Snotlingi

"Dopóki piła w grze, wszystko jest możliwe". Dyskusje o dostępnych rasach i taktykach.
ODPOWIEDZ
NairoD
trener
Posty: 3301
Rejestracja: 06 sty 2015, 15:57

Zdobyte trofea

Snotlingi

Post autor: NairoD » 16 wrz 2020, 21:42

Czołem

pomęczyłem nieco snotlingi na Fumbblu. Mam kilka wynikających z tego wniosków.

Po pierwsze drużyna zdecydowanie do grania ligowego, bez podstawowego inducementu nie dadzą rady a tego za żadne skarby beton turniejowy nie dopuści ;) . Riotus rookies to podstawa by w lidze cokolwiek powojować. Norma jest że w KO i Injury leży ok 8 zawodników na początku drugiej połowy plus secret weapony (a są aż 4 opcje).

Turniejowo nie miałem jeszcze okazji ale szału raczej nie będzie, po za mega irytującymi fungus flingasami (o nich dalej). Generalnie jak chcesz cisnąć szukaj innego teamu. To jest STUNTY, w mojej opinii na równi lub poniżej Ogrów.

Zawodnicy:

0-2 TROLE 110k

staty
MA: 4 ST: 5 AG: 1 AV: 9

sklie bazowe
Always Hungry, Loner, Mighty Blow, Really Stupid, Regeneration, Throw Team-mate

Jak to troll, w obecnej edycji stojak na linii, w akcie desperacji można nim ciepnąć gościem z piłką. Nadaje się do ciskania snotem w klatkę. Jak nie ma pomysłu co z nim zrobić to lepiej nie tykać.

Skile do wzięcia:

normal: Guard, Breake Tackle,
double: Block, Pro, Tackle, Dodge

0-2 PUMP WAGON 110k

staty
MA: 4 ST: 5 AG: 1 AV: 9

Skile bazowe:
Dirty Player, Juggernaut, Mighty Blow, Really Stupid, Secret Weapon, Stand Firm

Pump Wagon to troll inaczej. Jego jedynym i podstawowym atutem jest brak loonera. Gaz do dechy i Blitz! Juggernaut tu dużo pomoże. Niestety nasze Ferrari ma wade, za przekroczenie prędkości dostaje mandat i wyjazd z boiska. Pomagają tanie łapówki (jak u goblinów 50k). Nawet do głowy niech wam nie przychodzi używanie Dirty Playera. Od tego są mrowia snotlingów gryzące po jajkach.

Skile do wzięcia:

normal: Breake Tackle, Guard
double: Block, Pro, Tackle, Dodge

0-2 Fungus Flingas 30k

staty
MA: 5 ST: 1 AG: 3 AV: 5

Skile bazowe:
Bombardier, Dodge, Right Stuff, Secret Weapon, Side Step, Stunty

Snotling złamas i to przez DUUUUŻE Z. Pierwszy skill powoduje palpitacje u przeciwnika. Drugi to już GODE MODE ON. Kombninacja Hail Mary Pass i Pass to qrestwo w czystej postaci. Można mieć nawet dwóch i napierdzielać artylerią z endzone p przeciwniku ile fabryka wytrzyma. Ja preferuje jednego z HMP a drugiego z passem. Pierwszy gniecie na oślep w klatke a drugi precyzyjnie. W sumie to obaj dostają to kombo ale doskrobać się nimi do 16SPP to krzyż Pański. W turniejach chyba jedyny sensowny zawodnik. Nadaje się też do robienia klatek i utrudniania ruchu z racji braku skila Tichy. Ciekawostka, można nim rzucić a jeśli wyląduje ciepnąć z bliska bombe, tylko po co :D


Skile do wzięcia:

normal: Hail Mary Pass, Pass, Leader (chociaż nie wiem po co skoro mamy na starcie 4+RR - chyba tylko do walki z flingami jak kucharz coś upichci)
double: Block, Wrestle...

0-2 Stilty Runnas 20k

staty
MA: 6 ST: 1 AG: 3 AV: 5

Skile bazowe:
Dodge, Right Stuff, Side Step, Sprint, Stunty

Typ który jest u nas "runnerem". W porównaniu do zwykłego snota jest... gorszy. Ten 1 ruchu i sprint odbywa się kosztem umiejki TICHY co powoduje że uniki robi na 3+. Bardzo ryzykowne jak na gościa dedykowanego do biegu w teamie z 2+ z RR. Nadaje się co najwyżej do drugiej linii jako ogarniacz piłki i typ do blokowania tyłów. Błyszczy chyba tylko przy dodatkowym AGI. Zawodnik do lepszego przeszkadzania przy dodgach i tyle moim zdaniem

Skile do wzięcia:

normal: diving tackle
duble: Block, Wrestle... może jednak to co zwykłe snoty ;)

0-2 Fun-hoppas 20k

staty
MA: 6 ST: 1 AG: 3 AV: 5

Skile bazowe:
Dodge, Right Stuff, Side Step, Stunty, Very Long Legs, Leap

Kolejny ciekawy model figurki bez sensownego zastosowania po za tym które ma Stilt runnas. Tu też brak Tichy a w zamian mamy Leap.. szkoda czasu na niego no może po za kilkoma sytuacjami gdzie ten Leap się wykorzysta chociaż mi do tej pory się nie udało. Jedyne sensowne rozwinięcie dla niego to AG ale wtedy to celownik ma na plecach gigantyczny (jak w każdym stunty teamie :P)

normal: diving tackle
double: Block, Wrestle... ale po co - może to co zwykłe snoty ;)

0-16 Snotling 20k

staty
MA: 5 ST: 1 AG: 3 AV: 5

Skile bazowe:
Disposable, Dodge, Right Stuff, Side Step, Stunty, Swarming, Titchy

Jedyna nadzieja i koń roboczy drużyny. Dzięki Disposable w lidze jest nic nie wart, na turniejach martwy skill. Jego tajną bronią jest skill swarming. Dzięki niemu mamy możliwość wystawienia z rezerw d3 zawodników z tym skilem co daje nam od 12 do 14 zawodników na boisku!!! Tych zawodników nie można wystawić w wide zone ani na LOS ale po za tym możemy zrobić kilka psikusów. Jednym z nich jest wystawienie ich w miejscu lądowania piłki jeśli przyjmujemy. Nie stosowałem tego patentu ale jeden z gości na fumbblu miał specalnego zawodnika z catch tylko po to by mieć darmowe podjęcie piłki. Typa specjalnie trzymał w rezerwie (gościu jak oglądałem ten patent miał już wynik 7/4/3 więc chyba działa - inna sprawa że przeciwników dobierał słabych).

Generalnie ciskajcie nimi, podstawiajcie jeśli trzeba i poświęcajcie. Sa nic nie warci a w akcjach YOLO są niesamowici i naprawde potrafią zaskoczyć. Turniejowo to będą chyba głowni biorcy skili.

No i najważniejsze, nie zapomnijcie, jak coś leży bo dostało i sie opala to but na mordę jest obowiązkowy

Skile do wzięcia:

normal: Wszystko co AGI daje jest dobre, w zalezności co chcecie od zawodnika. Pierwszy IMO na jednym Catch. Pozostali diving tackle
double: Kick, Dirty Player, Wrestle, Dauntless - każdy przydatny i irytujący dla przeciwnika. Taki np. Snotling koks co jebnie z dauntlessem i to z miejsca gdzie sie prawilnie prawie nie da, kopacz moszny też dobry z DP, Kick to chyba obowiązek, Wrestle kładzie nam wrażego zawodnika z blokiem pod faul
Slanny 2019 - 4/1/1 (6)
Slanny 2018 - 43/11/18 (72)
Slanny 2017 - 36/8/24 (68)
Slanny 2016 - 21/10/18 (49)

Stunty 2020 - 18/13/13(44)

Teams of Legends:
Deadly Nightshades - w trakcie lepienia (może kiedyś skończe...)

Awatar użytkownika
teillman
trener
Posty: 3200
Rejestracja: 11 sty 2017, 00:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Snotlingi

Post autor: teillman » 16 wrz 2020, 22:57

Solidna porcja informacji i przemyśleń, chyba że wszystkim idzie się zgodzić poza jednym, czemu uważasz że riotous rookies nie będzie dopuszczone turniejowo? Moim zdaniem będzie to ten skill sprawia tak na prawdę że ta drużyna błyszczy wśród reszty stunty. Jedyne do czego można się przyczepić, to turniejowa kastracja w postaci 1 gwiazdy co boli nie tylko snoty.
Tekst z wyścigówką mnie rozwalił :D
NairoD pisze: 16 wrz 2020, 21:42 Pump Wagon to troll inaczej. Jego jedynym i podstawowym atutem jest brak loonera. Gaz do dechy i Blitz! Juggernaut tu dużo pomoże. Niestety nasze Ferrari ma wade, za przekroczenie prędkości dostaje mandat i wyjazd z boiska. Pomagają tanie łapówki (jak u goblinów 50k). Nawet do głowy niech wam nie przychodzi używanie Dirty Playera. Od tego są mrowia snotlingów gryzące po jajkach.
Ja widzę pump wagona jeżeli już w opcji 2 na boisku to bez łapówek pojedynczo w każdym drivie jako materiał na blitz co turę. Z drogiego jednoturowego big guya z łapówką robi się bardzo drogi big guy... wolałbym 5 ekstra liniowych.

Mam mniej więcej w głowie plan jak tym grać. To niekochane dziecko ogrów i goblinów. 4 klocki + jakiś star Player (w których ta drużyna może akurat przebierać) to los nie do przejścia plus banda kopaczy faulująca w każdej turze. Mina przeciwnika gdzie zielona szmata za 20k ściąga z buta blitzera czy bigguya za 100k+ będzie bezcenna. Tak jak zauważyłeś dałbym na liniowych wrestle właśnie po to żeby przeciwnik bał się podejść :)
Steam:teillman
Obrazek
Gamonie wykonują blitz i podanie tym samym zawodnikiem podczas jednej akcji. :?

NairoD
trener
Posty: 3301
Rejestracja: 06 sty 2015, 15:57

Zdobyte trofea

Re: Snotlingi

Post autor: NairoD » 16 wrz 2020, 23:22

to Ogrom tez dopuścicie teamowy bonus z dodatkowymi zawodnikami, halflingom i ogrom gorzałę? Wątpię :P

Trochę się napatrzyłem na fumbblu na nich (chyba jedyne miejsce gdzie tym można zagrać teraz) to sie podzieliłem. Turniejowo to ja wieki temu grałem. Patrząc jednak przez pryzmat jak topnieją w oczach i jak mało skili do rozdania na ten tłum to wielkich szans im nie daje.

jeśli chodzi o łapówki i extra liniowych to za łąpówkę masz 1 snota którego nie kupisz (mówie o lidze) bo już masz wszystkie 16 slotów zajętych :P

Nie wierze że zachodnie oldboye dopuszczą skoro tak jojczyli nad 2 SP no bo jak to halfingi będą competitive :roll: Jak to zrobicie to zaraz będą płakali ludzie że jakichś tam punktów w NAF nie będą mieli bo to turniej nie NAFowy :D
Slanny 2019 - 4/1/1 (6)
Slanny 2018 - 43/11/18 (72)
Slanny 2017 - 36/8/24 (68)
Slanny 2016 - 21/10/18 (49)

Stunty 2020 - 18/13/13(44)

Teams of Legends:
Deadly Nightshades - w trakcie lepienia (może kiedyś skończe...)

Awatar użytkownika
teillman
trener
Posty: 3200
Rejestracja: 11 sty 2017, 00:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Snotlingi

Post autor: teillman » 16 wrz 2020, 23:37

Turniejowo bym spróbował czegoś takiego:

1. Troll 110k
2. Troll 110k
3. Pump wagon 105k
4. Fungus Flinga 30k
5. Fungus Flinga 30k
6. Snotling 20k
7. Snotling 20k
8. Snotling 20k
9. Snotling 20k
10. Snotling 20k
11. Snotling 20k
12. Snotling 20k
13. Snotling 20k
14. Snotling 20k
15. Snotling 20k
16.
3x rr - 180k
Inducementy:
riotous rookies - 100k

Daje 865k zostaje nam więc z bazowego budżetu 235k
Teraz zależnie co lubimy albo glart plus apo albo wywalamy jeszcze jeden rr i bierzemy rippera.

Z 230k dodatkowego siana
Bierzemy:
2x bribe - 100k (1 na bombera z hmp i wagon)
A 130k wydajemy na skille:
2x guard na trole - 40k
Block/break tackle na wagon - 30k/20k
Hmp na jednego bombera 20k
2x diving tackle na snoty

Mamy dzięki temu 16 zawodników + 2d3+1 (średnio 4 ekstra) z inducementa z silnym corem (3/4 bg) i masą ścierwa do kopania co turę.

A Ligowo to jest jakieś gore porno bo w każdym meczu miałbym max pilarzy na boisku xD i milion łapówek
Steam:teillman
Obrazek
Gamonie wykonują blitz i podanie tym samym zawodnikiem podczas jednej akcji. :?

Awatar użytkownika
bialy
blitzer
Posty: 1580
Rejestracja: 16 paź 2017, 14:09

Re: Snotlingi

Post autor: bialy » 17 wrz 2020, 07:53

Oglądałem 3 mecze snotlingów na fumbblu - wszystkie wygrały (w tym 2:0 z krasnoludami, a ogry zostały wciągnięte nosem jeszcze bardziej - przy stanie 3-0 poszedłem spać). Przy czym to były "gołe" teamy, czyli nie było skilli tylko podstawowi playerzy plus łapówki.
Swarming plus inducement, który daje 3+d3 snotów to przegięcie. Na boisku masz średnio 13 zawodników, a jak kazdy wie - zdejmować snoty nie jest tak łatwo (jeden blitz na turę, a jak nie ma tackla, to zazwyczaj tylko snotling przestawi się w gorsze dla Ciebie miejsce). Mając dodatkowe 4-6 snotów można zawsze wystawić 11 graczy (plus swarming) i nawet nie mając łapówek wystawiać po jednym wagonie i jednym bomberze na połowę.

Nie chcę myśleć jak wyglądałby mecz, jakby bomberzy "dorobili się" HMP, bo wtedy byłby zmasowany atak artyleryjski plus 3-4 kloce na środku boiska plus podwójny screen lub szachownica z pokurczy (i niech któryś ma DT)... NOPE! Nie chcę przeciw temu grać.

NairoD
trener
Posty: 3301
Rejestracja: 06 sty 2015, 15:57

Zdobyte trofea

Re: Snotlingi

Post autor: NairoD » 17 wrz 2020, 08:45

bialy pisze: 17 wrz 2020, 07:53 Oglądałem 3 mecze snotlingów na fumbblu - wszystkie wygrały (w tym 2:0 z krasnoludami, a ogry zostały wciągnięte nosem jeszcze bardziej - przy stanie 3-0 poszedłem spać). Przy czym to były "gołe" teamy, czyli nie było skilli tylko podstawowi playerzy plus łapówki.
Swarming plus inducement, który daje 3+d3 snotów to przegięcie. Na boisku masz średnio 13 zawodników, a jak kazdy wie - zdejmować snoty nie jest tak łatwo (jeden blitz na turę, a jak nie ma tackla, to zazwyczaj tylko snotling przestawi się w gorsze dla Ciebie miejsce). Mając dodatkowe 4-6 snotów można zawsze wystawić 11 graczy (plus swarming) i nawet nie mając łapówek wystawiać po jednym wagonie i jednym bomberze na połowę.

Nie chcę myśleć jak wyglądałby mecz, jakby bomberzy "dorobili się" HMP, bo wtedy byłby zmasowany atak artyleryjski plus 3-4 kloce na środku boiska plus podwójny screen lub szachownica z pokurczy (i niech któryś ma DT)... NOPE! Nie chcę przeciw temu grać.
czyli na turnieju poddajesz się?

ja po za samym meczem patrzę kto jeszcze z tymi snotlingami gra. Zazwyczaj są to gracze będący na czele tabeli.. od końca którzy liczą na easy win żeby sobie statsy poprawić. Znajdź mi taki team w blackboksie to porozmawiamy :)

sam gram ligowo bo chce na spokojnie posprawdzać teamy
Slanny 2019 - 4/1/1 (6)
Slanny 2018 - 43/11/18 (72)
Slanny 2017 - 36/8/24 (68)
Slanny 2016 - 21/10/18 (49)

Stunty 2020 - 18/13/13(44)

Teams of Legends:
Deadly Nightshades - w trakcie lepienia (może kiedyś skończe...)

Awatar użytkownika
Misque
rekrut
Posty: 301
Rejestracja: 16 cze 2018, 21:40
Kontakt:

Re: Snotlingi

Post autor: Misque » 17 wrz 2020, 09:08

Ja jestem w trakcie malowania Snotlingów pod ligę, a dokładniej pod nowe zasady BB.
Dla samej czystej zabawy.
Myślałem o takich rozpach, żeby sprawdzić wszystkich pozycyjnych (wiem, brak bribe):

Rozpa wszystko + piła
2 wagony 210
2 trolle 230
2 flinga 60
2 hoppa 40
2 stilty 40
6 snotów 90
3 rr 180
850k, zostaje 150k + 90k za snoty=240k
rookie 100k 2d3+1 journeymens snots
Helmut Wulf 140k

Rozpa z Gutkiem
1 wagon 105
2 trolle 230
2 flinga 60
2 hoppa 40
2 stilty 40
7 snotów 105
4rr 240
820k, zostaje 180k+ 105k za snoty=285k
rookie 100k 2d3+1 journeymens snots
Hakflem 180k

co do turniejów na zasady EB2021, nie znam się jak składać stunty, wymyśliłem sobie taki skład, nie jest on tak optymalny jak Teillmana (Glarta nie ma w SP), ale można się pobawić na jednodniówkach :

hoppas 20 diving tackle 20
hoppas 20 sneaky git 20
7 snotów 140 1 sneaky git 20
flinga 30 hail mary pass 20
flinga 30 hail mary pass 20
troll 110 block 30
troll 110 block 30
wagon 110 break tackle 20
wagon 110 break tackle 20
runnas 20 sure feet 20
Madcap 170
2rr 120
2 bribe 100
1ff 10

malowanie tych kurdupli jest wyzwaniem, malutkie to bardzo :) ale zabawy jest ogrom, mam nadzieję, że w trakcie grania też tak będzie
Obrazek

Awatar użytkownika
Raven
rezerwowy
Posty: 773
Rejestracja: 11 kwie 2023, 19:29
Lokalizacja: Wrocław

Re: Snotlingi

Post autor: Raven » 01 lis 2023, 15:32

Rozmawiałem trochę o Snotach z Rupertem i wyciągnąłem wiele ciekawych informacji dotyczących tej drużyny. :D

Jestem ostatnio mega zaintrygowany tym teamem więc z ciekawości jak wy jak ich składacie? Wiadomo, że przez ostatnią erratę dostali ostro po tyłku jednakże wciąż wydają się grywalni i mogą dać sporo funu z gry. :D Korzystacie ze wszystkich możliwych graczy? Tj. 2x Wagon, 2x Troll, 2x Stilty Runna, 2x Fun-hoppa, 2x Fungus Flinga a resztę uzupełniacie Snotami czy raczej idziecie w jak najniższą wartość drużyny?
My GW Blood Bowl Collection
  • Team - 9 / 24
  • Dice - 25 / 26

Awatar użytkownika
Wombat
liniowy
Posty: 969
Rejestracja: 24 paź 2019, 16:19
Lokalizacja: Będzin

Zdobyte trofea

Re: Snotlingi

Post autor: Wombat » 01 lis 2023, 19:43

Zależy od rulesetu. Ja starałem się zawsze wsadzić dwie przegięte gwiazdy tj. Hakflem + Morg/Varag i zapychałem jak się zmieści (riotous rookies must have). Zawsze starałem się mieć trolle, więc przeważnie z Max jednym wagonikiem lub bez. Natomiast trochę się zmieniło przez FAQ więc nie wiem jak dokładnie to teraz wygląda ;)
Obrazek

Steam: Wombat; BB2: Woombat; FUMBBL: Woombat; NAF: Woombat; BB3: Woombat

:twisted: Goat Cup 2022 Champion :twisted:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Rasy i taktyki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości