Xsaw pisze: ↑08 cze 2021, 08:32
Eh, ten UI jest tak zły ze szkoda gadać, rozegrałem pół meczu z AI i chyba odpuszczę dalsze testowanie, i ewentualnie wrócę do tematu jak coś się w tej kwestii poprawi przy early accessie.
Ekstremalnie długi czas przeładowywania każdego ekranu też nie nastraja do dalszych testów, ja wiem ze beta i tak dalej, ale to 1sze to problem designu a drugi to już na tym etapie powinno być jednak lepiej.
Są to problemy związane tylko i wyłącznie z meczami przeciw AI. Praktycznie te problemy nie występują w grach przeciw Randomowym Graczom. Oba te tryby dzieli dosłownie przepaść. Sam UI jest wbrew pozorom całkiem dobry, ale trzeba się przestawić z tego co się zna z BB2 (na przykład okno z wynikami rzutów w BB3 w formie rozwiniętej nie uniemożliwia całkowicie gry tak jak to jest w BB2). Większość zmian w UI jest podyktowana głównie zmianami w mechanikach gry, bo przecież BB3 jest już oparty o nowe zasady planszówkowej wersji gry.
Co do przerzutów drużynowych to bez problemu udawało mi się wykonać więcej niż jeden przerzut na turę. Co więcej w jednej z akcji jeden z moich zawodników wpierw wykonał z przerzut na unik, a potem przerzut na podniesienie piłki (leżącej obok dwóch black orków przeciwnika
).
Nie przetestowałem skoku nad leżącym przeciwnikiem (za mało czasu, kod dostałem na 24h przed końcem closed beta testów).
jest kilka opcji ustawień zasad czasu na grę. Mi się udało przetestować tylko domyślny competitive. Niestety w meczach z AI był on mocno zbugowany (podobnie jak wiele innych elementów), ale w meczu z innym graczem działało to bardzo dobrze.
Największy bug jaki spotkałem w meczu z innym graczem to.... niewłaściwe pokazanie modelu zawodnika względem jego pozycji na boisku (błąd ten występuje też okazjonalnie w BB2). Do tego okazjonalne ślamazarne działania gry.
Zupełnym przeciwieństwem gier z graczami były gry przeciw AI. Tam niemal wszystko działało co najwyżej średnio (i to delikatnie mówiąc). Prawdopodobnie było to spowodowane zmianami w ostatniej chwili w działaniu AI. AI zostało ustawione tak, by gracz nigdy nie przegrał meczu! To nie było AI które znam od czasów pierwszego Chaos League (dla niewtajemniczonych pierwsza gra Cyanide związana z Blood Bowlem - Games Workshop w ostatniej chwili nie udzielił im licencji więc zrobili parę zmian typy inne nazwy druzyn i nazwa gry, Chaos League miało dwie odsłony, potem juz był Blood Bowl
). Zmiana w ustawieniach AI prawdopodobnie wywołała lawinę bugów w tym trybie gry.