Bialy - Bretka
- bialy
- blitzer
- Posty: 1587
- Rejestracja: 16 paź 2017, 14:09
Bialy - Bretka
Czołem,
Zakładam temat, ponieważ baaardzo skłaniam się do zagrania Bretką na WC2019 - liczę na konstruktywną dyskusję, porady i wzniosłe przemyślenia
Na początek rooster: Czyli ilu zawodników i czy brać jakiegoś star playera?
1. Standard (bez gwiazd):
a) 12 zawodników; 2rr; apo:
- 4x yeoman,
- 4x rycerz,
- 4x chłop,
- 2x RR,
- APO,
- 3x fun factor.
b) 14 zawodników; 2rr (długa ławka, bez apteki):
- 4x yeoman,
- 4x rycerz,
- 6x chłop,
- 2x RR.
2. Mighty Zug (260 tys. - trzeba zrezygnować z apo, RRi 1 rycerza):
- 4x yeoman,
- 3x rycerz,
- 4x chłop,
- 1x RR,
- Mighty Zug (4/5/2/9 - loner, blok, migth blow).
3. Karla von Kill (220 tys. - trzeba zrezygnować z apo, RR i... yeomana i chłopa lub rycerza):
- 3x yeoman,
- 4x rycerz,
- 4x chłop,
- 1x RR,
- Karla von Kill (6/4/3/8 - loner, blok, dodge, dauntless, jump-up).
4. Griff Oberwald (320 tys. - trzeba zrezygnować z apo, RR i 2 rycerzy):
- 4x yeoman,
- 2x rycerz,
- 5x chłop,
- 1x RR,
- Griff Oberwald (7/4/4/8 - loner, blok, dodge, fend, sprint, sure feet).
5. Halfling Master Chef (300 tys. - trzeba zrezygnować z apo, 2xRR i rycerza lub yeomana i chłopa):
- 4x yeoman,
- 3x rycerz,
- 5x chłop,
- Master Chef,
- na to musimy wydać też 10k z finansów ze skilli.
Zakładam temat, ponieważ baaardzo skłaniam się do zagrania Bretką na WC2019 - liczę na konstruktywną dyskusję, porady i wzniosłe przemyślenia
Na początek rooster: Czyli ilu zawodników i czy brać jakiegoś star playera?
1. Standard (bez gwiazd):
a) 12 zawodników; 2rr; apo:
- 4x yeoman,
- 4x rycerz,
- 4x chłop,
- 2x RR,
- APO,
- 3x fun factor.
b) 14 zawodników; 2rr (długa ławka, bez apteki):
- 4x yeoman,
- 4x rycerz,
- 6x chłop,
- 2x RR.
2. Mighty Zug (260 tys. - trzeba zrezygnować z apo, RRi 1 rycerza):
- 4x yeoman,
- 3x rycerz,
- 4x chłop,
- 1x RR,
- Mighty Zug (4/5/2/9 - loner, blok, migth blow).
3. Karla von Kill (220 tys. - trzeba zrezygnować z apo, RR i... yeomana i chłopa lub rycerza):
- 3x yeoman,
- 4x rycerz,
- 4x chłop,
- 1x RR,
- Karla von Kill (6/4/3/8 - loner, blok, dodge, dauntless, jump-up).
4. Griff Oberwald (320 tys. - trzeba zrezygnować z apo, RR i 2 rycerzy):
- 4x yeoman,
- 2x rycerz,
- 5x chłop,
- 1x RR,
- Griff Oberwald (7/4/4/8 - loner, blok, dodge, fend, sprint, sure feet).
5. Halfling Master Chef (300 tys. - trzeba zrezygnować z apo, 2xRR i rycerza lub yeomana i chłopa):
- 4x yeoman,
- 3x rycerz,
- 5x chłop,
- Master Chef,
- na to musimy wydać też 10k z finansów ze skilli.
-
- liniowy
- Posty: 1089
- Rejestracja: 11 sty 2016, 21:41
Re: Bialy - Bretka
Podoba mi się 1b, 2 i 4
Jednak chyba stawiałbym na 1b, bo w 2 i 4 tracisz rr i rycerza. Z jednym rr może być ciężko, a rycerze są kozakami
Jednak chyba stawiałbym na 1b, bo w 2 i 4 tracisz rr i rycerza. Z jednym rr może być ciężko, a rycerze są kozakami
https://www.instagram.com/bloodbowl_dai ... NocDA2aHpm trochę malowania, więcej relacji z turniejów
- bialy
- blitzer
- Posty: 1587
- Rejestracja: 16 paź 2017, 14:09
Re: Bialy - Bretka
Po tentegowaniu w głowie (i uwagach Larrego) - idę w stronę Griffa.
1x Griff Oberwald,
1x Rycerz - dzień 1 lider,
2x Yeoman - dzień 1 guard,
1x Yeoman - dzień 2 tackle,
1x Yeoman - dzień 2 guard,
8x chłop - trzeba im dać 2 skille, pewnie DP lub kick, a może nawet i wrestle - dzień 3 bez znaczenia
1x RR
Razem 14 graczy, można teoretycznie 3 chłopów zamienić na rycerza (wtedy na ławce tylko jeden chłop) albo chłopa i yeomana na rycerza, wtedy ławka 2 osoby.
Ewentualnie DP dać już 2 dnia - zamiast skilla na yeomenie.
1x Griff Oberwald,
1x Rycerz - dzień 1 lider,
2x Yeoman - dzień 1 guard,
1x Yeoman - dzień 2 tackle,
1x Yeoman - dzień 2 guard,
8x chłop - trzeba im dać 2 skille, pewnie DP lub kick, a może nawet i wrestle - dzień 3 bez znaczenia
1x RR
Razem 14 graczy, można teoretycznie 3 chłopów zamienić na rycerza (wtedy na ławce tylko jeden chłop) albo chłopa i yeomana na rycerza, wtedy ławka 2 osoby.
Ewentualnie DP dać już 2 dnia - zamiast skilla na yeomenie.
-
- trener
- Posty: 3301
- Rejestracja: 06 sty 2015, 15:57
-
Zdobyte trofea
Re: Bialy - Bretka
doskonały wybór milordzie, faul, Faul, FAAAAAUL!!!bialy pisze: ↑22 lut 2019, 10:41 Po tentegowaniu w głowie (i uwagach Larrego) - idę w stronę Griffa.
1x Griff Oberwald,
1x Rycerz - dzień 1 lider,
2x Yeoman - dzień 1 guard,
1x Yeoman - dzień 2 tackle,
1x Yeoman - dzień 2 guard,
8x chłop - trzeba im dać 2 skille, pewnie DP lub kick, a może nawet i wrestle - dzień 3 bez znaczenia
1x RR
Razem 14 graczy, można teoretycznie 3 chłopów zamienić na rycerza (wtedy na ławce tylko jeden chłop) albo chłopa i yeomana na rycerza, wtedy ławka 2 osoby.
Ewentualnie DP dać już 2 dnia - zamiast skilla na yeomenie.
DP drugieg dnia. Wzmocnisz wdajność swojej taktyki
Slanny 2019 - 4/1/1 (6)
Slanny 2018 - 43/11/18 (72)
Slanny 2017 - 36/8/24 (68)
Slanny 2016 - 21/10/18 (49)
Stunty 2020 - 18/13/13(44)
Teams of Legends:
Deadly Nightshades - w trakcie lepienia (może kiedyś skończe...)
Slanny 2018 - 43/11/18 (72)
Slanny 2017 - 36/8/24 (68)
Slanny 2016 - 21/10/18 (49)
Stunty 2020 - 18/13/13(44)
Teams of Legends:
Deadly Nightshades - w trakcie lepienia (może kiedyś skończe...)
- bialy
- blitzer
- Posty: 1587
- Rejestracja: 16 paź 2017, 14:09
Re: Bialy - Bretka
Podsumowanie i rozmyślania po PO (34 miejsce na 90):
- grałem na 2xguard+leader dnia pierwszego, DP i guard dnia drugiego, tackle na yeomanie i blok na chłopie dnia trzeciego,
- ławka rezerwowych sztuk 3 jest bardzo spoko (DP szybko schodził, a potem leciałem z faulami zwykłymi chłopami) - myśle ze DP działał jednak psychologicznie i był obiektem hejtu rywala - jestem skłonny spróbować innego skilla na chłopie (może drugi blok zeby byli wyporniejsi?),
- tackle - zdecydowanie trzeba mieć, myśle ze już pierwszego lub najpóźniej drugiego dnia,
- MB - rozważam wzięcie na yeomanie zamiast jednego z guardow (wtedy zostaną tylko 2 guardy),
- leader - tutaj nieśmiało zastanawiam się czy nie spróbować grać na 1rr... wtedy zwolniłby ni się jeszcze jeden skill, problem w tym ze nie mam pojęcia co by to mogło być? SH na rycerzu? Kolejny blok na chłopie?
Z tym 1rr chodzi o to, ze potrafiłem mieć połowy, podczas których nie użyłem przerzutu: ale może to przeoranie głowy przez fumbla, gdzie zawsze na GFI się wywalam, wiec nie robię GFI, nie robię dodge - bo chłop z 2agi nie ma prawa dodgowac. A yeomani w ostateczności mogą walić na kostkach negatywnych.
- grałem na 2xguard+leader dnia pierwszego, DP i guard dnia drugiego, tackle na yeomanie i blok na chłopie dnia trzeciego,
- ławka rezerwowych sztuk 3 jest bardzo spoko (DP szybko schodził, a potem leciałem z faulami zwykłymi chłopami) - myśle ze DP działał jednak psychologicznie i był obiektem hejtu rywala - jestem skłonny spróbować innego skilla na chłopie (może drugi blok zeby byli wyporniejsi?),
- tackle - zdecydowanie trzeba mieć, myśle ze już pierwszego lub najpóźniej drugiego dnia,
- MB - rozważam wzięcie na yeomanie zamiast jednego z guardow (wtedy zostaną tylko 2 guardy),
- leader - tutaj nieśmiało zastanawiam się czy nie spróbować grać na 1rr... wtedy zwolniłby ni się jeszcze jeden skill, problem w tym ze nie mam pojęcia co by to mogło być? SH na rycerzu? Kolejny blok na chłopie?
Z tym 1rr chodzi o to, ze potrafiłem mieć połowy, podczas których nie użyłem przerzutu: ale może to przeoranie głowy przez fumbla, gdzie zawsze na GFI się wywalam, wiec nie robię GFI, nie robię dodge - bo chłop z 2agi nie ma prawa dodgowac. A yeomani w ostateczności mogą walić na kostkach negatywnych.
- bialy
- blitzer
- Posty: 1587
- Rejestracja: 16 paź 2017, 14:09
Re: Bialy - Bretka
Myslalem jeszcze o freenzy na rycerzu.
- bialy
- blitzer
- Posty: 1587
- Rejestracja: 16 paź 2017, 14:09
Re: Bialy - Bretka
Kolejna garść przemyśleń po 5 grach turniejowych (BoatBowl - miejsce jakoś pod koniec z bilansem 1-1-3).
Rozpiska była taka:
Griff, Rycerz z freenzy (d1); 2x Yeoman z guard (d1); Yeoman z MB (d2); Yeoman z tackelm (d2); 2x Peasant z blokiem (d3); 6x Peasant z niczym - razem 14 graczy, no appo, 1rr.
Przemyślenia:
- nie robić GFI Griffem ;/
- 1rr - jest ok,
- rycerz z freenzy się nie spisał (jak już miałem blitzy na 2 przepchnięcia za bandę, to padały powalenia na pierwszych rzutach W każdym razie z freenzy bym zrezygnował, bo nie miałem odwagi/skilla/jaj żeby blokować tym rycerzem gdzieś w kotle/młynie.
- MB na yeomanie - tragedia, strata skilla,
- tacke na yeomanie - spoko, ale chyba jednak dać pierwszego dnia (a może przerzucić tego tackla na rycerza?),
- bloki na chłopach - przeciw goblinom zagrały jak złoto, przeciw woodom nie za bardzo, bo obaj dostali po injury w pierwszej turze pierwszej połowy :O - raczej zostawię na kolejne testy,
- 3 rezerwowych - komfort i spokojne butowanie (aczkolwiek w decydującym meczu wykonałem 'o jedną próbę faulu za dużo' :/).
Pomysły na zmianę:
- zamienić yeomana i chłopa na rycerza (wtedy będzie rozpiska na Griff + 2x rycerz + 3x yeoman + 7 chłopów (czyli 2 rezerwowych),
- pierwszy dzień 2x guard zostawić, jako trzeci skill... tackle (pytanie czy na rycerzu, czy yeomanie?),
- drugi dzień na drugim rycerzu surhandsy lub dodge (jedno daje ukojenie od elfa/szczura, a drugie wyporność) oraz trzeci guard na yeomanie (jeśli nie dostał tackla) lub... coś na chłopie,
- trzeci dzień nie ma znaczenia, więc 2xblok na chłopach.
How about that [mention]Larry Croft[/mention], [mention]Naird[/mention], [mention]Noun[/mention], [mention]MarkusNord[/mention]?
Rozpiska była taka:
Griff, Rycerz z freenzy (d1); 2x Yeoman z guard (d1); Yeoman z MB (d2); Yeoman z tackelm (d2); 2x Peasant z blokiem (d3); 6x Peasant z niczym - razem 14 graczy, no appo, 1rr.
Przemyślenia:
- nie robić GFI Griffem ;/
- 1rr - jest ok,
- rycerz z freenzy się nie spisał (jak już miałem blitzy na 2 przepchnięcia za bandę, to padały powalenia na pierwszych rzutach W każdym razie z freenzy bym zrezygnował, bo nie miałem odwagi/skilla/jaj żeby blokować tym rycerzem gdzieś w kotle/młynie.
- MB na yeomanie - tragedia, strata skilla,
- tacke na yeomanie - spoko, ale chyba jednak dać pierwszego dnia (a może przerzucić tego tackla na rycerza?),
- bloki na chłopach - przeciw goblinom zagrały jak złoto, przeciw woodom nie za bardzo, bo obaj dostali po injury w pierwszej turze pierwszej połowy :O - raczej zostawię na kolejne testy,
- 3 rezerwowych - komfort i spokojne butowanie (aczkolwiek w decydującym meczu wykonałem 'o jedną próbę faulu za dużo' :/).
Pomysły na zmianę:
- zamienić yeomana i chłopa na rycerza (wtedy będzie rozpiska na Griff + 2x rycerz + 3x yeoman + 7 chłopów (czyli 2 rezerwowych),
- pierwszy dzień 2x guard zostawić, jako trzeci skill... tackle (pytanie czy na rycerzu, czy yeomanie?),
- drugi dzień na drugim rycerzu surhandsy lub dodge (jedno daje ukojenie od elfa/szczura, a drugie wyporność) oraz trzeci guard na yeomanie (jeśli nie dostał tackla) lub... coś na chłopie,
- trzeci dzień nie ma znaczenia, więc 2xblok na chłopach.
How about that [mention]Larry Croft[/mention], [mention]Naird[/mention], [mention]Noun[/mention], [mention]MarkusNord[/mention]?
-
- rezerwowy
- Posty: 778
- Rejestracja: 31 gru 2016, 09:21
Re: Bialy - Bretka
IMO yeoman z tacklem to prawie idealny ball sacker (brakuje tylko strip balla do pełni szczęścia)
- Larry Croft
- liniowy
- Posty: 867
- Rejestracja: 06 sie 2017, 02:08
-
Zdobyte trofea
Re: Bialy - Bretka
Uuu trochę przemyśleń, lubię to. W takim razie podzielę się spostrzeniami na te same tematy.bialy pisze: ↑11 cze 2019, 09:12
Rozpiska była taka:
Griff, Rycerz z freenzy (d1); 2x Yeoman z guard (d1); Yeoman z MB (d2); Yeoman z tackelm (d2); 2x Peasant z blokiem (d3); 6x Peasant z niczym - razem 14 graczy, no appo, 1rr.
Przemyślenia:
- nie robić GFI Griffem ;/
- 1rr - jest ok,
- rycerz z freenzy się nie spisał (jak już miałem blitzy na 2 przepchnięcia za bandę, to padały powalenia na pierwszych rzutach W każdym razie z freenzy bym zrezygnował, bo nie miałem odwagi/skilla/jaj żeby blokować tym rycerzem gdzieś w kotle/młynie.
- MB na yeomanie - tragedia, strata skilla,
- tacke na yeomanie - spoko, ale chyba jednak dać pierwszego dnia (a może przerzucić tego tackla na rycerza?),
- bloki na chłopach - przeciw goblinom zagrały jak złoto, przeciw woodom nie za bardzo, bo obaj dostali po injury w pierwszej turze pierwszej połowy :O - raczej zostawię na kolejne testy,
- 3 rezerwowych - komfort i spokojne butowanie (aczkolwiek w decydującym meczu wykonałem 'o jedną próbę faulu za dużo' :/).
Pomysły na zmianę:
- zamienić yeomana i chłopa na rycerza (wtedy będzie rozpiska na Griff + 2x rycerz + 3x yeoman + 7 chłopów (czyli 2 rezerwowych),
- pierwszy dzień 2x guard zostawić, jako trzeci skill... tackle (pytanie czy na rycerzu, czy yeomanie?),
- drugi dzień na drugim rycerzu surhandsy lub dodge (jedno daje ukojenie od elfa/szczura, a drugie wyporność) oraz trzeci guard na yeomanie (jeśli nie dostał tackla) lub... coś na chłopie,
- trzeci dzień nie ma znaczenia, więc 2xblok na chłopach.
Jeśli chodzi o frenzy, to to jest super umiejętność jeśli chodzi o groźbę wypchania za boisko. Problem jest taki, że 1) Bretka ma za mało mobilnych zawodników na początku na coś takiego (7 ruchu jest spoko, ale ag3 bez uniku potrafi zatrzymać takiego zawodnika w miejscu), 2) rycerz jest drogi i przez frenzy może się łatwo sam wystawić na bułę z mb, stąd przed blodgestepem nie przepadam za frenzy na rycerzu.
Inna sprawa jest w Norsce, gdzie ulfy mają siłę potrzebną do wypychania samodzielnie, a zerki mają dostęp do mb, więc mogą naprawdę mocno bić z block + frenzy + mb.
Co to rozpiski samej w sobie, możesz faktycznie zamienić wieśniaka i yeo na rycerza. Wtedy teoretycznie tracisz dwa skille, więc możesz wziąć mb na rycerzu. Mb spisuje się tutaj doskonale, bo każda drużyna z av7 nagle traci zawodników, a oprócz tego masz gościa, który jest lepszym blitzerem niż Griff i który potrafi spuścić łomot też dużym chłopcom.
Argument, dla którego faktycznie biorę mb, jest taki, że Griff ma 4 siły, więc jest lepszym blitzerem niż rycerz bez mb. Problem w tym, że Griff ma lonera, więc blitzowanie nim kiedyś się skonczy, a w momencie posiadania rycerza z mb nie mam wątpliwości, kim chcę blitzować.
Co do Griffa i tackle - tak, GFI jest zawsze ryzykowne i trzeba z tym uważać, nie mniej jednak sure feet + sprint i ag4 z unikiem sprawia, że ta postać jest bardzo mobilna i są momenty, kiedy po prostu trzeba to wykorzystać. Ze względu na tę szybkość i umiejętność wejścia w wiele miejsc to Griff jest u mnie z reguły facetem, który blitzuje piłkę, bo po prostu tylko on ma zasięg. Z tego samego powodu wystarcza mi jeden yeo z tacklem na wypadek, gdyby ziemniak przemknął obok Griffa albo po prostu by markować zawodników z unikiem.
Na pozostałych yeo guard jest jak najbardziej wskazany. Jedyne, na co trzeba uważać, to to, żeby dać sobie bić pozycyjnych w pierwszej turze w obronie na bash, szczególnie, kiedy jest claw mb na horyzoncie. Z tego powodu z 6 pozycyjnymi zdarza mi się tacklera odłożyć do rezerwy, żeby zrobić klasyczny antifoul z 3 wieśniokami na LOS-ie i pozycyjnymi za kolejnymi 3 wieśniokami 2-3 pole dalej.
Jeśli chodzi i liniowych, to block jest ok, kick mi się nie sprawdził, a dp to złoto. Problem z 13 zawodnikami bez apo jest taki, że ten dp jest wtedy umiejętnością dedykowaną na dash. Mimo to mb + dp na 13 zawodników potrafi trochę napsuć zawodników, a wystarczy grać na mniej pozycyjnych/10 w obronie, żeby Griff robił co chciał.
Co do sh na snycerzu - nie jest to specjalnie potrzebne, bo Griff ma piłkę i nawet ze strip ballem nie jest takie proste wbić się w klatkę i zabrać mu piłkę. Dodge jest jak najbardziej spoko. Mi osobiście pasuje lider, żeby mieć trochę więcej opcji z drugim rr.
Larry Croft na Steam:
http://steamcommunity.com/profiles/76561198008138667/
Gdybym miał wybierać pomiędzy miłością a nienawiścią, wolałbym wzbudzać strach niż być kochanym. ~ Niccolò Machiavelli
http://steamcommunity.com/profiles/76561198008138667/
Gdybym miał wybierać pomiędzy miłością a nienawiścią, wolałbym wzbudzać strach niż być kochanym. ~ Niccolò Machiavelli
- bialy
- blitzer
- Posty: 1587
- Rejestracja: 16 paź 2017, 14:09
Re: Bialy - Bretka
Hmm... czyli tak to widzisz skillowo:
- d1 - MB na rycerzu i tackle na yeomanie,
- d2 - 2x guard na yeomanach (czy może 1 guard i 1 dodge na rycerzu?),
- d3 - trzeci guard lub dodge, plus DP na chłopie - troche pozno ten DP jesli ma robić robotę :/
- d1 - MB na rycerzu i tackle na yeomanie,
- d2 - 2x guard na yeomanach (czy może 1 guard i 1 dodge na rycerzu?),
- d3 - trzeci guard lub dodge, plus DP na chłopie - troche pozno ten DP jesli ma robić robotę :/
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość