Aktywacja i Deklaracje BB2020 (Akcje i Nominacje)

"Piłka jest kolczasta a pola punktowe są dwa". Wszystko o zasadach gry Blood Bowl.
Awatar użytkownika
Czeftek
rekrut
Posty: 166
Rejestracja: 30 lis 2017, 22:33

Re: Aktywacja i Deklaracje BB2020 (Akcje i Nominacje)

Post autor: Czeftek » 21 lut 2021, 20:25

Pieta pisze: 13 lut 2021, 12:17 2. Jeśli zawodnik wykona ruch bez deklaracji akcji, może wykonać jedynie zwykłą akcję ruchu, str.42. Czy to oznacza, że nie może wykonać również żadnej akcji specjalnej np. Hipnozy?
Na stronie 43 jest opis akcji specjalnych które występują po za tymi 7 "standardowymi" więc podlegają zasadą akcji. Ergo Musisz zadeklarować akcje specialną HG w monecie aktywacji zawodnika. Czyli jak wykonasz ruch bez deklaracji nie możesz użyć HG.
Pieta pisze: 13 lut 2021, 12:17 4. W którym momencie podczas akcji Blitz, należy zadeklarować wykonanie specjalnej akcji Chainsaw Attack?
a) Natychmiast po zadeklarowaniu akcji Blitz?
b) Podczas nominacji celu?
c) Po ewentualnym ruchu tuż przed wykonaniem specjalnej akcji?
Nie musisz deklarować akcji Chainsaw Attack gdyż jest to akcja obowiązkowa czyli jak deklarujesz Block albo Blitz zawsze deklarujesz atak piłą.
stemid: Czeftek

https://steamcommunity.com/id/Czeftek/


„Daj komuś ogień, a będzie mu ciepło przez jeden dzień, ale wrzuć go do ognia, a będzie mu ciepło do końca życia”

Awatar użytkownika
Pieta
trener
Posty: 2843
Rejestracja: 20 paź 2015, 22:24
Lokalizacja: Wrocław

Re: Aktywacja i Deklaracje BB2020 (Akcje i Nominacje)

Post autor: Pieta » 21 lut 2021, 21:21

2. Moja wątpliwość spowodowana jest niewymienieniem akcji specjalnych jako grupy wśród 5 standardowych akcji do obowiązkowego zadeklarowania na początku aktywacji. Ale faktycznie później jest dopisek, że w dodatku do tych akcji standardowych, występują też akcje specjalne. Też bym interpretował że Hipnozę należy zadeklarować przed ruchem.

4. A dodałem do działu umiejętności pytanie odnośnie czy cała akcja Chainsaw Attack jest obowiązkowa, czy tylko dodanie modyfikatorów podczas Upadku.
Czy Pilarz nie może wykonać zwykłej akcji Bloku? Przecież napisane jest, że zamiast wykonania akcji Bloku może wykonać akcję atak Piłą :) Nie że musi.
Steam, BB2: Pieta
Grupa Steam: Blood Bowl Polska

Awatar użytkownika
Vincent
trener
Posty: 3046
Rejestracja: 31 gru 2016, 09:13
Lokalizacja: Warszawa

Zdobyte trofea

Re: Aktywacja i Deklaracje BB2020 (Akcje i Nominacje)

Post autor: Vincent » 21 lut 2021, 21:43

Chainsaw jest obowiązkowy, ma gwiazdkę w nazwie. Więc jeśli robisz akcję bloku/blitz to atakujesz piłą.

Awatar użytkownika
Czeftek
rekrut
Posty: 166
Rejestracja: 30 lis 2017, 22:33

Re: Aktywacja i Deklaracje BB2020 (Akcje i Nominacje)

Post autor: Czeftek » 21 lut 2021, 22:37

Pieta pisze: 21 lut 2021, 21:21 2. Moja wątpliwość spowodowana jest niewymienieniem akcji specjalnych jako grupy wśród 5 standardowych akcji do obowiązkowego zadeklarowania na początku aktywacji. Ale faktycznie później jest dopisek, że w dodatku do tych akcji standardowych, występują też akcje specjalne. Też bym interpretował że Hipnozę należy zadeklarować przed ruchem.
Ta kumam z czego są Twoje wątpliwości, ale ja widzę to tak - Akcja to akcja. Po prostu specjalne akcje występują żadziej w podręczniku dlatego nie są wymieniane za każdym razem.
Pieta pisze: 21 lut 2021, 21:21 4. A dodałem do działu umiejętności pytanie odnośnie czy cała akcja Chainsaw Attack jest obowiązkowa, czy tylko dodanie modyfikatorów podczas Upadku.
Czy Pilarz nie może wykonać zwykłej akcji Bloku? Przecież napisane jest, że zamiast wykonania akcji Bloku może wykonać akcję atak Piłą :) Nie że musi.
Ehh uroki języka :lol: . "May" to forma zwrotu grzecznościowego i w wielu miejscach jest w ten sposób użyta (zresztą dość popularne w języku Angielskim) Do tego dochodzi zapis ze strony 74 który głosi, że skille z "*" muszą być zawsze użyte. Więc zgodnie z tym niezależnie czy to Block, Blitz czy Faul zawsze piła idzie w ruch.
stemid: Czeftek

https://steamcommunity.com/id/Czeftek/


„Daj komuś ogień, a będzie mu ciepło przez jeden dzień, ale wrzuć go do ognia, a będzie mu ciepło do końca życia”

Awatar użytkownika
Pieta
trener
Posty: 2843
Rejestracja: 20 paź 2015, 22:24
Lokalizacja: Wrocław

Re: Aktywacja i Deklaracje BB2020 (Akcje i Nominacje)

Post autor: Pieta » 22 lut 2021, 21:51

Vincent pisze: 21 lut 2021, 10:17Pieta, weź może wszystkie swoje wątpliwości wydrukuj, opublikuj w 30 stronicową książeczkę i wyślij do GW :D
Chętnie, ale "zarządzanie życiem i śmiercią" ostatnio zluzowało i pogoda się zrobiła, więc mój dzienny czas na Blood Bowla drastycznie zmalał.
Steam, BB2: Pieta
Grupa Steam: Blood Bowl Polska

Awatar użytkownika
Pieta
trener
Posty: 2843
Rejestracja: 20 paź 2015, 22:24
Lokalizacja: Wrocław

Re: Aktywacja i Deklaracje BB2020 (Akcje i Nominacje)

Post autor: Pieta » 22 lut 2021, 22:54

1. Czy można zakończyć turę nie wykonując żadnej akcji zawodnikiem ze zdolnością Bone-head w celu uniknięcia rzutu K6 sprawdzającego czy zawodnik straci swoje strefy ataku?
Jeżeli wykonamy akcję, to przed jej wykonaniem musieliśmy rzucić na Bone-Heada.
Albo trzeba aktywować wszystkich i musimy liczyć na stratę.
Albo nie trzeba aktywować wszystkich co jest sprzeczne z zapisem ze str. 42 Team Turns.
Trzecia opcja, bardziej zagmatwana, wynika z podpowiedzi w FAQ. Można aktywować zawodnika i ruszyć się o zero pól. Jeśli ruch o zero pól nie jest wykonaniem akcji, da nam rozwiązanie obowiązujące dotychczas. Tak jakby nie trzeba było aktywować wszystkich zawodników, z jednym wyjątkiem: przywracanie stref takiemu zawodnikowi byłoby darmowe bez rzutu, kiedy znów nim się nie ruszymy.

2. Jeśli zawodnik wykona ruch bez deklaracji akcji, może wykonać jedynie zwykłą akcję ruchu, str.42. Czy to oznacza, że nie może wykonać również żadnej akcji specjalnej np. Hipnozy?
Nie ma wymienionej Hipnozy ani specjalnych akcji wśród tych, które trzeba zadeklarować przed ruchem. Opis specjalnych akcji odwołuje nas do opisu konkretnych Zdolności zawierających te akcje. Opis Hipnozy nakazuje nominowanie celu, który jest markowany, więc nie ma możliwości ruchu przed wykonaniem Hipnozy, bo nominować trzeba zaraz na początku aktywacji. Jednak dalszy opis hipnozy wskazuje, że w tym wypadku można się ruszyć przed wykonaniem akcji. Zatem, jeśli najpierw musimy zadeklarować Hipnozę, potem ruszyć się, a potem nominować cel, rozwalamy zapis że każdą akcję należy zadeklarować i przy tym nominować cel na początku aktywacji.

3. Podczas aktywacji zawodnika ze zdolnością Bone-head, należy rzucić K6 tuż przed wykonaniem zadeklarowanej akcji. Czy poruszenie aktywnego zawodnika o zero pól bez zadeklarowania akcji, traktowane jest jako wykonanie zadeklarowanej akcji?
Tak lub nie. "Nie" daje nam darmowe przywracanie stref bone-headom bez ruchu.

4. W którym momencie podczas akcji Blitz, należy zadeklarować wykonanie specjalnej akcji Chainsaw Attack?
Tak, tu najpierw należy odpowiedzieć na pytanie czy obowiązkowe zdolności należy wykonywać co do literki, czy po prostu ich używać tak jak jest w nich napisane. Chyba, że tam faktycznie nie ma napisanej żadnej dowolności.
Jeśli jest dowolność co do sposobu użycia zdolności, to:
a) Natychmiast po zadeklarowaniu akcji Blitz?
b) Podczas nominacji celu?
c) Po ewentualnym ruchu tuż przed wykonaniem specjalnej akcji?
Steam, BB2: Pieta
Grupa Steam: Blood Bowl Polska

Awatar użytkownika
Vincent
trener
Posty: 3046
Rejestracja: 31 gru 2016, 09:13
Lokalizacja: Warszawa

Zdobyte trofea

Re: Aktywacja i Deklaracje BB2020 (Akcje i Nominacje)

Post autor: Vincent » 23 lut 2021, 08:07

Pieta pisze: 22 lut 2021, 22:54 1. Czy można zakończyć turę nie wykonując żadnej akcji zawodnikiem ze zdolnością Bone-head w celu uniknięcia rzutu K6 sprawdzającego czy zawodnik straci swoje strefy ataku?
...
Albo nie trzeba aktywować wszystkich co jest sprzeczne z zapisem ze str. 42 Team Turns.
...
Sprzeczne, ale za to zgodne z zapisem z tej samej strony "you are not obliged to activate every player".
Są dwa sprzeczne zapisy ze sobą w podręczniku.

Nie jestem lingwistą, ale może "eligible" (ze zdania "A team turn ends either once all eligible players have been activated") należałoby rozumieć jako "wszyscy, których chcesz spośród dozwolonych" :P

Awatar użytkownika
leon
trener
Posty: 6478
Rejestracja: 13 lut 2015, 07:42

Zdobyte trofea

Pozostałe odznaki

Re: Aktywacja i Deklaracje BB2020 (Akcje i Nominacje)

Post autor: leon » 23 lut 2021, 11:12

No nie 😊
Amazonki PL-stół-11 60-20-20
Chaos PL-stół-11 9-4-2
Chaos Renegades PL-stół-11 4-0-0
Wood elfs PL-stół-11 3-0-2

Awatar użytkownika
Vincent
trener
Posty: 3046
Rejestracja: 31 gru 2016, 09:13
Lokalizacja: Warszawa

Zdobyte trofea

Re: Aktywacja i Deklaracje BB2020 (Akcje i Nominacje)

Post autor: Vincent » 23 lut 2021, 12:54

Poza tym zapomniałem, że tu nie ma co dyskutować. FAQ na to odpowiada i o tym była już niejedna dyskusja :D Pierwsze "zdanie" z FAQa odpowiada "Yes" na pytanie czy możemy zakończyć turę przed aktywacją wszystkich zawodników.
Dalej wyjaśnienie oczywiście wprowadza zamieszanie, ale to powinno być raczej traktowane jako przypomnienie, że możesz również aktywować graczy bez konieczności ich ruszania/blokowania (możesz się nimi ruszyć o 0 pól). Ale i tak, pierwsza jest informacja że tak, można zakończyć turę bez aktywacji.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kwestia Zasad”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości