czy + MA) ale też bez żadnego ubytku. Kibice orków zastanawiają się także czy po zgonie dotychczasowego gwiazdora (wspomniany Thrower) RedArchers będą kontynuować częstą grę podaniami czy skoncentrują się na paszczobiciu przeciwników. Kibice twierdzą, żę te strategie się wzajemnie nie wykluczają i z nieciepliwością będą oczekiwać na dalsze występy ich zespołu w playoffach.

Piosenka na wejście:
Red Right Hand z repertuaru Nicka Cave’a.
https://www.youtube.com/watch?v=RrxePKps87k
Po prostu fajna piosenka która skojarzyła mi się z sympatycznymi orkami.

Na deser dodam jeszcze Rains of Castamere kojarzący się jednoznacznie z krwawą jatką z odcinka „Red Wedding” z Gry o Tron. Tu w wykonaniu na wiolonczelę (tłumaczenie dla orków - takie duże skrzypki). Red Wedding to takie preludium to tego, jak niektóre drużyny mogą wyglądać po zakończeniu rozgrywek w tej grupie.
https://www.youtube.com/watch?v=J73cZQzhPW0
Enjoy the ride while it lasts…


3B) Ludobuj Streissen
Trener: CiętyMieczem
Rasa: również Orkowie
Aktualne TV: 1650
Staż drużyny: również IV sezon. Ciekawa zależność, że orkowe drużyny trwają w najlepsze a inne podlegają permanentnemu przemiałowi.
Staż trenera: J.w.
Skład zespołu: 12 zawodników: Troll i przystawka (Goblin), 4 x Black Orc, 4 x Blitzer i 2 x Lineman. Plus 4 rerolle.
Bash Index: 12.0.

Notoryczny orkowy uczestnik playoffów – dotychczasowa skuteczność 3/3. Ludobuje grają w dość typowym dla Orków składzie z pełnym zestawem Blitzerów i Black Orków ale też z jedynym w Lidze goblinem do kompletu z trollem. W poprzednim sezonie goblin wchodził na boisko dość rzadko pomimo tego, że to jedyny blodger w Ludobujowym składzie. Poza gobosem orki grają z typowym i przewidywalnym zestawem skilli: masa Blocka (łącznie 10), Mighty Blowa (x 4) i Guarda (x 3). Jest też Tackle x 2 i Sure Hands. Co ciekawe, Ludobuje to jedyny orkowy skład bez Throwera – wszystkie pozostałe 4 zielonoskóre ekipy mają co najmniej jednego rzucającego w składzie (Promile nawet dwóch).
L.S. celują w kolejne playoffy i mają nadzieję, że tym razem uda się zagrać więcej niż jeden mecz po sezonie zasadniczym. Ostatnie trzy występu kończyły się niestety na pierwszym spotkaniu. Kluczem do dłuższego występu w playoffach powinno być wywalczenie wysokiego miejsca w grupie - aby tego dokonać orkowie będą musieli przyzwyczaić się do tego, że nie są w czołówce najbardziej bashowych drużyn w Grupie B. Zarówno RedArchers jak i Sonic Scream (a wkrótce również Rotten Business) mają wyższy wbudowany poziom agresji i więcej skilli destrukcyjnych niż Ludobuje. Obserwowanie ewolucji stylu gry Ludobujów w tym sezonie może być jednym z ciekawszych ligowych doświadczeń.

Piosenka na wejście: Miało być Type O Negative „Kill All the White People” (takie luźne nawiązanie do Ludobujuff) ale nie jest to moim zdaniem najmocniejszy punkt w repertuarze „Negatywnych Typków” więc zamiast tego będzie inny song tejże kapeli:
https://www.youtube.com/watch?v=LXIWRan3XGY
Pełna uroku i humory pioseneczka z dużą dawką auto-ironii:) Taki miły wstęp do boiskowej młócki w której czynnik losowy gra decydującą rolę.

4B) Promil Junior
Trener: Myszopek
Rasa: Orkowie, a jakże
Aktualne TV: 1540
Staż drużyny: II sezon. Promile dołączyły do Ligi w poprzednim sezonie a w tym kontynuują swoją przygodę
Staż trenera: III sezon
Skład zespołu: 11 zawodników: 4 x Black Orc, 4 x Blitzer, 2 Throwerów i samotny Lineman. Plus 4 rerolle i samotna Cheerleaderka i równie samotny Coach Assistant.
Bash Index: 9.0.

Realtywnie mało ‘bashy’ jak na orkową drużynę ale wynika to z ustawienia zespołu – Promile jako jedyni grają z dwoma Throwerami, za to bez Trolla czy Goblina. Sympatyczne orkowe pijusy mają natomiast w skarbcu 60 k złota więc po pierwszym spotkaniu prawdopodobnie dorobią się kolejnego liniowego i będą mogli straszyć przeciwnika 12 ławką rezerwowych. Na dzień startu Ligi Promile dysponować będą kilkoma wybijającymi się zawodnikami: Piłomiot Młodszy (Thrower z Blockiem, Strong Arm i Accurate), Krwiopuszcz (Blitzer – Blodge + Mighty Blow) czy Rączyzbój (również Blitzer + MA i Dauntless) są moimi zdecydowanymi faworytami i każdy z nich z osobna ma zadatki aby być kluczowym graczem w nadchodzących spotkaniach. Promile z dużym prawdopodobieństwem będą grać na pograniczu bash z lekką nutką podań – w końcu dwóch Throwerów w składzie nie jest dla ozdoby (kto widział ich paszcze, ten wie bez żadnych wątpliwości, że nie są dla ozdoby).
W poprzednim sezonie Promile byli o krok od awansu do playoffów – zabrakło jednego przyłożenia w ostatnim meczu grupowym. Pomimo tego, gra tej drużyny i poczynione postępy wskazują, że będą się liczyć w walce a redakcja z pewnością będzie im w tych zmaganiach kibicować. W końcu to najbardziej nieortodoksyjnie grające orki:)

Piosenka na wejście:
Prawdopodobnie mój faworyt w tym zestawieniu: Sedes - “Pijany i prawdziwy”. Kultowa piosenka którą swego czasu puścił mi mój kolega-zawzięty punkowiec. Utwór który na pewien czas stał się ulubioną piosenką moich sąsiadów podczas dłuższych nieobecności mych rodziców (Pozdrawiam Mamę i Tatę!!). Piosenka była ulubiona z powodu braku realnej konkurencji i poziomu decybeli z jakimi sąsiedzi byli zmuszeni obcować… Ja będąc dziś na ich miejscu prawdopodobnie bym się potężnie wkurwił, ale cóż… takie były uroki młodości.
Piosenka prosta, z klarownym przekazem, jednolitym rytmem i okrzykiem bojowym który łatwo zapamiętać – orki do boju!!!
https://www.youtube.com/watch?v=x_Cz2Ua56Z0


5B) Sonic Scream
Trener: Paradossi
Rasa: Chaos
Aktualne TV: 1660
Staż drużyny: II sezon. Nadchodzi czas rozkwitu chaosu. Be afraid. Be very afraid!
Staż trenera: II sezon
Skład zespołu: 12 zawodników: 4 x Chaos Warrior, 8 x Beastman.
Bash Index: 11.0.

Powiem to tu i teraz – to mój cichy kandydat na niespodziewanego mistrza tego sezonu. Poprzednie rozgrywki Sonic Scream zaczynali na wczesnym etapie rozwoju – obecnie mają TV na poziomie powyżej ligowej przeciętnej, sporo skilli (8 x Block + 1x Wrestle, 2 x Guard, 2 x Claw), jeden Blodger (Beastman) ale co najważniejsze mają też kilku zawodników ze wzrostem AG albo ST (po 2 każdego rodzaju). Jeden z tych zawodników (Beastman z + Blockiem i AG) do drużyny dołączył w trakcie okienka transferowego natychmiast wzmacniając zespół któ®y gra bez dedykowanego ballcarrier’a. SonicScream grają bez minotaura, bez cheerleaderek i innej ornamentyki więc ich TV wynika ze zoptymalizowanego składu osobowego i niezbędnych skilli.
Poprzedni sezon nie był udany dla SS – zakończyli swój ligowy debiut w piwnicy ligowej tabeli, ale przyrost umiejętności i intensywny trening trenera powinien szybko przynieść widoczne efekty. Jeszcze kilka guardów, kilka clawów, jakiś tackle albo dwie lub trzy mutacje i Sonic Scream będą bardzo groźni. Jeśli trend zostanie utrzymany – widzimy się w playoffach!!

Piosenka na wejście.
Animals as Leaders “Tooth and Claw”
https://www.youtube.com/watch?v=9P4GsF1zdzM
Wszystko w tej piosence kojarzy mi się odpowiednio: tytuł wskazujący na chaotyczne mutacje, nazwa zespołu mająca konotacje z beastmenami i styl muzyczny, który na pierwszy rzut ucha przypomina plątaninę nieuporządkowanych dźwięków i rytmów. Ale za tym szaleństwem czai się metoda – zupełnie jak z drużyną Chaosu.


6B) Winter Howlers
Trener: Wilku
Rasa: Necromantic
Aktualne TV: 1350
Staż drużyny: I sezon. Świeżaki, o ile tylko można tak powiedzieć o nekromantach.
Staż trenera: IV sezon (ale za to już trzecia drużyna)
Skład zespołu: 11 zawodników: 2 Wilkołaki (a jakże), 2 Flesh Golemy, 2 Wighty, 1 Ghoul i 4 Zombiaki. 3 Rerolle.
Bash Index: 7.0.

Wilku grający wilkołakami, czyż to nie jest idealne połączenie? Już na poprzedni sezon Wilku szykował drużynę necro ale wtedy Pro Elfy złapały kilka fajnych awansów i odłożyły na półkę plan o graniu truposzami. Co się odwlecze, to nie uciecze i po długich bojach na farmie Winter Howlers dołączają do Grupy B.
Ze składu Howlersów na wyróżnienie zasługują z pewnością oba wilkołaki: pierwszy dorobił się Blocka i Siły 4, drugi ma już Blodge’a. Poza wilkorami mamy też ciekawego Ghoula (Blodge oraz + MA) i jednego z Wightów (Guard, MB). Jest jeszcze FG z Blockiem … i tyle. Reszta zespołu na chwilę obecną bez awansów. Pomimo tego, to najżwawsza drużyna w Grupie B (3 zawodników z MA 8). W przeciwieństwie do większości pozostałych drużyn dołączających o ligi przed obecnym sezonem, Winter Howlers mają już na starcie 3 rerolle – powinno to wilkowej drużynie swobodnie poczynać sobie w bojach z silniejszymi drużynami i korzystać z przewagi zwinności i prędkości (2 zwinnych blodgerów). Na prawdziwy rozkwit W.H. przyjdzie nam poczekać aż drużyna dobije do TV w okolicach 1600-1700.

Piosenka na wejście:
Fever Ray “Keep the streets empty for me” https://www.youtube.com/watch?v=Ye_mDZRMzeo Znów wszystko układa się w logiczną całość: utwór z niezbyt zgodnego z dziecięcym oryginałem filmu o Czerwonym Kapturku. Filmu, w którym występuje wilkołak a tytuł piosenki można swobodnie odnieść do stylu gry nekromantami przez naszego trenera i zamiłowania do Frenzy (parafrazując: „Keep the Pitch Empty for me”). Tenże Fever Ray ma nawet w swoich dokonaniach utwór nazywający się „The Wolf” ale mi osobiście zasugerowany wyżej podoba się nieco bardziej.


7B) Rotten Business 2
Trener: Sojaacab
Rasa: Nurgle
Aktualne TV: 1330
Staż drużyny: I sezon. Też powiedziabym, że Świeżaki, ale to do Nurgli pasuje jak żaba do jeża…
Staż trenera: Rookie
Skład zespołu: 11 zawodników. Bestia Nurgla, 4 Nurgle Warriorów, 3 Pestigory i 3 Rotterów. Był 4 Pestigor ale w ostatnim meczu przygotowawczym się popsuł…
Bash Index: 8.0

Ultra ciekawa mieszanka wybuchowa i drużyna z potencjałem na niezłe namieszanie w tej grupie (kto grał przeciwko Nurglom, ten wie jak ciężko się z nimi gra). 5 x Disturbing Presence i Foul Appearance, 5 x Block (pamiętajmy, że w tej drużynie wszyscy zaczynają bez Blocka), a nawet jeden Claw, SureHands i Kick. Kluczowy dla najbliższych losów Nurgli będzie szybki przyrost nowych umiejętności (głównie Block na Warriorach i Guard i MB gdzie się tylko da) przy czym ta rasa to długodystansowcy pokazujący swój pełen potencjał bliżej TV w okolicach 1700-1800. Zanim Rottten Business 2 tam dotrze, będą mieli ciężko, ale przecież nie od razu Rzym zrównano z ziemią… Z ciekawostek – jeden z Rotterów nabawił się Leadera co powinno zrekompensować częściowo niewielką ilość rerolli (tylko 2)
Ciekawe są także dzieje niektórych zawodników RB2 – jednym z Rotterów jest znany wcześniej ludzki gracz Jan Maria Rokita (występujący wcześniej w jednej z drużyn Myszopka), ale Nurgle go usiekły i w podzięce dołączył do ich składu. Jest też Lorundgerar – były Norse. Spotkał go taki sam los jak Jana Marię i stał się Rotterem. Ciekawe ilu jeszcze dołączy w trakcie sezonu do tej paskudnej, oślizgłej gromadki?!

Piosenka na wejście
Gojira “The art of Dying”. https://www.youtube.com/watch?v=HTr7bqKHvgE
Nurgle – Pan Choroby i Rozkładu – polubiłby tą piosenkę. Idealnie nadaje się dla śpiewania przez graczy Rotten Business pochylając się nad ciałami poległych przeciwników. Przeciwników, których na domiar złego czekać może jeszcze życie po życiu gdy dołączą jako Rotterzy do zastępów Gnijących Biznesmenów.
„Breathing slowly, mechanical heartbeat
Losing contact with the living…”
A tak na marginesie – Gojira to jeden z tych zespołów, które pełnię swego kunsztu prezentują dopiero na żywo, w wersji koncertowej więc gdyby ktoś miał okazję to gorąco polecam (taki mało blood bowlowy wkręt…)

8B) Kloszardy
Trener: FilipKowal
Rasa: Ludzie
Aktualne TV: 1320
Staż drużyny: I sezon. Nowicjusze.
Staż trenera: I sezon
Skład zespołu: 11 zawodników. Ogr, 4 Blitzerów, 1 Thrower i 5 Lienamanów. 2 Rerolle.
Bash Index: 6.0.

Są i Ludzie. W pierwszym sezonie był jeden zespół ludzki, w drugim nawet dwa. W trzecim nie było już niestety żadnego, ale teraz ludzie wracają jako Kloszardzi. Może mało arystokratyczna nazwa, ale w tej grupie może to i lepiej… Kloszardy mają szansę zacząć dość mocno, bo na starcie tylko dwóch zawodników nie ma Blocka (Ogr i Thrower), jest dwóch graczy z dodgem, jeden z Guardem i jeden z MB. Aż czterech graczy ma Tackle’a – Kloszardy prawdopodobnie szykowały się do gry z większą ilością elfów albo skinków, a tu taki psikus i wylądowali z krasnoludami chaosu, aż trzema orkowymi drużynami, chaosem i nurglami. Paradoksalnie najłatwiej Kloszardom może grać się z Nekromantami. Co do reszty spotkań- dobrze, że przynajmniej jeden z Blitzerów (ten z MB) trochę się podpakował i wylosował +ST. Redakcja spodziewa się że kolejnym zakupem drużyny Kloszardów (a mają już odłożone 80 k w banku) będą Catcherzy – w tej grupie przewaga prędkości może dać ludziom dużą szansę na przechylanie spotkań na swoją korzyść, szczególnie z Nurglami czy Orkami.

Piosenka na wejście:
Tom Waits “How it’s Gonna End”
https://www.youtube.com/watch?v=bVaQN240G80
Chciałem zaproponować Metallikę i Whiskey in the Jar ale wydało mi się to zbyt oczywiste i oklepane. Tom Waits ze swoim zapijaczonym głosem dużo bardziej pasował mi do tego zespołu, jego nazwy i facjat zawodników, którzy wszyscy, co do jednego, wyglądają jakby właśnie przeszli przez operację wydłubywania sobie widelcem zaszytego esperalu. Plus tytuł „How it’s gonna end” dobrze ilustruje rozważania na temat przyszłych losów jedynej ludzkiej drużyny w Lidze. Mało bashowa drużyna, w najbardziej bashowej ligowej grupie – to się z dużym prawdopodobieństwem skończy jak większość piosenek Toma Waitsa. Smutno ;) Tym bardziej trzymamy kciuki za Kloszardów i powodzenie całej operacji:)
What annoys me the most is people who claim to know the truth and all others must be ignorant. It’s not a discussion anymore, it becomes a contest of rhetoric and it’s all about winning an argument rather than answering a question

RottenBussiness
podawacz piłek
Posty: 31
Rejestracja: 30 paź 2017, 16:43

Zdobyte trofea

Re: Sezon 4 - wprowadzenie i przewodnik po drużynach

Post autor: RottenBussiness » 28 gru 2017, 02:15

Elegancki przewodnik. Podoba mi się :)

Awatar użytkownika
mouseorc
podawacz piłek
Posty: 41
Rejestracja: 05 kwie 2017, 12:00

Re: Sezon 4 - wprowadzenie i przewodnik po drużynach

Post autor: mouseorc » 29 gru 2017, 11:35

Jak mawiał klasyk: "kawał dobrej, nikomu niepotrzebnej roboty". To żart oczywiście. Podziwiam Twoje zaangażowanie, bo mi się nie chce pisać choć mi za to płacą (a może właśnie dlatego).
Song na wejście dla Promili idealny. W dodatku równie dobrze pasuje na zejście. Refren mogą śpiewać niezależnie od tego czy wygrają czy przegrają, a tekst tego refrenu ogarnie nawet najbardziej nieogarnięty BOB :lol:
PS4 gamertag: myszopek

zinczuk
podawacz piłek
Posty: 19
Rejestracja: 02 cze 2017, 23:48

Re: Sezon 4 - wprowadzenie i przewodnik po drużynach

Post autor: zinczuk » 17 sty 2018, 22:36

Genialnie napisane....Panowie doceniajmy naszego prowadzącego....bo to skarb

Awatar użytkownika
leon
trener
Posty: 10528
Rejestracja: 13 lut 2015, 07:42

Zdobyte trofea

Pozostałe odznaki

Re: Sezon 4 - wprowadzenie i przewodnik po drużynach

Post autor: leon » 18 sty 2018, 09:25

goraco doceniamy. tylko dlatego nie mam na pc bb2 a na ps4
Amazonki PL-stół-11 78-28-26
Chaos PL-stół-11 9-4-2
Chaos Renegades PL-stół-11 4-0-0
Wood elfs PL-stół-11 3-0-2
Orcs PL-stół-11 10-5-3
Lizardmen PL-stół-11 1-0-0

Zablokowany

Wróć do „Sezon zasadniczy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość