Drużyna Orena

Pomorska drużyna na WC 2019
dzyndzel
rezerwowy
Posty: 781
Rejestracja: 31 gru 2016, 09:21

Re: Gwardia Pozabij - Chaos Orena

Post autor: dzyndzel » 26 cze 2019, 15:12

zależy jak się nastawiasz tym chaosem - jak chcesz remisować to spoko, jak chcesz wygrywać to nie widzę tego

stikman
liniowy
Posty: 1090
Rejestracja: 11 sty 2016, 21:41

Re: Gwardia Pozabij - Chaos Orena

Post autor: stikman » 26 cze 2019, 16:32

bialy pisze: 26 cze 2019, 15:01 Jeśli chcesz tak kombinować, to daj może na tym blokerze blok+MB (jak stabilny blitzer) lub blok+claw (i miał namiastę grubego szczura;)
+1
https://www.instagram.com/bloodbowl_dai ... NocDA2aHpm trochę malowania, więcej relacji z turniejów

Awatar użytkownika
Snajper
rezerwowy
Posty: 666
Rejestracja: 09 paź 2018, 12:24
Lokalizacja: Lublin

Re: Gwardia Pozabij - Chaos Orena

Post autor: Snajper » 26 cze 2019, 19:02

Testowaliśmy w Lublinie sporo rozpisek (ja i Kędzi gramy turniejowo Chaosem). Założenie budowania drużyny (czy to w BB, czy w dowolnej grze figurkowej / karcianej) jest takie, że A) poprawiamy swoje mocne strony lub B) polepszamy nasze wyniki z niewygodnymi przeciwnikami. Ja jestem zwolennikiem planu A.

Zastanówmy się jak Twoja rozpiska się prezentuje przeciwko konkretnym MU:

Na mirror, który gra "standardem":
- Nie masz Lidera, więc masz 1 RR mniej niż przeciwnik (ogólnie moim zdaniem 2 RR to za mało, choćby na podnoszenie piłki w deszczu :) )
- Drugi Wrestle jest gorszym skillem niż Block (tak, wiem że to sytuacyjne do wybijania piłki, ale statystycznie Block przydaje się w mirror game częściej)
- W obecnym ustawieniu masz 2 Blocki zamiast 2x Claw + MB

Teraz odezwie się moja zawodowa poprawność. Matematycznie patrząc Wojownik Block vs Wojownik Claw MB:

Wojownik Block:
szansa na przewrócenie - 1D6 50 %, 2D6 75%
szansa na przebicie - 9%
szansa na wyrzucenie z boiska (KO+ ) - 36%
podsumowując: przewrócenie 50% - 75%, przebicie 4,5% - 6,75%, po za boiskiem 1,64 % - 2,45%

Wojownik Claw + MB
szansa na przewrócenie - 1D6 33 %, 2D6 56%
szansa na przebicie - Claw 36%, Claw + MB 45 %
szansa na wyrzucenie z boiska (KO+ ) - 36%, MB 45 %
podsumowując: przewrócenie 33% - 56% przebicie 12% -25%, po za boiskiem 5,5% - 11%

Dochodzi jeszcze element stabilizacji, o którym wspominał [mention]Oren[/mention], bo faktycznie zawodnik z Blockiem ma szanse na spalenie rzutu 1D6 16% i 2D6 6%, przeciwko 1D6 33% i 2D6 11% wojownika Claw + MB. Jednak nadal uważam, że w tym wypadku value > ryzyko.

Zakładając więc, że wystarczy nam przewrócić zawodnika - Block jest skuteczniejszy. Jeżeli natomiast chcemy robić przewagę na boisku, to zdecydowanie lepszy jest Claw + MB. Podobnie sytuacja wygląda z Minosem, tam dochodzi więcej niepotrzebnej matematyki, bo Frenzy, Wild Animal, Hornsy - ale wynik porównawczy będzie podobny. Ja jestem zwolennikiem Claw + MB właśnie przez częste gry Chaos na Chaos.

Na bash:
Plusem rozpiski [mention]Oren[/mention] jest brak "martwych" skilli na bashowych przeciwników. Mówię tutaj o np. Tackle. Dodatkowo Chaos ma przewagę siły nad wieloma drużynami, więc danie większej ilości Bloków poprawia matematykę dobrych i bezpiecznych rzutów. 2 Guardy tą statystykę jeszcze polepszają (w szczególności z np. 6x Guard Dwarf, 4x Guard Necro).

Na minus, nie jest wykorzystany zupełnie atut Chaos, czyli dostęp do mutacji - coś czego inne drużyny bash po prostu nie mają. Wraca też problem przewagi liczebnej na boisku, bo na przebicie pancerza 9 (Dwarfy, Orc, Nurgle, Khemri... ) bez Claw, a nawet MB to tylko 9%.

Często słyszę, że Chaos jest tym lepszym im więcej jest bash teamów w środowisku. Jest to spowodowane właśnie "otwieraczami" Claw + MB i przewagą jaką daje dostęp do takiego połączenia.

Podsumowując, uważam że na inne bash teamy taka rozpiska jest bezpieczna, ale nie wykorzystuje w pełni potencjału jaki jest w Chaosie. Nie jest więc zła i jeżeli ktoś czuje się lepiej dzięki dodatkowym Blockom, to powinien nimi grać.

Na agi:
Fakt, że Chaos może nosić piłkę zawodnikiem z siłą 4 jest niesamowitą mocą tej drużyny. Jest to najlepiej odczuwalne właśnie z elfami i agi drużynami. 5 zawodników z siłą 4+, kozy z Hornsami - wszystko to ułatwia bicie na 2 kościach. Dlatego też uważam, że Chaos wcale nie jest z góry na przegranej pozycji przeciwko drużynom Agi 4.

Na pewno plusem rozpiski [mention]Oren[/mention] jest tutaj brak Claw, który często jest martwy na niskie AV przeciwników. Dodatkowo ilość Blocków będzie na pewno większa niż przeciwnika. Dwa Wrestle też pozwalają się lepiej pozycjonować i łapać noszących piłkę zawodników.

Pytanie jednak brzmi - po co Minosowi w takim razie Block? Co daje mu takie rozwinięcie przeciwko agi? Tutaj moim zdaniem zdecydowanie lepsze są Tentacles. Dostajemy wtedy mobilną, blitzującą z siłą 6 Bestie Nurgla, która co najważniejsze nie traci Tackle zones (i trzyma nadal mackami) gdy rzuci 1 na Wild Animal!

Jest to rozwiązanie świetne na agi i mix, jak i fatalne na mirror i bash. Niestety tak jak każde inne, które chcielibyśmy wybrać, aby poprawić MU z elfami. Tackle kosztem Blocka? A może koza wresle + tackle zamiast wojownika z 2 skillami? Uważam, że te rozwiązania nie są tego warte, bo tak jak pisałem na początku - lepiej jest wzmacniać mocne strony drużyny, niż dostosowywać ją do wszystkich potencjalnych przeciwników (bo tak się po prostu nie da).


Podsumowując całość tego za długiego wywodu :P Na pewno da się grać stabilnym Chaosem opartym na blokach. Pytanie tylko brzmi, czy to nie będzie zmarnowany potencjał tego zespołu? Drugie pytanie, to czy lepiej zmodyfikować się trochę pod agi zespoły, czy wybrać rozpiskę, w której Chaos ma swoje wszystkie najmocniejsze atuty? Musisz to [mention]Oren[/mention] dostosować pod swój styl grania, tak żebyś pewnie czuł się na boisku. Ja pewnie pojechałbym klasykiem:

Minotaur - 1D - Claw
Chaos Blocker - 2D - Claw + MB
Chaos Blocker - 1D - Block
Chaos Blocker - 1D - Block
Chaos Blocker - 1D - Block
Beastman - 1D - Lider
Beastman - 1D - Wrestle
Beastman - 1D - Guard
Beastman - 3D - Block
Beastman - 3D - Guard / Block / Wresle
Beastman
Obrazek

Awatar użytkownika
Elkołak
trener
Posty: 4281
Rejestracja: 08 lip 2014, 13:21
Lokalizacja: Grudziądz

Zdobyte trofea

Re: Gwardia Pozabij - Chaos Orena

Post autor: Elkołak » 26 cze 2019, 20:47

Rozpa Snajpera pasuje do Gwardia Pozabij a Twoja do Gwardia Pogłaskaj drogi Orenie :D :lol: :mrgreen:
steam: Elkolak75

Turnieje: 47
110-48-53 (319-210)

Turnieje NAF 78-31-39 (228-156) Rasy: 29

Od martwego elfa lepszy jest tylko taki, który konając zdradza Ci taktykę swojej drużyny...

Awatar użytkownika
Oren
trener
Posty: 4284
Rejestracja: 25 sty 2018, 10:25
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Gwardia Pozabij - Chaos Orena

Post autor: Oren » 26 cze 2019, 22:55

Dobra dobra...zastanowię się jeszcze. Dzięki [mention]Snajper[/mention] za dogłębną analizę ;)
2023 Rok:
II Miejsce - Gliniany Golem
III Miejsce - Wyjście z Szafy
II Miejsce - MBT Fest
I MIEJSCE - LEGENDARY CUP III
I MIEJSCE - TLBB XV
III Miejsce - Military CUP III

Nick na FumBBl: Oren

O Rety Blood Bowl!

Awatar użytkownika
Oren
trener
Posty: 4284
Rejestracja: 25 sty 2018, 10:25
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Drużyna Orena

Post autor: Oren » 05 sie 2019, 14:05

Po ostatnich perturbacjach wychodzi jednak że jadę kruchymi szczurami do Austrii. Nadal jest to drużyna która potrafi narobić szkód. 9 ruchu na guttkach to masakra. Zacząłem dopiero dzisiaj się zastanawiać jakie skille dodać, wiedząc że za dużo nie mam możliwości. Pierwszy koncept wygląda tak:

Gutter Runner - D1 - block
Gutter Runner - D1 - block
Gutter Runner - D2 - sprint

Rat Ogre - D2 - Grab/Guard/Break Tackle

Blitzer - D1 - Wrestle
Blitzer - D3 - Guard

6x Linerat - D3 - Kick (ofc na jednym)

3x RR
1x Apo

To jest na razie koncepcja nad którą się zastawiam. Ktoś z graczy szczurów się wypowie? [mention]Warrior1980[/mention] ?
2023 Rok:
II Miejsce - Gliniany Golem
III Miejsce - Wyjście z Szafy
II Miejsce - MBT Fest
I MIEJSCE - LEGENDARY CUP III
I MIEJSCE - TLBB XV
III Miejsce - Military CUP III

Nick na FumBBl: Oren

O Rety Blood Bowl!

Awatar użytkownika
leon
trener
Posty: 10561
Rejestracja: 13 lut 2015, 07:42

Zdobyte trofea

Pozostałe odznaki

Re: Drużyna Orena

Post autor: leon » 05 sie 2019, 15:33

Wretle nie na blitzerze tylko gutku
Amazonki PL-stół-11 78-28-26
Chaos PL-stół-11 9-4-2
Chaos Renegades PL-stół-11 4-0-0
Wood elfs PL-stół-11 3-0-2
Orcs PL-stół-11 10-5-3
Lizardmen PL-stół-11 1-0-0

Awatar użytkownika
MarkusNord
trener
Posty: 3827
Rejestracja: 27 lis 2016, 23:15

Re: Drużyna Orena

Post autor: MarkusNord » 05 sie 2019, 15:42

leon pisze: 05 sie 2019, 15:33 Wretle nie na blitzerze tylko gutku
To samo mi po głowie chodziło.
Obrazek
Fumbble: MarkusNord

Awatar użytkownika
bialy
blitzer
Posty: 1591
Rejestracja: 16 paź 2017, 14:09

Re: Drużyna Orena

Post autor: bialy » 05 sie 2019, 15:45

Nom.

I jeśli robić mobilnego gutka, to sure feet, a nie sprint.

No i kick na pierwszy dzien ;)

Awatar użytkownika
Oren
trener
Posty: 4284
Rejestracja: 25 sty 2018, 10:25
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Drużyna Orena

Post autor: Oren » 05 sie 2019, 15:47

Tylko sprint ułatwia mi one turna. Przesunięcie o jedno pole nie o dwa to raz, cyzli nawet przy małej ilości zawodników co w szczurach się zdarza, jestem w stanie zrobić one turna. Dlatego nie dostał wrestle'a a właśnie sprint a blitzer dostał zapasy, aczkolwiek może zamiast blitzerowi to zwykłemu liniowemu, który stałby w pobliżu...
2023 Rok:
II Miejsce - Gliniany Golem
III Miejsce - Wyjście z Szafy
II Miejsce - MBT Fest
I MIEJSCE - LEGENDARY CUP III
I MIEJSCE - TLBB XV
III Miejsce - Military CUP III

Nick na FumBBl: Oren

O Rety Blood Bowl!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pomeranian Trolls”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości