Imperial Nobility
: 16 wrz 2020, 08:24
Czołem,
Zanim jeszcze wyjdzie nowa edycja BB chciałbym podkreślić, że poniższe przemyślenia są "na podstawie wycieków", czyli może takie zasady będą, a może nie będą...
Każdy dostrzega podobieństwo Imperial Nobility do nieakceptowanej przez GW Bretonnii, więc nie ma co się oszukiwać, że tej wspaniałej i kompetytywnej drużyny w BB20 nie będzie. Co dostajemy zatem w zamian?
1. Imperial Retainer Linemen (0-12): 6/3/2/7 (PA 4+) Fend - wartość 45k, dostęp do G (A, S) - Czyli lepiej nazywający się chłop za 5k więcej. Niby nic, ale mając na uwadze, że w drużynie Bretki mieliśmy takich 5-8 szt., płacimy zatem 25-40 tys. więcej - zmiana na duży minus.
2. Imperial Throwers (0-2): 6/3/3/8 (PA 3+) Passing, Running Pass - wartość 75k, dostęp do G, P (A, S) - Tańszy o 5k od ludzkiego throwera, ale za to gorzej podaje i nie ma sure handsa (jedyny skill dla którego warto było rozpatrywanie brania throwera w drużynie ludzkiej). Tylko z powodu faktu, że 'rycerzom' wykastrowali dostęp do podań na normalu można rozpatrywać wzięcie jednego takiego aby dać mu leadera - poza tym koleś jest zupełnie beznadziejny. Zmiana na duży minus.
3. Bodyguards (0-4): 6/3/3/8 (PA 5+) Stand Firm, Wrestle - wartość 90k, dostęp G, S (A) - Czyli yeoman ze stand firmem za 20k więcej - super sprawa. Tutaj widzę 4 must heave'y. Goście dostaną guardy na normalu i będą koszmarem nocnym rywali. Zmiana na ogromny plus.
4. Noble Blitzers (0-2): 7/3/3/8 (PA +4) Block, Catch - wartość 105k, dostęp G, A (S, P) - Czyli rycerz bez dautlessa, którego GW wyceniło na 5k (w sensie skilla), z uciętym dostępem do passa. Nie dość, że rycerze byli w bretce za drodzy - głównie z powodu posiadania catch i dauntless (przy czym dauntless się przydawał, a catch był martwym skillem). Porównując go do ludzkiego blitzera, który ma... dostęp do skilli siłowych zamiast zręcznościowych i który nie ma catcha i jest tańszy o 20k, to uważam że to jakiś skandal. Zmiana zupełnie na minus (dodatkowo można brać takich 2, a nie 4)... Eh...
5. Ogre (0-1): 5/5/2/9 (PA +5) Bone-head, Loner (4+), Mighty Blow (+1), Thick Skull, Throw Team-Mate - wartość 140k, dostęp S (G,A) - Nie lubię grać na zawodnikach aktywowanych na 2+ i dlatego nie rozważałbym grania na ogrze w tej druzynie, tym bardziej że patrząc po cenach zawodników pozostałych (oraz RR) nie będzie się raczej mieścił w roosterze. Zmiana na minus (wolałbym dauntlessy na rycerzach zamiast dostęp do ogra).
6. RR po 70k - bretka nie potrzebowała zbyt wielu RR, więc luz. Appo dostępne po 50k (raczej obowiązkowe, bo jest niemal w cenie liniowego).
Przykładowy "na szybko" rooster" na 1100k:
4x bodyguards -> 360k,
2x blitzer -> 210k,
7x lineman -> 315 k,
2xRR -> 140k,
Appo -> 50k,
RAZEM: 1075 k.
Zostaje 25k, czyli nawet nie można upgreadować sobie liniowego do throwera :/
Można wywalić RR, zamienić liniowego na throwera (żeby dać mu leadera), co nam da... 65k.... wywalając kolejnych 2 liniowych (lub jednego bodyguarda) kupić ogra:
4x bodyguards -> 360k,
2x blitzer -> 210k,
4x lineman -> 180 k,
1x thrower -> 75k,
1x ogre -> 140k,
1xRR -> 70k,
Appo ->50 k,
RAZEM: 1085k.
Zostaje 15k na pierdolety.
12 zawodników i appo. 2 bloki, 4 wrestle, 4 guardy ze stand firmem, ogr, 2rr (jeden z leadera) - nie wygląda to źle, jeśli ktoś lubi grać na ogrze.
Zanim jeszcze wyjdzie nowa edycja BB chciałbym podkreślić, że poniższe przemyślenia są "na podstawie wycieków", czyli może takie zasady będą, a może nie będą...
Każdy dostrzega podobieństwo Imperial Nobility do nieakceptowanej przez GW Bretonnii, więc nie ma co się oszukiwać, że tej wspaniałej i kompetytywnej drużyny w BB20 nie będzie. Co dostajemy zatem w zamian?
1. Imperial Retainer Linemen (0-12): 6/3/2/7 (PA 4+) Fend - wartość 45k, dostęp do G (A, S) - Czyli lepiej nazywający się chłop za 5k więcej. Niby nic, ale mając na uwadze, że w drużynie Bretki mieliśmy takich 5-8 szt., płacimy zatem 25-40 tys. więcej - zmiana na duży minus.
2. Imperial Throwers (0-2): 6/3/3/8 (PA 3+) Passing, Running Pass - wartość 75k, dostęp do G, P (A, S) - Tańszy o 5k od ludzkiego throwera, ale za to gorzej podaje i nie ma sure handsa (jedyny skill dla którego warto było rozpatrywanie brania throwera w drużynie ludzkiej). Tylko z powodu faktu, że 'rycerzom' wykastrowali dostęp do podań na normalu można rozpatrywać wzięcie jednego takiego aby dać mu leadera - poza tym koleś jest zupełnie beznadziejny. Zmiana na duży minus.
3. Bodyguards (0-4): 6/3/3/8 (PA 5+) Stand Firm, Wrestle - wartość 90k, dostęp G, S (A) - Czyli yeoman ze stand firmem za 20k więcej - super sprawa. Tutaj widzę 4 must heave'y. Goście dostaną guardy na normalu i będą koszmarem nocnym rywali. Zmiana na ogromny plus.
4. Noble Blitzers (0-2): 7/3/3/8 (PA +4) Block, Catch - wartość 105k, dostęp G, A (S, P) - Czyli rycerz bez dautlessa, którego GW wyceniło na 5k (w sensie skilla), z uciętym dostępem do passa. Nie dość, że rycerze byli w bretce za drodzy - głównie z powodu posiadania catch i dauntless (przy czym dauntless się przydawał, a catch był martwym skillem). Porównując go do ludzkiego blitzera, który ma... dostęp do skilli siłowych zamiast zręcznościowych i który nie ma catcha i jest tańszy o 20k, to uważam że to jakiś skandal. Zmiana zupełnie na minus (dodatkowo można brać takich 2, a nie 4)... Eh...
5. Ogre (0-1): 5/5/2/9 (PA +5) Bone-head, Loner (4+), Mighty Blow (+1), Thick Skull, Throw Team-Mate - wartość 140k, dostęp S (G,A) - Nie lubię grać na zawodnikach aktywowanych na 2+ i dlatego nie rozważałbym grania na ogrze w tej druzynie, tym bardziej że patrząc po cenach zawodników pozostałych (oraz RR) nie będzie się raczej mieścił w roosterze. Zmiana na minus (wolałbym dauntlessy na rycerzach zamiast dostęp do ogra).
6. RR po 70k - bretka nie potrzebowała zbyt wielu RR, więc luz. Appo dostępne po 50k (raczej obowiązkowe, bo jest niemal w cenie liniowego).
Przykładowy "na szybko" rooster" na 1100k:
4x bodyguards -> 360k,
2x blitzer -> 210k,
7x lineman -> 315 k,
2xRR -> 140k,
Appo -> 50k,
RAZEM: 1075 k.
Zostaje 25k, czyli nawet nie można upgreadować sobie liniowego do throwera :/
Można wywalić RR, zamienić liniowego na throwera (żeby dać mu leadera), co nam da... 65k.... wywalając kolejnych 2 liniowych (lub jednego bodyguarda) kupić ogra:
4x bodyguards -> 360k,
2x blitzer -> 210k,
4x lineman -> 180 k,
1x thrower -> 75k,
1x ogre -> 140k,
1xRR -> 70k,
Appo ->50 k,
RAZEM: 1085k.
Zostaje 15k na pierdolety.
12 zawodników i appo. 2 bloki, 4 wrestle, 4 guardy ze stand firmem, ogr, 2rr (jeden z leadera) - nie wygląda to źle, jeśli ktoś lubi grać na ogrze.