W poprzednim temacie część osób ( w tym koordynatorów ), która chciała i miała czas się wypowiedzieć, doszła do wniosku, że wszelkie ewentualne zmiany zasad doboru Reprezentacji Polski w Blood Bowla powinny być tematem dyskusji koordynatorów.
Ze względu na to, że temat się powtarza w różnych miejscach na forum, zestawiam tutaj najważniejsze dane dotyczące ww. zasad. Dzięki temu w tym temacie każdy będzie mógł dowiedzieć o finalnych ustaleniach.
Oprócz tego wezwę koordynatorów do dyskusji nad obecnym kształtem zasad. Ze względu na to, że najbliższy duży turniej odbędzie się w styczniu w Łodzi, proponuję, aby każdy koordynator wypowiedział się tutaj do końca roku po konsultacji ze swoim środowiskiem.
Osobiście uważam, że ze względu na duży przyrost liczby graczy BB w Polsce i także coraz większy poziom rozgrywek zasady wyboru Reprezentacji powinny być jasno i ściśle uzgodnione przez całą społeczność. Oprócz tego warto, by te zasady były łatwo dostępne dla każdego i min. temu ma służyć ten post. Kwestia ustalenia zasad wcześniej jest o tyle istotna, że dzięki temu każdy będzie miał określone reguły i czas (np. rok), by walczyć o miejsce w składzie Reprezentacji Będzie można też ustalić listę rezerwowych oraz te zasady pozostaną niezmienione przez cały okres uwzględniony w rankingu, przez to po upływie tego czasu wszystko będzie wiadome.
Jeśli chodzi o możliwe zmiany, to uważam, że punkty liczone za pojedynczy turniej są zbyt mocno rozdrobnione. Często w top10 różnice punktowe pomiędzy zawodnikami są bardzo małe albo ich nie ma, a wg obecnego systemu różnice punktowe pomiędzy osobami rozróżnionymi przez tiebreaker albo pojedyncze małe/duże zwycięstwo są dużo.
Jeśli chodzi o ideę koordynatorów, to wydaje mi się, że zostali oni wybrani, by reprezentować określone społeczności w Polsce i dzięki temu kilkunastu koordynatorom łatwiej jest się dogadać niż paru setkom graczy w kraju. Jeśli moje przypuszczenia są słuszne, to musimy w jednoznaczny sposób określić, co jest ośrodkiem, który można reprezentować, a co nie jest. Idąc tym samym tropem nie rozumiem, czemu poprzednia Reprezentacja, która składa się z ok. 10 osób (teraz mogą dojść rezerwowi), jest reprezentowana przez więcej niż jedną osobę.
Lista koordynatorów z 25.04.2018r.:
https://bloodbowl.pl/viewtopic.php?f=135&t=2163
[mention]Andre[/mention] - (Kielce)
[mention]Domingo[/mention] - (Warszawa)
[mention]dziczekpl[/mention] - (Wrocław)
[mention]Jaskier[/mention] - (Tarnów)
[mention]KapitanStokczan[/mention] - (Łódź)
[mention]Kotlet[/mention] - (Kraków)
[mention]MarkusNord[/mention] - (Trójmiasto)
[mention]reszka[/mention] - (Reprezentacja)
[mention]Shawass[/mention] - (Rzeszów)
[mention]Sir Mewash[/mention] - (Reprezentacja)
[mention]Slimaq[/mention] - (Reprezentacja)
Bydgoszcz - brak
Katowice - brak
Poznań - brak
Podsumowanie Piety, co powinno zostać przedyskutowane (post z 5.12.2018r.):
https://bloodbowl.pl/viewtopic.php?f=13 ... cum-IDui0o
Do ogarnięcia przez koordynatorów jest według mnie tylko tyle:
PRZYKŁAD
Termin do Polish Open - zostały 4 miesiące.Minimalne odstępy między turniejami dwudniowymi (czyt min. 5 meczów) - 3 tygodnie
___RANGA____ ____MIESIĄC____ _____TURNIEJ_____ MASTER Kwiecień Polish Open Maj CHALLENGER Czerwiec WarSaw Cup DRUŻYNÓWKA Czerwiec Boat Bowl Rekin MASTER Lipiec 3City Beach Bowl CHALLENGER Sierpień Dwarven Pleasure MASTER Wrzesień Rum Bowl CHALLENGER Październik Loch Bowl MASTER Listopad Winter Cup Grudzień CHALLENGER Styczeń Boat Bowl Pingwin MASTER Luty Brick Bowl Marzec
Minimalne odstępy między MASTERAMI - 7 tygodni
LOKAL:
Min. 3 mecze, 6 osób i wyniki w rankingu ELO
CHALLENGER:
Min. 5 meczów, 20 osób i wyniki w rankingu ELO
MASTER:
Min. 5 meczów, 40 osób, obowiązkowy NAF, zgłoszenie do NAF i wszystkie modele pomalowane
Punktacja do reprezentacji: (50*(Ilość osób + 1 - zajęte miejsce)/ilość osób) Pierwsze pięć miejsc +5/+4/+3/+2/+1
Liczyć się będzie Suma pkt. z maks. 3 masterów.
Po tym terminie należy wybrać nowych koordynatorów na ustalonych wcześniej zasadach:
- każde miasto/ośrodek, które organizowało w poprzednim sezonie turniej klasy lokal i/lub challenger wystawia 1 koordynatora
- dodatkowo każde miasto/ośrodek, które organizowało w poprzednim sezonie turniej klasy master wystawia 1 koordynatora
- reprezentanci Polski z sezonu poprzedzającego wybierają z między siebie 3 koordynatorów
Tutaj są zestawione przez Slimaqa wyniki głosowań w roku ubiegłym, min. klasyfikacja turniejów lokal/challenger/master oraz system punktacji za te turnieje (posty z 14.07.2017r.):
http://www.bloodbowl.pl/viewtopic.php?f ... d63308f889
Na potrzeby liczenie punktów na podstawie których wyłaniana będzie corocznie kadra Polski występują trzy rodzaje truniejów:
Turnieje Lokalne:
Turnieje te mogą mieć dowolne zasady. Warunkiem zaliczenia ich do ligi jest zgłoszenie na forum Ligi z przynajmniej 2-tygodniowym wyprzedzeniem oraz spełnienie następujących wymogów:
- zgłoszony do NAF
- minimum 5 gier
- uczestnictwo co najmniej 6 graczy.
Challenger:
Organizowane przez środowiska graczy gotowe do zorganizowania turniejów wymagających większego zaangażowania niż turnieje lokalne. Turnieje klasy Challenger mogą mieć dowolne zasady. Warunkiem możliwości organizacji jest zgłoszenie na stronie http://blood-bowl.cba.pl w temacie "ligi/turnieje" oraz do NAFu z minmum 30-dniowym wyprzedzeniem oraz spełnienie następujących wymogów:
turniej dwudniowy;
- minimum 10 graczy;
- minimum 5 meczy;
- obsługa turnieju na komputerze;
- przed turniejem rangi Challenger powinien być odstęp minimum 3 tygodni od poprzedniego/następnego turnieju klasy Master/Challenger)
Master:
Turnieje tej klasy są wyróżnieniem dla ośrodków za ich zaangażowanie w rozwój środowiska. Z tego też powodu turniej klasy Master może się odbyć jedynie w ośrodku, w którym w poprzednim sezonie odbył się turniej rangi Challenger lub Master.
Lista turniejów klasy Master w danym sezonie ustalana jest przed rozpoczęciem rozgrywek ligowych i poddana pod głosowanie - głosować mogą wszyscy którzy w danym sezonie uczestniczyli w choć jednym turnieju branym pod uwagę do wyboru kadry Polski. Turniej należy również zgłosić na stronie http://blood-bowl.cba.pl w temacie "ligi/turnieje" oraz do NAFu z przynajmniej 30-dniowym wyprzedzeniem.
Turniej musi spełniać następujące kryteria, aby mógł być zaliczony jako Master:
turniej musi być zapowiedziany przed rozpoczęciem sezonu;
- turniej dwudniowy;
- minimum 20 graczy;
- minimum 5 meczy;
-obsługa turnieju na komputerze;
- wszystkie zespoły muszą być w całości pomalowane;
- ośrodek nie może w danym sezonie zorganizować więcej niż jednego turnieju klasy Master;
- odstęp minimum 4 tygodni od poprzedniego/następnego turnieju klasy Master oraz 3 tygodni od poprzedniego/następnego turnieju klasy Challenger
Zasady obliczania punktów rankingowych:
Turnieje lokalne:
Maksymalna liczba punktów rankingowych do zdobycia na turnieju lokalnym wynosi 20;
Punkty za określone miejsca są obliczane wg wzoru: zaokrąglone w górę ( Pkt za turniej x (Ilość osób+1 - zajęte miejsce) / ilość osób);
Pierwsze trzy miejsca otrzymują premię +3/+2/+1 odpowiednio za pierwsze/drugie/trzecie miejsce;
Jeżeli w imprezie bierze udział mniej niż 10 graczy, wówczas za każdego gracza poniżej 10 osób odejmuje się po 1 pkt. (np. 9 graczy max 19, 8 max 18, itd.)
Np.: turniej na 28 osób: (23;22;20;18;18;17;16;15;15;14;13;13;12;11;10;10;9;8;8;7;6;5;5;4;3;3;2;1), turniej na 8 osób: (21;18;15;12;9;7;5;3).
Turnieje Challenger:
Punktacja za Turnieje klasy Challenger jest stała i wynosi 35 punktów za pierwsze miejsce;
Punkty za określone miejsca są obliczane wg wzoru: zaokrąglone w górę ( Pkt za turniej x (Ilość osób + 1 - zajęte miejsce) / ilość osób);
Pierwsze pięć miejsc otrzymuje premię +5/+4/+3/+2/+1 odpowiednio za pierwsze/drugie/trzecie/czwarte/piąte miejsce
Turnieje Master:
Punktacja za Turnieje klasy Master jest stała i wynosi 50 punktów za pierwsze miejsce
Punkty za określone miejsca są obliczane wg wzoru: zaokrąglone w gore ( Pkt za turniej x (Ilość osób + 1 - zajęte miejsce) / ilość osób);
Pierwsze pięć miejsc otrzymuje premię +5/+4/+3/+2/+1 odpowiednio za pierwsze/drugie/trzecie/czwarte/piąte miejsce
Ten sam temat wraz z propozycją zmian Mewasha jest tutaj (posty od 21.02.2018r.):
https://bloodbowl.pl/viewtopic.php?f=132&t=1951
Ostatnia wersja rankingu do reprezentacji, aktualizacja po Brick Bowl 2018:
https://bloodbowl.pl/viewtopic.php?f=13 ... 5&start=80
Tutaj jest ranking nierepowy Jaskra dla porównania z tym oficjalnym (post z 6.12.2018r., update po Rum Bowlu):
https://bloodbowl.pl/viewtopic.php?f=29&t=1862&start=70