BB2020 - Rzut knypem

"Piłka jest kolczasta a pola punktowe są dwa". Wszystko o zasadach gry Blood Bowl.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
bialy
liniowy
Posty: 906
Rejestracja: 16 paź 2017, 14:09

BB2020 - Rzut knypem

Post autor: bialy » 28 mar 2021, 19:56

Czołem,
Wczoraj rozegrałem swój pierwszy mecz na zasadach BB2020 i... mimo że z rywalem mieliśmy w garści podręcznik i kartę z "pomocą do gry" - nie potrafiliśmy ogarnąć sekwencji "rzutu knypem". Coś jest napisane przy podaniach, coś przy throw-team-mate, coś przy right stuff... ale straciliśmy 15 minut i ostatecznie zrobiliśmy rzut "po staremu" (czyli np. zrobiliśmy 3x scaterr itp).

Czy jakaś dobra duszyczka mogłaby rozpisać sekwencję tego zagrania? Na ile się rzuca, na ile ląduje, na ile scateruje itp?

Awatar użytkownika
Xsaw
rezerwowy
Posty: 734
Rejestracja: 05 wrz 2017, 20:15

Re: BB2020 - Rzut knypem

Post autor: Xsaw » 29 mar 2021, 13:31

Szybkie googlowanie dało mi taki wynik i ładny wykres (w linku) co kiedy i kim. Wygląda całkiem porządnie i dokładnie opisane, w domu jak będę to porównam jeszcze z podręcznikiem jeśli będę miał chwilę:

https://theredmagician.wordpress.com/20 ... questions/

Awatar użytkownika
bialy
liniowy
Posty: 906
Rejestracja: 16 paź 2017, 14:09

Re: BB2020 - Rzut knypem

Post autor: bialy » 29 mar 2021, 13:34

Okej, jeszcze raz patrząc w podręcznik - odpowiem sam sobie i ewentualnie niech ktoś mnie poprawi.

1. Deklaracja rzutu typem - wskazujemy kogo i gdzie rzucamy (deklaracja miejsca docelowego).
- możemy rzucać na "quick throw" (3 pola po prostej),
- lub "short throw" (4-6 pól po prostej).

2. Ustalenie/testowanie jakości rzutu:
- bazowo patrzymy na zdolność passingu naszego rzucającego (np. troll 5+),
- dla rzutu na odległość "short" jest modyfikator ujemny -1,
- za każdego tacklezona w której stoi zawodnik rzucający też modyfikator -1.

3. Rozpatrzenie rzutu (ustalenie dokąd zawodnik rzucany poleciał i czy wyląduje):
- superb thorw - jesli na kostce wypadnie naturalna "6", czyli naturalny sukces,
- succesfull throw - jeśli zdamy test passingu, czyli w przypadku trolla rzucającego na odległość "quick' (3 pola) wynikiem takim na kostce będzie "5",
TUTAJ UWAGA: jeśli test na PA rzucającego się nie udał, to rzut ciągle jest uznawany za "succesfull", czyli de facto troll osiąga sukces na 3+ dla short passa i 2+ dla quickpassa,
- terrible throw - jeśli po rzucie k6, zmodyfikowanym o... modyfikatory będzie 1, to nasz lotnik zostaje dewiantem (leci w nieznanym kierunku w nieznaną odległść od miejsca rzucania), czyli w przypadku naszego trolla będzie to "2" na short passie,
- fumbble throw - jeśli rzucimy naturalną "1", czyli automatyczna porażka. Zawodnik upada/bouncuje od miejsca zawodnika rzucającego (i musi wylądować).

4. Lądowanie - aby ustać na nogach zawodnik rzucany musi zdać test na AG, przy czym ma do pokonania następujące modyfikatory:
- rzut był superb - brak modyfikatorów,
- rzut był succesfull - modyfikator -1.
- rzut był terrible - modyfikator -2,
- rzut był fumbbled - modyfikator -1.
- za każdego zawodnika markującego pole lądowania - modyfikator -1.

W informacjach o testowaniu lądowania zarówno dla superb i succesfull wspomina się o scaterze zawodnika rzucanego w powietrzu....Czyi 3 pola w powiertzu o d8 "lawiruje".

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kwestia Zasad”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość