Zestawienie obecnych zasad doboru Reprezentacji

Awatar użytkownika
Pieta
trener
Posty: 3066
Rejestracja: 20 paź 2015, 22:24
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zestawienie obecnych zasad doboru Reprezentacji

Post autor: Pieta » 21 gru 2018, 18:01

Korzystając ze swoich uprawnień, które są tylko technicznymi uprawnieniami, dodałem katowickiego koordynatora.

Awatar użytkownika
Vincent
trener
Posty: 3444
Rejestracja: 31 gru 2016, 09:13
Lokalizacja: Warszawa

Zdobyte trofea

Re: Zestawienie obecnych zasad doboru Reprezentacji

Post autor: Vincent » 22 gru 2018, 16:24

Częściowo zebrałem listę tematów.
Tak naprawdę "dużych" wątków jest mało (naliczyłem trzy), one jednak się rozrastają dalej na "podtematy". Te jednak są mocno ze sobą powiązane i nie można ich traktować oddzielnie (przykład: jakie turnieje mają być brane do rankingu i osobny podtemat jak liczone mają być punkty). Zapewne musi być określony pierwszy temat, żeby móc sensownie wypowiedzieć się w drugim, ale....

Czym głębiej w to wchodziłem tym bardziej się zastanawiałem..

Mam nadzieję, że ktoś z koordów będzie mi mógł odpowiedzieć na pytania:
1. Jaki jest konkretnie powód teraz prowadzenia tej dyskusji? Zaczęło się niewinnie od tego że po prostu nie było jednego źródła ze wszystkim w jednym miejscu.
2. Czy to co zostało ustalone na początku roku w wątkach utworzonych przez SirMewasha jest już z jakiegoś powodu nieaktualne, nie zostało doprecyzowane, czy generalnie taka dyskusja powinna się powtarzać co roku aby utrzymywać zasady aktualne i pasujące do rozwijającej się sceny BB w Polsce?
3. Z tego co przeglądałem tamte tematy, to lista koordynatorów powinna być wybierana na rok. Kiedy ostatnio ta lista była aktualizowana i czy są jakieś oficjalne, lub półoficjalne zasady wyboru koordynatorów, czy jest to już wewnętrzna sprawa ośrodka kiedy chce zmienić koordynatora? Czy bieżąca lista koordynatorów jest/będzie aktualna na rok 2019, czy na wiosnę będzie ona zmieniana?

Po prostu zbierając sobie wszystkie informacje, zacząłem się zastanawiać czy po miesiącu dyskusji nie dojdzie do tego "że przecież są ustalone zasady z początku 2018 roku i są ok, to czemu je chcemy zmieniać?" (stąd moje pierwsze pytanie, jaki jest powód tej dyskusji) albo że po ustaleniu wszystkiego, na koniec zostanie temat wyboru koordynatorów, lista koordynatorów się zmieni i oni stwierdzą że chcą to zrobić na innych zasadach...

Być może moje wątpliwości są bezpodstawne, ale nie jestem aż tak głęboko w temacie i może po prostu o pewnych ustaleniach nie wiem.

Awatar użytkownika
Pieta
trener
Posty: 3066
Rejestracja: 20 paź 2015, 22:24
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zestawienie obecnych zasad doboru Reprezentacji

Post autor: Pieta » 22 gru 2018, 19:20

1.Polish Open rozpoczyna sezon 2019/2020. Na ten sezon powinniśmy po raz pierwszy mieć klarowny regulamin dostania się do kadry i to będzie od razu na Eurobowl Poland 2020. (O i teraz przypomniałem sobie że aktualni koordynatorzy powinni też ustalić regulamin na ewentualną kadrę B "piratów".)

2. To co wcześniej Mewash zamieszczał obowiązuje w tym sezonie 2018/2019, z tym że w 2019 nie ma Eurobowla tylko World Cup, więc jakby jest nieistotne. Choć to nieprawda. Kadra na 2019 musi zostać wybrana według tych już ustalonych zasad, bo z niej wyłoni się Koordynatorów na kolejny rok.

3. Tak, lista koordynatorów ma być wybierana co roku, do zarządzania kolejnym sezonem. Następni koordynatorzy zdecydują jak będzie przebiegał sezon 2020/2021. Koordynatorzy reprezentują ośrodki, więc niby zmiana jest dopuszczalna. Jak i kiedy zostaną wybrani kolejni koordynatorzy jest do ustalenia i to przez nich samych, więc trochę to brzydko wygląda. Jednak zasady są już zarysowane. Ośrodki z dużymi turniejami wystawiają swoich, plus ileś osób (3) z reprezentacji. Ośrodki z kolei to według mnie bardziej punkty geograficzne ze skupiskami graczy, tak żeby turnieje w miarę równo i dogodnie dla większości rozmieszczać na mapie Polski.

Zmiany zasad są potrzebne. Środowisko się rozrasta, na mapie pewnie chciałyby zaistnieć nowe Mastery, więc sztywnych zasad od 2018 w nieskończoność nie powinno być. Poza tym jest za dużo niedopowiedzeń w aktualnych zasadach.

Awatar użytkownika
Vincent
trener
Posty: 3444
Rejestracja: 31 gru 2016, 09:13
Lokalizacja: Warszawa

Zdobyte trofea

Re: Zestawienie obecnych zasad doboru Reprezentacji

Post autor: Vincent » 22 gru 2018, 19:39

Dzięki wielkie, to mi dużo rozjaśnia. Po prostu jak mam coś zrobić, to lubię wiedzieć po co to robię :) Także działam dalej.

Awatar użytkownika
Vincent
trener
Posty: 3444
Rejestracja: 31 gru 2016, 09:13
Lokalizacja: Warszawa

Zdobyte trofea

Re: Zestawienie obecnych zasad doboru Reprezentacji

Post autor: Vincent » 22 gru 2018, 22:06

Utworzyłem dwa nowe tematy.
Tak naprawdę wszystkie zasady i wątpliwości toczą się wokół tych dwóch obszarów (koordynatorzy i ranking do repry).
Jeśli będą pojawiały się zupełnie nowe obszary, to licze że dyskusja tutaj będzie trwała.
A dyskusja na temat tamtych obszarów, w tamtych tematach :)

Będę na bieżąco zbierał dodatkowe propozycje (jutro pewnie jeszcze wypoleruje te moje zbiorcze posty) a po zakończonych ustaleniach koordynatorów, będę mógł zaktualizować aktualnie obowiązujące zasady i oddam to w ręce koordów.

Awatar użytkownika
Czeftek
rekrut
Posty: 301
Rejestracja: 30 lis 2017, 22:33

Re: Zestawienie obecnych zasad doboru Reprezentacji

Post autor: Czeftek » 23 gru 2018, 00:06

bor667 pisze: 21 gru 2018, 11:28 pytanie tylko, czy dla kogokolwiek ma jakiekolwoek znaczenie zdanie ośrodka (np. Katowice), który jest młody i na turnieje jako tako nie jeździ.
ja czytam to ale nie kometuję, bo wiadomo, że w skali kraju jesteśmy nieważni (bez złośliwości. nikt nie kojarzy nikogo z Śląska, może po za Nimarem).
Wiesz jak dla mnie to zależy od nich jeżeli chcą być częścią Polskiej społeczności Blood Bowla to zapraszamy. Niech przyjeżdżają, nie się wypowiadają, niech robią turnieje :D



Ale wracając do rzeczy istotnych:

Mi się wydaję iż przegapiamy słonia w pokoju czyli ustalenie "czym" jest ośrodek czy to miasto czy klub czy co to powinien być priorytet. I od tego powinniśmy zaczynać.
stemid: Czeftek

https://steamcommunity.com/id/Czeftek/


„Daj komuś ogień, a będzie mu ciepło przez jeden dzień, ale wrzuć go do ognia, a będzie mu ciepło do końca życia”

Awatar użytkownika
MarkusNord
trener
Posty: 3795
Rejestracja: 27 lis 2016, 23:15

Re: Zestawienie obecnych zasad doboru Reprezentacji

Post autor: MarkusNord » 23 gru 2018, 11:41

Vincent pisze: 22 gru 2018, 22:06 Utworzyłem dwa nowe tematy.
Tak naprawdę wszystkie zasady i wątpliwości toczą się wokół tych dwóch obszarów (koordynatorzy i ranking do repry).
Jeśli będą pojawiały się zupełnie nowe obszary, to licze że dyskusja tutaj będzie trwała.
A dyskusja na temat tamtych obszarów, w tamtych tematach :)

Będę na bieżąco zbierał dodatkowe propozycje (jutro pewnie jeszcze wypoleruje te moje zbiorcze posty) a po zakończonych ustaleniach koordynatorów, będę mógł zaktualizować aktualnie obowiązujące zasady i oddam to w ręce koordów.
Obrazek
Obrazek
Fumbble: MarkusNord

Awatar użytkownika
Pieta
trener
Posty: 3066
Rejestracja: 20 paź 2015, 22:24
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zestawienie obecnych zasad doboru Reprezentacji

Post autor: Pieta » 23 gru 2018, 15:42

No i bardzo dobra robota. Pokusiłem się o przykładowe odpowiedzi do tych "wątpliwości"/pytań.

Ankiety powinny pojawiać się po kolei, a nie wszystkie na raz, bo kształt niektórych będzie wynikał z poprzednich.

A pojawiło się 14 pytań. Jak są spore wątpliwości, to może po kolei od najważniejszych zakładać odpowiednie nowe wątki.

Awatar użytkownika
KapitanStokczan
rezerwowy
Posty: 663
Rejestracja: 28 wrz 2017, 21:55
Lokalizacja: Łódź

Re: Zestawienie obecnych zasad doboru Reprezentacji

Post autor: KapitanStokczan » 23 gru 2018, 18:45

Dorzuciłem, trochę od siebie zagadnień które powinny być w ankiecie! Halo ekipa dołóżcie swoje pytania co by rozwiać wszelakie możliwości :)
NAF 25276

Awatar użytkownika
Vincent
trener
Posty: 3444
Rejestracja: 31 gru 2016, 09:13
Lokalizacja: Warszawa

Zdobyte trofea

Re: Zestawienie obecnych zasad doboru Reprezentacji

Post autor: Vincent » 23 gru 2018, 19:10

Pieta pisze: 23 gru 2018, 15:42 A pojawiło się 14 pytań. Jak są spore wątpliwości, to może po kolei od najważniejszych zakładać odpowiednie nowe wątki.
Trzeba tylko się zastanowić jak to sensownie zrobić. Merytorycznie dałoby radę podzielić ankietę na jakieś 3 grupy (w 1 pytania które i tak zadać trzeba, w 2 pytania które wynikną z decyzji podjętych w 1, w 3... bo zawsze coś jeszcze będzie).
Tylko wtedy pytanie ile czasu na daną ankietę. Jeśli koordynatorzy by się spieli to każdą można w 3-4 dni zrobić i w półtora tygodnia będzie z głowy. Ewentualnie po podjęciu wszystkich decyzji jeszcze jakieś szczegóły pozostaną.
Ale jak głosowanie będzie szło wolno, bo w międzyczasie będzie trwała jeszcze dyskusja i to będzie się ciągnęło, to spędzimy 2 miesiące na samym głosowaniu (choć jeśli w ten sposób ma się udać, to niech i tak będzie).

PS. Dzięki Pieta za uzupełnienie potencjalnych propozycji w ankietach. Miałem to zrobić dziś, ale średnio z czasem idzie. Wchłonąłem Twoje propozycje w swój post i potem wraz ewentualnie z kolejnymi propozycjami będę to aktualizował.

Myślę że wraz z nadejściem nowego roku będzie można puścić w ruch pierwszą grupę ankiet.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Reprezentacja - EuroBowl/World Cup”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość