Sytuacje w których program nie podejmuje działań lub podejmuje nie do końca właściwe

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Jaskier
trener
Posty: 2979
Rejestracja: 14 gru 2017, 23:35
Lokalizacja: Tarnów

Zdobyte trofea

Sytuacje w których program nie podejmuje działań lub podejmuje nie do końca właściwe

Post autor: Jaskier » 19 sty 2019, 11:52

Wątek poświęcony wszystkim bugom programu, zazwyczaj dotyczą one skilli których użycie jest opcjonalne, a program korzysta z nich zawsze.

Kick-off event:
High Kick - https://bloodbowl.pl/viewtopic.php?f=16 ... 330#p86330

powalenie mojego zawodnika (gracz aktywny) w wyniku bloku
Inducementy https://bloodbowl.pl/viewtopic.php?f=16 ... 397#p86397

Skille:
Swoop - https://bloodbowl.pl/viewtopic.php?f=16 ... 331#p86331
Kick
Ostatnio zmieniony 20 sty 2019, 11:03 przez Jaskier, łącznie zmieniany 8 razy.

Awatar użytkownika
Jaskier
trener
Posty: 2979
Rejestracja: 14 gru 2017, 23:35
Lokalizacja: Tarnów

Zdobyte trofea

Re: Znane bugi programu

Post autor: Jaskier » 19 sty 2019, 11:55

[Kick-off event]

HIGH KICK

program nie rozpatruje tego eventu.
jeśli go wylosujemy to należy przez wciśnięciem tury podstawić zawodnika pod piłkę. Program będzie robił test pick up ze standardowym modyfikatorem +1. Jeśli program pokazuje że zdajemy na 3+ to tak naprawdę zdajemy na 4+ itd. Jeśli na tym przykładowym teście wyrzucimy 3 to należy zrobić bounce (przy pomocy kostki scater) i położyć piłkę na odpowiednim polu. Potem startujemy z turą

Awatar użytkownika
Jaskier
trener
Posty: 2979
Rejestracja: 14 gru 2017, 23:35
Lokalizacja: Tarnów

Zdobyte trofea

Re: Znane bugi programu

Post autor: Jaskier » 19 sty 2019, 11:57

[SKILL]

SWOOP

Program nie ma wprowadzonego skilla Swoop. Zatem wykorzystujemy go ręcznie, odpowiednio opisując działania w game logu

Awatar użytkownika
Jaskier
trener
Posty: 2979
Rejestracja: 14 gru 2017, 23:35
Lokalizacja: Tarnów

Zdobyte trofea

Re: Sytuacje w których program nie podejmuje działań lub podejmuje nie do końca właściwe

Post autor: Jaskier » 19 sty 2019, 18:53

[mention]Vincent[/mention] [mention]2GUTTA[/mention]

będę na bieżąco uzupełniał. Jak znajdziecie coś to piszcie, albo jak ja o czymś zapomnę itp. To samo w przypadku drugiego tematu z tej serii

Awatar użytkownika
Vincent
trener
Posty: 3444
Rejestracja: 31 gru 2016, 09:13
Lokalizacja: Warszawa

Zdobyte trofea

Re: Sytuacje w których program nie podejmuje działań lub podejmuje nie do końca właściwe

Post autor: Vincent » 19 sty 2019, 20:35

Taka pierdoła ale jak w wyniku bloku nasz zawodnik zostaje powalony, to wykonując zaprogramowaną akcję armor rolla, trzeba wartość AV wpisywać z ręki.
Program chyba nie zlicza asyst przy faulu. Raz zdarzyło się nam, że został ściągnięty z boiska niewłaściwy zawodnik - ale to może był nasz błąd.
Jeśli przy podaniu kilku zawodników ma możliwość zrobienia intercepta, to program z automatu sugeruje jednego konkretnego. Trzeba w takich sytuacjach wspomagać się w inny sposób aby stwierdzić kto jeszcze ma możliwość przejęcia piłki.

Awatar użytkownika
Jaskier
trener
Posty: 2979
Rejestracja: 14 gru 2017, 23:35
Lokalizacja: Tarnów

Zdobyte trofea

Re: Sytuacje w których program nie podejmuje działań lub podejmuje nie do końca właściwe

Post autor: Jaskier » 19 sty 2019, 21:13

Vincent pisze: 19 sty 2019, 20:35 Taka pierdoła ale jak w wyniku bloku nasz zawodnik zostaje powalony, to wykonując zaprogramowaną akcję armor rolla, trzeba wartość AV wpisywać z ręki.
Program chyba nie zlicza asyst przy faulu. Raz zdarzyło się nam, że został ściągnięty z boiska niewłaściwy zawodnik - ale to może był nasz błąd.
Jeśli przy podaniu kilku zawodników ma możliwość zrobienia intercepta, to program z automatu sugeruje jednego konkretnego. Trzeba w takich sytuacjach wspomagać się w inny sposób aby stwierdzić kto jeszcze ma możliwość przejęcia piłki.
odnośnie pierwszej rzeczy jaką poruszyłeś to już jest wpisane w pierwszym poście i oczekuje na opisanie. Co do intercepta to będzie opisany w bliźniaczym wątku a tu zrobię odnośnik. Faul muszę sprawdzić. Dzięki za info

Awatar użytkownika
Jaskier
trener
Posty: 2979
Rejestracja: 14 gru 2017, 23:35
Lokalizacja: Tarnów

Zdobyte trofea

Re: Sytuacje w których program nie podejmuje działań lub podejmuje nie do końca właściwe

Post autor: Jaskier » 20 sty 2019, 11:02

WYBÓR INDUCEMENTÓW

Zacząć trzeba od tego że program wlicza hajs z treasury do TV. Zatem należy sobie wrzucić ten hajs do "Bank", chociaż wybór Inducementów jest całkowicie ręczny więc można to olać a w lidze będziemy korzystać do prowadzenia drużyn albo z LAD albo z OBBLM, a w Team Creator tylko będziemy przygotowywać teamy do meczu. Pierwsza rzecz: porównujemy rozpiski (z LAD/OBBLM zależnie co ostatecznie wybierzemy w przyszłości albo ręcznie). Plan jest taki żeby wszystkie rozpiski były na forum (dlatego OBBLM byłoby lepsze) więc można będzie ogarnąć różnice TV przed wczytaniem drużyn. Inducementy oprócz Star Playerów i Mercenariesów aplikujemy w prosty sposób: Po wystartowaniu pliku meczowego wpisujemy w okienko czatu !nazwa_inducementu i wtedy pojawi nam się ten inducement w "notes" więc będziemy o nim pamiętać. Więc jak wzięliśmy kega i na KO recovery rzuciliśmy 3 to po prostu przesuwamy zawodnika do rezerw. Resztę Inducementów również stosujemy ręcznie opisując co robimy w czacie. Żeby wprowadzić Star Playera lub Mercenariesa odpalamy "New game" i wczytujemy dwie drużyny, jedną naszą którą gramy następny mecz drugą dowolną, przeklikujemy wszystko i dajemy Post-game i dodajemy sobie nowego zawodnika w okienku rosteru w programie meczowym a nie team creatorze. Zapisujemy jako nowy plik HTML i już ten plik wczytujemy do właściwego meczu.

Awatar użytkownika
Jaskier
trener
Posty: 2979
Rejestracja: 14 gru 2017, 23:35
Lokalizacja: Tarnów

Zdobyte trofea

Re: Sytuacje w których program nie podejmuje działań lub podejmuje nie do końca właściwe

Post autor: Jaskier » 20 sty 2019, 12:56

Vincent pisze: 19 sty 2019, 20:35 Taka pierdoła ale jak w wyniku bloku nasz zawodnik zostaje powalony, to wykonując zaprogramowaną akcję armor rolla, trzeba wartość AV wpisywać z ręki.
Program chyba nie zlicza asyst przy faulu. Raz zdarzyło się nam, że został ściągnięty z boiska niewłaściwy zawodnik - ale to może był nasz błąd.
Jeśli przy podaniu kilku zawodników ma możliwość zrobienia intercepta, to program z automatu sugeruje jednego konkretnego. Trzeba w takich sytuacjach wspomagać się w inny sposób aby stwierdzić kto jeszcze ma możliwość przejęcia piłki.
sprawdziłem faul i działa poprawnie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Play by email”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość