Drużyna Orena
-
- rezerwowy
- Posty: 781
- Rejestracja: 31 gru 2016, 09:21
Re: Gwardia Pozabij - Chaos Orena
zależy jak się nastawiasz tym chaosem - jak chcesz remisować to spoko, jak chcesz wygrywać to nie widzę tego
-
- liniowy
- Posty: 1090
- Rejestracja: 11 sty 2016, 21:41
Re: Gwardia Pozabij - Chaos Orena
+1
https://www.instagram.com/bloodbowl_dai ... NocDA2aHpm trochę malowania, więcej relacji z turniejów
- Snajper
- rezerwowy
- Posty: 666
- Rejestracja: 09 paź 2018, 12:24
- Lokalizacja: Lublin
Re: Gwardia Pozabij - Chaos Orena
Testowaliśmy w Lublinie sporo rozpisek (ja i Kędzi gramy turniejowo Chaosem). Założenie budowania drużyny (czy to w BB, czy w dowolnej grze figurkowej / karcianej) jest takie, że A) poprawiamy swoje mocne strony lub B) polepszamy nasze wyniki z niewygodnymi przeciwnikami. Ja jestem zwolennikiem planu A.
Zastanówmy się jak Twoja rozpiska się prezentuje przeciwko konkretnym MU:
Na mirror, który gra "standardem":
- Nie masz Lidera, więc masz 1 RR mniej niż przeciwnik (ogólnie moim zdaniem 2 RR to za mało, choćby na podnoszenie piłki w deszczu )
- Drugi Wrestle jest gorszym skillem niż Block (tak, wiem że to sytuacyjne do wybijania piłki, ale statystycznie Block przydaje się w mirror game częściej)
- W obecnym ustawieniu masz 2 Blocki zamiast 2x Claw + MB
Teraz odezwie się moja zawodowa poprawność. Matematycznie patrząc Wojownik Block vs Wojownik Claw MB:
Wojownik Block:
szansa na przewrócenie - 1D6 50 %, 2D6 75%
szansa na przebicie - 9%
szansa na wyrzucenie z boiska (KO+ ) - 36%
podsumowując: przewrócenie 50% - 75%, przebicie 4,5% - 6,75%, po za boiskiem 1,64 % - 2,45%
Wojownik Claw + MB
szansa na przewrócenie - 1D6 33 %, 2D6 56%
szansa na przebicie - Claw 36%, Claw + MB 45 %
szansa na wyrzucenie z boiska (KO+ ) - 36%, MB 45 %
podsumowując: przewrócenie 33% - 56% przebicie 12% -25%, po za boiskiem 5,5% - 11%
Dochodzi jeszcze element stabilizacji, o którym wspominał [mention]Oren[/mention], bo faktycznie zawodnik z Blockiem ma szanse na spalenie rzutu 1D6 16% i 2D6 6%, przeciwko 1D6 33% i 2D6 11% wojownika Claw + MB. Jednak nadal uważam, że w tym wypadku value > ryzyko.
Zakładając więc, że wystarczy nam przewrócić zawodnika - Block jest skuteczniejszy. Jeżeli natomiast chcemy robić przewagę na boisku, to zdecydowanie lepszy jest Claw + MB. Podobnie sytuacja wygląda z Minosem, tam dochodzi więcej niepotrzebnej matematyki, bo Frenzy, Wild Animal, Hornsy - ale wynik porównawczy będzie podobny. Ja jestem zwolennikiem Claw + MB właśnie przez częste gry Chaos na Chaos.
Na bash:
Plusem rozpiski [mention]Oren[/mention] jest brak "martwych" skilli na bashowych przeciwników. Mówię tutaj o np. Tackle. Dodatkowo Chaos ma przewagę siły nad wieloma drużynami, więc danie większej ilości Bloków poprawia matematykę dobrych i bezpiecznych rzutów. 2 Guardy tą statystykę jeszcze polepszają (w szczególności z np. 6x Guard Dwarf, 4x Guard Necro).
Na minus, nie jest wykorzystany zupełnie atut Chaos, czyli dostęp do mutacji - coś czego inne drużyny bash po prostu nie mają. Wraca też problem przewagi liczebnej na boisku, bo na przebicie pancerza 9 (Dwarfy, Orc, Nurgle, Khemri... ) bez Claw, a nawet MB to tylko 9%.
Często słyszę, że Chaos jest tym lepszym im więcej jest bash teamów w środowisku. Jest to spowodowane właśnie "otwieraczami" Claw + MB i przewagą jaką daje dostęp do takiego połączenia.
Podsumowując, uważam że na inne bash teamy taka rozpiska jest bezpieczna, ale nie wykorzystuje w pełni potencjału jaki jest w Chaosie. Nie jest więc zła i jeżeli ktoś czuje się lepiej dzięki dodatkowym Blockom, to powinien nimi grać.
Na agi:
Fakt, że Chaos może nosić piłkę zawodnikiem z siłą 4 jest niesamowitą mocą tej drużyny. Jest to najlepiej odczuwalne właśnie z elfami i agi drużynami. 5 zawodników z siłą 4+, kozy z Hornsami - wszystko to ułatwia bicie na 2 kościach. Dlatego też uważam, że Chaos wcale nie jest z góry na przegranej pozycji przeciwko drużynom Agi 4.
Na pewno plusem rozpiski [mention]Oren[/mention] jest tutaj brak Claw, który często jest martwy na niskie AV przeciwników. Dodatkowo ilość Blocków będzie na pewno większa niż przeciwnika. Dwa Wrestle też pozwalają się lepiej pozycjonować i łapać noszących piłkę zawodników.
Pytanie jednak brzmi - po co Minosowi w takim razie Block? Co daje mu takie rozwinięcie przeciwko agi? Tutaj moim zdaniem zdecydowanie lepsze są Tentacles. Dostajemy wtedy mobilną, blitzującą z siłą 6 Bestie Nurgla, która co najważniejsze nie traci Tackle zones (i trzyma nadal mackami) gdy rzuci 1 na Wild Animal!
Jest to rozwiązanie świetne na agi i mix, jak i fatalne na mirror i bash. Niestety tak jak każde inne, które chcielibyśmy wybrać, aby poprawić MU z elfami. Tackle kosztem Blocka? A może koza wresle + tackle zamiast wojownika z 2 skillami? Uważam, że te rozwiązania nie są tego warte, bo tak jak pisałem na początku - lepiej jest wzmacniać mocne strony drużyny, niż dostosowywać ją do wszystkich potencjalnych przeciwników (bo tak się po prostu nie da).
Podsumowując całość tego za długiego wywodu Na pewno da się grać stabilnym Chaosem opartym na blokach. Pytanie tylko brzmi, czy to nie będzie zmarnowany potencjał tego zespołu? Drugie pytanie, to czy lepiej zmodyfikować się trochę pod agi zespoły, czy wybrać rozpiskę, w której Chaos ma swoje wszystkie najmocniejsze atuty? Musisz to [mention]Oren[/mention] dostosować pod swój styl grania, tak żebyś pewnie czuł się na boisku. Ja pewnie pojechałbym klasykiem:
Minotaur - 1D - Claw
Chaos Blocker - 2D - Claw + MB
Chaos Blocker - 1D - Block
Chaos Blocker - 1D - Block
Chaos Blocker - 1D - Block
Beastman - 1D - Lider
Beastman - 1D - Wrestle
Beastman - 1D - Guard
Beastman - 3D - Block
Beastman - 3D - Guard / Block / Wresle
Beastman
Zastanówmy się jak Twoja rozpiska się prezentuje przeciwko konkretnym MU:
Na mirror, który gra "standardem":
- Nie masz Lidera, więc masz 1 RR mniej niż przeciwnik (ogólnie moim zdaniem 2 RR to za mało, choćby na podnoszenie piłki w deszczu )
- Drugi Wrestle jest gorszym skillem niż Block (tak, wiem że to sytuacyjne do wybijania piłki, ale statystycznie Block przydaje się w mirror game częściej)
- W obecnym ustawieniu masz 2 Blocki zamiast 2x Claw + MB
Teraz odezwie się moja zawodowa poprawność. Matematycznie patrząc Wojownik Block vs Wojownik Claw MB:
Wojownik Block:
szansa na przewrócenie - 1D6 50 %, 2D6 75%
szansa na przebicie - 9%
szansa na wyrzucenie z boiska (KO+ ) - 36%
podsumowując: przewrócenie 50% - 75%, przebicie 4,5% - 6,75%, po za boiskiem 1,64 % - 2,45%
Wojownik Claw + MB
szansa na przewrócenie - 1D6 33 %, 2D6 56%
szansa na przebicie - Claw 36%, Claw + MB 45 %
szansa na wyrzucenie z boiska (KO+ ) - 36%, MB 45 %
podsumowując: przewrócenie 33% - 56% przebicie 12% -25%, po za boiskiem 5,5% - 11%
Dochodzi jeszcze element stabilizacji, o którym wspominał [mention]Oren[/mention], bo faktycznie zawodnik z Blockiem ma szanse na spalenie rzutu 1D6 16% i 2D6 6%, przeciwko 1D6 33% i 2D6 11% wojownika Claw + MB. Jednak nadal uważam, że w tym wypadku value > ryzyko.
Zakładając więc, że wystarczy nam przewrócić zawodnika - Block jest skuteczniejszy. Jeżeli natomiast chcemy robić przewagę na boisku, to zdecydowanie lepszy jest Claw + MB. Podobnie sytuacja wygląda z Minosem, tam dochodzi więcej niepotrzebnej matematyki, bo Frenzy, Wild Animal, Hornsy - ale wynik porównawczy będzie podobny. Ja jestem zwolennikiem Claw + MB właśnie przez częste gry Chaos na Chaos.
Na bash:
Plusem rozpiski [mention]Oren[/mention] jest brak "martwych" skilli na bashowych przeciwników. Mówię tutaj o np. Tackle. Dodatkowo Chaos ma przewagę siły nad wieloma drużynami, więc danie większej ilości Bloków poprawia matematykę dobrych i bezpiecznych rzutów. 2 Guardy tą statystykę jeszcze polepszają (w szczególności z np. 6x Guard Dwarf, 4x Guard Necro).
Na minus, nie jest wykorzystany zupełnie atut Chaos, czyli dostęp do mutacji - coś czego inne drużyny bash po prostu nie mają. Wraca też problem przewagi liczebnej na boisku, bo na przebicie pancerza 9 (Dwarfy, Orc, Nurgle, Khemri... ) bez Claw, a nawet MB to tylko 9%.
Często słyszę, że Chaos jest tym lepszym im więcej jest bash teamów w środowisku. Jest to spowodowane właśnie "otwieraczami" Claw + MB i przewagą jaką daje dostęp do takiego połączenia.
Podsumowując, uważam że na inne bash teamy taka rozpiska jest bezpieczna, ale nie wykorzystuje w pełni potencjału jaki jest w Chaosie. Nie jest więc zła i jeżeli ktoś czuje się lepiej dzięki dodatkowym Blockom, to powinien nimi grać.
Na agi:
Fakt, że Chaos może nosić piłkę zawodnikiem z siłą 4 jest niesamowitą mocą tej drużyny. Jest to najlepiej odczuwalne właśnie z elfami i agi drużynami. 5 zawodników z siłą 4+, kozy z Hornsami - wszystko to ułatwia bicie na 2 kościach. Dlatego też uważam, że Chaos wcale nie jest z góry na przegranej pozycji przeciwko drużynom Agi 4.
Na pewno plusem rozpiski [mention]Oren[/mention] jest tutaj brak Claw, który często jest martwy na niskie AV przeciwników. Dodatkowo ilość Blocków będzie na pewno większa niż przeciwnika. Dwa Wrestle też pozwalają się lepiej pozycjonować i łapać noszących piłkę zawodników.
Pytanie jednak brzmi - po co Minosowi w takim razie Block? Co daje mu takie rozwinięcie przeciwko agi? Tutaj moim zdaniem zdecydowanie lepsze są Tentacles. Dostajemy wtedy mobilną, blitzującą z siłą 6 Bestie Nurgla, która co najważniejsze nie traci Tackle zones (i trzyma nadal mackami) gdy rzuci 1 na Wild Animal!
Jest to rozwiązanie świetne na agi i mix, jak i fatalne na mirror i bash. Niestety tak jak każde inne, które chcielibyśmy wybrać, aby poprawić MU z elfami. Tackle kosztem Blocka? A może koza wresle + tackle zamiast wojownika z 2 skillami? Uważam, że te rozwiązania nie są tego warte, bo tak jak pisałem na początku - lepiej jest wzmacniać mocne strony drużyny, niż dostosowywać ją do wszystkich potencjalnych przeciwników (bo tak się po prostu nie da).
Podsumowując całość tego za długiego wywodu Na pewno da się grać stabilnym Chaosem opartym na blokach. Pytanie tylko brzmi, czy to nie będzie zmarnowany potencjał tego zespołu? Drugie pytanie, to czy lepiej zmodyfikować się trochę pod agi zespoły, czy wybrać rozpiskę, w której Chaos ma swoje wszystkie najmocniejsze atuty? Musisz to [mention]Oren[/mention] dostosować pod swój styl grania, tak żebyś pewnie czuł się na boisku. Ja pewnie pojechałbym klasykiem:
Minotaur - 1D - Claw
Chaos Blocker - 2D - Claw + MB
Chaos Blocker - 1D - Block
Chaos Blocker - 1D - Block
Chaos Blocker - 1D - Block
Beastman - 1D - Lider
Beastman - 1D - Wrestle
Beastman - 1D - Guard
Beastman - 3D - Block
Beastman - 3D - Guard / Block / Wresle
Beastman
- Elkołak
- trener
- Posty: 4281
- Rejestracja: 08 lip 2014, 13:21
- Lokalizacja: Grudziądz
-
Zdobyte trofea
Re: Gwardia Pozabij - Chaos Orena
Rozpa Snajpera pasuje do Gwardia Pozabij a Twoja do Gwardia Pogłaskaj drogi Orenie
steam: Elkolak75
Turnieje: 47
110-48-53 (319-210)
Turnieje NAF 78-31-39 (228-156) Rasy: 29
Od martwego elfa lepszy jest tylko taki, który konając zdradza Ci taktykę swojej drużyny...
Turnieje: 47
110-48-53 (319-210)
Turnieje NAF 78-31-39 (228-156) Rasy: 29
Od martwego elfa lepszy jest tylko taki, który konając zdradza Ci taktykę swojej drużyny...
- Oren
- trener
- Posty: 4284
- Rejestracja: 25 sty 2018, 10:25
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Gwardia Pozabij - Chaos Orena
Dobra dobra...zastanowię się jeszcze. Dzięki [mention]Snajper[/mention] za dogłębną analizę
2023 Rok:
II Miejsce - Gliniany Golem
III Miejsce - Wyjście z Szafy
II Miejsce - MBT Fest
I MIEJSCE - LEGENDARY CUP III
I MIEJSCE - TLBB XV
III Miejsce - Military CUP III
Nick na FumBBl: Oren
O Rety Blood Bowl!
II Miejsce - Gliniany Golem
III Miejsce - Wyjście z Szafy
II Miejsce - MBT Fest
I MIEJSCE - LEGENDARY CUP III
I MIEJSCE - TLBB XV
III Miejsce - Military CUP III
Nick na FumBBl: Oren
O Rety Blood Bowl!
- Oren
- trener
- Posty: 4284
- Rejestracja: 25 sty 2018, 10:25
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Drużyna Orena
Po ostatnich perturbacjach wychodzi jednak że jadę kruchymi szczurami do Austrii. Nadal jest to drużyna która potrafi narobić szkód. 9 ruchu na guttkach to masakra. Zacząłem dopiero dzisiaj się zastanawiać jakie skille dodać, wiedząc że za dużo nie mam możliwości. Pierwszy koncept wygląda tak:
Gutter Runner - D1 - block
Gutter Runner - D1 - block
Gutter Runner - D2 - sprint
Rat Ogre - D2 - Grab/Guard/Break Tackle
Blitzer - D1 - Wrestle
Blitzer - D3 - Guard
6x Linerat - D3 - Kick (ofc na jednym)
3x RR
1x Apo
To jest na razie koncepcja nad którą się zastawiam. Ktoś z graczy szczurów się wypowie? [mention]Warrior1980[/mention] ?
Gutter Runner - D1 - block
Gutter Runner - D1 - block
Gutter Runner - D2 - sprint
Rat Ogre - D2 - Grab/Guard/Break Tackle
Blitzer - D1 - Wrestle
Blitzer - D3 - Guard
6x Linerat - D3 - Kick (ofc na jednym)
3x RR
1x Apo
To jest na razie koncepcja nad którą się zastawiam. Ktoś z graczy szczurów się wypowie? [mention]Warrior1980[/mention] ?
2023 Rok:
II Miejsce - Gliniany Golem
III Miejsce - Wyjście z Szafy
II Miejsce - MBT Fest
I MIEJSCE - LEGENDARY CUP III
I MIEJSCE - TLBB XV
III Miejsce - Military CUP III
Nick na FumBBl: Oren
O Rety Blood Bowl!
II Miejsce - Gliniany Golem
III Miejsce - Wyjście z Szafy
II Miejsce - MBT Fest
I MIEJSCE - LEGENDARY CUP III
I MIEJSCE - TLBB XV
III Miejsce - Military CUP III
Nick na FumBBl: Oren
O Rety Blood Bowl!
- leon
- trener
- Posty: 10561
- Rejestracja: 13 lut 2015, 07:42
-
Zdobyte trofea
Pozostałe odznaki
Re: Drużyna Orena
Wretle nie na blitzerze tylko gutku
Amazonki PL-stół-11 78-28-26
Chaos PL-stół-11 9-4-2
Chaos Renegades PL-stół-11 4-0-0
Wood elfs PL-stół-11 3-0-2
Orcs PL-stół-11 10-5-3
Lizardmen PL-stół-11 1-0-0
Chaos PL-stół-11 9-4-2
Chaos Renegades PL-stół-11 4-0-0
Wood elfs PL-stół-11 3-0-2
Orcs PL-stół-11 10-5-3
Lizardmen PL-stół-11 1-0-0
- MarkusNord
- trener
- Posty: 3827
- Rejestracja: 27 lis 2016, 23:15
Re: Drużyna Orena
Fumbble: MarkusNord
- bialy
- blitzer
- Posty: 1591
- Rejestracja: 16 paź 2017, 14:09
Re: Drużyna Orena
Nom.
I jeśli robić mobilnego gutka, to sure feet, a nie sprint.
No i kick na pierwszy dzien
I jeśli robić mobilnego gutka, to sure feet, a nie sprint.
No i kick na pierwszy dzien
- Oren
- trener
- Posty: 4284
- Rejestracja: 25 sty 2018, 10:25
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Drużyna Orena
Tylko sprint ułatwia mi one turna. Przesunięcie o jedno pole nie o dwa to raz, cyzli nawet przy małej ilości zawodników co w szczurach się zdarza, jestem w stanie zrobić one turna. Dlatego nie dostał wrestle'a a właśnie sprint a blitzer dostał zapasy, aczkolwiek może zamiast blitzerowi to zwykłemu liniowemu, który stałby w pobliżu...
2023 Rok:
II Miejsce - Gliniany Golem
III Miejsce - Wyjście z Szafy
II Miejsce - MBT Fest
I MIEJSCE - LEGENDARY CUP III
I MIEJSCE - TLBB XV
III Miejsce - Military CUP III
Nick na FumBBl: Oren
O Rety Blood Bowl!
II Miejsce - Gliniany Golem
III Miejsce - Wyjście z Szafy
II Miejsce - MBT Fest
I MIEJSCE - LEGENDARY CUP III
I MIEJSCE - TLBB XV
III Miejsce - Military CUP III
Nick na FumBBl: Oren
O Rety Blood Bowl!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości