Północone Pany - stikman

Pomorska drużyna na WC 2019
ODPOWIEDZ
stikman
liniowy
Posty: 1089
Rejestracja: 11 sty 2016, 21:41

Północone Pany - stikman

Post autor: stikman » 21 lut 2019, 16:57

Elosza!

Zastanawiałem się nad rozpą na Dornbirn i właściwie chyba PO będzie ostatnim dużym turniejem, na którym będę przed mistrzostwami.
Po Bricku parę rzeczy chciałbym przenieść (np. Runner z dodgem i side stepem), ale niestety są większe ograniczenia.

Dajcie proszę znać co myślicie o tym roosterze. Po PO dam znać jak się to sprawdziło:

2x wilk, 2x berek, 2x runner, 6x lineman
2x reroll, apo i piwko

1 dzień
2x wilk block
runner dodge

2 dzień
berek tackle
berek mb

3 dzień
runner dodge
lineman dirty player


Zastanawiam się nad wymianą berka z mb na runnera z dodgem 2 dnia oraz nad wzięciem liniowego z kickiem 3 dnia
https://www.instagram.com/bloodbowl_dai ... NocDA2aHpm trochę malowania, więcej relacji z turniejów

Awatar użytkownika
MarkusNord
trener
Posty: 3820
Rejestracja: 27 lis 2016, 23:15

Re: Północone Pany - stikman

Post autor: MarkusNord » 21 lut 2019, 18:00

Kick lepszy moim zdaniem, szkoda ryzykować faule zawodnikami, którzy jak by nie patrzeć mają block.
Obrazek
Fumbble: MarkusNord

Awatar użytkownika
Grab
rezerwowy
Posty: 783
Rejestracja: 15 kwie 2017, 08:46

Zdobyte trofea

Re: Północone Pany - stikman

Post autor: Grab » 22 lut 2019, 01:00

na berki wziąłbym guardy
steam: grabpl
cziterkiler

Awatar użytkownika
bialy
blitzer
Posty: 1587
Rejestracja: 16 paź 2017, 14:09

Re: Północone Pany - stikman

Post autor: bialy » 22 lut 2019, 07:55

Oczywiście nigdy nie grałem Norsami, więc... się wypowiem ;)

1. Wziąłbym yeti (i dał mu MB dnia pierwszego). Nic tak nie działa na wyobraźnie rywala jak Claw+MB.
2. Czy runnerzy są aż tak potrzebni? Bo strasznie drodzy. W sensie - jeśli ma być gostkiem do noszenia piłki, to 1 styknie (oczywiście 1 dzień dodge lub surhandsy - albo 2 dnia jeśli na PO rozpiska).
3. Nie wiem na ile potrzebne są guardy w ekipie z gości z siła 5, 4, 4 - może jeden... ale kiedy i komu?

Wychodzi mi coś takiego:
1x yeti,
2x wilk,
2x berzerk,
1x catcher,
6x liniowy,
2x rr,
1x appo.

1 dzień:
- yeti - MB,
- wilk - blok,
- catcher - dodge.

2 dzień:
- wilk - wrestle,
- berserk - guard.

3 dzień:
- berserk - guard,
- liniowy - tackle.

stikman
liniowy
Posty: 1089
Rejestracja: 11 sty 2016, 21:41

Re: Północone Pany - stikman

Post autor: stikman » 22 lut 2019, 14:02

[mention]MarkusNord[/mention] masz rację, poniosło mnie po chadecji :) a może dodatkowy Tackle lub Pass Blok jako markujący Runnerów i dostawiający się, żeby mieli trudniej złapać?

[mention]Grab[/mention] Berki mają Frenzy i nie możesz zdecydować, żeby nie iść, więc to jest trochę niekontrolowana asysta. Poza tym z pancerzem 7 taki wspieracz bardzo szybko może zakończyć wspieranie. MB i Tackle z zasady mają polować na miękkich biegaczy i starać się ich wyeliminować. Grałem raz na Runnerze z Guardem w lidze i on sprawdzał się dobrze - obiegał i od tyłu dawał asysty. Na Berkach mi się to zazwyczaj nie sprawdzało.

[mention]bialy[/mention] Wiesz jaki jest problem? Ja nie gram Big Guyami. Unikam jak ognia piekielnego tej losowości :)
Może jednak powinienem spróbować, bo rzeczywiście pancerze 8 i więcej mogą sprawiać problemy - nie mam tylko modelu, a chciałem zamknąć w moim życiu rozdział pod tytułem malowanie Norsów :)
1 Runner? No wielki ból serca, bo zawsze jak jeden Ci spadnie to masz drugiego. Ten jeden ruchu więcej niż reszta na prawdę ma znaczenie czasami.
Berki zdecydowanie jeden musi mieć Tackla. Drugi raczej MB, ale się jeszcze zastanowię.

Po zmianach:

Yeti, 2x wilk, 2x berek, 1x runner, 6x lineman
2x reroll, apo

1 dzień
wilk block
runner dodge
yeti mb

2 dzień
wilk block
berek tackle

3 dzień
berek mb/guard
lineman kick/tackle/pass blok
https://www.instagram.com/bloodbowl_dai ... NocDA2aHpm trochę malowania, więcej relacji z turniejów

Awatar użytkownika
bialy
blitzer
Posty: 1587
Rejestracja: 16 paź 2017, 14:09

Re: Północone Pany - stikman

Post autor: bialy » 22 lut 2019, 14:15

Pass block - jakoś nie potrafię sobie wyimaginować sytuacji w jakiej miałby się przydać. Moja wyobraźnia najwyraźniej jest ograniczona.
W każdym razie uważam, że mało kto będzie grał na tym turnieju podaniami.

Przemyśl wrestla na drugim wilku - ktoś musi mieć możliwość wywalenia blodgera na więcej niż 1 ściance.

stikman
liniowy
Posty: 1089
Rejestracja: 11 sty 2016, 21:41

Re: Północone Pany - stikman

Post autor: stikman » 29 kwie 2019, 12:38

Po PO, a przed kolejnymi meczami zamierzam dalej testować rozpę, którą grałem na PO. Zastanawiam się tylko nad doborem skilli 3 dnia (na czarno to co miałem, na czerwono to co rozważam).
Może Bowlmageddon mi coś rozjaśni w tej sprawie.

Yeti, 2x wilk, 2x berek, 1x runner, 6x lineman
2x reroll, apo

1 dzień
wilk block
runner dodge
yeti mb

2 dzień
wilk block
berek tackle

3 dzień
berek guard (ew mb)
lineman kick (ew tackle)


Kick daje chyba większą kontrolę nad tym jak przeciwnik wjedzie w swojej pierwszej połowie. Za to tackle to tackle na PO by się przydał.
Guard pomagał, ale miałem jakiś taki niedosyt, że jednak to otwieranie mogło się przydać. Zastanawiam się.

Generalnie po paru ostatnich turniejach widzę, że największą rozkminą są dla mnie elfy. Przyłożyć przykładam, ale niestety nie ogarniam ich przykładania w 2 tury przez całe boisko (i takich też akcji np. u slannów). Nie wiem jak to powstrzymać. Jakieś pomysły?
https://www.instagram.com/bloodbowl_dai ... NocDA2aHpm trochę malowania, więcej relacji z turniejów

Awatar użytkownika
bialy
blitzer
Posty: 1587
Rejestracja: 16 paź 2017, 14:09

Re: Północone Pany - stikman

Post autor: bialy » 29 kwie 2019, 14:33

Zarówno elfy, jak i slanny staram się ogarniać tak, żeby zajmować możliwie duży obszar tacklezonami (szerokościowo i głębokościowo) -> wymuszać kulanie kostkami.
Do tego ze 2 mobilnych trzymających 'tyły' - żeby mogli łatać jak już się gdzieś przebiją - a przebija się na bank (albo blitzem albo po udanym bloku jeśli da się im przypadkiem możliwość takowego).

Do tego nieustannie - faulowanie. Ważne jest szybkie zaczęcie, bo:
- na początku jest po równo graczy i strata jednego przyłapanego przez sędziego nie boli tak, jak sam masz jakieś braki z powodu bloków rywali,
- przeciwnik zastanowi się 2 razy zanim będzie wskakiwał pomiędzy Twoich graczy, jeśli wie że jesteś z tych 'butujących'.
- pancerz 7 łatwo przebić nawet bez asyst.

Co do skilli trzeciego dnia, to jestem zdania, że... nie mają znaczenia :)
Skille pomagające w noszeniu (i biciu) trenerzy będą brać dnia pierwszego, skille pomagające w wybijaniu piłki (i biciu) trenerzy będą brać dnia drugiego.
Na trzeci dzień pójdą skille wg preferencji/stylu/lubienia (oraz te pomagające w biciu;) Tego dnia podejrzewam wysyp skilli typu 'to trzeba mieć bo fajnie coś robi/pomaga' (np. kick, diving tackle) - tyle, że jeśli zagra już się 6 meczów bez tych skill, to czy one naprawdę będą robić grę w pozostałych 3? Chyba nie były aż tak ważne - imho.

Ponawiam propozycję wrestla na szybkim wilku -> żabę z piłką łatwiej przewrócić czymś takim ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pomeranian Trolls”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości