Humans

"Dopóki piła w grze, wszystko jest możliwe". Dyskusje o dostępnych rasach i taktykach.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
rover
blitzer
Posty: 1639
Rejestracja: 02 lip 2013, 11:49

Zdobyte trofea

Humans

Post autor: rover » 13 kwie 2017, 19:59

Zakladam topic do gadania samemu ze soba, bo nie wiem czy ktokolwiek inny na ten moment tym gra :D

A tak powaznie, to scena rosnie, Humani sa w starterze, wiec moze ktos sie zastanawia z czym ten team sie w ogole je. Ekspertem BB nie jestem, ale swego czasu troche nimi pogralem, wiec w miare mozliwosci postaram sie pomoc ;)


O LUDZIACH SLOW KILKA :)

Humani, wbrew pozorom i ciemnotom, ktore probuje wciskac nam GW, nie sa najlepszym teamem dla zaczynajacych zabawe w BB (wiem, jestem mistrzem reklamy :D), ale moze kogos kusza i chcialby dowiedziec sie wiecej na temat zlozen, taktyk, zagran etc. Ciezko nimi na poczatku wykrecac jakies oszalamiajace wyniki, ale jak ktos zacznie zabawe w BB od nich, to po kilkunastu meczach na pewno bedzie wiedzial jaki sposob gry mu lezy i na pewno latwiej bedzie mu wybrac jakis bardziej specjalizujacy sie zespol.

Dla doswiadczonych graczy sa bardzo ciekawym teamem, tyle ze aby wykorzystywac ich pelny potencjal trzeba ogarniac taktyki wszystkich innych teamow (przynajmniej podstawy). To nigdy nie bedzie zespol, ktory wychodzi na boisko i "gra swoje" i zazwyczaj kazdy mecz wymaga rzezbienia i konkretnego przemyslenia sposobu gry. Natomiast na pewno sa zespolem dosc stabilnym, ktorym mozna grac bezpiecznie, rzucajac glownie bezpieczne kosci. Pomimo, ze zaczynaja dosc mocno posysac od poziomu ~TV1400-1500 to na nizszych wartosciach sa na serio ok. Mozna tez ich fajnie skladac w popularnych formatach turniejowych (przynajmniej na podstawie zasad 5-6 turniejow, ktore ostatnio ogarnialem).

Sa takze jednym z szybszych teamow, wiec pomimo sredniego AGI (3 na calym teamie) wybaczaja drobne bledy w pozycjonowaniu. No i fajne jest to, ze nie znosi sie ich z boiska szufelka, bo jednak AV8 nie jest az tak dramatyczny jak moze wydawac sie graczom Orkow czy Krasi :D



PRZYKLADOWE ROSTERY


ROZPISKI LIGOWE TV1000


STABILNY RUNNING GAME
3x reroll
1x apothecary
4x Blitzer
2x Thrower
6x Lineman

To jest set up ludzi, ktorym najbardziej lubie grac startowo. Jest tu wszystko, czego potrzeba do stabilnej gry. Sa przerzuty, jest apo, jest 11 cial na boisku. Preferuje dwoch Throwerow, bo kiedy jeden wypada z KO to zawsze mamy drugiego, ktory moze podnosic pilke. Dodatkowo ja gram dosc agresywna obrone i Sure Handsy sa tu na wage zlota. Zazwyczaj jeden jest dedykowanym ball carrierem, a drugieo buuje bardziej jako utility (Leader, Kick etc). Pierwszą kasę zbieramy na Ogra, ktory jest troche zlem koniecznym tego zespolu. Chyba, ze set up ligi nie jest bardzo bashy, wtedy mozna leciec caly sezon na inducementach, bo Wizard wygrywa ludziom gry. Czesto slyszalem, ze Ogra nalezy brac jak najszybciej, bo wolno leveluje, ale tak na serio na nim potrzebny jest tylko Guard i Stand Firm do efektywnej gry (postawic i nie ruszac jak nie musimy ratowac meczu :P).


RUNNING GAME Z CATCHREM
3x reroll
1x apothecary
1x FF
4x Blitzer
1x Thrower
1x Catcher
6x Lineman

Tutaj wersja z Catcherem. Nie lubie ludzkich Lapaczy i zazwyczaj dodaje jednego juz duzo pozniej w lidze (~TV1500+), kiedy musze zaczac grac wiecej passing game'u przeciwko niektorym bashy teamom i kiedy jeden z Throwerow jest juz troche rozwiniety (Block, Accurate). Na poczatku imo Catcher nie ma to sensu - wymusza niepotrzebne, ryzykowne rolle kiedy wiekszosc zespolow i tak jestesmy w stanie naklepac Guardami albo szybkoscia. Jego STR2 rozwala obrone i posysa w ataku. Wiekszosc akcji, ktore robi sie Catcherem mozna zrobic Blitzerem (w koncu po to mamy 3 rerolle i Leadera).


WERSJA Z OGREM
2x reroll
1x apothecary
1x FF
1x Ogre
4x Blitzer
1x Thrower
1x Catcher
5x Lineman

Ta wersja startowej rozpiski ma potencjalnie najwieksze pierdolniecie, ale jest tez najmniej stabilna, poniewaz gra sie na poczatku z 11 zawodnikami, dwoma rerollami i turbo randomowym Ogrem. Tak samo jak w poprzednich wersjach mozna zamienic Catchera na drugiego Throwera (tracimy wtedy 1xFF). Nie jestem fanem tej rozpiski, ale sporo ludzi tym kiedys gralo. Mi siada psychika kiedy Ogr traci strefy i otwiera mi cala obrone, ale ja generalnie nie jestem fanem big guyow. Jak ktos lubi to powinien sie ta rozpiska dobrze bawic :)



TURNIEJ / FORMAT EUROBOWL

TV 1100+20 STABILNY SEMI-BASH
3x reroll
1x Ogre (Guard)
1x Blitzer (Guard)
1x Blitzer (Guard)
1x Blitzer (Guard)
1x Blitzer (Guard)
1x Thrower (Block lub Leader)
1x Thrower
1x Catcher (Guard)
6x Lineman (1x Kick)

1100 na zawodnikow i 20 wydany na dodatkowy skill. Tak oto prezentuje sie moj bezwstydny Guard Spam :D Zawsze w podobny sposob rozwijalem swoje ludzkie zespoly i zawsze gralo mi sie tym bardzo przyjemnie. Chyba moja ulubiona wersja humanow. Jak kiedys gralem w ligach to mniej wiecej tak wygladaly moje pierwsze rozwiniecia na zawodnikach.

Ten set up na serio ma konkretne pierdolniecie, ktorego nikt sie nie spodziewa. Z szybkoscia tego teamu mozemy wypracowac sobie przewage w praktycznie dowolnym miejscu na boisku. Mozna tym oklepac chyba wszystkie rasy, bo tak na serio oprocz Krasi nikt nie ma na~1250TV tyle Guardow.

Catcher z Guardem jest ciekawy, ale to na serio pierwszy kandydat do zdjecia z boiska. Trzeba grac nim mega ostroznie, a i tak jest najslabszym punktem obrony. Przyjmijcie zasade, ze jak przeciwnik moze mu blitznac to najprawdopodobniej to zrobi. To nie jest gosc do scorowania. To jest mobilna dostawka, ktora trzeba chronic, ale jak sie dobrze nim pogra to calkiem niezle rzeza. Kolejny dosc istotny skill to Kick. To jest imo najbardziej OP skill w grze, ktory sam z siebie wygrywa niektore mecze (szczegolnie ze na turniejach nikt nie ma Kick-off Returna).

Bede w przyszlosci testowal zamiane Blocka na Throwerze na Leadera i zamiane Catchera na zwyklego Linemana z Guardem i wtedy wchodzi jeszcze 1FF. Lineman ma jednak 3STR, a z czterema rerollami (i z wieksza szansa na piaty dzieki +1FF) moze pelnic podobna funkcje co ten Catcher, a jednoczesnie lepiej wpasowywac sie w moj styl gry.

Najwiekszym minusem tej rozpiski jest brak Tackla. Ale turniejowo to czesto bedzie martwy skill, a Guarda na Blitzerze uzyjemy zawsze. Bardzo zaluje, ze nie wchodzi rowniez Mighty Blow na Blitzerze, ale w tym formacie chyba jednak Guard wygrywa (w lidze mozna wziac 3x Guard i na jednym MB, bo wtedy i tak szybko doleveluje do Guarda).


TURNIEJ / FORMAT WORLD CUP

Obrazek

Core to pierwsze dwa dni. Ze skillami na ostatni dzień można sobie kombinowac do woli :)

Throwerzy jako dodatkowe ciała. Catcher tylko jeden, bo ich nie lubię, a z czterema rerollami można dodgować częściej innymi :P
Ostatnio zmieniony 19 paź 2018, 09:13 przez rover, łącznie zmieniany 20 razy.
GAMONIE witają MYSZĘ!

FUMBBL: rover

Awatar użytkownika
Shawass
trener
Posty: 4344
Rejestracja: 23 lut 2013, 23:03
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Zdobyte trofea

Re: Humans

Post autor: Shawass » 13 kwie 2017, 20:42

Ciekawa jest drużyna - mają solidnych i tanich liniowych a po graniu przeciwko ludziom jestem w szoku co do łapaczy - dają radę szczególnie za swoją cenę :) Imo ludźmi można bardzo fajnie zaskoczyć, kwestia właśnie czy na turnieju czy na lidze.

Tu znalazłem jak trzech takich gada o nich - http://walecbojowy.libsyn.com/przegld-druyn-ludzie Tak żebyś sam ze sobą nie pisał a do dyskutował z tym co słyszysz :D Domingo słusznie gada że Guard Guard i Guard no i rozkminiamy jeszcze star playerów i ogra i inne takie.
A może tak podcast o BB? - Walec Bojowy!
============================
Obrazek
Steam & FUMBBL: Shawass

Awatar użytkownika
rover
blitzer
Posty: 1639
Rejestracja: 02 lip 2013, 11:49

Zdobyte trofea

Re: Humans

Post autor: rover » 14 kwie 2017, 08:35

Damn Szawi, alez koszerny link i fajna pogadanka, dzieki :D

Wiem, ze Domingo slusznie gada, bo masowy guard na humanach to patent, ktorym cisnalem juz kilka lat temu ;)
GAMONIE witają MYSZĘ!

FUMBBL: rover

Awatar użytkownika
Pieta
trener
Posty: 3066
Rejestracja: 20 paź 2015, 22:24
Lokalizacja: Wrocław

Re: Humans

Post autor: Pieta » 14 kwie 2017, 09:00

A aktualnie trwa u nas w BB2 Puchar Lustrzany Edycja Imperialna. Gramy samymi Ludźmi kontra Ludzie. Bardzo fajnie się gra. Są różne rozpiski, różne strategie itd.

Do poziomu TV1400-1500 raczej nie dojdziemy, ale serio ludzie tracą na tym etapie?

Awatar użytkownika
ninjaska
rezerwowy
Posty: 697
Rejestracja: 07 cze 2013, 09:41

Zdobyte trofea

Re: Humans

Post autor: ninjaska » 14 kwie 2017, 10:05

Powiedziałbym, że nie tyle Ludzie tracą, tyle, że inne drużyny stają się grywalne. Przy 1400 zaczynasz mieć bloki na Wojownikach chaosu, Guarda na Minotaurze/Bestii i może nawet porządną Koze-Blitzera.

Rover miał na turnieju zawodnika z Kick i powiedziałbym, że ta niedoceniana umiejętność, jest fantastyczna w takim teamie.
Przy potwornie szybkich Catcherach, powoduje to, że właściwie po wybiciu zamiast zajmować się tłuczeniem ludzi, musisz zająć się zabezpieczeniem piłki. Bardzo to jest dobre. Polecam to kombo również SKAvenom czy Elfom wszelkiej maści.
Czasem radośni, a czasem wredni
To my Gamonie idziemy tędy!

Awatar użytkownika
rover
blitzer
Posty: 1639
Rejestracja: 02 lip 2013, 11:49

Zdobyte trofea

Re: Humans

Post autor: rover » 14 kwie 2017, 17:42

Z tym TV i ludzmi jest tak, ze na poczatku ludzie sa mocni, bo maja pelen roster, 3 rerolle i sporo skilli.

Dosc klasyczne porownanie wrzucil Ninjaska - chaos nie ma skilli, ale nadrabia troche wyzszymi statami. Na wyzszym TV chaos zyskuje do swoich statow jeszcze skille, przez co gra sie nim bezpieczniej, a humani nadal maja srednie staty i dostaja tylko coraz wiecej skilli.

I powyzej 1400-1500 wyglada to tak, ze:

Dobre staty + skille > skille + skille.

Na poczatku humani lewaruja srednia sile duza iloscia guardow i blokow. Kolejne skille juz nie robia tak kolosalnej roznicy. I kiedy na 1500+ chaos ma tez guardy i blocki, ale z bazy warriorow z S4 i kozy z Hornami, humani zaczynaja fruwac po boisku. Nie majac dodgy i AG4 nie dadza rady grac jak elfy, wiec zbieraja wiekszosc hitow na twarz.

Podobnie jest vs elfy. Na poczatku AG4 nie daje az tyle co skille na humanach. Ale jak potem elfy lapia troche skilli to ich AG4 robi duza roznice. Chociaz z agi teamami humani maja troche latwiej na wysokim TV niz vs bashy. Przynajmniej mi latwiej bylo oklepywac takie elfy niz uciekac od orkow.

Zreszta ten sam problem maja Norsi i Amazonki.
GAMONIE witają MYSZĘ!

FUMBBL: rover

Awatar użytkownika
Pieta
trener
Posty: 3066
Rejestracja: 20 paź 2015, 22:24
Lokalizacja: Wrocław

Re: Humans

Post autor: Pieta » 14 kwie 2017, 23:19

Kumam, no i Bretonnia :)

Cyanide niedawno dodało jej większy wybór skilli, żeby na wyższych poziomach trochę lepiej sobie radziła, ale to przecież ulepsza drużynę na niższych TV również.

Mnie się wydaje, ze Chaos jednak zyskuje z czasem przez dostęp do skilli siły i mutacji. Mieliby węższy wybór to by te ich staty tak nie górowały.

Ludziom z kolei mieszają z tymi catcherami. Są teraz prawie tak tani jak liniowi. Na wyższych TV jak spadają jacyś ludzie, to łatwo takich ofensywnych graczy odkupić. U nas w lidze wrocławskiej jeden z graczy gra na dwóch blitzerów tylko, no bo tyle jest w pudełku. Nawet nie zbiera na tych blitzerów tylko leci w catcherów i punktuje.

Awatar użytkownika
wilku7734
rekrut
Posty: 198
Rejestracja: 07 mar 2017, 17:27

Zdobyte trofea

Pozostałe odznaki

Re: Humans

Post autor: wilku7734 » 15 kwie 2017, 11:36

Od siebie dodam że to bardzo fajny team do grania technicznego, trzeba pogłówkować a rezultaty udanych akcji wręcz wywołują banana na twarzy. Wg mnie najlepiej zbalansowany team
PLBB PS4 - gamertag Wilku7734

http://steamcommunity.com/id/wilk7734/

Awatar użytkownika
rover
blitzer
Posty: 1639
Rejestracja: 02 lip 2013, 11:49

Zdobyte trofea

Re: Humans

Post autor: rover » 15 kwie 2017, 11:58

Ja nie jestem fanem Catcherow w tym teamie. Moim zdaniem ludzki Catcher to najslabszy dedykowany lapacz w grze. Sytuacje niby troche ratuje obnizenie ceny, ale nadal to S2/AV7, ktore prosi sie o gonga. Dla mnie to najslabszy punkt tego zespolu (nie liczac ogra, ktory jest troche zlem koniecznym).

Setup z Guardem nawet daje rade turniejowo, ale dupy nie urywa. Gralem tak na PO17 i eweidentnie czulem ta jego mizerna S2. Ogarnieci przeciwnicy blitzowali go przy kazdej okazji liczac na zrobienie sobie miejsca na boisku, a guardowca z S2 po prostu nie da sie zawsze schowac. Natomiast wrzucenie na lapacza guarda w lidze (tez tak kiedys gralem) to juz podpisanie wyroku, bo szybko staje sie celem numer jeden a z zaswiatow nie wraca :D

W lidze najlepiej mi sie sprawdzal lapacz z wrestlem, dauntlessem i strip ballem, bo dzieki niemu Blitzerzy mogli sie zajac innymi sprawami. Ale max jeden na caly roster. Nie mam pojecia jak Twoj kumpel gra na dwoch Blitzerach i dwoch Catcherach :D

W sensie dla mnie jak cos nie wychodzi na 2+ z rerollem, to nie robie tego jesli absolutnie nie musze. A ludzcy lapacze wymuszaja te 3/4+ z rerollami, ale to zawsze ryzykowne, bo jak sfajluja dogda to zazwyczaj caly team w nastepnej turze dostaje w maske (bo zawodnicy sa zmarkowani etc).
GAMONIE witają MYSZĘ!

FUMBBL: rover

Awatar użytkownika
Sir Mewash
trener
Posty: 4447
Rejestracja: 02 wrz 2013, 21:18

Zdobyte trofea

Re: Humans

Post autor: Sir Mewash » 15 kwie 2017, 20:52

Roverku jak już popełniłeś ten temat, to ja ładnie bym prosl (najlepiej w pierwszym poscie) rozpiske startową na 1000k i może 1100 na zasadach Eurobowlu (czyli PO)
Z góry dziękuje :)
Kop Gryź Bij!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Rasy i taktyki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości