Sekwencja przed i po meczu - co i jak

Dział ogólny o figurkach, boiskach, kostkach itp.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
zgnity
blitzer
Posty: 1203
Rejestracja: 06 lut 2013, 13:07

Zdobyte trofea

Sekwencja przed i po meczu - co i jak

Post autor: zgnity » 16 lip 2014, 19:00

Przygotowania przed meczowe :
- rzut na pogodę
- transfer złota do Petty Cash i zakup Inducementów
- obliczenie FAME

Podsumowanie po meczowe :
- wylosowanie MVP
- zapis wszystkich zdobytych SPP przez zawodników
- rzut na rozwinięcia – i wybór awansów
- kasowanie zmarłych zawodników i zapisywanie trwałych uszkodzeń
- generowanie wygranej pieniężnej
- zapłacenie kosztów utrzymania drużyny ( Spiralling Expenses )
- rzut na Fan Factor
- zatrudnienia zawodników lub zwalnianie ich w tym Journeyman ( zwykła cena tego zawodnika , po zakupie traci Loner )
- jeśli drużyna nie ma 11 zawodników ( dopisanie nowego Journeymana do Roostera )
- Modyfikowanie TV drużyny do stanu obecnego

PRZED MECZEM SZCZEGÓŁY
Rzut na pogodę:
Każdy trener rzuca K6 , wyniki się sumują – sprawdzamy na tabeli i wiemy jaka jest pogoda.

Transfer Złota do Petty Cash
Obaj trenerzy mogą przeznaczyć złoto na zakup wspomagaczy. Złoto które przeznaczą dodawane jest bezpośrednio do wartości drużyny ( TV ) na czas trwania tego meczu.
Trener z Wyższym TV jest pytany czy przeznacza złoto na zakup wspomagaczy.
TV 1 = TV wyższe + Złoto przeznaczone na wspomagacze
Trener z Niższym TV pytany jest czy przeznacza złoto na zakup wspomagaczy.
TV 2 = TV niższe + Złoto przeznaczone na wspomagacze
[ każde 10 000 złota to 10 do TV ]

Porównanie obu TV (porównujemy TV zmodyfikowane o złoto wpłacone na wspomagacze ).
Gracz z niższym TV dostaje złoto od właścicieli stadionu na wspomagacze np.
TV 1 = 1 200 , TV 2 = 1 000 … a więc gracz 2 dostanie 200 k na zakup wspomagaczy.
W tym wypadku jeśli gracz z niższym TV 2 wpłacił by 150 k złota to i tak dostanie 200 k na wspomagacze - 150 z wpłaconego przez siebie złota i 50 k do właścicieli stadionu. Gdyby jednak zadecydował wpłacić 300 k złota to wtedy
TV 1 = 1 200 , TV 2 = 1 300
To wtedy gracz 2 będzie dysponował 300 k złota na wspomagacze , a gracz 1 dostanie 100 k złota ze względu na iż jego TV będzie w tym wypadku niższe.

Zakup Inducementów ( Wspomagaczy ) - obowiązują tylko na czas tego jednego meczu.
Każdy gracz decyduje jakie wspomagacze zakupi.

Obliczanie FAME a raczej Fan Advantage ModifiEr

Czyli Zaleta wynikająca z posiadania większej ilości wiernych Fanów którzy przychodzą na nasze mecze i wspomagają nas okrzykami , kamieniami itd. itp.
FAME wpływa na niektóre Kick off Eventy ( zdarzenia podczas wykopu ) oraz na naszą wygraną w złocie po meczu ( o tym później ).

( 2 K 6 + Fan Factor ) * 1 000 = BRAMA

Po czym porównujemy obie BRAMY.
W przypadku REMISU – FAME obu drużyn to 0 słownie ZERO.
W przypadku posiadania większej BRAMY to FAME gracza z większym wynikiem to +1 słownie JEDEN.
W przypadku posiadania dwukrotnie większej BRAMY niż przeciwnik otrzymujemy +2 słownie DWA.

Przykład.
Gracz A ma 5 FF ( Fan Factor ) , gracz B ma 3 FF ( Fan Factor ).
Gracz A wyrzucił 3 i 5 a więc jego BRAMA to 3 + 5 + 5 = 13 , a więc by zobaczyć jego drużynę przyszło 13 000 kibiców.
Gracz B wyrzucił 6 i 5 a więc jego BRAMA to 6 + 5 + 3 = 14 , a więc by zobaczyć jego drużynę przyszło 14 000 kibiców.
Gracz B dostaje +1 FAME.

FAME losujemy raz podczas meczu , nie ma przerzutów.
FAME wynikający z Super Gwiazd będących na Boisku ( skill : Fan Favorite ) modyfikuje tylko Kick Off Eventy i TYLKO jeśli Gwiazda owa jest na boisku.

Wspomagacze – są
Pogoda – znana
Kibice – przyszli , a więc znamy FAME
No to GRAMY !!

Tutaj można rzucić monetą by wylosować gracza który wybierze czy woli odbierać czy kopać piłkę , lub też zwyczajnie rzucić kostkami i decyzję będzie miał gracz z wyższym wynikiem.

PO MECZU SZCZEGÓŁY

MECZ się skończył wynik znamy co dalej ?

Losowanie MVP
Każdy z graczy Losuje który z jego zawodników dostanie MVP ( nagrodę za najbardziej wartościowego gracza – co za tym idzie 5 SPP ). Mamy tutaj pełną dowolność losowania.
Ja używam K 12 do losowania gdy drużyny mają 11-12 zawodników ( jeśli miała 11 a wyrzuciłem 12 to przerzucam … ile razy pod rząd może wypaść 12 prawda ? ) oraz K 20 do losowania gdy jest większa liczba zawodników[ niestety K 16 nie umiem dorwać choć wg internetu istnieje ].

Zapisywanie SPP
Zapisujemy wszystkie punkty SPP jakie zdobyli gracze i sumujemy z już posiadanymi. Może któryś zdołał awansować na nowy poziom ? :]

Rozwinięcia.
Jeśli w poprzednim kroku doszło do Awansu jakiegoś zawodnika na wyższy poziom teraz wykonujemy rzut na rozwinięcie i decydujemy się na zakup jego rozwinięcia.
( Pełny opis Awansu gdzie indziej - będzie kiedyś ... chyba)

Kasowanie zmarłych i zapisywanie uszkodzeń
Istnieje możliwość , że ktoś umarł lub dostał trwałą kontuzję – zapiszmy ją teraz i ponieśmy wszelkie konsekwencje. Po opłakujmy ją teraz i przejdźmy dalej.

Złoto za mecz
Gramy dla sławy i dla ZŁOTA , gdzie moje pieniądze powiedzą ludzie. Oto i one.

Jeśli WYGRAŁEŚ mecz to :
( Rzut K6 + FAME +1 ) * 10 000
Wygrywający mecz może przerzucić kość ale MUSI uznać drugi wynik.

Jeśli PRZEGRAŁEŚ mecz to :
( Rzut K6 + FAME ) * 10 000

Jeśli był REMIS to :
( Rzut K6 + FAME + 1 ) * 10 000

Tylko FAME zdobyte przy BRAMIE liczy się do wyniku.
A więc można wygrać od 10 000 złota do 90 000 złota w najlepszym wypadku.
Złoto dopisujemy do skarbca naszej drużyny.

KOSZT UTRZYMANIA DRUŹYNY ( Spiralling Expenses )
Drużyny o większych wartościach TV muszą płacić w złocie koszt utrzymania.
Od 1 750 TV płacimy 10 k złota , i w krokach co 150 TV o kolejne 10 k więcej.
A więc 1 900 TV – 20 k , 2 050 TV – 30 k , itd. ...
Tabela jest w Podręczniku , choć można zawsze ustalić inne wartości.
Złoto owe odejmowane jest z naszego skarbca , wartość złota nie może spaść poniżej Zera.
Jeśli mamy do zapłacenie 40 k złota , a dysponujemy tylko 10 k to tracimy te 10 k i nic więcej się nie dzieje – powiedzmy że sponsorzy zapłacili resztę kosztów.

MODYFIKACJA FAN FACTOR [ FF ]

WYGRANY rzuca 3 x K6 i sumuje wyniki na kościach. Wynik wyższy niż obecny FF oznacza że zwiększamy nasz FF o 1. W innych równy lub niższy nie zmienia nic.

PRZEGRANY rzuca 2 x K6 i sumujemy wynik na kościach. Wynik niższy niż obecny FF oznacza iż nasz FF spada o 1 punkt. W przypadku innych wyników bez zmian.

REMIS. Rzucamy 2 x K6 i sumujemy wynik na kościach.
Wynik wyższy niż obecny FF , a więc FF zwiększa się o 1.
Wynik taki sam jak nasz obecny FF , a więc FF bez zmian.
Wynik niższy niż nasz obecny FF , a więc FF zmniejsza się o 1.

Każdy punkt FF zwiększa nasz TV o 10. A więc 9 FF = 90 TV.
Maksymalna wartość to 18 , a minimalna to 0. Ale jak widać nigdy nie spadnie nam gdy mamy tylko 2.

ZATRUDNIANIE NOWYCH ZAWODNIKÓW i Kupno RR

W tym momencie możemy wydać nasze złoto ze skarbca by zakupić nowych zawodników.
Jeśli grał dla nas Journeyman to możemy go kupić wraz z SPP jaki zdobył podczas tego meczu , koszt jest niski i wynosi zwykłą wartość jaką trzeba by zapłacić za zawodnika tej kategorii – po zakupie zawodnik owy traci skilla Loner .Jak nie mamy złota na Journeymana lub nie chcemy go zakupić to odchodzi on z naszego zespołu a jego SPP przepada.
Innych zawodników kupujemy zgodnie z Limitami jakie obowiązują na dany typ zawodników i płacimy za nich Normalny koszt.
Jeśli zato chcielibyśmy kupić RR to płacimy za niego PODWOJONĄ wartość ale do TV liczymy zwykłą. A więc jeśli RR kosztuje 50 k to musimy zapłacić za niego 100 k złota ale do TV dodajemy tylko 50 – no cóż opłaca się podczas tworzenia drużyny kupić tyle RR ile będziemy potrzebować.

NIE MAM 11 ZAWODNIKÓW CO TERAZ ?

Jeśli z powodu kontuzji lub śmierci nie dysponujesz 11 zawodnikami dopisz sobie za darmo Journeymanów , są to zawodnicy z przedziału 0-12 , 0-16 czyli najczęściej Liniowi z tą różnicą , że posiadają skilla Loner. Zawodnicy owi wypełniają twoją drużynę do liczby 11 ale nie więcej. A więc jak masz tylko 7 zawodników to przyjdzie ci 4 Journeymanów , jak masz 10 zawodników to przyjdzie tylko 1 Journeyman. Po skończonym meczu Journeymani odchodzą z drużyny , no chyba że im zapłacisz ale o tym już wiesz.

MODYFIKOWNIE TV

Modyfikujemy wartość TV by reprezentowała nowy stan.
( Wartość zawodnika + wartość jego rozwinięć ) i tak dla każdego zawodnika + RR + Chirliderki + Asystenci + FF + Apo …
Zawodnicy którzy nie zagrają w przyszłym meczu nie są liczeni do TV , trwałe kontuzje nie mają wpływu na wartość zawodnika ( nie ma punktów ujemnych ).
Posiadane złoto nie liczy się do wartości TV.


W Dobrym tonie jest zapisywanie sobie informacji o rozegranych meczach (wynik , ilość kontuzji , złoto , modyfikacja FF , … ) by przeciwnik wiedział co gdzie i jak grałeś. Urealnia to twój zespół i daje sporo frajdy w tym Hobby.

PS. Jak gdzieś są jakieś błędy to dajcie znać a poprawię. W przyszłości postaram się napisać więcej podobnych opisów.
A pathetic creature of meat and bone

Awatar użytkownika
Domingo
trener
Posty: 5137
Rejestracja: 15 sty 2013, 19:22
Lokalizacja: War Saw

Zdobyte trofea

Pozostałe odznaki

Re: Sekwencja przed i po meczu - co i jak

Post autor: Domingo » 16 lip 2014, 22:47

Świetna robota!
Obrazek
Steam: Zelazow
Fumbbl: Zelazow

Awatar użytkownika
juniooor7
liniowy
Posty: 896
Rejestracja: 17 wrz 2013, 23:25

Zdobyte trofea

Re: Sekwencja przed i po meczu - co i jak

Post autor: juniooor7 » 23 sie 2014, 13:57

W przypadku posiadania dwukrotnie większej BRAMY niż przeciwnik otrzymujemy +2 słownie DWA.
A nie przypadkiem "w przypadku posiadania dwukrotnie większej BRAMY niż przeciwnik +1"?
jeśli RR kosztuje 50 k to musimy zapłacić za niego 100 k złota ale do TV dodajemy tylko 50 – no cóż opłaca się podczas tworzenia drużyny kupić tyle RR ile będziemy potrzebować.
Nieźle, szkoda że wcześniej tego nie wiedziałem. Kiedyś kasowałem drużyny bo miały za mało rerolli a dokupować się nie opłacało bo np. +120 TV to było dla mnie za duże przegięcie :P

Świetnie to rozpisałeś. Przydałoby się poradnik dotyczący wspomagaczy i przede wszystkim GWIAZD - ile kosztują jakie maja staty i umiejętności.
Jeśli chcesz rozśmieszyć Nuffla, opowiedz mu o swoich planach.

Awatar użytkownika
Perihelion
blitzer
Posty: 1774
Rejestracja: 17 sty 2013, 14:15
Lokalizacja: Szczecin

Zdobyte trofea

Re: Sekwencja przed i po meczu - co i jak

Post autor: Perihelion » 23 sie 2014, 15:15

Tu masz o gwiazdach, ebook o nazwie Inducements for CRP (dotyczy głównie wersji dla graczy stołowych bo w wersji PC nie ma wszystkich Herosów)

http://blood-bowl.cba.pl/viewtopic.php?f=19&t=531

Awatar użytkownika
zgnity
blitzer
Posty: 1203
Rejestracja: 06 lut 2013, 13:07

Zdobyte trofea

Re: Sekwencja przed i po meczu - co i jak

Post autor: zgnity » 24 sie 2014, 19:03

juniooor7 pisze:
W przypadku posiadania dwukrotnie większej BRAMY niż przeciwnik otrzymujemy +2 słownie DWA.
A nie przypadkiem "w przypadku posiadania dwukrotnie większej BRAMY niż przeciwnik +1"?
CRP strona 18.

Kod: Zaznacz cały

If you have more fans attending the match than your oponent , your FAME is +1 for the match. In the exceptional case that your team has drawn in twice as many or more fans than your oponent , your FAME for the match will be +2 instead.
Ale z wielką chęcią poprawie jeśli gdzieś zrobiłem jakiś błąd.

Gwiazdy i wspomagacze mogę opisać później ale wystarczy w CRP sobie zobaczyć albo dam LINK opisujący gwiazdy jakie są w wersji PC.
A pathetic creature of meat and bone

ODPOWIEDZ

Wróć do „Dyskusja Ogólna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości