Demony Khorna

"Dopóki piła w grze, wszystko jest możliwe". Dyskusje o dostępnych rasach i taktykach.
Awatar użytkownika
Vidoter
rekrut
Posty: 352
Rejestracja: 17 sty 2013, 17:04

Zdobyte trofea

Demony Khorna

Post autor: Vidoter » 06 lip 2013, 10:57

Jak niektórzy wiedzą, w Polskiej Lidze BB będę grał Khornem i szukam porad ;)
Pierwszy problem na jaki natrafiłem, to początkowy roster. Przy takiej ilości frenzy potrzebna jest duża ilość rerolli. Przy drogich rerollach, drogich liniowych (60k za typa 6/3/3/8 z frenzy i dostępem do skilli General i Pass to trochę sporo IMO ;) ) i tym, że chcę mieć Bloodthirstera za 180k liczba opcji jest ograniczona :P
A konkretnie, jeśli chcę mieć chociaż 3 rerolle to drużyna składa się z samego BT i 10 liniowych :lol:
Opcje bez BT są bardziej zróżnicowane, ale zbieranie na Big Guya który będzie powoli zbierał SPP jest też średnim pomysłem.
Jakieś sugestie? ;)

Awatar użytkownika
Perihelion
blitzer
Posty: 1774
Rejestracja: 17 sty 2013, 14:15
Lokalizacja: Szczecin

Zdobyte trofea

Re: Demony Khorna

Post autor: Perihelion » 06 lip 2013, 11:40

Ja bym wziął wielkoluda i 2 rerole (jak ci wystarczy bo nie wiem jak tam ceny się kształtują), wielkolud będzie sobie zbierał spp wolniutko, no i to zawsze jakaś siła w drużynie. Dostęp do skili „pass” daje ci dodatkowego rerola ze skila „leder”. I masz w sumie 3 rerole zanim dokupisz dodatkowego. Oczywiście na początku będzie ciężko, ale sam sobie tą rasę wybrałeś ;)

Awatar użytkownika
Qbusus
star player
Posty: 1951
Rejestracja: 21 sty 2013, 22:03

Zdobyte trofea

Pozostałe odznaki

Re: Demony Khorna

Post autor: Qbusus » 06 lip 2013, 11:43

Jak dla mnie to to chaos bazuje na Bigu wiec musi być :) Poza tym fajnie wygląda. Tylko te skrzydła czasami przeszkadzają w ocenie sytuacji. No ale za to góruje na polu walki :P
" Igitur qui desiderat pacem praeparet bellum"
( If you wanna peace prepare for war )

Awatar użytkownika
Gobas
rekrut
Posty: 72
Rejestracja: 30 cze 2013, 23:19

Re: Demony Khorna

Post autor: Gobas » 06 lip 2013, 21:53

Z doświadczeń moich i moich znajomych:

Jeden z najbardziej lubianych ustawień startowych:

Blood Thirster (aka Wielki Zły Demon)
2x Herald
1x Bloodletter
7x Liniowy
2x Przerzut

Owszem potrzebujesz więcej przerzutów, ale potrzebujesz również zawodników innych niż liniowi z powodu ich umiejętności i po to by jak najszybciej zaczęli zbierać umiejętności.

Rozwijanie drużyny ludzie polecają:
- najpierw lekarz
- kolejny Bloodletter
- przerzut i/ lub umiejętność Leader
Przy czym ja sam najpierw kupiłbym lekarza potem zbierał jak najszybciej na przerzut.

Co do zawodników:

Blood Thirster czyli wielki zły demon Khorna
Jeden z najlepszych jak nie najlepszy Big Guy w grze. Jeśli wykonuje Blitz jest nawet całkiem pewny i szansa błędu jest dość mała (dzięki Juggernaut). Najczęściej (ale nie zawsze) to on wykonuje Blitz. Jak tylko dorwie Mighty Blow jest mordercą wszystko co się rusza, a na ubijanie wszelkiej maści ciężkiego pancerza (Orki, Chaos, Krasnoludy) jest wyśmienity.
Co do umiejętności - Mighty Blow bo łączy się z Claw w super combo, Break Tackle bo daje mu to (ograniczona ale zawsze) mobilność, Guard gdzieś dalej bo Guard jest zawsze dobrym wyborem. Na dublecie - BLOK! Zawsze.

Liniowi czyli mięso armatnie
Ich zadaniem jest wspierać lepszych od siebie i obrywać za nich. Na dulecie na pewno brałbym Guard. Jeśli trafi się +AG to tez jest super. Jeden, pierwszy który leveluje moim zdaniem powinien brać Leader. Można w teorii zrobić z nich podającego ale bez + do zręczności to moim zdaniem bezcelowe.
Umiejętności - Blok, ew 1 czy 2 Wrestle, potem ciort wie, nie grałem nimi aż tak długo. Jeśli któryś wylosuje Zręczność można by stworzyć takiego z Sure Hands, Pass.

Heralds
Wsparcie i mordercy.
Mighty Blow> Block > Guard> Tackle to najczęstsza droga wybierania zdolności (ew zamienić Block przed Mighty Blow
Heraldzi to drudzy po wielkim demonie kandydaci na głównego Blitzera. Dzięki rogom i Juggernaut są super od samego początku.
Na dublecie brałbym Dodge dla mobilności albo Jump Up dla .. tez mobilności ale innej. Z Jump Up stają się takimi Blitzerami jak w Norsce tylko lepszymi :)

Bloodletters
Jedyni zwinni.
Niby statystyki nie powalają. Ale mają kilka zalet, po pierwsze dostęp do szerokiej gamy umiejętności (to też wada bo nie wiadomo co wybrać:P). Po drugie są jedynymi w naszej drużynie którzy nie mają Frenzy. A czasem to bardzo ważne.
Najczęściej tworzy się z nich Łowców Piłki, wsparcie lub odpowiednik Catcherów w innych Drużynach.
Kombinacja Block/Dodge/Guard/Side Step tworzy mega wkurzające combo, tyle że zabiera czas by je stworzyć.
Nie jest to jedyna możliwa oczywiście kombinacja ale myślę że Block+Dodge to podstawa.

Ogólnie gra Khornem na początku to męka. Odrobina pecha i wszystko się sypie. Ustawienie jest ważne zwłaszcza planowanie z kilka ruchów do przodu bo musimy mieć na uwadze gdzie nasi zawodnicy wylądują po tych wszystkich blokach z Frenzy.
Gra podaniami odpada chyba że jako desperackie zagranie, lub jeśli wytworzymy sobie odpowiednich zawodników. Ważna uwaga, majac tyle Juggernauta (który omija min. Side Step) i tyle Frenzy możliwość posłania przeciwnika w trybuny to mega możliwość. Do tego mi się udawało to nawet z odległości 3-4 pól od krawędzi. Nie zawsze ale warto o tym pamiętać.
O ile początkowy Khorne wymaga cierpliwości i odporności na mega porażki o tyle po złapaniu nieco umiejętności potrafią być na prawdę straszni.

I jeszcze jedno, drużyna ta ma jedną zaletę. Jest na prawdę inna niż reszta (podobna ale jednak bardzo różna od Norse) i gra nią przynosi dużo radości.
Obrazek

Awatar użytkownika
Vidoter
rekrut
Posty: 352
Rejestracja: 17 sty 2013, 17:04

Zdobyte trofea

Re: Demony Khorna

Post autor: Vidoter » 07 lip 2013, 09:46

Dzięki wielkie za długi i szczegółowy opis ;)
Takim ustawieniem startowym gram sobie w singlu (wiem, wiem, ale ostatnio mam drobne problemy z netem i nie chcę mieć DC ;) ) i w miarę fajnie się to sprawdza. Największy ból, że BT dostał dubla przy pierwszym lvl upie i ma blok a w lidze na pewno tak dobrze nie będzie :P
Liniowych planuję rozwijać:
- jeśli będzie +1 AGI to na miotacza
- jeśli będzie dublet, to wszyscy (poza w/w) guard
- pierwszy pewnie dostanie leadera -> block -> kick albo leader -> kick
- reszta block -> tackle i potem dauntless albo fend. Guard, MB albo dodge na dublach. No i + do siły (agi raczej tylko miotaczowi się przyda).
Heraldzi raczej dostaną jak najszybciej block i guard (co pierwsze w zależności od tego ile guardów będzie w drużynie). Później pewnie MB, tackle, może stand firm a na dublach dodge. No i wszystkie bonusy do statów, ale armor i ruch pewnie dopiero jako 3 skill. Block i guard to priorytet. Jest ich tylko 2, to wolę użyć ich jako mocne wsparcie a nie głównych morderców ;)
Bloodlettersów będzie w sumie czterech, to większa różnorodność może być :P
Jeden pewnie taka kombinacja jak napisałeś.
Drugi strip ball -> block -> dodge -> sure hands do kradnięcia i uciekania z piłką.
Trzeci pewnie killer: block -> MB -> pilling on -> jump up -> tackle -> frenzy (plan długoterminowy xD ).
Czwarty pewnie to samo, chyba że uda się zrobić miotacza z liniowego, to wtedy powstałby jakiś łapacz ;) Blodge, catch, na dublu nerves of steel? Pewnie cuś takiego ;)

Teraz tylko ufarmić kilka tysięcy SPP żeby to wszystko wylevelować :D

No i w sumie liczę, że gra z taką ilością frenzy będzie dla mnie dobrą lekcją i po 1-2 sezonach będę dużo lepszym graczem niż obecnie ;)
I chcę zobaczyć jak ulepsza się wygląd zawodników khorna :D

Awatar użytkownika
reszka
trener
Posty: 2870
Rejestracja: 17 sty 2013, 14:03

Zdobyte trofea

Re: Demony Khorna

Post autor: reszka » 07 lip 2013, 10:55

To ja krótko. Pamiętaj, że wybrałeś trudną drużynę. Teraz jak pomóc.

Nie bój się atakować bokami. Przy tylu szałach przeciwnik wystawi się na wypchnięcia za boisko, korzystaj z tego. Moloch (juggernaut) jest podstawą tego systemu.

Khorne różni się od norsemanów ilością szału. Jest to kolosalna różnica. Dlatego ja na Twoim miejscu robiłbym drużyne na 11 guardach. Każdy dubel poza 6-6 = guard. Musisz mieć non stop 2 kostki, żeby wypychać. Na wyższych levelach orki będą miały 5-6 guardów. Jak będziesz miał 9-11 będziesz wypychał. Masz słabe pancerze, więc na 2 zawodników którzy Ci zejdą, musisz wypchnąć 2.

Ostro ignorowałbym tackle (najpierw blok, potem ochrona, ew. wtedy atak). W końcu masz wypychać, nie zabijać.

Jednostki bez szału są bezcenne.

No i magiczny big guy. Zastanów się, kiedy dasz mu przełamanie ataku. Szarżując, ma sporą szansę wskoczyć w 3 strefy ataku do dobrej klatki. Chyba że przeciwnik zostawi zawodnika w kontakcie z demonem. A czego więcej można wymagać dla bloodka, niż zawodnika przeciwnika w bezpośrednim kontakcie ze szponem i potężnym ciosem?

Rozważ drogę rozwoju bloodka. Ja podsunę 2, ale wybór jest bardzo istotny bo do 76 Spp (z 5-6 sezonów) wykluczają się:

1. potężny cios, naskok, nieugięta postawa - kiler zabójczy
2. potężny cios, przełamanie ataku/ochrona - kiler utylitarny.

dubel - zawsze blok.


Kogo musisz się bać? w skrócie wszystkich, ale najbardziej dowolnego kolesia z side step. Nie wyobrażam sobie pokonania amazonek na dowolnym TV, jak będą miały 4-5 kroków w bok.
Bo gdybym nie był Gamoniem, to byłbym zwykłym powergamerem

Awatar użytkownika
Gobas
rekrut
Posty: 72
Rejestracja: 30 cze 2013, 23:19

Re: Demony Khorna

Post autor: Gobas » 07 lip 2013, 11:13

Side step (Krok w bok) jest negowany przez Molocha (Juggs), to tylko jeden taki atak na rundę ale to dużo. Bo gracze mający Side Step są przyzwyczajeni do jego posiadania, często zapominają o tym ze czasem można to zablokować.

Co do Wielkiego Zuego Demona
Ja by nie brał Naskoku (Piling On), na pewno nie szybko. Jest ultra morderczy racja, ale demon na ziemi jest celem fauli, musi wstać co nie jest takie proste. Jak stoi i obleje rzut na dzikie zwierze zawsze stoi i blokuje kawałek pola. Jak leży robi nic.

Do tego Przełamanie Ataku (Break Tackle ) jest na nim genialne, w szarży bonus z rogów liczy się do Break Tackle więc daje mu to mobilność która jest ważna. Nie ma nic gorszego niż wielki demon wyłączony z gry bo przez 3-4 rundy zajmuje się jakimś liniowym i nie może iść tam gdzie chcemy.

Bloodthirster to najdroższy gracz w drużynie, sam całej gry nie wygra ale może dużo. Dlatego stawiałbym na mobilność ponad zabijanie (nie to że z Mighty Blow i Claw czegoś mu brakuje).
Obrazek

Awatar użytkownika
zgnity
blitzer
Posty: 1203
Rejestracja: 06 lut 2013, 13:07

Zdobyte trofea

Re: Demony Khorna

Post autor: zgnity » 07 lip 2013, 12:11

Thirster
Duble : Block , PRO
Normal : tak jak ludzie piszą choć również na Big Guyu nie brał bym Piling On ( zbyt ryzykowne że nie powstanie )
Stats : tylko ST

Gracze bez frenzy będą twoimi jedynymi przy których będziesz miał pewność że boisz się raz podczas rzutów na block to twoi najważniejsi zawodnicy , ich skille również są ciekawe.

1-2 Leadery w teamie się przydadzą ten drugi tak na wszelki wypadek gdyby pierwszy został w pierwszej połowie pokonany.

Taktyka ryzykowna i niepewna tzn.
Nie idziesz środkiem boiska tylko bokiem zmuszając przeciwnika by się zbliżył do linii bocznej.
Nawet Flesh Golemy ze Stand Firm nie są bezpieczne gdy blitzuje je ktoś z Juggernaut pamiętaj o tym ( wkońcu są aż 3 Necro teamy :P ).

A poza tym powodzenia i niech Nuffle błogosławi twoje kości gdyż tylko to może cię ocalić ;P
A pathetic creature of meat and bone

Awatar użytkownika
Qbusus
star player
Posty: 1951
Rejestracja: 21 sty 2013, 22:03

Zdobyte trofea

Pozostałe odznaki

Re: Demony Khorna

Post autor: Qbusus » 07 lip 2013, 12:20

Tak niech błogosławi ale nie podczas ewentualnej gry ze mna :P
" Igitur qui desiderat pacem praeparet bellum"
( If you wanna peace prepare for war )

Awatar użytkownika
rover
blitzer
Posty: 1639
Rejestracja: 02 lip 2013, 11:49

Zdobyte trofea

Re: Demony Khorna

Post autor: rover » 07 lip 2013, 19:29

W obronie wbijaj przeciwnika na jedna stroneboiska i buduj screena tak, zeby mogl atakowac tylko jedna. Wtedy mozesz zbudowac screen, ktory wyglada mniej wiecej tak:


|---x--x-x-x---
|---x-x-x--/-/-
|--xx--/-/-----
|-x-x-/-/------
|-/-/----------
|-/-/----/-----

Gdzie X to przeciwnicy, / to Twoj screen, a | to linia boczna i bronisz TD nadole. Najlatwiejszy sposob na masowy crawd surf poza boisko :)

To wcale nie jest startowo taki zly team, wymaga duzo planowania i jest trudny, ale mozna nim napsuc przeciwnikowi troche krwi.
GAMONIE witają MYSZĘ!

FUMBBL: rover

ODPOWIEDZ

Wróć do „Rasy i taktyki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości