2019 - Wybór reprezentacji
: 22 gru 2018, 22:02
Krótki wstęp:
Poniżej zostały zebrane aktualne zasady wyboru reprezentacji Polski wraz z propozycją zmian, listą wątpliwości, niedomówień i wszystkiego innego co wymaga przedyskutowania w tym temacie.
Być może poniżej pominę część zasad aktualnie obowiązujących, ale wynika to z faktu, że są one dobrze ukryte i nie mam pojęcia gdzie mogą być zapisane. Celem tego tematu jest na koniec zebranie wszystkich przegłosowanych/ustalonych zasad w jednym poście, aby na początku sezonu było można je przekleić gdziekolwiek zajdzie taka potrzeba, żeby wszystko było w jednym miejscu i było również wstępem do dyskusji za rok.
Wraz z kolejnymi propozycjami/ustaleniami ten post będzie aktualizowany. Jak przyjdzie czas, w razie potrzeby lista propozycji zostanie przekształcona w ankietę, w której udział wziąć będą mogli aktualni koordynatorzy.
Aktualne zasady:
http://www.bloodbowl.pl/viewtopic.php?f=91&t=1577
Przy wyborze do kadry liczą się wyniki z dwóch najlepszych turniejów rozegranych przez trenera w roku - liczone od turnieju Polish Open w roku poprzedzającym EB lub WB a kończącym się na ostatnim turnieju przed PO w roku w którym EB czy WB się odbywa.
Minimalna ilość osób które muszą być na turnieju aby był on liczony to 6.
Minimalna ilość meczów w turnieju aby mógł on być liczony to 5.
Turniej musi być zgłoszony do NAF aby mógł być liczony.
Na potrzeby liczenie punktów na podstawie których wyłaniana będzie corocznie kadra Polski występują trzy rodzaje truniejów:
Turnieje Lokalne:
Turnieje te mogą mieć dowolne zasady. Warunkiem zaliczenia ich do ligi jest zgłoszenie na forum Ligi z przynajmniej 2-tygodniowym wyprzedzeniem oraz spełnienie następujących wymogów:
- zgłoszony do NAF
- minimum 5 gier
- uczestnictwo co najmniej 6 graczy.
Challenger:
Organizowane przez środowiska graczy gotowe do zorganizowania turniejów wymagających większego zaangażowania niż turnieje lokalne. Turnieje klasy Challenger mogą mieć dowolne zasady. Warunkiem możliwości organizacji jest zgłoszenie na stronie http://bloodbowl.pl w temacie "ligi/turnieje" oraz do NAFu z minmum 30-dniowym wyprzedzeniem oraz spełnienie następujących wymogów:
turniej dwudniowy;
- minimum 10 graczy;
- minimum 5 meczy;
- obsługa turnieju na komputerze;
- przed turniejem rangi Challenger powinien być odstęp minimum 3 tygodni od poprzedniego/następnego turnieju klasy Master/Challenger)
Master:
Turnieje tej klasy są wyróżnieniem dla ośrodków za ich zaangażowanie w rozwój środowiska. Z tego też powodu turniej klasy Master może się odbyć jedynie w ośrodku, w którym w poprzednim sezonie odbył się turniej rangi Challenger lub Master.
Lista turniejów klasy Master w danym sezonie ustalana jest przed rozpoczęciem rozgrywek ligowych i poddana pod głosowanie - głosować mogą wszyscy którzy w danym sezonie uczestniczyli w choć jednym turnieju branym pod uwagę do wyboru kadry Polski. Turniej należy również zgłosić na stronie http://bloodbowl.pl w temacie "ligi/turnieje" oraz do NAFu z przynajmniej 30-dniowym wyprzedzeniem.
Turniej musi spełniać następujące kryteria, aby mógł być zaliczony jako Master:
turniej musi być zapowiedziany przed rozpoczęciem sezonu;
- turniej dwudniowy;
- minimum 20 graczy;
- minimum 5 meczy;
-obsługa turnieju na komputerze;
- wszystkie zespoły muszą być w całości pomalowane;
- ośrodek nie może w danym sezonie zorganizować więcej niż jednego turnieju klasy Master;
- odstęp minimum 4 tygodni od poprzedniego/następnego turnieju klasy Master oraz 3 tygodni od poprzedniego/następnego turnieju klasy Challenger
Zasady obliczania punktów rankingowych:
Turnieje lokalne:
Maksymalna liczba punktów rankingowych do zdobycia na turnieju lokalnym wynosi 20;
Punkty za określone miejsca są obliczane wg wzoru: zaokrąglone w górę ( Pkt za turniej x (Ilość osób+1 - zajęte miejsce) / ilość osób);
Pierwsze trzy miejsca otrzymują premię +3/+2/+1 odpowiednio za pierwsze/drugie/trzecie miejsce;
Jeżeli w imprezie bierze udział mniej niż 10 graczy, wówczas za każdego gracza poniżej 10 osób odejmuje się po 1 pkt. (np. 9 graczy max 19, 8 max 18, itd.)
Np.: turniej na 28 osób: (23;22;20;18;18;17;16;15;15;14;13;13;12;11;10;10;9;8;8;7;6;5;5;4;3;3;2;1), turniej na 8 osób: (21;18;15;12;9;7;5;3).
Turnieje Challenger:
Punktacja za Turnieje klasy Challenger jest stała i wynosi 35 punktów za pierwsze miejsce;
Punkty za określone miejsca są obliczane wg wzoru: zaokrąglone w górę ( Pkt za turniej x (Ilość osób + 1 - zajęte miejsce) / ilość osób);
Pierwsze pięć miejsc otrzymuje premię +5/+4/+3/+2/+1 odpowiednio za pierwsze/drugie/trzecie/czwarte/piąte miejsce
Turnieje Master:
Punktacja za Turnieje klasy Master jest stała i wynosi 50 punktów za pierwsze miejsce
Punkty za określone miejsca są obliczane wg wzoru: zaokrąglone w gore ( Pkt za turniej x (Ilość osób + 1 - zajęte miejsce) / ilość osób);
Pierwsze pięć miejsc otrzymuje premię +5/+4/+3/+2/+1 odpowiednio za pierwsze/drugie/trzecie/czwarte/piąte miejsce
Wątpliwości do rozważenia/pytania do odpowiedzi:
1. Czy zmieniamy klasyfikację i minimalne wymogi dla turniejów?
Nikt nie zgłaszał do tego żadnych uwag, jednak wymogi dotyczące ilości tygodni przed i po organizacją konkretnych turniejów właściwie już zapychają możliwy kalendarz imprez.
a) Tak, zmieniamy
b) Nie, zostawiamy jak jest
Opcje ankiety mogą ulec zmianie, zgodnie z propozycją Piety, o ile w dyskusji wyjdzie chęć zmiany konkretnych zapisów (ewentualnie zadać osobne pytania dla każdego typu turnieju "Czy zmieniamy zasady lokalsów?" "Czy zmieniamy zasady challangerów?" "Czy zmieniamy zasady masterów?" i wtedy w zależności od głosowania zrobić osobne ankiety dla poszczególnego typu turnieju.
2. Czy turnieje lokalne mają być liczone do rankingu?
Pojawiały się głosy, by przy obecnej liczbie turniejów występujących w naszym kraju, turnieje lokalne nie były już liczone do rankingu, z drugiej strony działają motywująco na wszystkich graczy, nie tylko na tych którzy biją się o miejsce w reprezentacji.
a) Tak, nie pomoże wyłonić to żadnego reprezentanta, ale będzie zabawniej.
b) Nie, nie dokładajmy sobie roboty
3. Czy lista turniejów liczonych do rankingu powinna być zamknięta przed rozpoczęciem sezonu?
Czy przykładowo challengery mogą być dopisane w każdej chwili w trakcie trwania sezonu (z zachowaniem 30 dniowego terminu poprzedzającego jego start)?
Pojawiały się głosy za obydwiema opcjami. Zgodność jest co do masterów, że powinny być ustalone przed rozpoczęciem sezonu i taka lista powinna być udostępniona X czasu przed rozpoczęciem sezonu (w zależności jaki okres uznajemy za sezon).
a) Tak, np. lokale marcowe też muszą zostać ogłoszone rok wcześniej.
b) Tylko Mastery powinny być ustalone przed sezonem. Reszta według własnych ustalonych zasad.
c) Nie. Mastery mają swoje wymogi i kto pierwszy ogłosi swój Master ten lepszy.
4. Czy pozostawiamy budowę sezonu od PO do turnieju poprzedzającego PO w roku następnym?
Pojawiały się propozycje, by sezon zrównać z rokiem kalendarzowym. Odpowiedź na to pytanie umożliwi wyznaczenie terminu do ustalenia zasad na nadchodzący sezon zarówno w kontekście reprezentacji jak i koordynatorów.
a) Zostawmy jak jest
b) Skróćmy ten sezon i Brick Bowl oficjalnie otworzy sezon 2019.
c) Skróćmy lub wydłużmy któryś z kolejnych sezonów.
b) Wymyślmy jeszcze inną datę rozpoczęcia sezonu.
5. Czy wprowadzamy zmiany w punktacji z turniejów?
Tutaj chyba każdy jest zadowolony i nikt nie zgłaszał uwag
a) Nie
b) Tak, podajmy swoje propozycje.
6. W jaki sposób wybieramy reprezentację?
Pojawiały się propozycje aby top8 z rankingu, top5 z rankingu i pozostałe 3 osoby wybiera już piątka reprezentantów.
Druga kwestia to liczba turniejów z którego liczymy punkty. Pojawiają się głosy że powinny to być 3 najlepsze turnieje.
a) Tylko ścisłe top 8
b) Top 5, które dobierze 3 pozostałych reprezentantów
c) Jeszcze inaczej. Np. Top 8, w którym nie powtarzają się rasy.
a) Punkty liczymy z 2 najlepszych turniejów
b) Punkty liczymy z 3 najlepszych turniejów
c) Punkty liczymy z 4 najlepszych turniejów
7. Czy modyfikujemy sposób budowania rankingu
Pojawiały się propozycje rozbicia rankingu na rasy jakimi kto grał, aby reprezentant faktycznie prezentował jakość rasą, którą będzie grał na turnieju międzynarodowym.
a) Bez rozbicia na rasy
b) Tylko turnieje rozegrane swoją najlepszą rasą
c) Zagranie tylko tymi rasami, które wybiorą lepsi w rankingu do gry w reprezentacji, eliminuje z rankingu.
8. W jaki sposób wybieramy kapitana reprezentacji?
Top1 z rankingu? Wewnętrzne ustalenia reprezentantów?
Na chwilę obecną sprawa zostawiona wewnętrznie wybranej reprezentacji.
9. Czy turnieje online mają się liczyć do rankingu?
Pojawiały się głosy zarówno na tak w zależności od klasy turnieju i platformy na jakiej jest rozgrywany, jak i kategoryczne nie.
a) Nie
b) Tak, podać jakie?
10. Czy turnieje zagraniczne mają się liczyć do rankingu?
Pojawiały się głosy zarówno na tak na określonych zasadach (klasyfikacja jako challanger), jak i na kategoryczne nie. Włączenie ich wymaga modyfikacji kilku innych zasad z regulaminu. Bo jeśli turnieje zagraniczne tak, to po co ustawiać warunki czasowe na turnieje polskie (również na challengery).
a) Nie
b) Tak, na zasadach challengera.
c) Tak, ale ze zgłoszeniem ich przed sezonem
d) inaczej, podać jak.
Poniżej zostały zebrane aktualne zasady wyboru reprezentacji Polski wraz z propozycją zmian, listą wątpliwości, niedomówień i wszystkiego innego co wymaga przedyskutowania w tym temacie.
Być może poniżej pominę część zasad aktualnie obowiązujących, ale wynika to z faktu, że są one dobrze ukryte i nie mam pojęcia gdzie mogą być zapisane. Celem tego tematu jest na koniec zebranie wszystkich przegłosowanych/ustalonych zasad w jednym poście, aby na początku sezonu było można je przekleić gdziekolwiek zajdzie taka potrzeba, żeby wszystko było w jednym miejscu i było również wstępem do dyskusji za rok.
Wraz z kolejnymi propozycjami/ustaleniami ten post będzie aktualizowany. Jak przyjdzie czas, w razie potrzeby lista propozycji zostanie przekształcona w ankietę, w której udział wziąć będą mogli aktualni koordynatorzy.
Aktualne zasady:
http://www.bloodbowl.pl/viewtopic.php?f=91&t=1577
Przy wyborze do kadry liczą się wyniki z dwóch najlepszych turniejów rozegranych przez trenera w roku - liczone od turnieju Polish Open w roku poprzedzającym EB lub WB a kończącym się na ostatnim turnieju przed PO w roku w którym EB czy WB się odbywa.
Minimalna ilość osób które muszą być na turnieju aby był on liczony to 6.
Minimalna ilość meczów w turnieju aby mógł on być liczony to 5.
Turniej musi być zgłoszony do NAF aby mógł być liczony.
Na potrzeby liczenie punktów na podstawie których wyłaniana będzie corocznie kadra Polski występują trzy rodzaje truniejów:
Turnieje Lokalne:
Turnieje te mogą mieć dowolne zasady. Warunkiem zaliczenia ich do ligi jest zgłoszenie na forum Ligi z przynajmniej 2-tygodniowym wyprzedzeniem oraz spełnienie następujących wymogów:
- zgłoszony do NAF
- minimum 5 gier
- uczestnictwo co najmniej 6 graczy.
Challenger:
Organizowane przez środowiska graczy gotowe do zorganizowania turniejów wymagających większego zaangażowania niż turnieje lokalne. Turnieje klasy Challenger mogą mieć dowolne zasady. Warunkiem możliwości organizacji jest zgłoszenie na stronie http://bloodbowl.pl w temacie "ligi/turnieje" oraz do NAFu z minmum 30-dniowym wyprzedzeniem oraz spełnienie następujących wymogów:
turniej dwudniowy;
- minimum 10 graczy;
- minimum 5 meczy;
- obsługa turnieju na komputerze;
- przed turniejem rangi Challenger powinien być odstęp minimum 3 tygodni od poprzedniego/następnego turnieju klasy Master/Challenger)
Master:
Turnieje tej klasy są wyróżnieniem dla ośrodków za ich zaangażowanie w rozwój środowiska. Z tego też powodu turniej klasy Master może się odbyć jedynie w ośrodku, w którym w poprzednim sezonie odbył się turniej rangi Challenger lub Master.
Lista turniejów klasy Master w danym sezonie ustalana jest przed rozpoczęciem rozgrywek ligowych i poddana pod głosowanie - głosować mogą wszyscy którzy w danym sezonie uczestniczyli w choć jednym turnieju branym pod uwagę do wyboru kadry Polski. Turniej należy również zgłosić na stronie http://bloodbowl.pl w temacie "ligi/turnieje" oraz do NAFu z przynajmniej 30-dniowym wyprzedzeniem.
Turniej musi spełniać następujące kryteria, aby mógł być zaliczony jako Master:
turniej musi być zapowiedziany przed rozpoczęciem sezonu;
- turniej dwudniowy;
- minimum 20 graczy;
- minimum 5 meczy;
-obsługa turnieju na komputerze;
- wszystkie zespoły muszą być w całości pomalowane;
- ośrodek nie może w danym sezonie zorganizować więcej niż jednego turnieju klasy Master;
- odstęp minimum 4 tygodni od poprzedniego/następnego turnieju klasy Master oraz 3 tygodni od poprzedniego/następnego turnieju klasy Challenger
Zasady obliczania punktów rankingowych:
Turnieje lokalne:
Maksymalna liczba punktów rankingowych do zdobycia na turnieju lokalnym wynosi 20;
Punkty za określone miejsca są obliczane wg wzoru: zaokrąglone w górę ( Pkt za turniej x (Ilość osób+1 - zajęte miejsce) / ilość osób);
Pierwsze trzy miejsca otrzymują premię +3/+2/+1 odpowiednio za pierwsze/drugie/trzecie miejsce;
Jeżeli w imprezie bierze udział mniej niż 10 graczy, wówczas za każdego gracza poniżej 10 osób odejmuje się po 1 pkt. (np. 9 graczy max 19, 8 max 18, itd.)
Np.: turniej na 28 osób: (23;22;20;18;18;17;16;15;15;14;13;13;12;11;10;10;9;8;8;7;6;5;5;4;3;3;2;1), turniej na 8 osób: (21;18;15;12;9;7;5;3).
Turnieje Challenger:
Punktacja za Turnieje klasy Challenger jest stała i wynosi 35 punktów za pierwsze miejsce;
Punkty za określone miejsca są obliczane wg wzoru: zaokrąglone w górę ( Pkt za turniej x (Ilość osób + 1 - zajęte miejsce) / ilość osób);
Pierwsze pięć miejsc otrzymuje premię +5/+4/+3/+2/+1 odpowiednio za pierwsze/drugie/trzecie/czwarte/piąte miejsce
Turnieje Master:
Punktacja za Turnieje klasy Master jest stała i wynosi 50 punktów za pierwsze miejsce
Punkty za określone miejsca są obliczane wg wzoru: zaokrąglone w gore ( Pkt za turniej x (Ilość osób + 1 - zajęte miejsce) / ilość osób);
Pierwsze pięć miejsc otrzymuje premię +5/+4/+3/+2/+1 odpowiednio za pierwsze/drugie/trzecie/czwarte/piąte miejsce
Wątpliwości do rozważenia/pytania do odpowiedzi:
1. Czy zmieniamy klasyfikację i minimalne wymogi dla turniejów?
Nikt nie zgłaszał do tego żadnych uwag, jednak wymogi dotyczące ilości tygodni przed i po organizacją konkretnych turniejów właściwie już zapychają możliwy kalendarz imprez.
a) Tak, zmieniamy
b) Nie, zostawiamy jak jest
Opcje ankiety mogą ulec zmianie, zgodnie z propozycją Piety, o ile w dyskusji wyjdzie chęć zmiany konkretnych zapisów (ewentualnie zadać osobne pytania dla każdego typu turnieju "Czy zmieniamy zasady lokalsów?" "Czy zmieniamy zasady challangerów?" "Czy zmieniamy zasady masterów?" i wtedy w zależności od głosowania zrobić osobne ankiety dla poszczególnego typu turnieju.
2. Czy turnieje lokalne mają być liczone do rankingu?
Pojawiały się głosy, by przy obecnej liczbie turniejów występujących w naszym kraju, turnieje lokalne nie były już liczone do rankingu, z drugiej strony działają motywująco na wszystkich graczy, nie tylko na tych którzy biją się o miejsce w reprezentacji.
a) Tak, nie pomoże wyłonić to żadnego reprezentanta, ale będzie zabawniej.
b) Nie, nie dokładajmy sobie roboty
3. Czy lista turniejów liczonych do rankingu powinna być zamknięta przed rozpoczęciem sezonu?
Czy przykładowo challengery mogą być dopisane w każdej chwili w trakcie trwania sezonu (z zachowaniem 30 dniowego terminu poprzedzającego jego start)?
Pojawiały się głosy za obydwiema opcjami. Zgodność jest co do masterów, że powinny być ustalone przed rozpoczęciem sezonu i taka lista powinna być udostępniona X czasu przed rozpoczęciem sezonu (w zależności jaki okres uznajemy za sezon).
a) Tak, np. lokale marcowe też muszą zostać ogłoszone rok wcześniej.
b) Tylko Mastery powinny być ustalone przed sezonem. Reszta według własnych ustalonych zasad.
c) Nie. Mastery mają swoje wymogi i kto pierwszy ogłosi swój Master ten lepszy.
4. Czy pozostawiamy budowę sezonu od PO do turnieju poprzedzającego PO w roku następnym?
Pojawiały się propozycje, by sezon zrównać z rokiem kalendarzowym. Odpowiedź na to pytanie umożliwi wyznaczenie terminu do ustalenia zasad na nadchodzący sezon zarówno w kontekście reprezentacji jak i koordynatorów.
a) Zostawmy jak jest
b) Skróćmy ten sezon i Brick Bowl oficjalnie otworzy sezon 2019.
c) Skróćmy lub wydłużmy któryś z kolejnych sezonów.
b) Wymyślmy jeszcze inną datę rozpoczęcia sezonu.
5. Czy wprowadzamy zmiany w punktacji z turniejów?
Tutaj chyba każdy jest zadowolony i nikt nie zgłaszał uwag
a) Nie
b) Tak, podajmy swoje propozycje.
6. W jaki sposób wybieramy reprezentację?
Pojawiały się propozycje aby top8 z rankingu, top5 z rankingu i pozostałe 3 osoby wybiera już piątka reprezentantów.
Druga kwestia to liczba turniejów z którego liczymy punkty. Pojawiają się głosy że powinny to być 3 najlepsze turnieje.
a) Tylko ścisłe top 8
b) Top 5, które dobierze 3 pozostałych reprezentantów
c) Jeszcze inaczej. Np. Top 8, w którym nie powtarzają się rasy.
a) Punkty liczymy z 2 najlepszych turniejów
b) Punkty liczymy z 3 najlepszych turniejów
c) Punkty liczymy z 4 najlepszych turniejów
7. Czy modyfikujemy sposób budowania rankingu
Pojawiały się propozycje rozbicia rankingu na rasy jakimi kto grał, aby reprezentant faktycznie prezentował jakość rasą, którą będzie grał na turnieju międzynarodowym.
a) Bez rozbicia na rasy
b) Tylko turnieje rozegrane swoją najlepszą rasą
c) Zagranie tylko tymi rasami, które wybiorą lepsi w rankingu do gry w reprezentacji, eliminuje z rankingu.
8. W jaki sposób wybieramy kapitana reprezentacji?
Top1 z rankingu? Wewnętrzne ustalenia reprezentantów?
Na chwilę obecną sprawa zostawiona wewnętrznie wybranej reprezentacji.
9. Czy turnieje online mają się liczyć do rankingu?
Pojawiały się głosy zarówno na tak w zależności od klasy turnieju i platformy na jakiej jest rozgrywany, jak i kategoryczne nie.
a) Nie
b) Tak, podać jakie?
10. Czy turnieje zagraniczne mają się liczyć do rankingu?
Pojawiały się głosy zarówno na tak na określonych zasadach (klasyfikacja jako challanger), jak i na kategoryczne nie. Włączenie ich wymaga modyfikacji kilku innych zasad z regulaminu. Bo jeśli turnieje zagraniczne tak, to po co ustawiać warunki czasowe na turnieje polskie (również na challengery).
a) Nie
b) Tak, na zasadach challengera.
c) Tak, ale ze zgłoszeniem ich przed sezonem
d) inaczej, podać jak.