Slann

"Dopóki piła w grze, wszystko jest możliwe". Dyskusje o dostępnych rasach i taktykach.
ODPOWIEDZ
NairoD
trener
Posty: 3301
Rejestracja: 06 sty 2015, 15:57

Zdobyte trofea

Slann

Post autor: NairoD » 16 kwie 2017, 22:05

Witajcie
Jako że mam za sobą na fumbblu i w realu ponad 200 gier slanami postanowiłem podzielić się moim niewielkim doświadczeniem w graniu nimi. Od razu zastrzegam, żadne ze mnie guru, ot jakieś tam mam skromne doświadczenia w walce o życie żabek.

Slanowie to rasa mało popularna bo zapomniana i odrzucona przez GW. Dobrze że gracze o nich nie zapomnieli. Ja z nostalgią wspominam ich jeszcze z czasów Rouge Tradera (Matko jaki ja stary pryk jestem).

Rasa dopuszczona na wszystkich turniejach i ligach NAFu (i nie tylko). W Polskiej scenie BB to niemal jak człowiek Yeti. Wszyscy wiedzą że istnieje ale nikt go nie widział (zupełnie jak mój były przełożony w poprzedniej firmie).

Ale na poważnie do tematu. Slanowie nie są drużyną dla ludzi o słabych nerwach. To drużyna która wpieni Was tyle samo razy co uszczęśliwi. Dlaczego? Na starcie drużyna nie ma żadnych (dosłownie) umiejętności pomagających w laniu przeciwnika czy też graniu piłką. Nie mają nawet nędznego bloku. Ich blitzer nie posiada nic co sugerowała by jego nazwa. Ta drużyna nie ma nic po za...

LEAP!

To jedno słowo opisuje całą strategie slanów. Jak to działa? Wykonując test AG możemy przestawić zawodnika o maksymalnie 2 pola dalej zużywając 2 punkty ruchu bez względu czy będzie to jedno lub dwa pola. Kto nie widział nigdy wardancera w akcji? Jak nie widział to zobaczy aż nadto w przypadku gry przeciw slanom.

Każdy zawodnik slannów ma wbudowane kombo leap i long legs co w sumie daje leap na 3+ w przypadku liniowych i blitzerów a 2+ w przypadku catcherów.

Już widzę jak stada ludzi jarają się jak konwój uchodźców w Syrii. Otóż muszę wasz entuzjazm przygasić. Po za umiejętnością Pro i przerzutami drużyny nic wam w korekcie lądowania nie pomoże. Nieudane lądowanie powoduje koniec naszej tury.

Drużynę tą polecam graczom lubiącym nieortodoksyjne zagrania i akcje oraz tym którzy szukają odmiany w BB.

ZAWODNICY

Blitzer M: 7 S: 3 AG: 3 AV: 8, Leap, Very Long Legs, Jum Up, Diving Tacle
To chyba najdroższy i najbardziej bezsensowny jeśli chodzi o początkowe statystyki zawodnik w grze. Po za wcześniej podanym drużynowym skilem posiada jeszcze Jump Up i Diving Tacle. To nietypowe zestawienie powoduje że nasz blitzer jest takim nieco lepszym goblinem co pilnuje zaplecza za bagatela 110k. W turniejach odradzam tego zawodnika choć bez bicia sie przyznaje że go wogóle nie testowałem a i wiodący gracze na MAFowych turniejach też miłością do niego nie pałają. Co innego w lidze... Tu kolega błyszczy jak psu jakca na Wielkanoc. Po pierwsze może czerpać jak każdy rasowy Wampierz z zestawienia skili GAS. Daje to bardzo duży zestaw możliwości przy jego rozbudowywaniu. Mój ulubiony zawodnik z fumbbla (Nufflu świeć nad jego duszą) posiadał AG+1, S+1, Block, Dodge, Side Step i Tackle. Opcji na jego rozbudowe jest masa. Jedna uwaga. Jak trafi się wam w lidze siła albo zwinność to nawet się nad skilem nie zastanawiajcie, podniesienie któregokolwoek z tych atrybutów po mimo swoich kosztów daje mega kopa i otwiera ocean nowych możliwości i zagrań. Generalnie nie traktujcie blitzera tak jak jego tytuł sugeruje, jego zadanie to obrona zaplecza i łapanie tego co się przebije. Branie go zawyża strasznie TV drużyny.

Catcher M: 7 S: 2 AG: 4 AV: 7, Leap, Very Long Legs, Diving Catch
Ten niepozorny zawodnik to koń roboczy tej drużyny. Jego unikatowym skilem jest niespotykany prawie Diving Catch. Ta ciekawa umiejętność powoduje że nasz zawodnik może złapać piłkę jeśli ta wyląduje w sąsiednim polu niż to na którym się znajduje a dodatkowo jeśli odbiera celne podanie otrzymuje +1 do łapania.Dodatkowo ten skubaniec wskoczy tam gdzie nikt nie da rady (zawsze na 2+). Jego słabością jest fakt że jako jedyny w drużynie ma pancerz 7 i siłę 2 co powoduje że staje się chodzącym celem dla przeciwnika. W lidze to nasz główny rozgrywający piłkę. To on prawie zawsze podaje piłkę, odbiera i przykłada. Robi to niesamowicie łatwo (90% rzutów robi na 2+). W zależności od ich ilości w drużynie (maks 4) pełnią różne funkcje. Zazwyczaj jednego mam z kickoff return, sure hands i jeśli wypadnie dubelek z pass, dwóch to typowi nosiciele piłki z Blokiem, Dogem, side step. Jeden jeśli trafi się opcja na dubla po passerze dostaje guarda. Jegomość pomaga rozmontowywać klatki. Najpierw wskakuje on a potem blitzer lub lineman i wali na 2 kostkach.

Linefrog M: 6 S: 3 AG: 3 AV: 8, Leap, Very Long Legs
Nasze mięso armatnie. To człowiek od wszystkiego. Nieprzewidywalny jak nastolatka w okresie rozkwitania. Czasem zadziwi a czasem wyląduje z rozwalonym pysiem na KO albo i gorzej. I na turniejach i w ligach to oni dźwigają ciężar walki. Jakie skile im dać. Pierwszy jaki wogóle biorę na liniowym to Kick. Ta umiejętność często dyktuje przeciwnikowi wystawienie. Jak gramy z kimś powolnym to kopiemy piłkę po rogach i patrzymy jak jegomość poci się by ją bliżej podciągnąć a w najgorszym razie zmontuje klatke głęboko na swojej połowie. My w swojej turze wybijamy dziurę lub przeskakujemy i lecimy do piłki. Jak już zdobędziemy kick bierzemy na przynajmniej 3 zawodnikach wrestle (ten skill pozwala położyć nam zawodnika na ziemi i często powoduje wybór przepchnięcia u przeciwnika. W blitzowaniu klatek niemalże bezcenny (pamietajcie że jeśli blitzowany zawodnik miał piłkę to właśnie się jej pozbywa przy efekcie both down). Drugim w kolejce skilem dla takiego zawodnika jest Fend. Wymusza na przeciwniku decyzje często nieciekawe dla niego samego.

Kroxigor M: 6 S: 5 AG: 1 AV: 9, Loner, Bone-head, Mighty Blow, Prehensile Tail, Thick Skull
Tu mamy nabytek prosto ze służby pałacowej. Nie jestem wielkim fanem big guyi ale w tym przypadku często jest on złem koniecznym. To chłopiec do bicia. Stawiamy go na LOS żeby zbierał buły. To gość od wiązania przeciwnika. Można mu dołożyć Breake Tackle by w miarę potrzeby odskakiwał od przeciwnika bądź w przypadku gdy klatka przeciwnika to same Guardy wskakiwał do niej w akcie desperacji blitzem na 4+. Z guardem z catchera mamy kolejnego rozbijacza klatek w asortymencie (podpatrzyłem ten manewr na fumbblu u gościa który minotaurem wchodził na 4+ z blitzem do klatki i wyrzucał z niej typa z piłką)

ŚWIĘTA TRÓJCA UMIEJĘTNOŚCI czyli Slann Magic

Slany dzięki swojej unikalnej zdolności wskakiwania do klatek każdym (po za Kroxem oczywiście) zawodnikiem mają swój unikalny zestaw umiejętności. Ja ze swojego doświadczenia wiem że najlepszym zestawem skilli na każdej żabie (po za kroxem oczywiście) do wyłuskiwania piłki jest taki zestaw:

WRESTLE
STRIP BALL
TACKLE

To trio na żabie to w przypadku braku Sure Hands:

97% szans na 2 kostach,
83% na jednej kostce i na -2 kostkach

Przy Sure Hands to:

75% na dwóch kostkach
50% na jednej kostce i na -2 kostkach.

Wrestle - na both down kładziemy zawodnika z piłką. Szansa 1/6
Strip Ball - przy push albo defender stumble piłka odlatuje z rączek przeciwnika. Skill żadki a jeśli jest to nie zawsze na zawodniku który po mimo tej umiejetności (po za krasiami) średnio do noszenia piłki sie nadaje. Szansa 3/6
Tackle- skill uzupełniający do Strip balla. W przypadku gdy przeciwnik ma ten sure hands na sobie i dodge to piłka wyląduje po za zawodnikiem bo siekniemy go z liścia. Szansa 1/6

Oto uproszczony manual dla opornych

skull = użyj RR;
both down = użyj wrestle;
push= jeśli nie ma Sure hands użyj strip ball;
defender stumble = użyj Tackle;
POW = wiesz co robić ;)

Potem nasz catcher stojący w bokach sartowych wyłuskuje piłkę o ile nie ma na niej chorej ilości tackle zonów i dzida po TD

Jak złożyć drużynę na ligę i turniej

LIGA

Jak już pisałem Slannami grywam głównie na FUMBBLU gdzie po za turniejami NAF tak naprawdę drużyny cały czas notują progres i łapią kontuzję. Jak dotychczas znalazłem dwa startowe ustawienia. Pierwsze jest do długofalowego rozwoju. Zakłada że drużynę rozwijamy równomiernie w miarę możliwości. Są dwie wersje jedna z Kroxigorem a druga bez.

2*Blitzer
2*Catcher
7*linefrog
4*Re-Roll

1000k

Kroxigor
2*Blitzer
2*Catcher
6*Linefrog
2*Re-Roll
980k

Pierwsza lista to chyba najbezpieczniejsze ligowo wystawienie. Jest dwóch łapaczy do podnoszenia i biegania z piłką, mamy dwóch blitzerów do rozwijania w potwory i rzecz w slanach najwazniejszą czyli 4 przerzuty. Pozwala to na w miare bezpieczne skakanie po boisku. Jedyny minus jest taki że lekarza raczej kupimy dopiero po drugim meczu.

Druga lista wymaga większego ogrania slanami. Dwa przerzuty to strasznie mało. Powoduje to że nad każdym skokiem ponad przeciwnikiem będziemy zastanawiać się bardziej niż przed wzięciem kredytu we frankach. W mentalności trenera od razu pojawia się blokada upośledzająca unikalną zdolność slanów. Po za zestawieniem pierwszym mamy tu Kroxa który jest niezłym magnesem do zbierania wpierdzielu. I na tym koniec. Jest jeden plus w tej liście. Po pierwszy meczu mamy dużą szanse na zakup lekarza a ten jest mega ważny bo nie wiedzieć czemu AV8 u żab mi zawsze pękał jak skorupka jajka.

TURNIEJ

Tu na chwile obecną głównie teoria bo w praktyce zagrałem tylko na Palince Fumbblowej w formacie EB

Grałem czymś takim:

1. Kroxigor Breake Tackle
2. Catcher Dodge
3. Catcher Dodge
4. Catcher Guard
5. Catcher
6. Linefrog Wrestle
7. Linefrog Wrestle
8. Linefrog Wrestle
9. Linefrog Kick
10. Linefrog
11. Linefrog
12. Linefrog

RR4
1*pomponiara
1*asystent

Skile

Krox i breake tackle - z doświadczenia na fumbblu wiem że potrafi mieć swoje momenty. Breake Tackle pozwala nam wskakiwać w klatke na 4+ i nawet jeśli stoi na rogu jakiś ptyś z Guardem dalej bijemy na 2 kostkach. Jak mawiają do odważnych świat należy. Zazwyczaj skill ten pozwala mu w dowolnym momencie oderwać się i przemieścić w odpowiedznie miejsce.

Catcher i Dodge - co tu duzo ukrywać. Po pierwsze poprawia mu to przeżywalność, daje możliwość łatwiejszego odejścia po Leapie od wroga (to zaskakujące jak często potrafi wypaść 1 na kostce). Nasz główny zdobywca punktów. Dwóch z tym skilem to raczej minimum

Catcher i Guard - czyli jest klatka, nie ma klatki. Wskakujemy na 2+ takim guardem do klatki, potem doskakuje nam liniowy z wrestlem do środka i BAM! wjazd na 2 kostkach w ofiarę. Pamiętać nalezy jednak że wystawiamy go na strzał. W turnieju nigdy nie wystawiałem ale zapowiada się ciekawie.

Linefrog i Wrestle - Nasza jedyna nadzieja na wyjmowanie porządne z klatek piłki. Mamy 75% szans że przeciwnik straci piłkę jeśli nie ma dodge i prawie 50% z dodgem ;D

Wynik w Palince 3 zwycięstaw, remis i dwie porażki. W ostatnimmeczu grałem o 2 miejsce ale nie poszło. Catcher z Guardem to jednorazowa impreza więc szczerze odradzam, Kroxigor to mistrz wpierdolu jeśli nie turlamy gay na bonehead co na fumblu jest chroniczne :P


W formacie nadchodzącego World Cup będę eksperymentowa i wystawiał taki zestaw. O wynikach dam wam znać

Blitzer Wrestle, Strip Bal/-/-
Blitzer Guard/-/-
Catcher Dodge/-/-
Catcher Dodge/-/-
Catcher -/Dodge/-
Catcher -/-/Dodge
Linefrog Wrestle/-/-
Linefrog Kick/-/-
Linefrog -/Guard/-
Linefrog -/-/Wrestle
Linefrog
Linefrog
RR: 4
Ostatnio zmieniony 19 mar 2019, 21:30 przez NairoD, łącznie zmieniany 11 razy.
Slanny 2019 - 4/1/1 (6)
Slanny 2018 - 43/11/18 (72)
Slanny 2017 - 36/8/24 (68)
Slanny 2016 - 21/10/18 (49)

Stunty 2020 - 18/13/13(44)

Teams of Legends:
Deadly Nightshades - w trakcie lepienia (może kiedyś skończe...)

Awatar użytkownika
Smollar
trener
Posty: 3519
Rejestracja: 10 wrz 2016, 00:13
Lokalizacja: WarSaw

Zdobyte trofea

Re: Slann

Post autor: Smollar » 17 kwie 2017, 09:53

Git opi!
A możesz dopisać (lub wrzucić tabelkę) startowe statystyki tych 4 typów zawodników?
BB2 i FUMBBL: Smollar73 | steam: smollar
Obrazek
Gamonie mieszają kostkami w kuflu z piwem.

NairoD
trener
Posty: 3301
Rejestracja: 06 sty 2015, 15:57

Zdobyte trofea

Re: Slann

Post autor: NairoD » 17 kwie 2017, 11:07

Jasne

Jak od teściowej z dzieciakiem wroce wyedytuje post, poprawie literowki i wrzuce pozostałą część bo pisanie z telefonu jest średnie jak widać
Slanny 2019 - 4/1/1 (6)
Slanny 2018 - 43/11/18 (72)
Slanny 2017 - 36/8/24 (68)
Slanny 2016 - 21/10/18 (49)

Stunty 2020 - 18/13/13(44)

Teams of Legends:
Deadly Nightshades - w trakcie lepienia (może kiedyś skończe...)

Awatar użytkownika
bukszpan
trener
Posty: 4377
Rejestracja: 16 sty 2016, 18:48
Lokalizacja: Kielce

Zdobyte trofea

Re: Slann

Post autor: bukszpan » 25 kwie 2017, 08:44

Nie wiem hak inni, ale ja cały czas czekam na dokończenie artykułu.

NairoD
trener
Posty: 3301
Rejestracja: 06 sty 2015, 15:57

Zdobyte trofea

Re: Slann

Post autor: NairoD » 25 kwie 2017, 09:12

bukszpan pisze:Nie wiem hak inni, ale ja cały czas czekam na dokończenie artykułu.
Zarąbany po uszy robotą jestem. Mam to w pamięci. Jak się ogarnę z robotą dokończę ;)
Slanny 2019 - 4/1/1 (6)
Slanny 2018 - 43/11/18 (72)
Slanny 2017 - 36/8/24 (68)
Slanny 2016 - 21/10/18 (49)

Stunty 2020 - 18/13/13(44)

Teams of Legends:
Deadly Nightshades - w trakcie lepienia (może kiedyś skończe...)

NairoD
trener
Posty: 3301
Rejestracja: 06 sty 2015, 15:57

Zdobyte trofea

Re: Slann

Post autor: NairoD » 12 maja 2017, 20:36

Jakiś mały update w statsach i listach
Slanny 2019 - 4/1/1 (6)
Slanny 2018 - 43/11/18 (72)
Slanny 2017 - 36/8/24 (68)
Slanny 2016 - 21/10/18 (49)

Stunty 2020 - 18/13/13(44)

Teams of Legends:
Deadly Nightshades - w trakcie lepienia (może kiedyś skończe...)

NairoD
trener
Posty: 3301
Rejestracja: 06 sty 2015, 15:57

Zdobyte trofea

Re: Slann

Post autor: NairoD » 24 wrz 2017, 22:56

dodałem jakieś turniejowe wypociny. Format EB na slannach jest mi obcy więc patrzcie bardziej przez własne doświadczenia na to w oparciu o moje doświadczenia z grania drużyną progresywną
Slanny 2019 - 4/1/1 (6)
Slanny 2018 - 43/11/18 (72)
Slanny 2017 - 36/8/24 (68)
Slanny 2016 - 21/10/18 (49)

Stunty 2020 - 18/13/13(44)

Teams of Legends:
Deadly Nightshades - w trakcie lepienia (może kiedyś skończe...)

Awatar użytkownika
teillman
trener
Posty: 3204
Rejestracja: 11 sty 2017, 00:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Slann

Post autor: teillman » 24 mar 2018, 23:27

Dzisiaj grałem lokal na poniższej rozpie:

Krox z blokiem
2x blitzer z guardem
2x catcher z dodgem
7x lineman w tym 3x wrestle
3 RR

Paringi chaos dwarfy mewasha (1:1), orki domingo (1:1), orki smollara (win 2:0).

Grało mi się takim zestawieniem bardzo przyjemnie. Gra głównie opierała się na biciu wrestlerami i blitzowaniu corowych zawodników drużyny przeciwnej oraz minimalizowaniu dostępnych bloków dla przeciwnika. Cały czas przenosząc grę z jednej strony boiska na drugą wyczekujac momentu na atak.

To co prawda moje pierwsze 3 mecze turniejowe więc jeszcze jestem zbyt cienki w uszach ale jest to rozpa do ogrania jeszcze.
Steam:teillman
Obrazek
Gamonie wykonują blitz i podanie tym samym zawodnikiem podczas jednej akcji. :?

NairoD
trener
Posty: 3301
Rejestracja: 06 sty 2015, 15:57

Zdobyte trofea

Re: Slann

Post autor: NairoD » 24 mar 2018, 23:57

teillman pisze: 24 mar 2018, 23:27 Dzisiaj grałem lokal na poniższej rozpie:

Krox z blokiem
2x blitzer z guardem
2x catcher z dodgem
7x lineman w tym 3x wrestle
3 RR

Paringi chaos dwarfy mewasha (1:1), orki domingo (1:1), orki smollara (win 2:0).

Grało mi się takim zestawieniem bardzo przyjemnie. Gra głównie opierała się na biciu wrestlerami i blitzowaniu corowych zawodników drużyny przeciwnej oraz minimalizowaniu dostępnych bloków dla przeciwnika. Cały czas przenosząc grę z jednej strony boiska na drugą wyczekujac momentu na atak.

To co prawda moje pierwsze 3 mecze turniejowe więc jeszcze jestem zbyt cienki w uszach ale jest to rozpa do ogrania jeszcze.
Pierwsze koty za płoty jak to mawiają. Ja kompletnie nie widzę tych blitzerów choć to tylko moja teoria. Na razie mam tylko jeden mecz na turniejowych zasadach w zagrany w Palince na Fumbblu. Jutro kolejny :)

Wystawiam

Kroxigor Breake Tackle
catcher Dodge
catcher Dodge
cathcer Dodge
catcher Guard
Linefrog Wrestle
Linefrog Wrestle
Linefrog Wrestle
Linefrog
Linefrog
Linefrog
Linefrog

RR: 4
AC:1
Ch:1

Do wjeżdżania w klatki wrestle I catcher z Guardem. Też skupiam się na katowaniu ile fabryka wytrzyma liniowych a potem jeśli sytuacja pozwala butoprom leżącej na torbę. Zapas zawodników od czegoś przecież jest choć przyznam że o tym punkcie z racji braku w tej materii doświadczenia ostatnio zapominałem
Slanny 2019 - 4/1/1 (6)
Slanny 2018 - 43/11/18 (72)
Slanny 2017 - 36/8/24 (68)
Slanny 2016 - 21/10/18 (49)

Stunty 2020 - 18/13/13(44)

Teams of Legends:
Deadly Nightshades - w trakcie lepienia (może kiedyś skończe...)

Awatar użytkownika
teillman
trener
Posty: 3204
Rejestracja: 11 sty 2017, 00:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Slann

Post autor: teillman » 25 mar 2018, 14:53

jeszcze myślałem nad czymś takim właśnie z nastawieniem na ostre butowanie.
2018-03-25 14_38_00-Little Army Designer - Blood Bowl.png
Nie wiem jedynie czy przypadkiem dirty player będzie lepszy niż kolejny wrestle albo tackle. Dla mnie blitzerzy są o tyle wartościowi że na normalu mają guarda. I jak sobie pomyślałem że w opcji gdzie catcherowi dajemy guarda i wrzucamy go zazwyczaj na 3 kostkową bułę w turze przeciwnika i potem wskakujemy kolejnym catcherem żeby bić na 1 kości czy 2 przeciw przy 2+ 2+ uznałem że chyba bezpieczniej jest użyć catcherów do ew asyst gdzie będą i tak schowani czy to przy asystach do bloku wrestlerami czy przy faulach i używać ich do zwykłego przykładania nie narażając na szwank a klatki rozmontowywać i tak na dużej szansie tzn leap blitzerem z guardem na 3+ i blitz liniowym z wrestlem na 3+ to zazwyczaj daje nam już blok na 1 kości a przy dobrym ustawieniu jeszcze jednego liniowego zazwyczaj na 2 kościach ale dla nas.

zobaczmy jak diametralna to różnica:
przy catcherach leap 2+ leap 2+ i 2 przeciw szanse to 8%-17% przy przerzucie
2+ 2+ -2 kości.png
przy catcherach leap +2 leap +2 1 kostka szanse to 23%-46% przy przerzucie
2+ 2+ 1 kość.png
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Steam:teillman
Obrazek
Gamonie wykonują blitz i podanie tym samym zawodnikiem podczas jednej akcji. :?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Rasy i taktyki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość