Zestawienie obecnych zasad doboru Reprezentacji

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Larry Croft
liniowy
Posty: 867
Rejestracja: 06 sie 2017, 02:08

Zdobyte trofea

Zestawienie obecnych zasad doboru Reprezentacji

Post autor: Larry Croft » 09 gru 2018, 16:00

Witam.

W poprzednim temacie część osób ( w tym koordynatorów ), która chciała i miała czas się wypowiedzieć, doszła do wniosku, że wszelkie ewentualne zmiany zasad doboru Reprezentacji Polski w Blood Bowla powinny być tematem dyskusji koordynatorów.

Ze względu na to, że temat się powtarza w różnych miejscach na forum, zestawiam tutaj najważniejsze dane dotyczące ww. zasad. Dzięki temu w tym temacie każdy będzie mógł dowiedzieć o finalnych ustaleniach.
Oprócz tego wezwę koordynatorów do dyskusji nad obecnym kształtem zasad. Ze względu na to, że najbliższy duży turniej odbędzie się w styczniu w Łodzi, proponuję, aby każdy koordynator wypowiedział się tutaj do końca roku po konsultacji ze swoim środowiskiem.

Osobiście uważam, że ze względu na duży przyrost liczby graczy BB w Polsce i także coraz większy poziom rozgrywek zasady wyboru Reprezentacji powinny być jasno i ściśle uzgodnione przez całą społeczność. Oprócz tego warto, by te zasady były łatwo dostępne dla każdego i min. temu ma służyć ten post. Kwestia ustalenia zasad wcześniej jest o tyle istotna, że dzięki temu każdy będzie miał określone reguły i czas (np. rok), by walczyć o miejsce w składzie Reprezentacji Będzie można też ustalić listę rezerwowych oraz te zasady pozostaną niezmienione przez cały okres uwzględniony w rankingu, przez to po upływie tego czasu wszystko będzie wiadome.
Jeśli chodzi o możliwe zmiany, to uważam, że punkty liczone za pojedynczy turniej są zbyt mocno rozdrobnione. Często w top10 różnice punktowe pomiędzy zawodnikami są bardzo małe albo ich nie ma, a wg obecnego systemu różnice punktowe pomiędzy osobami rozróżnionymi przez tiebreaker albo pojedyncze małe/duże zwycięstwo są dużo.
Jeśli chodzi o ideę koordynatorów, to wydaje mi się, że zostali oni wybrani, by reprezentować określone społeczności w Polsce i dzięki temu kilkunastu koordynatorom łatwiej jest się dogadać niż paru setkom graczy w kraju. Jeśli moje przypuszczenia są słuszne, to musimy w jednoznaczny sposób określić, co jest ośrodkiem, który można reprezentować, a co nie jest. Idąc tym samym tropem nie rozumiem, czemu poprzednia Reprezentacja, która składa się z ok. 10 osób (teraz mogą dojść rezerwowi), jest reprezentowana przez więcej niż jedną osobę.

Lista koordynatorów z 25.04.2018r.:
https://bloodbowl.pl/viewtopic.php?f=135&t=2163

[mention]Andre[/mention] - (Kielce)
[mention]Domingo[/mention] - (Warszawa)
[mention]dziczekpl[/mention] - (Wrocław)
[mention]Jaskier[/mention] - (Tarnów)
[mention]KapitanStokczan[/mention] - (Łódź)
[mention]Kotlet[/mention] - (Kraków)
[mention]MarkusNord[/mention] - (Trójmiasto)
[mention]reszka[/mention] - (Reprezentacja)
[mention]Shawass[/mention] - (Rzeszów)
[mention]Sir Mewash[/mention] - (Reprezentacja)
[mention]Slimaq[/mention] - (Reprezentacja)
Bydgoszcz - brak
Katowice - brak
Poznań - brak

Podsumowanie Piety, co powinno zostać przedyskutowane (post z 5.12.2018r.):
https://bloodbowl.pl/viewtopic.php?f=13 ... cum-IDui0o
Do ogarnięcia przez koordynatorów jest według mnie tylko tyle:

PRZYKŁAD
___RANGA____ ____MIESIĄC_________TURNIEJ_____
MASTER Kwiecień Polish Open
Maj
CHALLENGER Czerwiec WarSaw Cup
DRUŻYNÓWKA Czerwiec Boat Bowl Rekin
MASTER Lipiec 3City Beach Bowl
CHALLENGER Sierpień Dwarven Pleasure
MASTER Wrzesień Rum Bowl
CHALLENGER Październik Loch Bowl
MASTER Listopad Winter Cup
Grudzień
CHALLENGER Styczeń Boat Bowl Pingwin
MASTER Luty Brick Bowl
Marzec
Minimalne odstępy między turniejami dwudniowymi (czyt min. 5 meczów) - 3 tygodnie
Minimalne odstępy między MASTERAMI - 7 tygodni

LOKAL:
Min. 3 mecze, 6 osób i wyniki w rankingu ELO

CHALLENGER:
Min. 5 meczów, 20 osób i wyniki w rankingu ELO

MASTER:
Min. 5 meczów, 40 osób, obowiązkowy NAF, zgłoszenie do NAF i wszystkie modele pomalowane
Punktacja do reprezentacji: (50*(Ilość osób + 1 - zajęte miejsce)/ilość osób) Pierwsze pięć miejsc +5/+4/+3/+2/+1
Liczyć się będzie Suma pkt. z maks. 3 masterów.
Termin do Polish Open - zostały 4 miesiące.

Po tym terminie należy wybrać nowych koordynatorów na ustalonych wcześniej zasadach:
- każde miasto/ośrodek, które organizowało w poprzednim sezonie turniej klasy lokal i/lub challenger wystawia 1 koordynatora
- dodatkowo każde miasto/ośrodek, które organizowało w poprzednim sezonie turniej klasy master wystawia 1 koordynatora
- reprezentanci Polski z sezonu poprzedzającego wybierają z między siebie 3 koordynatorów

Tutaj są zestawione przez Slimaqa wyniki głosowań w roku ubiegłym, min. klasyfikacja turniejów lokal/challenger/master oraz system punktacji za te turnieje (posty z 14.07.2017r.):
http://www.bloodbowl.pl/viewtopic.php?f ... d63308f889
Na potrzeby liczenie punktów na podstawie których wyłaniana będzie corocznie kadra Polski występują trzy rodzaje truniejów:

Turnieje Lokalne:
Turnieje te mogą mieć dowolne zasady. Warunkiem zaliczenia ich do ligi jest zgłoszenie na forum Ligi z przynajmniej 2-tygodniowym wyprzedzeniem oraz spełnienie następujących wymogów:
- zgłoszony do NAF
- minimum 5 gier
- uczestnictwo co najmniej 6 graczy.


Challenger:
Organizowane przez środowiska graczy gotowe do zorganizowania turniejów wymagających większego zaangażowania niż turnieje lokalne. Turnieje klasy Challenger mogą mieć dowolne zasady. Warunkiem możliwości organizacji jest zgłoszenie na stronie http://blood-bowl.cba.pl w temacie "ligi/turnieje" oraz do NAFu z minmum 30-dniowym wyprzedzeniem oraz spełnienie następujących wymogów:
turniej dwudniowy;
- minimum 10 graczy;
- minimum 5 meczy;
- obsługa turnieju na komputerze;
- przed turniejem rangi Challenger powinien być odstęp minimum 3 tygodni od poprzedniego/następnego turnieju klasy Master/Challenger)

Master:
Turnieje tej klasy są wyróżnieniem dla ośrodków za ich zaangażowanie w rozwój środowiska. Z tego też powodu turniej klasy Master może się odbyć jedynie w ośrodku, w którym w poprzednim sezonie odbył się turniej rangi Challenger lub Master.
Lista turniejów klasy Master w danym sezonie ustalana jest przed rozpoczęciem rozgrywek ligowych i poddana pod głosowanie - głosować mogą wszyscy którzy w danym sezonie uczestniczyli w choć jednym turnieju branym pod uwagę do wyboru kadry Polski. Turniej należy również zgłosić na stronie http://blood-bowl.cba.pl w temacie "ligi/turnieje" oraz do NAFu z przynajmniej 30-dniowym wyprzedzeniem.
Turniej musi spełniać następujące kryteria, aby mógł być zaliczony jako Master:
turniej musi być zapowiedziany przed rozpoczęciem sezonu;
- turniej dwudniowy;
- minimum 20 graczy;
- minimum 5 meczy;
-obsługa turnieju na komputerze;
- wszystkie zespoły muszą być w całości pomalowane;
- ośrodek nie może w danym sezonie zorganizować więcej niż jednego turnieju klasy Master;
- odstęp minimum 4 tygodni od poprzedniego/następnego turnieju klasy Master oraz 3 tygodni od poprzedniego/następnego turnieju klasy Challenger

Zasady obliczania punktów rankingowych:

Turnieje lokalne:
Maksymalna liczba punktów rankingowych do zdobycia na turnieju lokalnym wynosi 20;
Punkty za określone miejsca są obliczane wg wzoru: zaokrąglone w górę ( Pkt za turniej x (Ilość osób+1 - zajęte miejsce) / ilość osób);
Pierwsze trzy miejsca otrzymują premię +3/+2/+1 odpowiednio za pierwsze/drugie/trzecie miejsce;
Jeżeli w imprezie bierze udział mniej niż 10 graczy, wówczas za każdego gracza poniżej 10 osób odejmuje się po 1 pkt. (np. 9 graczy max 19, 8 max 18, itd.)

Np.: turniej na 28 osób: (23;22;20;18;18;17;16;15;15;14;13;13;12;11;10;10;9;8;8;7;6;5;5;4;3;3;2;1), turniej na 8 osób: (21;18;15;12;9;7;5;3).

Turnieje Challenger:
Punktacja za Turnieje klasy Challenger jest stała i wynosi 35 punktów za pierwsze miejsce;
Punkty za określone miejsca są obliczane wg wzoru: zaokrąglone w górę ( Pkt za turniej x (Ilość osób + 1 - zajęte miejsce) / ilość osób);
Pierwsze pięć miejsc otrzymuje premię +5/+4/+3/+2/+1 odpowiednio za pierwsze/drugie/trzecie/czwarte/piąte miejsce

Turnieje Master:
Punktacja za Turnieje klasy Master jest stała i wynosi 50 punktów za pierwsze miejsce
Punkty za określone miejsca są obliczane wg wzoru: zaokrąglone w gore ( Pkt za turniej x (Ilość osób + 1 - zajęte miejsce) / ilość osób);
Pierwsze pięć miejsc otrzymuje premię +5/+4/+3/+2/+1 odpowiednio za pierwsze/drugie/trzecie/czwarte/piąte miejsce

Ten sam temat wraz z propozycją zmian Mewasha jest tutaj (posty od 21.02.2018r.):
https://bloodbowl.pl/viewtopic.php?f=132&t=1951

Ostatnia wersja rankingu do reprezentacji, aktualizacja po Brick Bowl 2018:
https://bloodbowl.pl/viewtopic.php?f=13 ... 5&start=80

Obrazek

Tutaj jest ranking nierepowy Jaskra dla porównania z tym oficjalnym (post z 6.12.2018r., update po Rum Bowlu):
https://bloodbowl.pl/viewtopic.php?f=29&t=1862&start=70
Larry Croft na Steam:
http://steamcommunity.com/profiles/76561198008138667/

Gdybym miał wybierać pomiędzy miłością a nienawiścią, wolałbym wzbudzać strach niż być kochanym. ~ Niccolò Machiavelli

Awatar użytkownika
Shawass
trener
Posty: 4344
Rejestracja: 23 lut 2013, 23:03
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Zdobyte trofea

Re: Zestawienie obecnych zasad doboru Reprezentacji

Post autor: Shawass » 09 gru 2018, 16:36

Dzięki za podsumowanie, ale....
Larry Croft pisze: 09 gru 2018, 16:00W poprzednim temacie część osób ( w tym koordynatorów ), która chciała i miała czas się wypowiedzieć, doszła do wniosku, że wszelkie ewentualne zmiany zasad doboru Reprezentacji Polski w Blood Bowla powinny być tematem dyskusji koordynatorów.
....ja na pewno i z tego co patrzyłem to MarkusNord i Ślimaq spośród koordynatórw pisaliśmy że zasady powinny być tematem dyskusji ŚRODOWISK, koordzi mają później nad konkretnymi propozycjami z tych dyskusji głosować :D Prosze sprawdź, może się mylę, nie podjęto jakiejś decyzji w jedną ani drugą stronę...chyba że szostała podjęta decyzja że koordzi mają dyskutować nad zasadami, to pytanie kto ją podjął.
A może tak podcast o BB? - Walec Bojowy!
============================
Obrazek
Steam & FUMBBL: Shawass

Awatar użytkownika
Larry Croft
liniowy
Posty: 867
Rejestracja: 06 sie 2017, 02:08

Zdobyte trofea

Re: Zestawienie obecnych zasad doboru Reprezentacji

Post autor: Larry Croft » 09 gru 2018, 16:52

A kto reprezentuje środowiska? Koordzi. Skoro koordzi mają się nad czymś wypowiedzieć, to w domyśle jest to głos ich środowiska. Nie zostało nic podjęte w poprzednim temacie, bo nie było tam wszystkich koordów, a tylko takie grono ma jakąśkolwiek moc sprawczą w sprawie oficjalnych zasad. Stąd ten temat.
Larry Croft na Steam:
http://steamcommunity.com/profiles/76561198008138667/

Gdybym miał wybierać pomiędzy miłością a nienawiścią, wolałbym wzbudzać strach niż być kochanym. ~ Niccolò Machiavelli

Awatar użytkownika
Shawass
trener
Posty: 4344
Rejestracja: 23 lut 2013, 23:03
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Zdobyte trofea

Re: Zestawienie obecnych zasad doboru Reprezentacji

Post autor: Shawass » 09 gru 2018, 17:17

Nie no, temat dobrze że jest, ale zrozum jak to wygląda:

> jestem Czesiek
> chcę zmian
> szukam dyskusji
> "zasad doboru Reprezentacji Polski w Blood Bowla powinny być tematem dyskusji koordynatorów"
> smutnażaba.png

Też głupio by było zakładać że środowiska będą w swoich kątach dyskutować, spłynie z nieba koord żeby wziąć od nich pomysły i wtedy będzie dyskutował z resztą koordów. Lepiej żeby - tak jak we wcześniejszym temacie - wszyscy rozmawiali, wszyscy przekazali jakieś propozycje pod głosowanie i jak temat będzie wyczerpany to jest głosowanie koordów. Sens wtedy jest żeby koord zadecydował albo, i tak powinno być, skonsultował swojądecyzję ze soim środowiskiem.

Chodzi mi o zapis - jeśli wrzucimy dyskusję jako obowiązki jednej z grup to inne będą miały wtedy zielone świadło żeby tej dyskusji nie podejmować bo to "nie ich robota", lepiej żeby dyskusja była otwarta a potem głosowanie koordów wedle głosu ich środowiska.
A może tak podcast o BB? - Walec Bojowy!
============================
Obrazek
Steam & FUMBBL: Shawass

Awatar użytkownika
Czeftek
rekrut
Posty: 301
Rejestracja: 30 lis 2017, 22:33

Re: Zestawienie obecnych zasad doboru Reprezentacji

Post autor: Czeftek » 09 gru 2018, 17:41

Shawass pisze: 09 gru 2018, 17:17 Nie no, temat dobrze że jest, ale zrozum jak to wygląda:

> jestem Czesiek
> chcę zmian
> szukam dyskusji
> "zasad doboru Reprezentacji Polski w Blood Bowla powinny być tematem dyskusji koordynatorów"
> smutnażaba.png

Też głupio by było zakładać że środowiska będą w swoich kątach dyskutować, spłynie z nieba koord żeby wziąć od nich pomysły i wtedy będzie dyskutował z resztą koordów. Lepiej żeby - tak jak we wcześniejszym temacie - wszyscy rozmawiali, wszyscy przekazali jakieś propozycje pod głosowanie i jak temat będzie wyczerpany to jest głosowanie koordów. Sens wtedy jest żeby koord zadecydował albo, i tak powinno być, skonsultował swojądecyzję ze soim środowiskiem.

Chodzi mi o zapis - jeśli wrzucimy dyskusję jako obowiązki jednej z grup to inne będą miały wtedy zielone świadło żeby tej dyskusji nie podejmować bo to "nie ich robota", lepiej żeby dyskusja była otwarta a potem głosowanie koordów wedle głosu ich środowiska.
Akurat to co porusza Larry powstało po naszych wewnętrznych dyskusjach. Więc pisze po części nie jako On ale jako "głos" środowiska.
stemid: Czeftek

https://steamcommunity.com/id/Czeftek/


„Daj komuś ogień, a będzie mu ciepło przez jeden dzień, ale wrzuć go do ognia, a będzie mu ciepło do końca życia”

Awatar użytkownika
Shawass
trener
Posty: 4344
Rejestracja: 23 lut 2013, 23:03
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Zdobyte trofea

Re: Zestawienie obecnych zasad doboru Reprezentacji

Post autor: Shawass » 09 gru 2018, 17:50

Czeftek pisze: 09 gru 2018, 17:41 Akurat to co porusza Larry powstało po naszych wewnętrznych dyskusjach. Więc pisze po części nie jako On ale jako "głos" środowiska.
I akurat do tego nie mam żadnych uwag, tylko do tego jak określił wynik tematu w którym były również sprzeczne głosy niż "za dyskusję odpowiedzialni są koordzi".

Tylko o to mi chodzi, to chciałem zaznaczyć żeby było jasne bo wolę żeby uniknąć niedomówień, które później będą cytowane jako fakty :D
A może tak podcast o BB? - Walec Bojowy!
============================
Obrazek
Steam & FUMBBL: Shawass

Awatar użytkownika
reszka
trener
Posty: 2864
Rejestracja: 17 sty 2013, 14:03

Zdobyte trofea

Re: Zestawienie obecnych zasad doboru Reprezentacji

Post autor: reszka » 09 gru 2018, 21:28

Ode mnie:

Przegapiłem czas gdzie wybierani byli koordynatorzy. Praca spowodowała, że mnie nie było, jak miłosza teraz. I przegapiłem.

Może być tak, że ustalą to koordynatorzy, wszystko lepsze niż publiczne głosowania.

A że się krytyki nie boję i nie reprezentuję żadnego środowiska, a mimo wszystko na liście jestem, to postawię swoją propozycję naboru do reprezentacji. Krytykujcie moje poglądy, bowiem krytyka będzie wtedy konkretna a nie ogólna, nic nie wnosząca.

Więc:

RESZKA UWAŻA I GŁOSUJE, ŻE:

1. W zakresie reprezentacji na rok 2020 powinny być liczone jedynie 3 najlepiej punktowane miejsca. Wynika to z faktu przyjętej punktacji, że w praktyce TOP 8 będzie liczone jedynie spośród masterów. Większość osób przyjeżdża na 4-5 turniejów w roku. Liczenie dla większej liczby będzie krzywdzące dla osób, które nie mają tyle czasu, żeby jeździć na wszystko, a trzy dobre (lub bardzo dobre) wyniki na turniejach w żadnym razie nie wezmą się z przypadku.

Tak na bardzo szybko licząc (zakładając stałą liczbę 40 osób), zwycięstwo turnieju challenger warte jest 40 punktów, zaś 8 miejsce na masterze również warte jest 40 punktów. 3 miejsce na challengerze równe jest 13 miejscu na masterze. Ale dla osób poniżej TOP 8 to może mieć znaczenie. W rzeczywistości nabór do TOP 8 będzie spośród 3 z 6 masterów.

2. Do reprezentacji powinno się zakwalifikować 8 najlepszych, bez głosowania. Jestem za systemem 8+0 z podziałem ras na zasadzie gentlemen agreement.

3. Ranking powinien wynikać z poniżej ustalonych turniejów klasy challenger i master, ale wyjątkowo z powodu specyfiki roku powinien również zawierać styczniowe i lutowe turnieje.

Bierzemy pod uwagę jedynie następujące turnieje:

Do rankingu bierzemy pod uwagę jedynie następujące turnieje[quote]
___RANGA____ ____MIESIĄC_________TURNIEJ_____
MASTER Luty Brick Bowl 2018
MASTER Kwiecień Polish Open
CHALLENGER Czerwiec WarSaw Cup
MASTER Lipiec 3City Beach Bowl
MASTER Wrzesień Rum Bowl
CHALLENGER Październik Loch Bowl
MASTER Listopad Winter Cup
MASTER Luty Brick Bowl 2019
Ostatnio zmieniony 10 gru 2018, 12:29 przez reszka, łącznie zmieniany 3 razy.
Bo gdybym nie był Gamoniem, to byłbym zwykłym powergamerem

Awatar użytkownika
leon
trener
Posty: 10528
Rejestracja: 13 lut 2015, 07:42

Zdobyte trofea

Pozostałe odznaki

Re: Zestawienie obecnych zasad doboru Reprezentacji

Post autor: leon » 10 gru 2018, 00:00

Polish open miał być 1 w sezonie. Chcesz teraz to na stałe zmienić czy tylko na rok bez wydarzenia reprezentacji?
Amazonki PL-stół-11 78-28-26
Chaos PL-stół-11 9-4-2
Chaos Renegades PL-stół-11 4-0-0
Wood elfs PL-stół-11 3-0-2
Orcs PL-stół-11 10-5-3
Lizardmen PL-stół-11 1-0-0

Awatar użytkownika
leon
trener
Posty: 10528
Rejestracja: 13 lut 2015, 07:42

Zdobyte trofea

Pozostałe odznaki

Re: Zestawienie obecnych zasad doboru Reprezentacji

Post autor: leon » 10 gru 2018, 00:02

Ach i co z turniejami online na fumblu? Był pomysł aby jakiś turniej online był liczony?
Amazonki PL-stół-11 78-28-26
Chaos PL-stół-11 9-4-2
Chaos Renegades PL-stół-11 4-0-0
Wood elfs PL-stół-11 3-0-2
Orcs PL-stół-11 10-5-3
Lizardmen PL-stół-11 1-0-0

Awatar użytkownika
Pieta
trener
Posty: 3066
Rejestracja: 20 paź 2015, 22:24
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zestawienie obecnych zasad doboru Reprezentacji

Post autor: Pieta » 10 gru 2018, 10:23

Jak dla mnie to co Reszka napisał jest bardzo w porządku.
Jedynie te turnieje sprzed PO trochę mieszają. Jeśli w sezonie 2020/2021 będzie 6 masterów to ten wyjątek miałby większe uzasadnienie. Do tego decyzje i regulamin musiałyby zostać określone dużo szybciej, do Brick Bowla przynajmniej.

Tego Pingwina jako przykład napisałem, ale z tego co pamiętam, to będzie jednodniówka.
Że mastery trzeba określić przed startem sezonu, to raczej wiadomo, ale co z challengerami, skoro mają się "liczyć" do rankingu? Zgłosić na rok przed może być ciężko. Może na luzie ich nie ustalać. Jeśli spełni wymóg iluś tam osób (30? 40?) zaliczy się go. To tak z myślą o Lublinie na przykład.

FUMBBL chyba nie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Reprezentacja - EuroBowl/World Cup”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość