Mroczne Elfy

"Dopóki piła w grze, wszystko jest możliwe". Dyskusje o dostępnych rasach i taktykach.
Awatar użytkownika
Manit0u
rekrut
Posty: 94
Rejestracja: 18 paź 2018, 10:55
Lokalizacja: Lublin

Re: Mroczne Elfy

Post autor: Manit0u » 22 maja 2023, 00:08

@Raven

Mi najlepiej gra się takim startowym teamem:

1x Witch
3x Blitzer
7x Lineman
2x RR

Wiedźmy to najlepsi zawodnicy DE. Z takim zestawem jest niby trudniej grać (zwłaszcza dla początkujących) ale WE oferują zbyt dużo, żeby je przegapić. Przeciwnik musi się bardziej pilnować bo nagle pojawia się na stole opcja surfa, one-turna i bloku z podłogi (wiele osób zapomina o jump up). Wbrew pozorom to 7 AV aż tak nie boli wiedźm jak większość myśli bo łatwo je rozwinąć a już pierwsze rozwinięcie (którym będzie block lub wrestle) sprawia, że ciężko je uszkodzić. Większość ludzi składa obie wiedźmy z blokiem ale ja osobiście lubię jedną budować na sackera (wrestle, tackle, strip ball, side step) a drugą na blitzera/surfera (block, tackle, mighty blow, side step).

Co do teamu samego w sobie to zaczynam z powyższym a potem podstawowe zakupy to:
1. Apo
2. Blitzer (zwalniamy linemana)
3. Witch (zwalniamy linemana)
4. RR

Potem to już dowolność, na tym etapie drużyna jest pewnie w okolicach 1400-1500TV i w zależności od ligi można albo kisić kasę na wandering apo, bribe itp. albo jak trzeba dodawać więcej zawodników jak runner i assassin - tak, 7 AV ale w ich wypadku ważniejsze jest to, że są szybsi niż linemani, runner daje ci dostęp do leadera (czyli RR bez dużej inflacji TV) a assassin szybkiego zawodnika, który miesza na boisku. Czy zostajesz przy 12 zawodnikach, żeby optymalizować TV czy dobijasz do powiedzmy 14 żeby mieć rezerwy to już zależy od sytuacji w lidze (ile bashy, jakie TV przeciwników itp.)

Tak to wygląda z mojej perspektywy.

Edit:
W BB2020/BB3 masz jeszcze ten bonus, że już nie musisz modlić się o duble co daje pewne ciekawe możliwości. DE są mega silne w okolicach 1500TV ale przy 1750+ zaczyna być problem z teamami typu Chaos, Orki itp. bo już możesz grać właściwie tylko grę elfową (czyli uciekanie od przeciwnika). Przynajmniej tak było do tej pory. Teraz pojawia się opcja wstrzymania z rozwojem trochę dłużej (zbieranie na duble) co pozwala ci dłużej grać w przedziale, gdzie jesteś mocny a potem nagle eksplodujesz do 1700+TV poprzez dodanie do drużyny 4-6 guardów, co sprawia, że DE wcale nie odpadają z walki.

Taki docelowy team wyglądałby mniej więcej tak:
1. Witch Elf: Block, Sidestep, Tackle, Mighty Blow (+1) 210,000
2. Witch Elf: Sidestep, Strip Ball, Tackle, Wrestle 190,000
3. Blitzer: Dodge, Sidestep, Guard 180,000
4. Blitzer: Dodge, Sidestep, Guard 180,000
5. Blitzer: Dodge, Sidestep, Guard 180,000
6. Blitzer: Dodge, Sidestep, Guard 180,000
7. Runner: Kick, Leader, Tackle, Wrestle 160,000
8. Assassin: Block, Dodge, Sidestep, Tackle, Multiple Block 205,000
9. Lineman: Block, Defensive, Dodge, Guard 170,000
10. Lineman: Block, Defensive, Dodge, Guard 170,000
11. Lineman: Block, Defensive, Dodge, Guard 170,000

To już taki dream-team na 2200TV (który będzie koszmarem do grania przeciwko dla każdego teamu praktycznie, na 2500 TV to dodajesz jeszcze defensive na Blitzerach i już w ogóle jest koszmar dla bashów, które nie mogą używać swoich guardów) ale trzeba zwrócić uwagę jak to wygląda w wypadku tego teamu przy ok 1750TV, po pierwszej "eksplozji smaku":

1. Witch Elf: Block, Tackle 150,000
2. Witch Elf: Wrestle, Tackle 150,000
3. Blitzer: Dodge, Guard 160,000
4. Blitzer: Dodge, Guard 160,000
5. Blitzer: Dodge, Guard 160,000
6. Blitzer: Dodge, Guard 160,000
7. Runner: Wrestle, Leader 120,000
8. Assassin: Block, Dodge 125,000
9. Lineman: Block, Guard 130,000
10. Lineman: Block, Guard 130,000
11. Lineman: Block, Guard 130,000

Granie przeciwko DE z 7 guardami będzie wyzwaniem dla każdego teamu, a nie jest to nierealny scenariusz obecnie bo to tylko 2 rozwinięcia na każdym zawodniku.

Jedną z fajniejszych rzeczy w DE jest fakt, że na swoich najlepszych zawodnikach tak naprawdę nie potrzebujesz nawet więcej niż 1 rozwinięcia (żeby mieć blodge/wrodge), wszystko poza tym to po prostu fajny bonus także możesz niespiesznie zbierać sobie SPP na te duble z guardami bo nie masz specjalnej presji, żeby blitzerom rozwijać kolejnego skilla jak już mają blodge. Wiedźmy nie potrzebują nawet specjalnie dubli także mogą na bierząco wydawać SPP na użyteczne skille. Linemanów nie chcesz też szybko rozwijać więc mogą czekać na dublet guarda (możesz to nawet przedłużyć dając im najpierw zestaw blodge) ale potem jak masz na linii 3 zawodników z blodgem, guardem i defensive to ciężko to ruszyć.

Jak nie chcesz używać runnera/assassina to tych 2 extra linemanów możesz robić na wrodge + tackle (i potem dawać im skille, bonusowe w stylu kick, dirty player, sneaky git, defensive itp)

W sumie to DE mogą być obecnie jednym z najsilniejszych teamów w ogóle na wysokim TV, zwłaszcza, że bashe muszą zbierać SPP na 2 duble (dodge i defensive) podczas kiedy elfy tylko na 1 (guard). Do tego dużo łatwiej im operować piłką i przemieszczać zawodników, różnica w sile nie jest taka straszna jak masz 7 guardów i 7 defensive, bo przeciwnik praktycznie nie może wykorzystywać własnych guardów podczas swojej tury a każdy twój zawodnik ma blodge/wrodge i dużo side-stepów.

Sorki za długi wywód :)
Time is precious. Waste it wisely.

Awatar użytkownika
Raven
liniowy
Posty: 801
Rejestracja: 11 kwie 2023, 19:29
Lokalizacja: Wrocław

Re: Mroczne Elfy

Post autor: Raven » 22 maja 2023, 07:18

@Manit0u ale za co Ty przepraszasz? :D

Prosiłem o krótki opis a dostałem świetnie opisany, długi poradnik gdzie opisałeś każdą zależność i dzięki wielkie Ci za to! Wiele mi rozjaśniłeś.

Widać, że uwielbiasz DE, bo wiesz o nich naprawdę sporo! :)
My GW Blood Bowl Collection
  • Team - 9 / 24
  • Dice - 26 / 27

Awatar użytkownika
leon
trener
Posty: 10563
Rejestracja: 13 lut 2015, 07:42

Zdobyte trofea

Pozostałe odznaki

Re: Mroczne Elfy

Post autor: leon » 22 maja 2023, 09:24

mnie za to ciekawi ze gracie tak dlugo ze rozwijacie druzyny w bb3 na tv2250. kiedy to Wam sie udalo?
Amazonki PL-stół-11 78-28-26
Chaos PL-stół-11 9-4-2
Chaos Renegades PL-stół-11 4-0-0
Wood elfs PL-stół-11 3-0-2
Orcs PL-stół-11 10-5-3
Lizardmen PL-stół-11 1-0-0

Awatar użytkownika
Raven
liniowy
Posty: 801
Rejestracja: 11 kwie 2023, 19:29
Lokalizacja: Wrocław

Re: Mroczne Elfy

Post autor: Raven » 22 maja 2023, 10:39

leon pisze: 22 maja 2023, 09:24 mnie za to ciekawi ze gracie tak dlugo ze rozwijacie druzyny w bb3 na tv2250. kiedy to Wam sie udalo?
Trzeba faktycznie być fanatykiem jednej z drużyn. Mój aktualny max to około 1500/1600k TV ale to też ze względu na to, że kiedy rozwinę już jakąś drużynę to zaczynam grać kolejną i sobie wszystko testuje. :)

Dociągnięcie jednak do ponad 2000k TV elfami to nie lada wyczyn biorąc pod uwagę jak delikatny jest to team i podatny na kontuzje/śmierci.
My GW Blood Bowl Collection
  • Team - 9 / 24
  • Dice - 26 / 27

Awatar użytkownika
Manit0u
rekrut
Posty: 94
Rejestracja: 18 paź 2018, 10:55
Lokalizacja: Lublin

Re: Mroczne Elfy

Post autor: Manit0u » 22 maja 2023, 12:30

No to co tam zapostowałem to taki raczej theory crafting na chwilę obecną. Co do śmierci to zgadzam się ale akurat tutaj też DE radzi sobie nienajgorzej bo o ile zawodnicy drodzy i strata boli to z kolei mają dwa elementy, które im pomagają się wygrzebać:
1. Właściwie wszyscy pozycyjni zawodnicy są super już przy 1 rozwinięciu.
2. Wszyscy zawodnicy mają dobry ball handling i są w miarę szybcy także nie jest trudno levelować konkretnego zawodnika.

Dla przykładu, jak ci umrze Blitzer to kupujesz nowego i jest spora szansa, że już po 1 meczu będzie miał swoje rozwinięcie i masz blodgera z 7MV i 2+ AGI, dalej z górki. Dla porównania jak np orkom umrze Black Orc (Big Un teraz chyba) to zanim on będzie znów użyteczny to minie długa chwila.
Time is precious. Waste it wisely.

Awatar użytkownika
Lyskie
trener
Posty: 3273
Rejestracja: 17 sty 2013, 14:03
Lokalizacja: Nowy Sącz

Zdobyte trofea

Pozostałe odznaki

Re: Mroczne Elfy

Post autor: Lyskie » 22 maja 2023, 13:32

Manit0u pisze:DE są mega silne w okolicach 1500TV ale przy 1750+ zaczyna być problem z teamami typu Chaos, Orki itp. bo już możesz grać właściwie tylko grę elfową (czyli uciekanie od przeciwnika).Przynajmniej tak było do tej pory. Teraz pojawia się opcja wstrzymania z rozwojem trochę dłużej (zbieranie na duble) co pozwala ci dłużej grać w przedziale, gdzie jesteś mocny a potem nagle eksplodujesz do 1700+TV poprzez dodanie do drużyny 4-6 guardów, co sprawia, że DE wcale nie odpadają z walki.
Szczerze powiedziawszy to nie ma co mieć złudzeń, że nawet jakbyś dorobił się tych 6 guardów, to iść na wymianę z orkami, krasiami, nurglami czy chaosem zaopatrzonymi w co najmniej MB, a dodatkowo w tackle i clawy, to jak lekką jazdę puścić przeciw ciężkiej. No nie wiem, czy filozofia rozwijania drużyny na "pancerne" darki jest najbardziej trafna. Ja jednak trzymam się elfiej filozofii. Mniej walczę, więcej skacze, a dodatkowo pozostawiam opcję podania u Runnera. Ty całkowicie odpuszczasz podanie, a to jednak nieraz może prowadzić do braku możliwości zrobienia przyłożenia nawet w 2 tury, o 1 TTD zupełnie zapominając.
Nick na xbox - Lens26pl

Raz Ty jesz niedźwiedzia, raz niedźwiedź je Ciebie

Awatar użytkownika
Manit0u
rekrut
Posty: 94
Rejestracja: 18 paź 2018, 10:55
Lokalizacja: Lublin

Re: Mroczne Elfy

Post autor: Manit0u » 22 maja 2023, 13:55

Lyskie pisze: 22 maja 2023, 13:32
Manit0u pisze:DE są mega silne w okolicach 1500TV ale przy 1750+ zaczyna być problem z teamami typu Chaos, Orki itp. bo już możesz grać właściwie tylko grę elfową (czyli uciekanie od przeciwnika).Przynajmniej tak było do tej pory. Teraz pojawia się opcja wstrzymania z rozwojem trochę dłużej (zbieranie na duble) co pozwala ci dłużej grać w przedziale, gdzie jesteś mocny a potem nagle eksplodujesz do 1700+TV poprzez dodanie do drużyny 4-6 guardów, co sprawia, że DE wcale nie odpadają z walki.
Szczerze powiedziawszy to nie ma co mieć złudzeń, że nawet jakbyś dorobił się tych 6 guardów, to iść na wymianę z orkami, krasiami, nurglami czy chaosem zaopatrzonymi w co najmniej MB, a dodatkowo w tackle i clawy, to jak lekką jazdę puścić przeciw ciężkiej. No nie wiem, czy filozofia rozwijania drużyny na "pancerne" darki jest najbardziej trafna. Ja jednak trzymam się elfiej filozofii. Mniej walczę, więcej skacze, a dodatkowo pozostawiam opcję podania u Runnera. Ty całkowicie odpuszczasz podanie, a to jednak nieraz może prowadzić do braku możliwości zrobienia przyłożenia nawet w 2 tury, o 1 TTD zupełnie zapominając.
1TTD robisz z hand-off, zresztą rozpiska co załączyłem zawiera runnera, ale kupowanego późno a nie na starcie. Jak chcesz grać podaniami to lepiej HE grać bo masz najlepszych podawaczy w grze a team w miarę podobny do DE (mniej bashowy a bardziej elfowy). Oczywiście nie zoutbashujesh bashy grając DE ale w porównaniu do poprzedniej edycji możesz im _bardzo_ utrudnić grę (jak ty masz 4+ guardy a oni swoich nie mogą używać) a odskakiwać możesz nadal tak samo bo więcej skilli do tego i tak nie będziesz miał.
Time is precious. Waste it wisely.

Awatar użytkownika
Jaskier
trener
Posty: 2996
Rejestracja: 14 gru 2017, 23:35
Lokalizacja: Tarnów

Zdobyte trofea

Re: Mroczne Elfy

Post autor: Jaskier » 22 maja 2023, 14:26

Manit0u pisze: 22 maja 2023, 13:55
Lyskie pisze: 22 maja 2023, 13:32
Manit0u pisze:DE są mega silne w okolicach 1500TV ale przy 1750+ zaczyna być problem z teamami typu Chaos, Orki itp. bo już możesz grać właściwie tylko grę elfową (czyli uciekanie od przeciwnika).Przynajmniej tak było do tej pory. Teraz pojawia się opcja wstrzymania z rozwojem trochę dłużej (zbieranie na duble) co pozwala ci dłużej grać w przedziale, gdzie jesteś mocny a potem nagle eksplodujesz do 1700+TV poprzez dodanie do drużyny 4-6 guardów, co sprawia, że DE wcale nie odpadają z walki.
Szczerze powiedziawszy to nie ma co mieć złudzeń, że nawet jakbyś dorobił się tych 6 guardów, to iść na wymianę z orkami, krasiami, nurglami czy chaosem zaopatrzonymi w co najmniej MB, a dodatkowo w tackle i clawy, to jak lekką jazdę puścić przeciw ciężkiej. No nie wiem, czy filozofia rozwijania drużyny na "pancerne" darki jest najbardziej trafna. Ja jednak trzymam się elfiej filozofii. Mniej walczę, więcej skacze, a dodatkowo pozostawiam opcję podania u Runnera. Ty całkowicie odpuszczasz podanie, a to jednak nieraz może prowadzić do braku możliwości zrobienia przyłożenia nawet w 2 tury, o 1 TTD zupełnie zapominając.
1TTD robisz z hand-off, zresztą rozpiska co załączyłem zawiera runnera, ale kupowanego późno a nie na starcie. Jak chcesz grać podaniami to lepiej HE grać bo masz najlepszych podawaczy w grze a team w miarę podobny do DE (mniej bashowy a bardziej elfowy). Oczywiście nie zoutbashujesh bashy grając DE ale w porównaniu do poprzedniej edycji możesz im _bardzo_ utrudnić grę (jak ty masz 4+ guardy a oni swoich nie mogą używać) a odskakiwać możesz nadal tak samo bo więcej skilli do tego i tak nie będziesz miał.
jak Ty oneturna robisz handoffem jak Ci touchdowner stoi na 1 polu a połowa ma 13 pól
większość pól na które spadnie piłka jest poza zasięgiem Twojego handoffa

Awatar użytkownika
Lyskie
trener
Posty: 3273
Rejestracja: 17 sty 2013, 14:03
Lokalizacja: Nowy Sącz

Zdobyte trofea

Pozostałe odznaki

Re: Mroczne Elfy

Post autor: Lyskie » 22 maja 2023, 14:35

@Manit0u teoretyzujesz, czy testowałeś taką grę? Jak dostaniesz wykop pod linię końcową (a z kickiem to normalka), to jak ty chcesz przekazywać, musiałbyś 2 hand-offy zrobić w 1 turze, albo 3-4 zawodników z tyłu zostawiać i liczyć, że któremuś w łapy wpadnie, co w sytuacji gdy pod koniec połowy grasz średnio 8-9 zawodnikami wyklucza 1 TTD, heh mocno utrudnia nawet przyłożenie w dwie tury.

Ja początkowo testowałem taktykę bez podania i szybko mi zaczęło tej alternatywy brakować. Podkreślam alternatywy, ale dość często wykorzystywanej, szczególnie z podrasowanym runnerem. Nie mów, że w BB2 nie rzucałeś piłki darkami i jak często było to przydatne? Tylko że tam każdy mógł wtedy podawać. Obecnie ta opcja jest mocno ograniczona, a rezygnacja z możliwości zagrania podaniem, to moim zdaniem duże zmniejszenie potencjału drużyny.
I nie ma co tu mylić gry darkami z taktyką ala union lub wysokie elfy z głęboko cofniętym miotaczem. W ataku DE więcej walczą i ruszasz się i odklejasz po to, żeby odkładać w czasie przyłożenie. Runner gra bliżej drużyny, bo blitzowany może dodatkowo skorzystać z dump-off. Aczkolwiek takie rozwiązanie zalecam raczej przy koniecznym stallowaniu do 8 tury. Ale przede wszystkim jest mi potrzebny do szybkiego przetransportowania piłki po wykopie, a tu często niezbędne jest podanie, a wcześniej potrzebujesz podnieść piłkę, i częśto zrobić go for it, a zwykle nie ma już rerolli.
Runnera jak nie weźmiesz na początku, to nigdy nie rozwiniesz. Im później tym trudniej dla niego o spp, a dodatkowo jest zbyt łatwym celem, szybko ginie.
Nick na xbox - Lens26pl

Raz Ty jesz niedźwiedzia, raz niedźwiedź je Ciebie

Awatar użytkownika
Manit0u
rekrut
Posty: 94
Rejestracja: 18 paź 2018, 10:55
Lokalizacja: Lublin

Re: Mroczne Elfy

Post autor: Manit0u » 22 maja 2023, 15:00

@Jaskier masz rację. Nie wiem dlaczego zapomniałem jakoś o tym podaniu, w 1TTD sytuacjach zawsze jestem mega skupiony na samym ustawianiu i przepychaniu zawodnika do przodu bo to jest w tym najtrudniejsze, już samo podawanie piłki nie jest tu największym problemem. Ja sam też zbyt często z tego nie korzystam ale Wiedźma pomaga bardzo jak już jest się zmuszonym do tego.

@Lyskie chwilowo to większość ludzi może tylko teoretyzować na ten temat. Dopóki nie będzie działać BB3 i nie zrobi się kolejnej edycji Pucharu Przepaka na przykład. Problem też jest taki, że BB to stara gra i masz 30 lat dojrzałej mety gdzie dopiero teraz pojawiły się tego typu zmiany. Chwilę ludziom zajmie przestawienie się z grania "tego co zwykle bo działa to po co zmieniać?"

Co do runnera to nie mówię, że jest jakiś zły czy słaby, po prostu moim zdaniem WE daje tej drużynie dużo więcej niż 1 zawodnik, który może podać. Ja osobiście staram się unikać podań jak ognia w DE (nawet w BB2 poza rozpiskami turniejowymi to rzadko kiedy brałem runnera). Oni na tyle szybko biegają, że najczęściej nie ma z tym problemu. To nie jest drużyna która musi scorować jak najszybciej, możesz grać standardowo na wynik 2-1 i grać bardziej grindowe gry.

Jak pisałem ja osobiście runnera dodaję do drużyny dopiero jak już mam najważniejsze rzeczy czyli 4x blitzer, 2x witch, 3rr i apo. Nie ma problemu go wtedy wylevelować szybko bo reszta drużyny jest mocniejsza i łatwiej takiego runnera obronić i ustawić pod przyłożenie niż przy startowej drużynie. Tylko trzeba się pogodzić z faktem, że do tego momentu grasz raczej bez podań (w sytuacji awaryjnej blitzer/lineman nadal ma podanie na 4+ więc nie ma tragedii, tutaj szczerze mówiąc to więcej pomoże dodatkowy reroll niż runner z podaniem na 3+). Jak już masz mocny core drużyny to potem można się bawić w dodawanie do niej tricków jak lepsze podania, assassini itp.

Trzeba pamiętać też, że ilu coachy tyle strategii. Niektórzy np zaczynają bez blitzerów za to z assassinami.

https://www.youtube.com/watch?v=KFXjCYTfb7A

Najczęściej ludzie biorą Runnera nie dla podań tylko żeby mieć leadera i szybciej dodatkowy reroll w ten sposób. Ja osobiście jestem z obozu zaczynania z wiedźmą bo w moich oczach i doświadczeniu otwiera ona więcej opcji niż runner i mi się sprawdza poświęcenie blitzera i runnera za wiedźmę na start.
Time is precious. Waste it wisely.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Rasy i taktyki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości