Imperial Nobility

"Dopóki piła w grze, wszystko jest możliwe". Dyskusje o dostępnych rasach i taktykach.
Awatar użytkownika
leon
trener
Posty: 10528
Rejestracja: 13 lut 2015, 07:42

Zdobyte trofea

Pozostałe odznaki

Re: Imperial Nobility

Post autor: leon » 22 wrz 2020, 08:18

mam nadzieje ze teraz na turniejach (w nowej edycji) bedziemy grali bez gwiazd. bo to co zrobili tam to juz kompletna kupa
Amazonki PL-stół-11 78-28-26
Chaos PL-stół-11 9-4-2
Chaos Renegades PL-stół-11 4-0-0
Wood elfs PL-stół-11 3-0-2
Orcs PL-stół-11 10-5-3
Lizardmen PL-stół-11 1-0-0

Awatar użytkownika
rover
blitzer
Posty: 1639
Rejestracja: 02 lip 2013, 11:49

Zdobyte trofea

Re: Imperial Nobility

Post autor: rover » 22 wrz 2020, 15:22

Slimaq pisze: 22 wrz 2020, 00:18 Akurat dostęp do siły na wrestlach umożliwia wzięcie Guarda.
No i to wlasnie jest gowno, bo musisz brac guardy na typach z wrestlem, co jest delikatnie rzecz ujmujac, dosc malo optymalne :D Zawsze mnie to combo od Brety odrzucalo turniejowo, a tu mamy dwoch ryckow tylko. To jest team dla hardcorow, ale co ja tam bede gadal, w zeszlym sezonie w koncu sam paktem rzezbilem.

GW go tak zrobilo, bo im sie pewnie humany przestaly sprzedawac, bo wszyscy juz maja :P

Odnosnie gwiazd i turniejow to jeszcze inny temat. Moim zdaniem powinni zbanowac wszystkich powyzej 200k turniejowo :P Albo w ogole wszystkich wszystkich :P Inaczej tiery bedzie mozna budowac nie na bazie realnej mocy teamow tylko na bazie tego kto ma dostep do 3-4 najmocniejszych star playerow.
GAMONIE witają MYSZĘ!

FUMBBL: rover

CzarnyBlak
podawacz piłek
Posty: 22
Rejestracja: 28 sty 2023, 20:30

Re: Imperial Nobility

Post autor: CzarnyBlak » 27 mar 2023, 18:17

Noble, jakie są, każdy widzi (i omija szerokim łukiem). Mi się spodobali i mam chęć pograć tym dłużej. Nie jestem przekonany do guardów w takiej ilości, ale to temat na inny czas. Mam zupełnie inny pomysł na ten team.

Pytanie mam takie, co uważacie za lepszy wybór: 12 gracz, rezerwowy (wieśniak z ag4+ av8+ Fend - nic specjalnego), czy APO, którym można uratować znacznie cenniejszy model?

Awatar użytkownika
bukszpan
trener
Posty: 4373
Rejestracja: 16 sty 2016, 18:48
Lokalizacja: Kielce

Zdobyte trofea

Re: Imperial Nobility

Post autor: bukszpan » 27 mar 2023, 18:45

CzarnyBlak pisze: 27 mar 2023, 18:17 Noble, jakie są, każdy widzi (i omija szerokim łukiem). Mi się spodobali i mam chęć pograć tym dłużej. Nie jestem przekonany do guardów w takiej ilości, ale to temat na inny czas. Mam zupełnie inny pomysł na ten team.

Pytanie mam takie, co uważacie za lepszy wybór: 12 gracz, rezerwowy (wieśniak z ag4+ av8+ Fend - nic specjalnego), czy APO, którym można uratować znacznie cenniejszy model?
Jeśli lubisz faulować, to brałbym 12 zawodnika.
Jeśli jednak jesteś jednym z tych zadziwiających trenerów dla których leżący na ziemi zawodnik przeciwnika jest nietykalny, to wtedy moim zdaniem aptekarz jest lepszą opcją.

Awatar użytkownika
bialy
blitzer
Posty: 1580
Rejestracja: 16 paź 2017, 14:09

Re: Imperial Nobility

Post autor: bialy » 28 mar 2023, 14:53

Problemem nobli jest...koszt wieśniaków (podrożeli o 5k w stosunku do bretki) i przez te 5k nie da się niestety złożyć sensownej rozpiski turniejowej z apteką :/

Dlatego jedyną słuszną rozpiską jest 4 yeomanów, 2 blitzerów, ogr, thrower, 5 chłopów i 2rr - daje to równe 1150, czyli nie wymienisz chłopa za 45k na aptekę za 50k.

Możesz wywalić throwera i zamiast niego kupić trzeci rr, wtedy będziesz miął te 5k na aptekę... ale trzeba wywalić chłopa, czyli w takim wypadku grać bez rezerwy z 4 typkami z AV 8+, bez bloka/dodga.

Możesz próbować zagrać bez ogra, ale wtedy ten team (po zabraniu dauntlessa i 2 rycerzy) nie ma czym odpowiedzieć na bash, a za te 140 tys. zamiast ogra można tak po prawdzie kupić... aptekę, rr i... jakieś pierdolety za 20k lub... wywalić throwera (bo masz już 3 rr, więc nie potrzebujesz leadera) i mieć: 4 yeomanów, 2 blitzerów, 7 chłopów, appo i 3 rr. Wydaje mi się to dość wkurzające dla przeciwnika, zwłaszcza jesli nie będzie Ci zdejmował chłopów.

A appo w tym teamie jest świetne - bo pozwala zostawić pierwszego ściągniętego na KO guardzistę, czyli ciągle mieć ich 4 na stoliku.


EDITED: Jest jeszcze taka wersja, dla miłośników gwiazd, które idealnie wpasowują się w team:
- 3 yeomanów,
- 2 rycerzy,
- 6 chłopów,
- appo,
- 1 rr,
- Gryf ;p

CzarnyBlak
podawacz piłek
Posty: 22
Rejestracja: 28 sty 2023, 20:30

Re: Imperial Nobility

Post autor: CzarnyBlak » 28 mar 2023, 19:06

Macie oczywiste skille "musisz brać guardy", oczywiste rozpiski "jedyna słuszna", a na końcu się okazuje, że to jednak nie działa. Fajne to w Noblach, że jest tyle różnych opcji (choć pewnie wszystkie są złe xd). Sprawdzę jeszcze inny pomysł.

Awatar użytkownika
bialy
blitzer
Posty: 1580
Rejestracja: 16 paź 2017, 14:09

Re: Imperial Nobility

Post autor: bialy » 29 mar 2023, 08:29

Niestety - jedynie słusznej rozpiski nie da się złożyć, bo... liniowi są ograniczeni do 12 sztuk. Skandal :/

Awatar użytkownika
Jaskier
trener
Posty: 2979
Rejestracja: 14 gru 2017, 23:35
Lokalizacja: Tarnów

Zdobyte trofea

Re: Imperial Nobility

Post autor: Jaskier » 30 maja 2023, 19:57

bialy pisze: 29 mar 2023, 08:29 Niestety - jedynie słusznej rozpiski nie da się złożyć, bo... liniowi są ograniczeni do 12 sztuk. Skandal :/
król wieśniaków potrzebuje 15 chłopów i Morga/Gryfa, na zawsze pozostanie to w naszej pamięci haha

btw grałeś kiedyś tym złożeniem na 2 rycerzy, 4 yeomanów, 7 wieśniaków, 3rr i apo? bo to jedyne interesujące dla mnie złożenie, chociaż zgadzam się że ogr jest niezwykle przydatny by odpowiadać na bash wobec dauntlessa, to nie wyobrażam sobie imperialami grać w 11/12+apo zamiast 13+apo

wtedy chyba stack Dodge Tackle na rycerzu, Dodge na drugim rycerzu, 4 Guardy na yeomanach i 1 chłopek np z DP lub kickiem

Awatar użytkownika
bialy
blitzer
Posty: 1580
Rejestracja: 16 paź 2017, 14:09

Re: Imperial Nobility

Post autor: bialy » 31 maja 2023, 12:01

Od tyłu:

1. DP się nie sprawdza, bo rzadko masz na boisku więcej ludzików niż przeciwnik, więc go nie używasz. Na dodatek ciężko dawać asysty do faulowania, bo musisz trzymać możliwie dużo boiska. A jeśli przypadkiem jest Ciebie więcej od rywala, to zazwyczaj wygrywasz bez faulowania (samym posiadaniem boiska i blokami/blitzami dopełniając agonii wroga).

2a. Grając bez ogra... nie grałem zbyt często, bo po prostu brakuje pięści, pomyślałbym o: dauntless na gościu z tacklem, drugi po prostu dodge.
2b. Chore umysły Trolli wymyśliły aby na rycerzach brać... side stepa i wkurzać przeciwnika jeszcze bardziej niż "tylko" yeomenami i chłopami.

3. Rozpiska 2+4+7+3rr+appo: Nie liczyłem tego, ale z doświadczenia bardziej opłaca się wymienić rr na throwera i dać mu leadera. Jeśli brakuje 5k, to wywalić jednego chłopa (czyli zamiana chłop i rr na thrower plus asystenci za resztę kasy).

4. Przy rozpisce bez ogra testowałem brajba, ale zszedł mi w pierwszym faulu, więc się zraziłem. Z głupich-nie-do-końca-pomysłów, to zamiast tego brajba można kupić drugiego aptekarza. Nie testowałem, ale teoretycznie za 100k zostawiasz na boisku zawodnika wartego 110-125k.

Awatar użytkownika
Jaskier
trener
Posty: 2979
Rejestracja: 14 gru 2017, 23:35
Lokalizacja: Tarnów

Zdobyte trofea

Re: Imperial Nobility

Post autor: Jaskier » 01 sie 2023, 14:57

@Blak

dlaczego Noble mają mniej skilli na Legendary - bo ruleset jest inaczej skontruowany, zaczyna się od 5 skilli a nie od 6

teraz rzucę paroma procentami - najciekawszy na samym końcu

jednak w stosunku do niektórych ras, z którymi jest na Alicante na równym poziomie, tutaj ma skilli mniej - dlaczego?
jak się przyjrzymy statystykom z gier na zasadach Alicante to uwidacznia się mój proces myślowy (który nadal jest subiektywny, bo wskaźniki mierzą tylko to co mierzą i nie są w pełni miarodajne a ułożenie drużyn w tiery to rzecz subiektywna)

przeciwko niektórym bardzo solidnym rasom, mają dużą przewagę
52.3% przeciwko Chadecji
59.4% przeciwko Renegatom
54.5% przeciwko Krasnoludom
druzgocące 62.9% przeciwko Jaszczuroludziom
czy 57.7% przeciwko Leśnym Elfom

skoro przeciwko niektórym topowym rasom mają takie wysokie winratio, to nasuwa się pytanie dlaczego są poniżej 50% overall

ano dlatego, że w niektórych matchupach sromotnie przegrywają, tak samo jak w innych mają mocną przewagę
36.8% przeciwko Amazonkom, które mają wielkie tarapaty, kiedy grają w niedowadze, co przeciwko Noblom dzieje się teoretycznie rzadko - za to świetnie radzą sobie kiedy obie drużyny grają w komplecie
41.1% przeciwko Mrocznym Elfom, jw
44.2% przeciwko Ludziom
44.4% przeciwko Khemri
druzgocące 32.9% przeciwko Underworldowi - aktualnie najlepszej drużynie w grze pod względem statystyk

a teraz ciekawa sprawa - procenty Nobli zmieniają się diametralnie, kiedy przestaniemy patrzeć ogół graczy a popatrzymy tych, którzy mają minimum 150 naf rankingu (czyli ranking przeciętny)

wtedy Imperiale z 21. rasy w grze, stają się 10.

pójdźmy o krok dalej, weźmy pod uwagę graczy, którzy mają minimum 170 naf rankingu

wtedy Imperiale mają 6. najwyższe winratio pośród wszystkich ras

tak nie musi być, ale na podstawie tych danych można by było stwierdzić, że Noble to rasa, która jest jedną z trudniejszych w grze, o nieprzyjemnym "learning-curve", ale która jest bardzo mocna, jeśli jej operator "wie" co robi i ma ją ograną

taki rozstrzał powoduje pewien problem
rasa wydaje się słaba, ale jeśli się ją da odrobinę niżej, to w rękach wprawnego gracza staje się istną maszynką do robienia wyników - problem drużyn między tierami, bo Nobli, tak samo jak Khorna i HElfy, określiłbym na moim rulesecie jako tier 3.5, przez co efektywnie tracą tę "połówkę" tieru, będąc w nie do końca optymalnej dla siebie pozycji, jednak gdyby były sklasyfikowane jako tier 4, wtedy by te 0.5 tieru były do przodu, co mogłoby dać im sporą przewagę w skali wszystkich ekip

ODPOWIEDZ

Wróć do „Rasy i taktyki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość