Problem nurgla – foul appearance
- Oren
- trener
- Posty: 4284
- Rejestracja: 25 sty 2018, 10:25
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Problem nurgla – foul appearance
[mention]Kretonal[/mention] trochę masz racji. Ale gryzie mi się to strasznie. Z jednej strony że niby nie musimy używać tych umiejętności z drugiej w opisie jest napisane że trzeba wykonać rzut. Trochę słabo to wygląda. Imo będę się upierał że takie skille jak disturbing presence czy foul apperance zawsze są w użyciu pomimo że podręcznik zagmatwanie pisze co innego.
Co do dyskusji dalej twierdzę żeby wprowadzić to co napisał Reszka. Czyli jeśli nie rzuciłeś, nie poczekałeś na rzut 2+ na foul apperance to twój rzut kostkami bloku się nie liczy. Obojętnie czy dwie czaszki czy dwa słońca.
Co do dyskusji dalej twierdzę żeby wprowadzić to co napisał Reszka. Czyli jeśli nie rzuciłeś, nie poczekałeś na rzut 2+ na foul apperance to twój rzut kostkami bloku się nie liczy. Obojętnie czy dwie czaszki czy dwa słońca.
2023 Rok:
II Miejsce - Gliniany Golem
III Miejsce - Wyjście z Szafy
II Miejsce - MBT Fest
I MIEJSCE - LEGENDARY CUP III
I MIEJSCE - TLBB XV
III Miejsce - Military CUP III
Nick na FumBBl: Oren
O Rety Blood Bowl!
II Miejsce - Gliniany Golem
III Miejsce - Wyjście z Szafy
II Miejsce - MBT Fest
I MIEJSCE - LEGENDARY CUP III
I MIEJSCE - TLBB XV
III Miejsce - Military CUP III
Nick na FumBBl: Oren
O Rety Blood Bowl!
- Pieta
- trener
- Posty: 3082
- Rejestracja: 20 paź 2015, 22:24
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Problem nurgla – foul appearance
Jak jest "must", to musi.
Jak jest "may", to nie ma obowiązku używania.
Jakim innym sposobem mielibyśmy uznać, że opis skilla neguje zapis "Skill use is not mandatory", skoro jest "Unless otherwise stated in the skill's description"?
Nie ma w zasadach rozdzielenia na zwykłe umiejętności i extraordinary. Rządzą się tymi samymi prawami.
Podoba mi się interpretacja Reszki przerzucania kości, gdy zabraknie jakiegoś wcześniejszego rzutu. Myślę, że znajdzie się wiele przypadków podobnych do Foul Appearance.
Jak jest "may", to nie ma obowiązku używania.
Jakim innym sposobem mielibyśmy uznać, że opis skilla neguje zapis "Skill use is not mandatory", skoro jest "Unless otherwise stated in the skill's description"?
Nie ma w zasadach rozdzielenia na zwykłe umiejętności i extraordinary. Rządzą się tymi samymi prawami.
Podoba mi się interpretacja Reszki przerzucania kości, gdy zabraknie jakiegoś wcześniejszego rzutu. Myślę, że znajdzie się wiele przypadków podobnych do Foul Appearance.
- Kretonal
- liniowy
- Posty: 1011
- Rejestracja: 31 sty 2018, 11:59
-
Zdobyte trofea
Re: Problem nurgla – foul appearance
Oczywiście. Nikt Ci nie broni i w zasadzie to powinno rozstrzygać wszystko.
Analogicznie ludzie robią w przypadku np Bretonii i Fend'a.
Ale tutaj możemy znowu mnożyć przykłady, że czasami chcesz, aby zawodnik podążył bo będziesz go tacklował w następnej turze. Tak samo może sytuacyjnie Ci zależeć, aby warrior dostał w papę i został przesunięty. Właściwszym zatem słowem od ZAWSZE, jest w tym przypadku określenie "co do zasady używam, chyba że powiem inaczej"
Co innego jest praktyczne podejście, które ułatwia, a co innego literalne czytanie zasad.
Kasus WD. Bardzo fajny. Tutaj masz natomiast klasyczne podejście w której wołasz sędziego i jest słowo przeciw słowu. Gracz, a nie rozpędzona parówa, która tak zagrała powinien dorzucić FA. Zwłaszcza, że nie miałeś okazji o tym wspomnieć, a on w przypływie podniety chce to wykorzystać. Jak się kłóci i wzywasz sędziego, który rozstrzyga spór na nie twoją korzyść to utwierdzasz się w przekonaniu, że grałeś z wielką parówą. Tego nie przeskoczysz.
Opisanie schematu blokowego ma sens, ale bez impaktu w zasady.
[mention]Naird[/mention] czytałaś opis używania umiejętności ? To przeczytaj Nie mam teraz pod ręką podręcznika, aby Ci całość zacytować. Jest tam na bank wzmianka "jeżeli w umiejętności nie jest napisane inaczej"
Frenzy używasz bo blokujesz i to zasada frenzy wymusza na tobie dalsze czynności.
Co w dalszym ciągu w interpretacji jest ciągiem logicznym.
[mention]Oren[/mention] rozłóż to sobie na czynniki pierwsze. Stoisz obok zawodnika mając diving tacle. Gość robi dodge rzuca 6. Używasz zatem DT, kładziesz swojego zawodnika ? No nie. Masz opis działania umiejętności i jaki warunek trzeba spełnić, w tym przypadku rzut kostką.
Księga ulicy mówi jasno: Jeśli trafisz na silniejszego przyjmij z pokorą wpierdol od niego
aka Jołkipołki
Chciałbym zobaczyć odcinek Familiady, gdzie po jednej stronie są Gamonie, a po drugiej Deadline.
aka Jołkipołki
Chciałbym zobaczyć odcinek Familiady, gdzie po jednej stronie są Gamonie, a po drugiej Deadline.
-
- trener
- Posty: 3301
- Rejestracja: 06 sty 2015, 15:57
-
Zdobyte trofea
Re: Problem nurgla – foul appearance
[mention]Kretonal[/mention]
1 minuta w internecie i podręcznik już mam. a w nim niespodzianka dla Ciebie
str 20 (Basic rules)
pierwszy akapit po prawej stronie strony pod opisem skilu sure hands (tak by nie trzeba było kawałka książki wertować
""... Unless stated otherwise in the skill description, you never have to use skill just because the player has it..."
ten zapis moim zadaniem chyba wyraźnie kretonalu wszystko jasno i klarownie tłumaczy Jeżeli skill nie nakazuje czegoś do wykonania to jest opcjonalny.
1 minuta w internecie i podręcznik już mam. a w nim niespodzianka dla Ciebie
str 20 (Basic rules)
pierwszy akapit po prawej stronie strony pod opisem skilu sure hands (tak by nie trzeba było kawałka książki wertować
""... Unless stated otherwise in the skill description, you never have to use skill just because the player has it..."
ten zapis moim zadaniem chyba wyraźnie kretonalu wszystko jasno i klarownie tłumaczy Jeżeli skill nie nakazuje czegoś do wykonania to jest opcjonalny.
Slanny 2019 - 4/1/1 (6)
Slanny 2018 - 43/11/18 (72)
Slanny 2017 - 36/8/24 (68)
Slanny 2016 - 21/10/18 (49)
Stunty 2020 - 18/13/13(44)
Teams of Legends:
Deadly Nightshades - w trakcie lepienia (może kiedyś skończe...)
Slanny 2018 - 43/11/18 (72)
Slanny 2017 - 36/8/24 (68)
Slanny 2016 - 21/10/18 (49)
Stunty 2020 - 18/13/13(44)
Teams of Legends:
Deadly Nightshades - w trakcie lepienia (może kiedyś skończe...)
- reszka
- trener
- Posty: 2869
- Rejestracja: 17 sty 2013, 14:03
-
Zdobyte trofea
Re: Problem nurgla – foul appearance
Jak dla mnie to rozwiązuje mój prywatny problem. Wydrukuję sobie karteczkę z tymi 3 zasadami i przed meczem oświadczę przeciwnikowi że używam go zawsze i dam mu karteczkę z procedurą "co jeśli". Jak się zgodzi to ok. Jak będzie miał inną propozycję, zaakceptuję jego wersję, bo dla mnie każda jest dobra byle była przejrzysta, stąd temat.
A jak będę grał przeciwko nurglowi, to też dam tę karteczkę. Bo niestety, ale ja częściej gram przeciwko nurglowi niż nim i częściej to ja jestem ta szybka parówa co zapomni i rzuci.
W Dornbirn mimo że przypominał za każdym razem (za każdziuteńkim), chyba z 8 razy zapomniałem i rzuciłem najpierw blokiem. A nie jestem totalnym nieogarem, po prostu o tym 2+ zapominam.
Jakby to był Włoch, to byłoby że wałuję. Jak sobie ustaliliśmy, to z uśmiechem kwitował że znowu zapomniałem. Mecz był dużo sympatyczniejszy.
Bo gdybym nie był Gamoniem, to byłbym zwykłym powergamerem
- Oren
- trener
- Posty: 4284
- Rejestracja: 25 sty 2018, 10:25
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Problem nurgla – foul appearance
[mention]Kretonal[/mention] bardzo zły przykład dałeś bo diving tackle ma napisane że zawodnik może użyć tej umiejętności. Tutaj bardzo dobrze Nairod napisał. Twierdzisz że trzeba używać tylko extra ordinary. czyli nie muszę używac frenzy?
Jak dla mnie proste. Jeśli w skillu jest napisane że trzeba to trzeba użyć tej umiejętności. Zresztą [mention]NairoD[/mention] znalazł dokładnie to czego sam szukałem i nie mogłem znaleźć.
Niemniej karteczki z nurglowym foul apperancem dla wszystkich!
Jak dla mnie proste. Jeśli w skillu jest napisane że trzeba to trzeba użyć tej umiejętności. Zresztą [mention]NairoD[/mention] znalazł dokładnie to czego sam szukałem i nie mogłem znaleźć.
Niemniej karteczki z nurglowym foul apperancem dla wszystkich!
2023 Rok:
II Miejsce - Gliniany Golem
III Miejsce - Wyjście z Szafy
II Miejsce - MBT Fest
I MIEJSCE - LEGENDARY CUP III
I MIEJSCE - TLBB XV
III Miejsce - Military CUP III
Nick na FumBBl: Oren
O Rety Blood Bowl!
II Miejsce - Gliniany Golem
III Miejsce - Wyjście z Szafy
II Miejsce - MBT Fest
I MIEJSCE - LEGENDARY CUP III
I MIEJSCE - TLBB XV
III Miejsce - Military CUP III
Nick na FumBBl: Oren
O Rety Blood Bowl!
-
- trener
- Posty: 3301
- Rejestracja: 06 sty 2015, 15:57
-
Zdobyte trofea
Re: Problem nurgla – foul appearance
No ja powstrzymałem się przed komnentowaniem DT, sam używam go hurtowo w Slanach, chodziło mi o pokazanie podstawy którą mylnie interpretował z pamięci kretonal (luz każdy może się pomylić jak nie ma przed oczami księgi )Oren pisze: ↑20 sty 2020, 14:01 @Kretonal bardzo zły przykład dałeś bo diving tackle ma napisane że zawodnik może użyć tej umiejętności. Tutaj bardzo dobrze Nairod napisał. Twierdzisz że trzeba używać tylko extra ordinary. czyli nie muszę używac frenzy?
Jak dla mnie proste. Jeśli w skillu jest napisane że trzeba to trzeba użyć tej umiejętności. Zresztą @NairoD znalazł dokładnie to czego sam szukałem i nie mogłem znaleźć.
Niemniej karteczki z nurglowym foul apperancem dla wszystkich!
Same karteczki są mega pomysłem na np. Eurobowl.
Ja osobiście, po mimo że na moją niekorzyść zawsze chce powtórzyć rzut bez względu na to jaki jest gdy zrobie się jak to reszka opisał "szybką parówką" natomiast decyzje pozostawiam ZAWSZE przeciwnikowi bo to on w tym przypadku jest pokrzywdzony i jako taki w moim odczuciu ma głos decydujący w takiej sytuacji.
Slanny 2019 - 4/1/1 (6)
Slanny 2018 - 43/11/18 (72)
Slanny 2017 - 36/8/24 (68)
Slanny 2016 - 21/10/18 (49)
Stunty 2020 - 18/13/13(44)
Teams of Legends:
Deadly Nightshades - w trakcie lepienia (może kiedyś skończe...)
Slanny 2018 - 43/11/18 (72)
Slanny 2017 - 36/8/24 (68)
Slanny 2016 - 21/10/18 (49)
Stunty 2020 - 18/13/13(44)
Teams of Legends:
Deadly Nightshades - w trakcie lepienia (może kiedyś skończe...)
- Vincent
- trener
- Posty: 3448
- Rejestracja: 31 gru 2016, 09:13
- Lokalizacja: Warszawa
-
Zdobyte trofea
Re: Problem nurgla – foul appearance
Pieta bardzo dobrze napisał. Poza "must" w opisie skilla nie ma innego rozróżnienia który skill neguję ogólną zasadę. Jeśli opis skilla mówi że masz coś zrobić to nie pod warunkiem że go użyjesz, bo wtedy mogłoby być napisane że jego użycie jest opcjonalne i efekt byłby ten sam. Równie dobrze mogloby wtedy byc napisane że przy faul appearance mogę rzucić (w domyśle jeśli skill jest uzyty), a nie muszę.
Idąc Kretonalu Twoja logika nie ma podstaw żeby inaczej traktować frenzy. W jego opisie jest ze jeśli blokuje to muszę podążać. Ale kto powiedział że ja chcę frenzy użyć? Mówisz że trzeba bo tak jest w skillu.
W innym skillu jest ze trzeba wykonać rzut, ale tu już mówisz pod warunkiem że skill jest użyty.. te dwie sytuacje niczym się nie różnią a jednak interpretujesz je inaczej. W obydwu przypadkach w opisie skilla jest napisane że coś trzeba zrobić (niezależnie od tego co to jest za czynność do wykonania).
Wracając do sedna, moim zdaniem reroll rzutów zawsze jeśli któregoś zapomniałem bez względu na to co wypadło. Ucina to wszelkie kombinacje, kłopotliwe sytuacje i dyskusje.
Idąc Kretonalu Twoja logika nie ma podstaw żeby inaczej traktować frenzy. W jego opisie jest ze jeśli blokuje to muszę podążać. Ale kto powiedział że ja chcę frenzy użyć? Mówisz że trzeba bo tak jest w skillu.
W innym skillu jest ze trzeba wykonać rzut, ale tu już mówisz pod warunkiem że skill jest użyty.. te dwie sytuacje niczym się nie różnią a jednak interpretujesz je inaczej. W obydwu przypadkach w opisie skilla jest napisane że coś trzeba zrobić (niezależnie od tego co to jest za czynność do wykonania).
Wracając do sedna, moim zdaniem reroll rzutów zawsze jeśli któregoś zapomniałem bez względu na to co wypadło. Ucina to wszelkie kombinacje, kłopotliwe sytuacje i dyskusje.
- Kretonal
- liniowy
- Posty: 1011
- Rejestracja: 31 sty 2018, 11:59
-
Zdobyte trofea
Re: Problem nurgla – foul appearance
FA ma to do siebie, że się zapomina. I zachowaniem fair play jest po prostu dorzucenie brakującego rzutu. Nie tylko Ty zrobiłeś speedy parówę vs nurgle
[mention]Oren[/mention] [mention]NairoD[/mention]
Raz i do końca. Dalsze dywagacje i permutacje olewam
Skills:
Unless otherwise stated in the skill description, the following rules apply to all skills:
1. All bonuses/modifiers from skills can be comined.
2. Skills may be used an unlimted number of time per Action.
3. Some skills refer to pushing a player back in order to work. These skills will work as long as you roll a result of 'Pushed', 'Defender Stumbles' or 'Defender Down' on the Block Dice
4. Skill use is not mandatory
5. You can choose to use a skill that affect a dice roll after rolling the dice (e.g. Dining Tacle does not need to be used until after seeing the result of the Dodge roll).
6. Only Extraordinary skills work when a player is Prone or Stuned
7. A skill may only be taken once per player
I teraz z wcześniejszej dyskusji cytat Piety, wklejony powyżej:
Jak jest "must", to musi.
Jak jest "may", to nie ma obowiązku używania.
I teraz idziemy dalej: Frenzy
Opis umiejętności
Unless otherwise overriden, this skill must always be used.
Czyli w dalszym ciągłość logika zasad jest zachowana ponieważ:
Użycie umiejętności jest opcjonalne, chyba że opis skill stanowi inaczej i jest przy frenzy napisane jak byk MUSI zostać UŻYTE.
Jeszcze jakieś skille dajecie na tacy ?
Jeżeli nie ma zapisu MUSI być UŻYTY należy wrócić do początku czyli Skill use is not mandatory. Tak jest to skonstruowane w zakresie logiki. Czy jest bez sensu nie wiem. Z całą pewności przecież nikt nie powie że nie używa Claw żeby nie przebić pancerza Nie zmienia to jednak literalnych postanowień zasad.
Co do DT. Nie patrzyłem na zapis pt. may. Był to po prostu przykład na odpowiedź auto use. Idąc po prostu takim tokiem rozumowania, brak zapisu may oraz must oznacza, że nie można użyć umiejętności ? Nie. Dalej wracamy do sekwencji. W przeciwnym wypadku zaraz musimy rozbudować słownik o to, że w zapisie umiejętności zastosowano słowo allowed. Chłopaki. Trochę logiki, serio. Subiektywne odczucia nie mają tutaj nic do tego, bo zapis stosowania umiejętności jest prosty jak budowa cepa.
Opis ten jest po prostu wrzucony jako kwestia rozwiązania kazusu FA, w którym to z automatu są anulowane rzuty. Nie ma to nic wspólnego z zasadami. Zaś wyszła z tego fajna pomocna kartka na stole, która ułatwi wiele.
A jeżeli tego nie kumacie to będę po prostu parówą i na jakimś turnieju w meczu z wami literalnie podejdę do zasad użycia umiejętności Wówczas może zakumacie
[mention]Oren[/mention] [mention]NairoD[/mention]
Raz i do końca. Dalsze dywagacje i permutacje olewam
Skills:
Unless otherwise stated in the skill description, the following rules apply to all skills:
1. All bonuses/modifiers from skills can be comined.
2. Skills may be used an unlimted number of time per Action.
3. Some skills refer to pushing a player back in order to work. These skills will work as long as you roll a result of 'Pushed', 'Defender Stumbles' or 'Defender Down' on the Block Dice
4. Skill use is not mandatory
5. You can choose to use a skill that affect a dice roll after rolling the dice (e.g. Dining Tacle does not need to be used until after seeing the result of the Dodge roll).
6. Only Extraordinary skills work when a player is Prone or Stuned
7. A skill may only be taken once per player
I teraz z wcześniejszej dyskusji cytat Piety, wklejony powyżej:
W tej dyskusji nawet macie fajnie wyjaśnione:Podręcznik BB2016 str. 32
Unless otherwise stated in the skill's description, the following rules apply to all skills:
(...)
-Skill use is not mandatory
Najpierw opis skilla, a dopiero potem decydujemy czy chcemy używać danego skilla.
Nie jest to do końca jasne, ale jeśli opis skilla pozwala na nieużycie go, to tylko wtedy takiego skilla nie trzeba używać obowiązkowo.
W przeciwnym razie moglibyśmy nie używać skilli z grupy Extraordinary jak np. Wild Animal.
-Hornsów można nie używać, bo "A player with Horns may use them..."
-Juggernauta nie można by było zignorować, bo "opposing player may not use their Fend".
I teraz trzeba rozpatrzyć co znaczy "against Juggernaut player's block":
-jeśli blok zawodnika posiadającego skilla juggernaut - nie można zignorować
-jeśli blok z użyciem skilla juggernaut - można zignorować, ale tylko jeśli blitzujący nie używa tego skilla.
Jak jest "must", to musi.
Jak jest "may", to nie ma obowiązku używania.
I teraz idziemy dalej: Frenzy
Opis umiejętności
Unless otherwise overriden, this skill must always be used.
Czyli w dalszym ciągłość logika zasad jest zachowana ponieważ:
Użycie umiejętności jest opcjonalne, chyba że opis skill stanowi inaczej i jest przy frenzy napisane jak byk MUSI zostać UŻYTE.
Jeszcze jakieś skille dajecie na tacy ?
Jeżeli nie ma zapisu MUSI być UŻYTY należy wrócić do początku czyli Skill use is not mandatory. Tak jest to skonstruowane w zakresie logiki. Czy jest bez sensu nie wiem. Z całą pewności przecież nikt nie powie że nie używa Claw żeby nie przebić pancerza Nie zmienia to jednak literalnych postanowień zasad.
Co do DT. Nie patrzyłem na zapis pt. may. Był to po prostu przykład na odpowiedź auto use. Idąc po prostu takim tokiem rozumowania, brak zapisu may oraz must oznacza, że nie można użyć umiejętności ? Nie. Dalej wracamy do sekwencji. W przeciwnym wypadku zaraz musimy rozbudować słownik o to, że w zapisie umiejętności zastosowano słowo allowed. Chłopaki. Trochę logiki, serio. Subiektywne odczucia nie mają tutaj nic do tego, bo zapis stosowania umiejętności jest prosty jak budowa cepa.
Opis ten jest po prostu wrzucony jako kwestia rozwiązania kazusu FA, w którym to z automatu są anulowane rzuty. Nie ma to nic wspólnego z zasadami. Zaś wyszła z tego fajna pomocna kartka na stole, która ułatwi wiele.
A jeżeli tego nie kumacie to będę po prostu parówą i na jakimś turnieju w meczu z wami literalnie podejdę do zasad użycia umiejętności Wówczas może zakumacie
Księga ulicy mówi jasno: Jeśli trafisz na silniejszego przyjmij z pokorą wpierdol od niego
aka Jołkipołki
Chciałbym zobaczyć odcinek Familiady, gdzie po jednej stronie są Gamonie, a po drugiej Deadline.
aka Jołkipołki
Chciałbym zobaczyć odcinek Familiady, gdzie po jednej stronie są Gamonie, a po drugiej Deadline.
-
- trener
- Posty: 3301
- Rejestracja: 06 sty 2015, 15:57
-
Zdobyte trofea
Re: Problem nurgla – foul appearance
A przeczytales zapis ktory zacytowalem z podrecznika znajdujacy sie 12 stron wczesniej w zasadach podstawowych kretonalu? Chyba nie
Slanny 2019 - 4/1/1 (6)
Slanny 2018 - 43/11/18 (72)
Slanny 2017 - 36/8/24 (68)
Slanny 2016 - 21/10/18 (49)
Stunty 2020 - 18/13/13(44)
Teams of Legends:
Deadly Nightshades - w trakcie lepienia (może kiedyś skończe...)
Slanny 2018 - 43/11/18 (72)
Slanny 2017 - 36/8/24 (68)
Slanny 2016 - 21/10/18 (49)
Stunty 2020 - 18/13/13(44)
Teams of Legends:
Deadly Nightshades - w trakcie lepienia (może kiedyś skończe...)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość