Pytania do ekspertów dotyczące zasad BB

"Piłka jest kolczasta a pola punktowe są dwa". Wszystko o zasadach gry Blood Bowl.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Jaskier
star player
Posty: 2057
Rejestracja: 14 gru 2017, 23:35
Lokalizacja: Tarnów

Re: Pytania do ekspertów dotyczące zasad BB

Post autor: Jaskier » 14 wrz 2022, 17:39

rayhell pisze: 14 wrz 2022, 17:34
Jaskier pisze: 14 wrz 2022, 17:28
rayhell pisze: 14 wrz 2022, 17:22 @Jaskier

W zasadach Boraka jest napisane wprost ze to zwykły team reroll który po wykorzystaniu nie odnawia się w 2 połowie i ma go team który zawiera (includes) Boraka.
Gdzie jest napisane ze w momencie zaczęcia drive się pojawia?
czekaj czyli jak Boraka nie masz na boisku to masz ten przerzut?
W przypadku leadera musi być "on the pitch".
W przypadku Boraka padają określenia "includes" i "removed from play".

Jako zasadowy prawnik amator hobbysta uznaje to za wystarczający kontrargument xD
hmmm

"However, if Lord Borak is removed from play before this re-roll is used, it is lost."

czy to by znaczyło, że jeśli Borak zejdzie z boiska np na KO, tracisz reroll i później jak wraca z KO to już nie odzyskujemy przerzutu right?

a to by znaczyło że można go faktycznie podebrać
Obrazek
fumbbl: Jaskier
Twitch: JaskierBB
discord: Jaskier#0334
Vampires BB2020: 27/2/2
"Size matters not. Look at me. Judge me by my size. Do you?" - Yoda

rayhell
rekrut
Posty: 345
Rejestracja: 01 gru 2020, 14:53

Zdobyte trofea

Re: Pytania do ekspertów dotyczące zasad BB

Post autor: rayhell » 14 wrz 2022, 17:41

Jaskier pisze: 14 wrz 2022, 17:39
rayhell pisze: 14 wrz 2022, 17:34
Jaskier pisze: 14 wrz 2022, 17:28

czekaj czyli jak Boraka nie masz na boisku to masz ten przerzut?
W przypadku leadera musi być "on the pitch".
W przypadku Boraka padają określenia "includes" i "removed from play".

Jako zasadowy prawnik amator hobbysta uznaje to za wystarczający kontrargument xD
hmmm

"However, if Lord Borak is removed from play before this re-roll is used, it is lost."

czy to by znaczyło, że jeśli Borak zejdzie z boiska np na KO, tracisz reroll i później jak wraca z KO to już nie odzyskujemy przerzutu right?

a to by znaczyło że można go faktycznie podebrać


GW gonna GW, ni mom pojęcia czy KO jest removed from play bo to określenie z dupy xD

Awatar użytkownika
Jaskier
star player
Posty: 2057
Rejestracja: 14 gru 2017, 23:35
Lokalizacja: Tarnów

Re: Pytania do ekspertów dotyczące zasad BB

Post autor: Jaskier » 14 wrz 2022, 17:45

rayhell pisze: 14 wrz 2022, 17:41
Jaskier pisze: 14 wrz 2022, 17:39
rayhell pisze: 14 wrz 2022, 17:34

W przypadku leadera musi być "on the pitch".
W przypadku Boraka padają określenia "includes" i "removed from play".

Jako zasadowy prawnik amator hobbysta uznaje to za wystarczający kontrargument xD
hmmm

"However, if Lord Borak is removed from play before this re-roll is used, it is lost."

czy to by znaczyło, że jeśli Borak zejdzie z boiska np na KO, tracisz reroll i później jak wraca z KO to już nie odzyskujemy przerzutu right?

a to by znaczyło że można go faktycznie podebrać


GW gonna GW, ni mom pojęcia czy KO jest removed from play bo to określenie z dupy xD
sprawdzałem w faqu i nie ma tam nic o tym

patrząc na RAW chyba nie dość że można go kraść to jeszcze tracisz jak spadnie nieparmamentnie

@Rafał44 @Czeftek może Panowie się wypowiedzą jeszcze
Obrazek
fumbbl: Jaskier
Twitch: JaskierBB
discord: Jaskier#0334
Vampires BB2020: 27/2/2
"Size matters not. Look at me. Judge me by my size. Do you?" - Yoda

EdekGB
podawacz piłek
Posty: 18
Rejestracja: 14 wrz 2020, 09:31

Re: Pytania do ekspertów dotyczące zasad BB

Post autor: EdekGB » 14 wrz 2022, 17:47

Dodam, że zarówno przerzut z Leadera jak i Boraka działają tak samo:
1. Drużyna go dostaje jak ma (has/includes) model z Leader/Boraka
2. Może użyć ten przerzut tylko jak Leader/Borak jest na boisku
3. Jak model(e) z Leader/Borak są 'removed from play' to przepada

Różnica jest taka, że Leader ma napisane wprost, że Chef nie może go usunąć.

Awatar użytkownika
Rafał44
rezerwowy
Posty: 466
Rejestracja: 13 sty 2020, 12:54

Re: Pytania do ekspertów dotyczące zasad BB

Post autor: Rafał44 » 14 wrz 2022, 19:41

Jaskier pisze: 14 wrz 2022, 17:45
rayhell pisze: 14 wrz 2022, 17:41
Jaskier pisze: 14 wrz 2022, 17:39

hmmm

"However, if Lord Borak is removed from play before this re-roll is used, it is lost."

czy to by znaczyło, że jeśli Borak zejdzie z boiska np na KO, tracisz reroll i później jak wraca z KO to już nie odzyskujemy przerzutu right?

a to by znaczyło że można go faktycznie podebrać


GW gonna GW, ni mom pojęcia czy KO jest removed from play bo to określenie z dupy xD
sprawdzałem w faqu i nie ma tam nic o tym

patrząc na RAW chyba nie dość że można go kraść to jeszcze tracisz jak spadnie nieparmamentnie

@Rfał44 @Czeftek może Panowie się wypowiedzą jeszcze
Spojrzałem w podręcznik i wychodzi na to że;
1. Borak nie musi być na boisku by dać dać RR
2. Kucharz może zabrać tego RR, ale np. jeśli masz 1RR + Boraka, przeciwny kucharz kradnie ci dwa w pierwszej połowie to na drugą połowę dalej masz ten RR z Boraka (chyba że gnój znowu ci zabierze)
3. Jeśli Borak jest wystawiony w drivie i w jakikolwiek sposób opuści bosiko (został wypchnięty, KO czy injury) tracisz RR z Boraka (chyba że już go wykorzystałeś)

Odnośnie porównania do leadera:
- w skillu leader jest napisane że jest to "leadear reroll" a u Boraka jest to extra team reroll
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kwestia Zasad”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość