2019 - Wybór reprezentacji

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Vincent
trener
Posty: 3448
Rejestracja: 31 gru 2016, 09:13
Lokalizacja: Warszawa

Zdobyte trofea

2019 - Wybór reprezentacji

Post autor: Vincent » 22 gru 2018, 22:02

Krótki wstęp:
Poniżej zostały zebrane aktualne zasady wyboru reprezentacji Polski wraz z propozycją zmian, listą wątpliwości, niedomówień i wszystkiego innego co wymaga przedyskutowania w tym temacie.
Być może poniżej pominę część zasad aktualnie obowiązujących, ale wynika to z faktu, że są one dobrze ukryte i nie mam pojęcia gdzie mogą być zapisane. Celem tego tematu jest na koniec zebranie wszystkich przegłosowanych/ustalonych zasad w jednym poście, aby na początku sezonu było można je przekleić gdziekolwiek zajdzie taka potrzeba, żeby wszystko było w jednym miejscu i było również wstępem do dyskusji za rok.
Wraz z kolejnymi propozycjami/ustaleniami ten post będzie aktualizowany. Jak przyjdzie czas, w razie potrzeby lista propozycji zostanie przekształcona w ankietę, w której udział wziąć będą mogli aktualni koordynatorzy.

Aktualne zasady:
http://www.bloodbowl.pl/viewtopic.php?f=91&t=1577
Przy wyborze do kadry liczą się wyniki z dwóch najlepszych turniejów rozegranych przez trenera w roku - liczone od turnieju Polish Open w roku poprzedzającym EB lub WB a kończącym się na ostatnim turnieju przed PO w roku w którym EB czy WB się odbywa.

Minimalna ilość osób które muszą być na turnieju aby był on liczony to 6.

Minimalna ilość meczów w turnieju aby mógł on być liczony to 5.

Turniej musi być zgłoszony do NAF aby mógł być liczony.
Na potrzeby liczenie punktów na podstawie których wyłaniana będzie corocznie kadra Polski występują trzy rodzaje truniejów:

Turnieje Lokalne:
Turnieje te mogą mieć dowolne zasady. Warunkiem zaliczenia ich do ligi jest zgłoszenie na forum Ligi z przynajmniej 2-tygodniowym wyprzedzeniem oraz spełnienie następujących wymogów:
- zgłoszony do NAF
- minimum 5 gier
- uczestnictwo co najmniej 6 graczy.


Challenger:
Organizowane przez środowiska graczy gotowe do zorganizowania turniejów wymagających większego zaangażowania niż turnieje lokalne. Turnieje klasy Challenger mogą mieć dowolne zasady. Warunkiem możliwości organizacji jest zgłoszenie na stronie http://bloodbowl.pl w temacie "ligi/turnieje" oraz do NAFu z minmum 30-dniowym wyprzedzeniem oraz spełnienie następujących wymogów:
turniej dwudniowy;
- minimum 10 graczy;
- minimum 5 meczy;
- obsługa turnieju na komputerze;
- przed turniejem rangi Challenger powinien być odstęp minimum 3 tygodni od poprzedniego/następnego turnieju klasy Master/Challenger)

Master:
Turnieje tej klasy są wyróżnieniem dla ośrodków za ich zaangażowanie w rozwój środowiska. Z tego też powodu turniej klasy Master może się odbyć jedynie w ośrodku, w którym w poprzednim sezonie odbył się turniej rangi Challenger lub Master.
Lista turniejów klasy Master w danym sezonie ustalana jest przed rozpoczęciem rozgrywek ligowych i poddana pod głosowanie - głosować mogą wszyscy którzy w danym sezonie uczestniczyli w choć jednym turnieju branym pod uwagę do wyboru kadry Polski. Turniej należy również zgłosić na stronie http://bloodbowl.pl w temacie "ligi/turnieje" oraz do NAFu z przynajmniej 30-dniowym wyprzedzeniem.
Turniej musi spełniać następujące kryteria, aby mógł być zaliczony jako Master:
turniej musi być zapowiedziany przed rozpoczęciem sezonu;
- turniej dwudniowy;
- minimum 20 graczy;
- minimum 5 meczy;
-obsługa turnieju na komputerze;
- wszystkie zespoły muszą być w całości pomalowane;
- ośrodek nie może w danym sezonie zorganizować więcej niż jednego turnieju klasy Master;
- odstęp minimum 4 tygodni od poprzedniego/następnego turnieju klasy Master oraz 3 tygodni od poprzedniego/następnego turnieju klasy Challenger

Zasady obliczania punktów rankingowych:

Turnieje lokalne:
Maksymalna liczba punktów rankingowych do zdobycia na turnieju lokalnym wynosi 20;
Punkty za określone miejsca są obliczane wg wzoru: zaokrąglone w górę ( Pkt za turniej x (Ilość osób+1 - zajęte miejsce) / ilość osób);
Pierwsze trzy miejsca otrzymują premię +3/+2/+1 odpowiednio za pierwsze/drugie/trzecie miejsce;
Jeżeli w imprezie bierze udział mniej niż 10 graczy, wówczas za każdego gracza poniżej 10 osób odejmuje się po 1 pkt. (np. 9 graczy max 19, 8 max 18, itd.)

Np.: turniej na 28 osób: (23;22;20;18;18;17;16;15;15;14;13;13;12;11;10;10;9;8;8;7;6;5;5;4;3;3;2;1), turniej na 8 osób: (21;18;15;12;9;7;5;3).

Turnieje Challenger:
Punktacja za Turnieje klasy Challenger jest stała i wynosi 35 punktów za pierwsze miejsce;
Punkty za określone miejsca są obliczane wg wzoru: zaokrąglone w górę ( Pkt za turniej x (Ilość osób + 1 - zajęte miejsce) / ilość osób);
Pierwsze pięć miejsc otrzymuje premię +5/+4/+3/+2/+1 odpowiednio za pierwsze/drugie/trzecie/czwarte/piąte miejsce

Turnieje Master:
Punktacja za Turnieje klasy Master jest stała i wynosi 50 punktów za pierwsze miejsce
Punkty za określone miejsca są obliczane wg wzoru: zaokrąglone w gore ( Pkt za turniej x (Ilość osób + 1 - zajęte miejsce) / ilość osób);
Pierwsze pięć miejsc otrzymuje premię +5/+4/+3/+2/+1 odpowiednio za pierwsze/drugie/trzecie/czwarte/piąte miejsce

Wątpliwości do rozważenia/pytania do odpowiedzi:
1. Czy zmieniamy klasyfikację i minimalne wymogi dla turniejów?
Nikt nie zgłaszał do tego żadnych uwag, jednak wymogi dotyczące ilości tygodni przed i po organizacją konkretnych turniejów właściwie już zapychają możliwy kalendarz imprez.

a) Tak, zmieniamy
b) Nie, zostawiamy jak jest
Opcje ankiety mogą ulec zmianie, zgodnie z propozycją Piety, o ile w dyskusji wyjdzie chęć zmiany konkretnych zapisów (ewentualnie zadać osobne pytania dla każdego typu turnieju "Czy zmieniamy zasady lokalsów?" "Czy zmieniamy zasady challangerów?" "Czy zmieniamy zasady masterów?" i wtedy w zależności od głosowania zrobić osobne ankiety dla poszczególnego typu turnieju.

2. Czy turnieje lokalne mają być liczone do rankingu?
Pojawiały się głosy, by przy obecnej liczbie turniejów występujących w naszym kraju, turnieje lokalne nie były już liczone do rankingu, z drugiej strony działają motywująco na wszystkich graczy, nie tylko na tych którzy biją się o miejsce w reprezentacji.

a) Tak, nie pomoże wyłonić to żadnego reprezentanta, ale będzie zabawniej.
b) Nie, nie dokładajmy sobie roboty

3. Czy lista turniejów liczonych do rankingu powinna być zamknięta przed rozpoczęciem sezonu?
Czy przykładowo challengery mogą być dopisane w każdej chwili w trakcie trwania sezonu (z zachowaniem 30 dniowego terminu poprzedzającego jego start)?
Pojawiały się głosy za obydwiema opcjami. Zgodność jest co do masterów, że powinny być ustalone przed rozpoczęciem sezonu i taka lista powinna być udostępniona X czasu przed rozpoczęciem sezonu (w zależności jaki okres uznajemy za sezon).

a) Tak, np. lokale marcowe też muszą zostać ogłoszone rok wcześniej.
b) Tylko Mastery powinny być ustalone przed sezonem. Reszta według własnych ustalonych zasad.
c) Nie. Mastery mają swoje wymogi i kto pierwszy ogłosi swój Master ten lepszy.

4. Czy pozostawiamy budowę sezonu od PO do turnieju poprzedzającego PO w roku następnym?
Pojawiały się propozycje, by sezon zrównać z rokiem kalendarzowym. Odpowiedź na to pytanie umożliwi wyznaczenie terminu do ustalenia zasad na nadchodzący sezon zarówno w kontekście reprezentacji jak i koordynatorów.

a) Zostawmy jak jest
b) Skróćmy ten sezon i Brick Bowl oficjalnie otworzy sezon 2019.
c) Skróćmy lub wydłużmy któryś z kolejnych sezonów.
b) Wymyślmy jeszcze inną datę rozpoczęcia sezonu.

5. Czy wprowadzamy zmiany w punktacji z turniejów?
Tutaj chyba każdy jest zadowolony i nikt nie zgłaszał uwag

a) Nie
b) Tak, podajmy swoje propozycje.

6. W jaki sposób wybieramy reprezentację?
Pojawiały się propozycje aby top8 z rankingu, top5 z rankingu i pozostałe 3 osoby wybiera już piątka reprezentantów.
Druga kwestia to liczba turniejów z którego liczymy punkty. Pojawiają się głosy że powinny to być 3 najlepsze turnieje.

a) Tylko ścisłe top 8
b) Top 5, które dobierze 3 pozostałych reprezentantów
c) Jeszcze inaczej. Np. Top 8, w którym nie powtarzają się rasy.

a) Punkty liczymy z 2 najlepszych turniejów
b) Punkty liczymy z 3 najlepszych turniejów
c) Punkty liczymy z 4 najlepszych turniejów

7. Czy modyfikujemy sposób budowania rankingu
Pojawiały się propozycje rozbicia rankingu na rasy jakimi kto grał, aby reprezentant faktycznie prezentował jakość rasą, którą będzie grał na turnieju międzynarodowym.

a) Bez rozbicia na rasy
b) Tylko turnieje rozegrane swoją najlepszą rasą
c) Zagranie tylko tymi rasami, które wybiorą lepsi w rankingu do gry w reprezentacji, eliminuje z rankingu.

8. W jaki sposób wybieramy kapitana reprezentacji?
Top1 z rankingu? Wewnętrzne ustalenia reprezentantów?

Na chwilę obecną sprawa zostawiona wewnętrznie wybranej reprezentacji.

9. Czy turnieje online mają się liczyć do rankingu?
Pojawiały się głosy zarówno na tak w zależności od klasy turnieju i platformy na jakiej jest rozgrywany, jak i kategoryczne nie.

a) Nie
b) Tak, podać jakie?

10. Czy turnieje zagraniczne mają się liczyć do rankingu?
Pojawiały się głosy zarówno na tak na określonych zasadach (klasyfikacja jako challanger), jak i na kategoryczne nie. Włączenie ich wymaga modyfikacji kilku innych zasad z regulaminu. Bo jeśli turnieje zagraniczne tak, to po co ustawiać warunki czasowe na turnieje polskie (również na challengery).

a) Nie
b) Tak, na zasadach challengera.
c) Tak, ale ze zgłoszeniem ich przed sezonem
d) inaczej, podać jak.

Awatar użytkownika
Pieta
trener
Posty: 3082
Rejestracja: 20 paź 2015, 22:24
Lokalizacja: Wrocław

Re: 2019 - Wybór reprezentacji

Post autor: Pieta » 23 gru 2018, 15:40

1. Czy zmieniamy klasyfikację i minimalne wymogi dla turniejów?
Można zrobić taką ankietę, bo może zasady są nadal wystarczające.
Jeżeli wygrała by odpowiedź NIE, znaczy że wymogi powinny być wyższe. Opcje ankiety np. dla challengera mogłyby wyglądać:
a) Minimum 10 gaczy
b) Minimum 20 gaczy
c) Minimum 30 gaczy
d) Zgłoszenie do NAF
e) Obowiązkowe malowanie
f) Wyniki wysłane do ELO
g) Minimum 2-dniowy
h) Bez odstępów między turniejami
i) Minimum 2 tygodnie odstępów od innego turnieju master/challenger
j) Minimum 3 tygodnie odstępów od innego turnieju master/challenger

2. Czy turnieje lokalne mają być liczone do rankingu?
a) Tak, nie pomoże wyłonić to żadnego reprezentanta, ale będzie zabawniej.
b) Nie, nie dokładajmy sobie roboty

3. Czy lista turniejów liczonych do rankingu powinna być zamknięta przed rozpoczęciem sezonu?
a) Tak, np. lokale marcowe też muszą zostać ogłoszone rok wcześniej.
b) Tylko Mastery powinny być ustalone przed sezonem. Reszta według własnych ustalonych zasad.
c) Nie. Mastery mają swoje wymogi i kto pierwszy ogłosi swój Master ten lepszy.

4. Czy pozostawiamy budowę sezonu od PO do turnieju poprzedzającego PO w roku następnym?
a) Zostawmy jak jest
b) Skróćmy ten sezon i Brick Bowl oficjalnie otworzy sezon 2019.
c) Skróćmy lub wydłużmy któryś z kolejnych sezonów.
b) Wymyślmy jeszcze inną datę rozpoczęcia sezonu.

5. Czy wprowadzamy zmiany w punktacji z turniejów?
a) Nie
b) Tak, podajmy swoje propozycje.

6. W jaki sposób wybieramy reprezentację?
a) Tylko ścisłe top 8
b) Top 5, które dobierze 3 pozostałych reprezentantów
c) Jeszcze inaczej. Np. Top 8, w którym nie powtarzają się rasy.
d) Punkty liczymy z 2 najlepszych turniejów
e) Punkty liczymy z 3 najlepszych turniejów
f) Punkty liczymy z 4 najlepszych turniejów

7. Czy modyfikujemy sposób budowania rankingu
a) Bez rozbicia na rasy
b) Tylko turnieje rozegrane swoją najlepszą rasą
c) Zagranie tylko tymi rasami, które wybiorą lepsi w rankingu do gry w reprezentacji, eliminuje z rankingu.

8. W jaki sposób wybieramy kapitana reprezentacji?
Raczej pierwsze wybrane top5 lub top8 musi od razu to zrobić.

9. Czy turnieje online mają się liczyć do rankingu?
a) Nie
b) Tak, podać jakie?

10. Czy turnieje zagraniczne mają się liczyć do rankingu?
a) Nie
b) Tak, na zasadach challengera.
c) Tak, ale ze zgłoszeniem ich przed sezonem
d) inaczej, podać jak.

Awatar użytkownika
KapitanStokczan
rezerwowy
Posty: 663
Rejestracja: 28 wrz 2017, 21:55
Lokalizacja: Łódź

Re: 2019 - Wybór reprezentacji

Post autor: KapitanStokczan » 23 gru 2018, 18:41

Super robota Panowie, kwestie wg. mnie do przemyślenia jeszcze:
1. Zasady na Masterach (Powinny być wg. zasad, które będą obowiązywały na wydarzeniu na które staramy się dostać do Repry)

Jakie zasady powinny mieć turnieje Master?
a) Takie jak na Euro/WC etc
b) j.w (można zrobić zmianę pogody, wykopów, zasada specjalna
c) Dowolne

2. Ilość Masterów ( Wg. mnie powinny być max 6, dlaczego ponieważ są kosztowne i ciężko na nie dotrzeć. Powinny być wybierane przed sezonem, albo głosowaniem albo dogadaniem między środowiskami. Każdy aspiruje na mastera a ciężko dotrzeć na wszystkie najbardziej wartościowe turnieje więc ograniczyć je aby można było zaplanować sezon i czasowo i finansowo. Jest też druga wersja 3 główne turnieje w Polsce to podaje przykład nie denerwować się Południe(Brick Bowl) Central (PO) Północ (Beach Bowl) i do nich dobierane są 2/3 ( LOCH BOWL, Lublin, RUM, Winter i cokolwiek się jeszcze pokaże)

Ile turrniejów rangi Master może być w sezonie?
a) 5
b) 6
c) dowolnie

3. Odnośnie ras: Panowie dla mnie powinno się walczyć o to żeby zagrać daną rasą i taką powinno się latać po masterachi pokazać się że nią rozjebiesz system, chcesz się pobawić graj czymś innym i leć na challengera lub lokala. Wiesz, że nie grasz tak dobrze jak X to graj czymś innym żeby wygryźć Y.

Nie wiem jak zadać pytanie :)
a) Startujesz rasą do repry, którą nazbierałeś najwięcej punktów na turniejach
b) Grasz dowolną rasą i na podstawie wyników dostajesz się do repry
c) Pierwsza 5 walczy o miejsca rasowe a reszta dobierana z wyborem rasy?

ANKIETA jak wyżej zrobił Pieta i załatwia sprawę, na nic więcej nie wpadłem co można by było dograć.
NAF 25276

Awatar użytkownika
Vincent
trener
Posty: 3448
Rejestracja: 31 gru 2016, 09:13
Lokalizacja: Warszawa

Zdobyte trofea

Re: 2019 - Wybór reprezentacji

Post autor: Vincent » 23 gru 2018, 19:30

Zastanawiając się jeszcze co do rozbijania rankingu na rasy.. ja osobiście jestem przeciwny temu i podam dodatkowy argument za tym:
Każdy turniej może być rozgrywany na własnych zasadach co do budowania rozpisek. W każdych zasadach inna rasa może być lepsza, inna gorsza. Jesli ktoś jest w topce każdego turnieju w którym gra i gra za każdym razem inną rasą, to znaczy że umie się dopasować. Umie przeanalizować możliwości i zbudować solidny roster pod turniej.
Ewentualne rozbijanie na rasy miałoby sens tylko wtedy, gdyby każdy turniej liczony do rankingu (lub przynajmniej każdy master) rozgrywany był na tych samych zasadach co duża impreza, pod którą reprezentacja jest budowana.

Bo co z tego, że ktoś będzie wymiatał jedną rasą, jak na docelowej imprezie rozpiska będzie musiała być inna, która może już graczowi nie leżeć.

Awatar użytkownika
Vincent
trener
Posty: 3448
Rejestracja: 31 gru 2016, 09:13
Lokalizacja: Warszawa

Zdobyte trofea

Re: 2019 - Wybór reprezentacji

Post autor: Vincent » 23 gru 2018, 19:40

KapitanStokczan pisze: 23 gru 2018, 18:41 1. Zasady na Masterach (Powinny być wg. zasad, które będą obowiązywały na wydarzeniu na które staramy się dostać do Repry)

Jakie zasady powinny mieć turnieje Master?
a) Takie jak na Euro/WC etc
b) j.w (można zrobić zmianę pogody, wykopów, zasada specjalna
c) Dowolne
Szczerze nie orientuje się, stąd pytanie:
Czy przed rozpoczęciem naszego sezonu znane są zasady turnieju docelowego w kolejnym roku kalendarzowym? W sensie czy jesteśmy w stanie wprowadzić takie coś realnie w życie.
KapitanStokczan pisze: 23 gru 2018, 18:41 Ile turrniejów rangi Master może być w sezonie?
Tak naprawdę zarówno ta kwestia jak i ta wyżej wyjdzie, jesli w wyniku odpowiedzi na 1 ankiete pojawi się potrzeba zmiany kryteriów. Wtedy w wyniku dyskusji wyjdzie, które kryteria będzie potrzeba zmienić/przedyskutować.
KapitanStokczan pisze: 23 gru 2018, 18:41 Odnośnie ras: Panowie dla mnie powinno się walczyć o to żeby zagrać daną rasą
To tutaj ewentualnie można zrobić kolejne pytanie już po wyjaśnieniu jak wybieramy osoby do repry. Jeśli tam nie będzie wzmianki o rasach w rankingu, to wtedy kwestia wyboru ras, czy zostawiamy to jako wewnętrzne ustalenie repry, gdzie kapitan ma ostatnie zdanie, czy pierwszeństwo ma osoba która zrobiła daną rasą więcej punktów w rankingu itp.

Awatar użytkownika
Slimaq
blitzer
Posty: 1426
Rejestracja: 30 wrz 2015, 19:08

Zdobyte trofea

Re: 2019 - Wybór reprezentacji

Post autor: Slimaq » 24 gru 2018, 12:36

Brałem aktywny udział w tworzeniu obecnego regulaminy więc poczekam na opinie i propozycje zmian "młodych wilków" i wtedy chętnie przedstawię swój punkt widzenia.

Fajnie ze jest konstruktywna dyskusja bo zmiany i odmienne punkty widzenia to niezbędny element dochodzenia do poprawy aktualnych rozwiązań.

Proponował bym jednak zacząć od ankiety wśród koordynatorów "Czy jesteś za zmianą regulaminu obowiązującego w sezonie 2018/2019 w kolejnym sezonie" bo może się okazać że nie ma takiej potrzeby.

Już raz ten cały proces drobiazgowego dyskutowania o każdym szczególe przechodziliśmy i jakkolwiek rozumiem potrzebę wśród niektórych "rewolucji" to osobiście na tym etapie kiedy mamy już regulamin jestem zwolennikiem powolnej ewolucji. I zaczął bym od głosowań czy jest potrzeba zmiany danej kwestii bo inaczej to może być dęcie w gwizdek bez sensu. Trzeba jednak opracować system powiadamiania o głosowaniu żeby każdy mógł - nawet w natłoku codziennych obowiązków oddać głos.
Steam: lorgoth
Fumbbl: slimaq

Awatar użytkownika
Vincent
trener
Posty: 3448
Rejestracja: 31 gru 2016, 09:13
Lokalizacja: Warszawa

Zdobyte trofea

Re: 2019 - Wybór reprezentacji

Post autor: Vincent » 24 gru 2018, 13:34

Z Pietą tutaj o tym rozmawialiśmy:
https://bloodbowl.pl/viewtopic.php?f=13 ... 120#p83923
Wszystkie wątpliwości które mamy rozpisane będą robione w formie ankiet, ale etapami. Nie wszystko na raz.
Jeśli jedno pytanie wymaga odpowiedzi na inne, to najpierw ankieta będzie robiona dla tego drugiego.

Zakładam że Pieta w styczniu potworzy ankiety w dziale dla koordynatorów (ja nie mam uprawnień do tego) i wtedy powiadomieni zostaną wszyscy koordynatorzy.

Z Pietą i każdym innym chętnym utworzymy na pewno odpowiednią kolejność ankiet.

Awatar użytkownika
Slimaq
blitzer
Posty: 1426
Rejestracja: 30 wrz 2015, 19:08

Zdobyte trofea

Re: 2019 - Wybór reprezentacji

Post autor: Slimaq » 24 gru 2018, 13:45

No i git.
Steam: lorgoth
Fumbbl: slimaq

Awatar użytkownika
reszka
trener
Posty: 2869
Rejestracja: 17 sty 2013, 14:03

Zdobyte trofea

Re: 2019 - Wybór reprezentacji

Post autor: reszka » 25 gru 2018, 12:50

Skomplikowaliście to Panowie. Zmusiłem się wręcz, żeby przeczytać te 10 pytań i je przeanalizować. Macie dobre intencje ale podejście w stylu korpo, wszystko rozpisać. Ma to sens na skalę korpo.

Żeby była jasność, sposób liczenia punktów na turniejach typu master-challenger-lokal zostanie, bo nikt nie zaproponował lepszego a ten jest oparty o system z 40K i już się sprawdził. Ten jeden element uznaję jako pewnik. Co to za pytanie nr 1, jak nie ma alternatyw? Wyjdzie "nie", to będzie dyskusja "a jakie". Potem znowu ankieta. A dopiero potem inne ankiety, bo w sumie od tego pytania zależą praktycznie wszystkie kolejne. Jak w korpo.

Wynikiem jest 10 ankiet, z czego część pociąga za sobą kolejne ankiety. Sporo graczy turniejowych nie potrafi wypełnić rozpiski według zasad WC czy duńskich, a tutaj pierdyliard ankiet.




Nie łatwiej,zamiast kilkunastu ankiet zrobić 4?:

1. Które turnieje liczymy do reprezentacji?
a) mastery
b) mastery i chellengery
c) mastery, chellengery i lokale

2. Z ilu najlepszych wybieramy reprezentację?
a) 8+0
b) x+ (8-x), gdzie zostanie później zrobiona ankieta celem ustalenia wielkości x (np. 7+1, 6+2, 5+3)

3. ile turniejów liczonych jest do rankingu:
a) dwa najwyżej punktowane
b) trzy najwyżej punktowane

4. Czy Brick Bowl 2019 w drodze jednorazowego wyjątku z uwagi na harmonogram turniejów EURO i WC ma być liczony do rankingu na rok 2020, czy jego wyniki nie mają żadnego znaczenia (tak jak rum bowl i wintercup 2018)?
a) ma się liczyć
b) ma się nie liczyć







Wszystkie pozostałe pytania zaciemniają obraz. Nie chodzi o to, że są bez sensu, ale mamy ustalić zasady a nie dyskutować o nich. A to zasadnicza różnica.

Pytanie nr 4 dodałem jedynie dlatego, że szkoda mi marnować potencjał mastera.





Kwestie wątpliwe doprecyzują koordynatorzy (będąc związani powyższymi zasadami w trybie głosowania) w swoim gronie (czyli podział ras, turnieje zagraniczne itd). To już się może odbyć bez publicznej debaty. A powyższe 4 pytania są tak jasne, że można je nawet puścić bez dyskusji i NIECH SIĘ STANĄ ZASADY!
Bo gdybym nie był Gamoniem, to byłbym zwykłym powergamerem

Awatar użytkownika
Vincent
trener
Posty: 3448
Rejestracja: 31 gru 2016, 09:13
Lokalizacja: Warszawa

Zdobyte trofea

Re: 2019 - Wybór reprezentacji

Post autor: Vincent » 25 gru 2018, 12:58

Reszka, ale powyższa lista właśnie po to jest, aby ułatwić pracę koordynatorom. Ona nie istnieje po to aby teraz wszyscy koniecznie się wypowiedzieli. Chodzi o to żeby koordynatorzy wiedzieli jakie tematy były poruszane, aby ew. się nad tym pochylili.

Jeśli koordynatorzy powiedzą "luz, zgadamy się i przed startem sezonu zbierzemy wszystkie wprowadzony zmiany do kupy i je przedstawimy" to super.. nie trzeba robić żadnych ankiet ani nic. Jak widać część obecnych zasad albo nie do końca jest przestrzeganych, albo są do nich duże wątpliwości. Jak nie jest to zebrane do kupy to jestem niemal pewny że jak koordynatorzy się zbiorą, to nie będą pamiętać o tych wszystkich wątpliwościach żeby je jakoś rozwiać

ODPOWIEDZ

Wróć do „Reprezentacja - EuroBowl/World Cup”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość