Start ligi na PC

Rozmowy ogólne o Blood Bowl III
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Manit0u
rekrut
Posty: 94
Rejestracja: 18 paź 2018, 10:55
Lokalizacja: Lublin

Re: Start ligi na PC

Post autor: Manit0u » 13 kwie 2023, 03:23

Miejmy nadzieję.

Tutaj przykład: https://www.youtube.com/watch?v=Nk-tYK-VZHY

Andy Davo w 3 grach 2 game-breaking bugi. Dziwne interakcje z dump off, wizard nie działa za bardzo itp. Sporo już naprawili ale jeszcze dużo im zostało. Też problemem trochę jest fak, że nie ma zbyt wielu drużyn do wyboru. Niby 12 ale część z nich jest mocno słaba (nie chodzi o śmieszne stunty tylko po prostu team, z którym średnio da się coś zrobić) i raczej nie będzie bardzo popularna.

Dla mnie z tych 12 to tylko 3 teamy są, którymi bym chciał grać.
Time is precious. Waste it wisely.

Darayaharus
rekrut
Posty: 360
Rejestracja: 28 gru 2020, 00:50

Re: Start ligi na PC

Post autor: Darayaharus » 13 kwie 2023, 08:58

Manit0u pisze: 13 kwie 2023, 03:23 Miejmy nadzieję.

Tutaj przykład: https://www.youtube.com/watch?v=Nk-tYK-VZHY

Andy Davo w 3 grach 2 game-breaking bugi. Dziwne interakcje z dump off, wizard nie działa za bardzo itp. Sporo już naprawili ale jeszcze dużo im zostało. Też problemem trochę jest fak, że nie ma zbyt wielu drużyn do wyboru. Niby 12 ale część z nich jest mocno słaba (nie chodzi o śmieszne stunty tylko po prostu team, z którym średnio da się coś zrobić) i raczej nie będzie bardzo popularna.

Dla mnie z tych 12 to tylko 3 teamy są, którymi bym chciał grać.
W tym pierwszym meczu ten "game-breaking" bug, a nawet dwa związany z rzucaniem fireballa to naprawdę pikuś w porównaniu ze skopanym algorytmem rng który doskonale w tym meczu było widać. Od początku tego meczu widać, ze jedna strona walczy nie tylko z przeciwnikiem ale i z rng. Takie rng mam dosłownie w każdym drugim meczu danego dnia (sprawdzane przez sześć dni z rzędu). Liczba posiadanych przerzutów, szansa na pożądany wynik, zarządzanie ogólne ryzykiem nie mają znaczenia. Jak trafisz na zbugowane rng to lepiej od razu zrobić rage quita. Dla przykładu grałem dwarfami przeciw ludziom - drużyny startowe. Pierwsza tura - dwa krasnoludy ogłuszone (i juz się spodziewam co będzie dalej), druga tura - krasnolud dostaje kontuzje. Trzecia tura (i ostatnia tego meczu) cztery bloki wykonane na krasnoludach na JEDNEJ kości - pierwszy blok i dzwon, drugi blok i kontuzja bez konsekwencji, trzeci blok i trwała kontuzja i wisienka na torcie - czwarty blok pod rząd na jednej kości i znowu przebicie pancerza i śmierć przerzucona na śmierć. Żaden zawodnik drużyny przeciwnej nie miał skilla zwiększającego szanse na przebicie pancerza czy zwiększenie rzutu na kontuzję. Algorytm rng jest skopany i to bardziej niż w BB2 - w zbyt wielu meczach już to widziałem (i to zarówno na moją jak i przeciwnika niekorzyść).

Awatar użytkownika
Lyskie
trener
Posty: 3273
Rejestracja: 17 sty 2013, 14:03
Lokalizacja: Nowy Sącz

Zdobyte trofea

Pozostałe odznaki

Re: Start ligi na PC

Post autor: Lyskie » 13 kwie 2023, 13:17

Algorytm rng jest skopany i to bardziej niż w BB2
No właśnie, faktycznie coś jest nie tak.
Też to obserwujecie, że idą stosunkowo często serie czterech a nawet pięciu 1 lub 2, 6 w sumie też. W BB2 takie rzeczy jak dwie czachy przerzucone na dwie czachy zdarzały się od dzwona, w BB3 w miesiąc miałem już chyba 5 takich przypadków. Trzy czachy na ataku big guyem też mnie jakoś już szczególnie nie dziwią. Niemniej jednak jakoś się to mniej więcej równo rozkłada. Czasem zyskuję, czasem tracę. Jak mi zależy na drużynie staram się uważniej zarządzać ryzykiem.
Mam też wrażenie, że pojawia się bardzo dużo nieoczekiwanych zwrotów akcji, ale może wynika to z faktu, że presezon nie ma statystyk, dla wszystkich to poligon testowy. Nikt nie gra o złote gacie, wyjdzie to wyjdzie. Te mecze są naprawdę ciekawe, dużo się dzieje. W sumie z samej rozgrywki ogólne wrażenie mam dużo lepsze niż w BB2. A to ciągle nie jest wersja finalna.

Tak apropo statystyk, to niby drużyny mają liczone jakieś miejsca. Będzie to się liczyło w ostatecznym rozrachunku presezonu? Staram się utrzymywać dwie drużyny w TOP 32 (na xbox), będzie jakiś finał?
Nick na xbox - Lens26pl

Raz Ty jesz niedźwiedzia, raz niedźwiedź je Ciebie

Awatar użytkownika
Unicornson
liniowy
Posty: 874
Rejestracja: 17 sie 2019, 12:11

Zdobyte trofea

Re: Start ligi na PC

Post autor: Unicornson » 13 kwie 2023, 13:40

Lyskie pisze: 13 kwie 2023, 13:17
Algorytm rng jest skopany i to bardziej niż w BB2
No właśnie, faktycznie coś jest nie tak.
Też to obserwujecie, że idą stosunkowo często serie czterech a nawet pięciu 1 lub 2, 6 w sumie też. W BB2 takie rzeczy jak dwie czachy przerzucone na dwie czachy zdarzały się od dzwona, w BB3 w miesiąc miałem już chyba 5 takich przypadków. Trzy czachy na ataku big guyem też mnie jakoś już szczególnie nie dziwią. Niemniej jednak jakoś się to mniej więcej równo rozkłada. Czasem zyskuję, czasem tracę. Jak mi zależy na drużynie staram się uważniej zarządzać ryzykiem.
Mam też wrażenie, że pojawia się bardzo dużo nieoczekiwanych zwrotów akcji, ale może wynika to z faktu, że presezon nie ma statystyk, dla wszystkich to poligon testowy. Nikt nie gra o złote gacie, wyjdzie to wyjdzie. Te mecze są naprawdę ciekawe, dużo się dzieje. W sumie z samej rozgrywki ogólne wrażenie mam dużo lepsze niż w BB2. A to ciągle nie jest wersja finalna.

Tak apropo statystyk, to niby drużyny mają liczone jakieś miejsca. Będzie to się liczyło w ostatecznym rozrachunku presezonu? Staram się utrzymywać dwie drużyny w TOP 32 (na xbox), będzie jakiś finał?
No ja pobiłem osobisty rekord ile 1 było w meczu pod rząd
Moja tura 3 czachy na 3 czachy pancerz dwie 1
Kolejna tura przeciwnika 2 czachy na dwie czachy dwie 1 na pancerz na początku byłem zły ale jak zobaczyłem u przeciwnika to samo to stwierdziłem dobra nie ważne co by było oboje musieliśmy polegnąć. Co nie zmienia faktu że miałem drużynę krasnali i Dark elfów przez około 6 męczy z rzędu w krasnoludach grałem w niepełnym składzie (raz miałem 3 z lonerem) a w elfach przez około 10 męczy umarł mi raz jeden liniowy
Rzeźnicy Północy(Black Orc)-69/32/30(131)
#1-1
#2-2
#3-
Bash Lord - 5
Most TD - 1

Awatar użytkownika
Manit0u
rekrut
Posty: 94
Rejestracja: 18 paź 2018, 10:55
Lokalizacja: Lublin

Re: Start ligi na PC

Post autor: Manit0u » 13 kwie 2023, 14:44

No ja nie jestem specjalnie skłonny uwierzyć, że coś jest nie tak z algorytmem losowania. Jako osoba z branży wiem, że akurat zrobienie takich losowań jakie są na potrzeby BB to banał totalny. Owszem, komputery nigdy nie mają super dobrej losowości, ale to ma raczej znaczenie przy kryptografii gdzie wykonujesz miliony operacji i potrzebujesz dużej dozy losowości w nich a nie jak masz raptem parę rzutów k6. Nie mówię, że nie da się tego spierdzielić, tylko że trudniej to zepsuć niż zrobić dobrze w tym wypadku.

Jedyne co mogę sobie wyobrazić w tej sprawie to, że robią jakieś dziwne i być może niepotrzebne rzeczy z losowością w stylu ustawianie tego samego seeda zawsze na potrzeby replayów czy coś ale to już sięganie daleko po wymówki.

Podejrzewam, że bierze się to bardziej z faktu, że ludzie częściej zwrócą uwagę jak jest seria dobrej/złej passy niż bardziej to poprzeplatane. Pamiętam już nawet w BB2 ktoś tam od nas płakał straszliwie, że się nie da grać bo miał elfy i rzucił w meczu sporo jedynek. Ale jak się zobaczyło info meczu (w BB2 dodali potem, że pokazuje wszystkie rzuty kostką jakie były w meczu) to wcale ta ilość jedynek nie była jakaś ponad normę. Na pewno wpływ miało to, że tych rzutów w meczu miał bardzo dużo, co by świadczyło o tym, że najprawdopodobniej wykonywał sporo akcji, których nie musiał i niepotrzebnie ryzykował (a znając jego styl gry to wiem, że tak było).

Edit:
Z czystej ciekawości napisałem programik co generuje rzuty k6 i sprawdziłem wyniki. Rozkład z 2 setów przy 180 rzutach:

Kod: Zaznacz cały

{"1"=>29, "2"=>32, "3"=>21, "4"=>39, "5"=>26, "6"=>33}
{"1"=>43, "2"=>28, "3"=>30, "4"=>21, "5"=>33, "6"=>25}
Rozkład w miarę równy, z tym że w grze ten drugi set by raczej wyglądał jak turbo słaba gra dla gracza bo 14 jedynek więcej wypadło.
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2023, 18:40 przez Manit0u, łącznie zmieniany 1 raz.
Time is precious. Waste it wisely.

Awatar użytkownika
Unicornson
liniowy
Posty: 874
Rejestracja: 17 sie 2019, 12:11

Zdobyte trofea

Re: Start ligi na PC

Post autor: Unicornson » 13 kwie 2023, 14:56

Nie no w BB2 z tego co wiem to był zepsuty algorytm przez kampanię przez którą im droższa drużyna tym gorsze były rzuty a dla przeciwnika lepsze na szczęście tutaj w BB3 po prawie 100 h rozegranych nie zauważam tego aż tak bardzo
Rzeźnicy Północy(Black Orc)-69/32/30(131)
#1-1
#2-2
#3-
Bash Lord - 5
Most TD - 1

Darayaharus
rekrut
Posty: 360
Rejestracja: 28 gru 2020, 00:50

Re: Start ligi na PC

Post autor: Darayaharus » 13 kwie 2023, 16:12

Manit0u pisze: 13 kwie 2023, 14:44 No ja nie jestem specjalnie skłonny uwierzyć, że coś jest nie tak z algorytmem losowania. Jako osoba z branży wiem, że akurat zrobienie takich losowań jakie są na potrzeby BB to banał totalny. Owszem, komputery nigdy nie mają super dobrej losowości, ale to ma raczej znaczenie przy kryptografii gdzie wykonujesz miliony operacji i potrzebujesz dużej dozy losowości w nich a nie jak masz raptę parę rzutów k6. Nie mówię, że nie da się tego spierdzielić, tylko że trudniej to zepsuć niż zrobić dobrze w tym wypadku.

Jedyne co mogę sobie wyobrazić w tej sprawie to, że robią jakieś dziwne i być może niepotrzebne rzeczy z losowością w stylu ustawianie tego samego seeda zawsze na potrzeby replayów czy coś ale to już sięganie daleko po wymówki.

Podejrzewam, że bierze się to bardziej z faktu, że ludzie częściej zwrócą uwagę jak jest seria dobrej/złej passy niż bardziej to poprzeplatane. Pamiętam już nawet w BB2 ktoś tam od nas płakał straszliwie, że się nie da grać bo miał elfy i rzucił w meczu sporo jedynek. Ale jak się zobaczyło info meczu (w BB2 dodali potem, że pokazuje wszystkie rzuty kostką jakie były w meczu) to wcale ta ilość jedynek nie była jakaś ponad normę. Na pewno wpływ miało to, że tych rzutów w meczu miał bardzo dużo, co by świadczyło o tym, że najprawdopodobniej wykonywał sporo akcji, których nie musiał i niepotrzebnie ryzykował (a znając jego styl gry to wiem, że tak było).

Edit:
Z czystej ciekawości napisałem programik co generuje rzuty k6 i sprawdziłem wyniki. Rozkład z 2 setów przy 180 rzutach:

Kod: Zaznacz cały

{"1"=>29, "2"=>32, "3"=>21, "4"=>39, "5"=>26, "6"=>33}
{"1"=>43, "2"=>28, "3"=>30, "4"=>21, "5"=>33, "6"=>25}
Rozkład w miarę równy, z tym że w grze ten drugi set by raczej wyglądał jak turbo słaba gra dla gracza bo 14 jedynek więcej wypadło.
Czyste rng nie jest trudno napisać. Ale jak się zaszywa w nim dodatkowe warunki do losowania to potem wychodzą różne kwiatki. W BB2 jestem niemal pewien, ze istnieje dodatkowy warunek który mówi o tym, ze w całym meczu dana drużyna musi dążyć do w miarę równego rozdziału wszystkich wyników. I byłoby to w porządku rozwiązanie gdyby nie rzuty na pancerz które wykonujesz w turze przeciwnika. Jeśli rng (startowo stabilne) wylosuje tobie w turze przeciwnika 5 i 6 dwa trzy, razy w krótkim okresie czasu (na co jest całkiem spora szansa wbrew pozorom) to dodatkowy warunek spowoduje, ze wpadasz w bardzo niekorzystną pętlę serii rzutów z której bardzo trudno wyjść (choć nie jest to niemożliwe). Mianowice dla równowagi w Twojej turze zaczynasz rzucać zdecydowanie więcej 1 i 2, a gdy to nastąpi to w turze przeciwnika w rzutach na pancerz znowu masz całą serię 5 i 6. I tak się ta pętla zamyka. A w podsumowaniu pomeczowym w statystykach rzutów niby wychodzi, że niby w miarę równomiernie wypadały Tobie wszystkie lub prawie wszystkie wyniki) Czasami udaje się z takiej pętli wyrwać, ale musisz przez dwie, trzy własne tury jak ognia unikać rzutów zwykłych k6. W przypadku drużyn zręcznościowych to niemal niewykonalne. Dlatego w BB2 siłowe ekipy zdecydowanie przeważają.

Darayaharus
rekrut
Posty: 360
Rejestracja: 28 gru 2020, 00:50

Re: Start ligi na PC

Post autor: Darayaharus » 13 kwie 2023, 16:17

Unicornson pisze: 13 kwie 2023, 14:56 Nie no w BB2 z tego co wiem to był zepsuty algorytm przez kampanię przez którą im droższa drużyna tym gorsze były rzuty a dla przeciwnika lepsze na szczęście tutaj w BB3 po prawie 100 h rozegranych nie zauważam tego aż tak bardzo
W BB3 pierwszy mecz danego dnia mam zazwyczaj w miarę ok losowania. Rzekłbym, ze uczciwe dla obu stron, choć oczywiście zdarzają się odchyły od tego. Ale w drugim meczu tego samego dnia nagle zaczynam walczyć z własnymi rzutami. Czasami widzę dokładnie to samo u przeciwnika. Nie wiem co jest tego powodem, ale nie sądzę by było to dokładnie to samo co w BB2. Dodam tez, ze ten problem w BB3 nie występował zaraz po premierze gry.

Awatar użytkownika
Manit0u
rekrut
Posty: 94
Rejestracja: 18 paź 2018, 10:55
Lokalizacja: Lublin

Re: Start ligi na PC

Post autor: Manit0u » 13 kwie 2023, 16:35

Darayaharus pisze: 13 kwie 2023, 16:17
Unicornson pisze: 13 kwie 2023, 14:56 Nie no w BB2 z tego co wiem to był zepsuty algorytm przez kampanię przez którą im droższa drużyna tym gorsze były rzuty a dla przeciwnika lepsze na szczęście tutaj w BB3 po prawie 100 h rozegranych nie zauważam tego aż tak bardzo
W BB3 pierwszy mecz danego dnia mam zazwyczaj w miarę ok losowania. Rzekłbym, ze uczciwe dla obu stron, choć oczywiście zdarzają się odchyły od tego. Ale w drugim meczu tego samego dnia nagle zaczynam walczyć z własnymi rzutami. Czasami widzę dokładnie to samo u przeciwnika. Nie wiem co jest tego powodem, ale nie sądzę by było to dokładnie to samo co w BB2. Dodam tez, ze ten problem w BB3 nie występował zaraz po premierze gry.
No innym wytłumaczeniem może być to, że dodali głupie algorytmy na "wyrównywanie szans" żeby nie zrażać noobów. Podobnie było w różnych grach, gdzie jak przegrywałeś często to ci losowało totalnych słabiaków i ludzie rozkminili, że najlepszy sposób na robienie top wyników w sezonach to 100 pierwszych gier forfeit od razu żeby potem mieć samych łatwych przeciwników aż do topki.

Ale to jak już to te algo powinny być przy matchmaking właśnie a nie w trakcie gry, chociaż i takie rzeczy się zdarzają (w FIFA np jest algorytm, który sprawia, że jak wygrywasz to masz coraz bardziej pod górkę a przeciwnik coraz łatwiej, żeby były bardziej wyrównane gry). Głupota straszna, zwłaszcza przy tak niszowym produkcie jak BB, gdzie 90% playerbase to zapaleńcy, którzy liczą się z faktem, że mogą zostać ograni totalnie.

To już by trzeba u developera dopytać, żeby ujawnili czy są jakieś tego typu mechanizmy (czego pewnie nie będą chcieli ujawniać). Cyanide co prawda już pokazało wcześniej, że nie rozumie własnej bazy graczy za bardzo (podobnie jak GW zresztą).
Time is precious. Waste it wisely.

Awatar użytkownika
Raven
rezerwowy
Posty: 773
Rejestracja: 11 kwie 2023, 19:29
Lokalizacja: Wrocław

Re: Start ligi na PC

Post autor: Raven » 13 kwie 2023, 16:49

Manit0u pisze: 13 kwie 2023, 14:44 No ja nie jestem specjalnie skłonny uwierzyć, że coś jest nie tak z algorytmem losowania. Jako osoba z branży wiem, że akurat zrobienie takich losowań jakie są na potrzeby BB to banał totalny. Owszem, komputery nigdy nie mają super dobrej losowości, ale to ma raczej znaczenie przy kryptografii gdzie wykonujesz miliony operacji i potrzebujesz dużej dozy losowości w nich a nie jak masz raptę parę rzutów k6. Nie mówię, że nie da się tego spierdzielić, tylko że trudniej to zepsuć niż zrobić dobrze w tym wypadku.
No ja też tak uważam, że pisanie skryptu który z zasady ma się opierać na losowości (jakim są rzuty kostkami) i modyfikowanie go w jakikolwiek sposób na potrzeby gry żeby zmniejszyć/zwiększyć przewagę byłoby bezcelowe i dużo bardziej skomplikowane.

Myślę, że to też kwestia tego, że dużo bardziej w pamięci zapadają nam te „nieudane” rzeczy. Kiedy na przykład się denerwujemy wyrzucając dwie czachy i po re-rollu kolejne dwie to jest to dla nas mocno frustrujące. Nie zwracamy natomiast aż tak mocno uwagi gdy coś dzieje się po naszej myśli. Dla przykładu wyrzucając 2x lub 3x POW nie jest to dla nas tak ważne, bo równie dobrze wystarczyłaby jedna kostka z POW. ;) To taka moja obserwacja.

Wyrzucenie 3x czachy to tak na dobrą sprawę 1/18 szans czyli około 5,6%. Rzadko ale ma prawo się zdarzyć. Według średniej co około 18 rzutów trzech kostek powinny wypaść nam trzy czachy ale to tylko statystyka i w praktyce mogą nam wypaść (tak jak opisujecie) dwie pod rząd albo raz na 50 rzutów.

Moim zdaniem ze skryptem jest wszystko okej a nawet jeśli jest delikatnie „usprawniony” to i tak deweloperzy na pewno nie pochwalą się tą informacją. ;)
My GW Blood Bowl Collection
  • Team - 9 / 24
  • Dice - 25 / 26

ODPOWIEDZ

Wróć do „Blood Bowl III”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość