2019 - Wybór koordynatorów

Awatar użytkownika
Vincent
trener
Posty: 3462
Rejestracja: 31 gru 2016, 09:13
Lokalizacja: Warszawa

Zdobyte trofea

Re: 2019 - Wybór koordynatorów

Post autor: Vincent » 25 gru 2018, 12:51

reszka pisze: 25 gru 2018, 12:18 Jest mi naprawdę wszystko jedno, kto będzie koordynatorem, jak będziemy ich wybierać itd.
Nie mniej jakoś ich wybrać trzeba :) zawsze można nawet zrobić głosowanie wśród wszystkich użytkowników forum i pierwsza np ósemka zostanie koordynatorem.
Podejrzewam że większość osób ma podobne zdanie, że mniejsza z tym kto i jak, ważne żeby byli.. problem jednak pozostaje, jakoś ich wybrać trzeba. Ew. można zrobić otwarty nabór, kto chce.. ale nie rozwiąże to problemu jak zgłosi się zbyt dużo osób.

Awatar użytkownika
Elkołak
trener
Posty: 4283
Rejestracja: 08 lip 2014, 13:21
Lokalizacja: Grudziądz

Zdobyte trofea

Re: 2019 - Wybór koordynatorów

Post autor: Elkołak » 25 gru 2018, 13:03

Domingo
Shawass
Sir Mewash
Markus Nord
Pieta
Teillman
Ślimak
Trzeba jeszcze kogoś?? Chyba że jeszcze z 30 do pomocy bo mogą nie dac rady...
steam: Elkolak75

Turnieje: 47
110-48-53 (319-210)

Turnieje NAF 78-31-39 (228-156) Rasy: 29

Od martwego elfa lepszy jest tylko taki, który konając zdradza Ci taktykę swojej drużyny...

Awatar użytkownika
reszka
trener
Posty: 2873
Rejestracja: 17 sty 2013, 14:03

Zdobyte trofea

Re: 2019 - Wybór koordynatorów

Post autor: reszka » 25 gru 2018, 13:12

Vincent pisze: 25 gru 2018, 12:51
Nie mniej jakoś ich wybrać trzeba :)
Masz rację. Dzisiejsi koordynatorzy rodzili się w bólach. Dlatego poczekam na ankietę i zagłosuję. Chciałem się tylko wypowiedzieć, żeby zaistnieć w dyskusji.

A co do mojego zrzędliwego tonu, już tak mam. Mi płacą za mówienie i właśnie za trzymanie się ściśle wyznaczonej ścieżki i dusza moja krwawi, jak widzę, że rzeczy które można załatwić w godzinę trwają dwa tygodnie, bo trzeba pewne rzeczy pod linijkę zrobić. A jak widzę że moje hobby upodabnia się do pracy to i zrzędliwość się pokazuje.
Bo gdybym nie był Gamoniem, to byłbym zwykłym powergamerem

Awatar użytkownika
Vincent
trener
Posty: 3462
Rejestracja: 31 gru 2016, 09:13
Lokalizacja: Warszawa

Zdobyte trofea

Re: 2019 - Wybór koordynatorów

Post autor: Vincent » 25 gru 2018, 14:37

Może taką ścieżkę po prostu trzeba raz przebrnąć, aby wyznaczyć sensowne ramy a potem już pójdzie z górki.
Ale ogólnie zgadzam się z Tobą. Wszystkie tematy byłyby do przegadania w jeden wieczór przy piwie.

Ja po prostu widząc https://bloodbowl.pl/viewtopic.php?f=132&t=2704 tutaj ile osób ma różne wątpliwości i daje propozycje zmiany przeróżnych zasad (od koordynatorów, poprzez sposób liczenia punktów aż do samego wyłaniania reprezentacji) chciałem wspomóc (za namową Shawassa :P ) i ułatwić koordom prace zbierając wszystko w jedno miejsce. Tym bardziej że głos osób nie jest spójny. Propozycje zmian są do siebie całkowicie przeciwstawne momentami i jest to jeden z powodów dla ktorych warto, aby koordynatorzy o tym pamiętali i podjęli jakąś decyzję. Pieta porobił propozycje w formie odpowiedzi do ankiet (co uważam za słuszne, bo lepiej mieć kilka propozycji za dużo, niż tą jedną za mało).

Na pewno nie chce aby moje tu wysiłki były odebrane za sposób układania pracy koordynatorom. Jak Wy podejdziecie do tematu, to tylko Wasza sprawa. Nie zostaliście wybrani koordynatorami przez przypadek więc na pewno wiecie co robicie.
Ale sam po prostu z doświadczenia (również zawodowego) wiem jak wygląda ustalanie takich rzeczy. O połowie się zapomina. Wiem również że taka lista jak zrobiona przeze mnie zazwyczaj mocno pomaga i przyspiesza ustalenie czegokolwiek.
Czy wykorzystacie te pytania w swojej wewnętrznej dyskusji czy nie, to również całkowicie Wasza sprawa. Ale nawet jeśli ich nie wykorzystacie, to chciałbym aby to było chociaż świadome, a nie zapomniane.

I być może połowę rzeczy na ten moment można całkowicie pominąć, ale jak z roku na rok liczba graczy i ośrodków będzie rosnąć to prędzej czy później coraz więcej rzeczy będzie do ustalenia. W mojej ocenie lepiej to zrobić teraz za jednym razem, a potem tylko delikatnie korygować, niż co roku się męczyć i ustalać po kilka rzeczy.

Awatar użytkownika
Shawass
trener
Posty: 4353
Rejestracja: 23 lut 2013, 23:03
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Zdobyte trofea

Re: 2019 - Wybór koordynatorów

Post autor: Shawass » 25 gru 2018, 15:33

Vincent pisze: 22 gru 2018, 21:59Wątpliwości do rozważenia/pytania do odpowiedzi:
1. Czy zmieniamy ogólne zasady wyboru listy koordynatorów?
Czy każdy ośrodek ma 1 koordynatora, czy uzależnione jest to od liczby zorganizowanych challengerów i masterów, czy uzależnione jest to od liczby graczy w regularnej lidze w danym ośrodku? Czy może się pojawić nowy ośrodek w trakcie sezonu i wystawić swojego koordynatora, czy lista koordynatorów/ośrodków jest ustalana z góry na cały sezon?
Wg. mnie - 1 koordynator z każdego ośrodka który zorganizował turniej (nawet lokal) + 3 przedstawicieli kadry. Jedynymi wyjątkami gdzie bym dawał więcej niż jednego koorda to Warszawa, ale nie mam pomysłu na to jak to zrobić, z drugiej strony jakkolwiek strasznie chciałbym żeby Rzeszów z okazji tego że zrobił mastera miał dwóch koordów :twisted: to uważam że jeden głos per miasto wystarczy.

Co do wyboru koordów - środowisko decyduje, czy to przez głosowanie na forum, FB czy w klubie/knajpie, i przekazuje decyzję na forum.
Vincent pisze: 22 gru 2018, 21:592. Czym jest ośrodek?
Nie ma jasności kto może, a kto nie może wystawić swojego koordynatora.
Miasto w którym odbył się turniej ORAZ jest środowisko graczy. Znowu, tu jako wyjątek bym dał środowiska które identyfikują się jako jedno środowisko a zrzeszają kilka miast (np. Trójmiejska Liga BB).
Vincent pisze: 22 gru 2018, 21:593. Kiedy zostaje uaktualniona lista koordynatorów?
Czy koordynator wybierany jest na kadencję/sezon? W jaki sposób można dokonać zmiany koordynatora? Sama definicja "sezonu" będzie się znajdować w temacie dot. wyboru reprezentacji.
W momencie startu sezonu. Wyjątkiem jest jak się koord opierdala/w nosie ma głosowania to na wniosek środowiska imo może być zamieniony na innego, no i wtedy aktualizacja następuje wraz ze zmianą koorda.
Vincent pisze: 22 gru 2018, 21:594. Zakres działań koordynatorów
Tutaj chyba nikt nie miał wątpliwości większych, że tak naprawdę koordynatorzy w imieniu swoich ośrodków powinni decydować o kształcie całej sceny figurkowej w BB w Polsce pod egidą NAFu (klasyfikacje turniejów, budowa reprezentacji i wszystkie inne zasady niezbędne do prawidłowego działania). Wszystkie wątpliwości co do ustalonych zasad również rozwiewać w swoim gronie powinni koordynatorzy.

Brak wątpliwości do powyższego, a więc i brak ankiety.
OOOOOJ DUŻO WĄTPLIWOŚCI :D Biorąc pod uwagę wcześniejsze tematu to mam tutaj mocną potrzebę żeby określić ten zakres działań, żeby później nagle się nie okazało że mam napisać 300 postów w ciągu roku, zdawać raporty, rozklejać plakaty czy odwiedzać sierocińce :D

Wg. mnie obowiązki ściśle związane z pracą koordynatora - i podkreślam "ściśle związane", bo nie wykluczają pozostałych obowiązków koordynatora, typu branie udziału w życiu ogólnopolskiej społeczności BB, branie udziału w dyskusjach jeśli ma coś do dodania itp. Także jeszcze raz - koord wg. mnie musi:

1) Śledzić wydzieloną sekcję forum przeznaczoną do głosowań nad kształtem regulaminów dotyczących reprezentacji czy Polskiej sceny BB
2) Konsultować ze swoim środowiskiem BB (czy to na forum, w wydzielonym temacie, grubie czy konferencji BB, spotkaniu na żywo itp.) jaką decyzję powinien wybrać w imieniu swojego środowiska w danym głosowaniu
3) Oddawać głos w określonym terminie

Te trzy obowiązki są ściśle związane z koordynowaniem środowiskiem. Cała reszta to kwestia jego zaangażowania i dobrej woli jako członka społeczności BB w Polsce. A co jeśli sobie siądzie na gruszy i nic nie będzie robił, hęęęę? To zmieńcie koorda, o! I nie wierzę że NIE DA SIĘ kogokolwiek w każdym środowisku takiego znaleźć.
A może tak podcast o BB? - Walec Bojowy!
============================
Obrazek
Steam & FUMBBL: Shawass

Awatar użytkownika
Larry Croft
liniowy
Posty: 867
Rejestracja: 06 sie 2017, 02:08

Zdobyte trofea

Re: 2019 - Wybór koordynatorów

Post autor: Larry Croft » 25 gru 2018, 20:05

reszka pisze: 25 gru 2018, 12:18 Więc ja bym powiedział: Grab+1 plus jedna osoba z reprezentacji. Pomysł na 15 koordynatorów przy 80 graczach turniejowych jest trochę chybiony

Dałoby to nam 6-7 osób, więcej naprawdę nie trzeba. A w kolejnym roku najwyżej doszłyby dwie dodatkowe osoby.
Najważniejsze jest to, co już wiele osób w tym wątku wspominało, czyli ograniczona liczba osób, które są decyzyjne. To pozwoli o szybkie podejmowanie decyzji, co było pierwszym celem. Szczególnie biorąc pod uwagę to, że forma komunikacji przez forum jest wolna.

Nawet przy pomyśle Graba każda chętna osoba mogłaby się zwrócić do koordynatora/ośrodka z listy i/lub po prostu pisać w tym wątku. Poza za tym zawsze można zagadać na jakimś turnieju, skoro i tak większość osób zainteresowanych dyskusją na nie jeździ dość regularnie.

Wybierając koordów po masterach rozwiązują się problemy ze zbyt dużą liczbą koordów, zbyt dużą liczbą graczy przypadających na jednego koorda (np. Warszawa, gdzie wg tego kryterium mamy 2 koordów) i taka ograniczona liczba osób decyzyjnych skutkowałaby koniecznością wypowiedzenia się przez każdego.

Poza tym trochę nie rozumiem, czemu wg niektórych Warszawa jako miasto/stolica województwa miałaby mieć jednego koorda, a niecałe 10 osób z repry aż 3. Pomijając już sam fakt, że prawdopodobnie zawsze część koordów z ośrodków będzie się pokrywać z graczami z repry.
Larry Croft na Steam:
http://steamcommunity.com/profiles/76561198008138667/

Gdybym miał wybierać pomiędzy miłością a nienawiścią, wolałbym wzbudzać strach niż być kochanym. ~ Niccolò Machiavelli

Awatar użytkownika
Shawass
trener
Posty: 4353
Rejestracja: 23 lut 2013, 23:03
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Zdobyte trofea

Re: 2019 - Wybór koordynatorów

Post autor: Shawass » 25 gru 2018, 20:53

reszka pisze: 25 gru 2018, 12:18 Więc ja bym powiedział: Grab+1 plus jedna osoba z reprezentacji. Pomysł na 15 koordynatorów przy 80 graczach turniejowych jest trochę chybiony

Dałoby to nam 6-7 osób, więcej naprawdę nie trzeba. A w kolejnym roku najwyżej doszłyby dwie dodatkowe osoby.
Elkołak pisze: 25 gru 2018, 13:03 Domingo
Shawass
Sir Mewash
Markus Nord
Pieta
Teillman
Ślimak
Trzeba jeszcze kogoś?? Chyba że jeszcze z 30 do pomocy bo mogą nie dac rady...
I będą ośrodki niereprezentowane wtedy, a nie będziemy chcieli żeby każdy ośrodek robił dwudniówkę bo "za dużo", ludzie będą mogli uczestniczyć w rozmowie ale na głosowanie nie będą mieli wpływu bezpośrednio.

Z sezonu 2018/19 miasta które robiły turnieje to Warszawa, Trójmiasto (ośrodek nie miasto, wiem), Wrocław, Rzeszów, Kielce, Łódź, Tarnów, Lublin i Kraków - to 8 jest (chyba że kogoś pominąłem), nawet jeśli weźmiemy wszystkie środowiska to dochodzi Poznań, Katowice, Bydgoszcz i Zielona Góra więc 12 więc jeszcze nie ma tragedii. Szczególnie jeśli ich robotą będzie zebrać opinie od środowiska i zagłosować na opcję XYZ w ciągu maks 7 dni.
A może tak podcast o BB? - Walec Bojowy!
============================
Obrazek
Steam & FUMBBL: Shawass

Awatar użytkownika
Czeftek
rekrut
Posty: 301
Rejestracja: 30 lis 2017, 22:33

Re: 2019 - Wybór koordynatorów

Post autor: Czeftek » 26 gru 2018, 15:52

Shawass pisze: 25 gru 2018, 15:33
Wg. mnie - 1 koordynator z każdego ośrodka który zorganizował turniej (nawet lokal) + 3 przedstawicieli kadry. Jedynymi wyjątkami gdzie bym dawał więcej niż jednego koorda to Warszawa, ale nie mam pomysłu na to jak to zrobić, z drugiej strony jakkolwiek strasznie chciałbym żeby Rzeszów z okazji tego że zrobił mastera miał dwóch koordów :twisted: to uważam że jeden głos per miasto wystarczy.


Skoro mamy ograniczać to nie rozumiem po co nam aż 3 kordów za repe skoro i tak będą głosować tak samo? Dla repy 1 głos i po jednym na ośrodki. I tyle. Wtedy będzie sprawnie i fajnie.
stemid: Czeftek

https://steamcommunity.com/id/Czeftek/


„Daj komuś ogień, a będzie mu ciepło przez jeden dzień, ale wrzuć go do ognia, a będzie mu ciepło do końca życia”

Awatar użytkownika
Shawass
trener
Posty: 4353
Rejestracja: 23 lut 2013, 23:03
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Zdobyte trofea

Re: 2019 - Wybór koordynatorów

Post autor: Shawass » 26 gru 2018, 17:27

Pamiętam rozmowę na temat tego dlaczego 3 ludzi z repry i argumentacja z wtedy mnie przekonała, może [mention]Sir Mewash[/mention] albo ktoś kto pamięta niech przytoczy co to było.

Tylko że jeśli celem koorda będzie przede wszystkim głosowanie po dyskusji, która jest prowadzona przez całe Polskie środowisko BB razem z koordami, a nie dyskutowanie po raz wtóry to znowu - wg. mnie nie ma sensu redukować bo głosowanie trwa X dni i basta. Nie wyrobisz się? Twoje środowisko nie oddało głosu i już. Bo tak, jeśli po dyskusji środowiska jeszcze 15 osób by miało dyskutować to by była przesada :D
A może tak podcast o BB? - Walec Bojowy!
============================
Obrazek
Steam & FUMBBL: Shawass

Awatar użytkownika
Czeftek
rekrut
Posty: 301
Rejestracja: 30 lis 2017, 22:33

Re: 2019 - Wybór koordynatorów

Post autor: Czeftek » 27 gru 2018, 22:04

Shawass pisze: 26 gru 2018, 17:27 Pamiętam rozmowę na temat tego dlaczego 3 ludzi z repry i argumentacja z wtedy mnie przekonała, może @Sir Mewash albo ktoś kto pamięta niech przytoczy co to było.
Przydało by się, żeby nie pojawiły się jakieś dziwne podejrzenia nepotyzmu ze strony repy. Zostaje jeden kord dla repy (Reszka - za meteorytykę i zaangażowanie) a resztę dzielimy na ośrodki. (wilk syty i ofca cała)
stemid: Czeftek

https://steamcommunity.com/id/Czeftek/


„Daj komuś ogień, a będzie mu ciepło przez jeden dzień, ale wrzuć go do ognia, a będzie mu ciepło do końca życia”

ODPOWIEDZ

Wróć do „Reprezentacja - EuroBowl/World Cup”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość