ATV2020 - All Teams Viable (zasady duńskie)

Dział ogólny o figurkach, boiskach, kostkach itp.
Awatar użytkownika
2GUTTA
blitzer
Posty: 1403
Rejestracja: 14 sty 2017, 00:07

Zdobyte trofea

ATV2020 - All Teams Viable (zasady duńskie)

Post autor: 2GUTTA » 03 gru 2018, 18:33

Cześć,

mam przyjemność oficjalnie zaprezentować Wam zasady duńskie w wersji na rok 2019.

Jak sama nazwa sugeruje - ALL TEAMS VIABLE - Duńczycy próbują wyrównać szanse wszystkich drużyn. The idea behind this ruleset is to make all teams competitive - while trying to maintain balance. Zobaczmy czy ma to sens. Ja się cieszę, bo będzie różnorodność, a Leon może zagra Bretka :lol: :lol: :lol:
ATV grane było m.in. na Danish Open (48 zawodników, TOP5 - WE, Norse, Khemri, Nurgle, DE), jest regularne grane we Wrocławiu, sami Duńczycy grają od 5-6 lat, mają więc dużą próbę do testów, u Niemców kilka lat z rzędu gra się na Klingencon'ie na ATV, Norwegowie i na Malcie również testują zaciekle ATV.
Przywołuję [mention]Pieta[/mention] do wklejenia polskiego tłumaczenia, mam propozycję, żebyś edytował swojego posta jeśli znajdziemy jakieś błędy.


ATV - all teams viable. (ZASADY PO POLSKU NIŻEJ)

General rules
We follow the NAF guidelines outlines here:
Rules: https://www.thenaf.net/wp-content/uploa ... s-2019.pdf
We include all teams on the NAF team-list here:
Races: https://www.thenaf.net/wp-content/uploa ... _NO_BG.pdf
Optional rules are only included if mentioned in this document.
We use BB2016 piling on.
Inducements:
Any inducements bought are added permanently to your roster.
NAF-approved Star Players - except golden age star players - as of the latest rules review are permitted.
Two teams can field the same Star Player.
Bribes, Master Cheff and Bloodwiser Kegs are allowed.


Creating a roster
Every team gets a minimum of 1,100,000 gold coins to spend on team construction in accordance with the standard rules for creating a blood bowl roster. Bonus gold coins can be added to this amount.
Star Players
Tier 2-5: After buying a minimum of 11 rostered players you may buy star players available for your race but in that case, you must convert all gold bars into gold coins or normal skills, i.e. You don’t get any special skills.
Tier 6: After buying a minimum of 11 rostered players you may buy star players available for your race and you are still allowed to use your gold bars to buy special skills.

Skills and tier bonusses:

All teams get some starting skills and lower tiers get extra skills and/or gold bars that can be spend to get special skills, extra skills or gold pieces.

Normal Skills
A normal skill must be given to a rookie player as if that player had rolled say 7 on a skill roll.
Gold bars
• A gold bar can be exchanged for 20.000 gold coins that can be used towards creating your roster
• One Extra normal skill costs two gold bars
• 0-3 upgrades of a normal skill to a special skill can be bought at the price of one gold bar per upgrade
o 0-2 special skills may be used to pick a skill or upgrade like if you had rolled a double on a skill roll.
o 0-2 special skill may be used to give a second normal skill to a player that has already been given a normal skill.


Tier 0: Dark Elves, Lizardmen, Shambling Undead, Wood Elves
• 6 normal skills

Tier 1: Amazon, Bretonnians, Chaos Dwarf, Dwarves
• 6 normal skills and two gold bars

Tier 2: Necromantic, Norse, Orcs, Skaven
• 7 normal skills and two gold bars

Tier 3: Chaos Renegades, Elven Union, Human
• 7 normal skills and four gold bars

Tier 4: Chaos Chosen, High Elves, Khemri Tomb Kings, Nurgle, Slann
• 8 normal skills and four gold bars

Tier 5: Underworld Denizens, Daemons of Khorne, Vampires
• 9 normal skills and four gold bars

Tier 6: Goblins, Halflings, Ogres
• 9 normal skills and seven gold bars.

Najważniejszy element – arkusz XLS do tworzenia rozpisek, podziękowania dla Torstena Blaettera.


Excel do tworzenia rozpisek (do zapisania na własnym komputerze):

gdrive

Zasady w doc:
Dropbox: https://www.dropbox.com/s/hqhoj1v5ysxmc ... .docx?dl=0
gdrive: https://drive.google.com/file/d/1anaHz5 ... sp=sharing

Jeżeli traficie na jakieś błędy w excelu - dajcie mi znać. Miłego kombinowania z rozpiskami!!!
Ostatnio zmieniony 11 lut 2019, 11:27 przez 2GUTTA, łącznie zmieniany 5 razy.

Awatar użytkownika
reszka
trener
Posty: 2876
Rejestracja: 17 sty 2013, 14:03

Zdobyte trofea

Re: ATV 2019 - All Teams Viable (zasady duńskie)

Post autor: reszka » 03 gru 2018, 19:13

2GUTTA pisze: 03 gru 2018, 18:33 o 0-2 special skills may be used to pick a skill or upgrade like if you had rolled a double on a skill roll.
Po pierwsze, czym jest upgrage? mamy normal skill - double skill, a tu się pojawia termin upgrade. Chętnie przygarnę bestię z siłą 6, ale o to chodziło?


Przykro mi, ale moim zdaniem są gigantyczne błędy w exelu, wyłapanie ich zajęło mi 4 minuty i pierwszą próbę stworzenia rozpiski w exelu, dłużej piszę ten post niż się w to bawiłem.


Po drugie stworzyłem taką rozpiskę w exelu:

Khemri: (8 normal, 4 golden bars)

tomb guargian guard+mighty blow
tomb guardian guard+mighty blow
tomb guargian guard
tomb guardian guard
blitzer guard
thrower block
szkielet block
szkielet block
szkielet block
szkielet block
szkielet
szkielet

4 RR
2 FF (suma gołej drużyny to 1100)

W exelu wyszło, według zasad nie powinno (mam 12 skilli, więc jakbyś nie liczył, to nie przejdzie).

No i ogromny zarzut do Exela - nie pokazuje, ile mam jeszcze do wykorzystania. Pokazuje jak za dużo (trzynastego skila już nie mogę wkleić), ale ile mi jeszcze brakuje już nie. Trzeba znać na maxa system, żeby stworzyć rozpiskę.

Nadto jak zamieniłem MB na bloki dla szkieletów, to w tylko jednym małym polu pokazało, że to nieprawidłowe (28 O), ale na żółto już nie wyskoczyło.
Bo gdybym nie był Gamoniem, to byłbym zwykłym powergamerem

Awatar użytkownika
2GUTTA
blitzer
Posty: 1403
Rejestracja: 14 sty 2017, 00:07

Zdobyte trofea

Re: ATV 2019 - All Teams Viable (zasady duńskie)

Post autor: 2GUTTA » 03 gru 2018, 20:13

Super, dzięki! Excela robiła ta sama osoba co excel od WC2019, jest więc identyczny, są tylko pozmieniane zasady :) Na Khemri znalazłem też najwięcej błędów! Na innych rasach nie moglem robic pewnych rzeczy. Także jakieś niedopatrzenie. Torsten juz wie o temacie, zaktualizuję wszystko jak będzie poprawione :)

Awatar użytkownika
Pieta
trener
Posty: 3089
Rejestracja: 20 paź 2015, 22:24
Lokalizacja: Wrocław

Re: ATV 2019 - All Teams Viable (zasady duńskie)

Post autor: Pieta » 03 gru 2018, 22:55

Mnie wychodzi jak poniżej, na szybko. [A później zedytowane kilka razy] ;)

Zasady:
Gramy na zasady BB2016 + Almanac 2017 + Spike! Magazine
Piling-on jest dopuszczony.
Nie gramy na karty.

Rasy:
Dostępne rasy, gwiazdy dla nich i inducementy można znaleźć w plikach:
https://www.thenaf.net/wp-content/uploa ... _NO_BG.pdf
https://drive.google.com/file/d/1TCBJod ... DmWY4B8d9f
Obie drużyny mogą mieć tą samą gwiazdę.
Z inducementów (zachęt) można brać na stałe do składu według oficjalnych limitów:
-Łapówki
-Halflinga Szefa Kuchni
-Beczki Bloodweisera

Umiejętności i złoto
Tworzymy drużynę normalnie od podstaw za wskazaną sumę złota i do tego dodajemy umiejętności z jednego z wybranych wariantów:

• Można zamieniać umiejętności na dublu na dodatkowe umiejętności. 1:1
• Dodatkowa umiejętność to druga normalna umiejętność na jednym zawodniku.
• Można mieć maksymalnie 2 zawodników z dwoma umiejętnościami.

Tier 0: Dark Elves, Lizardmen, Shambling Undead, Wood Elves
1100k + 6 normalnych umiejętności

Tier 1: Amazon, Bretonnians, Chaos Dwarf, Dwarves
1100k + 7 normalnych umiejętności
1100k + 4 normalne umiejętności + 2 na dublu
1120k + 5 normalnych umiejętności + 1 na dublu
1140k + 6 normalnych umiejętności

Tier 2: Necromantic, Norse, Orcs, Skaven
1100k + 8 normalnych umiejętności (dostępne 0-2 gwiazdy)
1100k + 5 normalnych umiejętności + 2 na dublu
1120k + 6 normalnych umiejętności + 1 na dublu
1140k + 7 normalnych umiejętności (dostępne 0-2 gwiazdy)

Tier 3: Chaos Renegades, Elven Union, Human
1100k + 9 normalnych umiejętności (dostępne 0-2 gwiazdy)
1100k + 6 normalnych umiejętności + 2 na dublu
1120k + 7 normalnych umiejętności + 1 na dublu
1120k + 4 normalne umiejętności + 2 na dublu + 1 dodatkowa
1140k + 8 normalnych umiejętności (dostępne 0-2 gwiazdy)
1140k + 5 normalnych umiejętności + 2 na dublu
1160k + 6 normalnych umiejętności + 1 na dublu
1180k + 7 normalnych umiejętności (dostępne 0-2 gwiazdy)

Tier 4: Chaos Chosen, High Elves, Khemri Tomb Kings, Nurgle, Slann
1100k + 10 normalnych umiejętności (dostępne 0-2 gwiazdy)
1100k + 7 normalnych umiejętności + 2 na dublu
1120k + 8 normalnych umiejętności + 1 na dublu
1120k + 5 normalnych umiejętności + 2 na dublu + 1 dodatkowa
1140k + 9 normalnych umiejętności (dostępne 0-2 gwiazdy)
1140k + 6 normalnych umiejętności + 2 na dublu
1160k + 7 normalnych umiejętności + 1 na dublu
1180k + 8 normalnych umiejętności (dostępne 0-2 gwiazdy)

Tier 5: Underworld Denizens, Daemons of Khorne, Vampires
1100k + 11 normalnych umiejętności (dostępne 0-2 gwiazdy)
1100k + 8 normalnych umiejętności + 2 na dublu
1120k + 9 normalnych umiejętności + 1 na dublu
1120k + 6 normalnych umiejętności + 2 na dublu +1 dodatkowa
1140k + 10 normalnych umiejętności (dostępne 0-2 gwiazdy)
1140k + 7 normalnych umiejętności + 2 na dublu
1160k + 8 normalnych umiejętności + 1 na dublu
1180k + 9 normalnych umiejętności (dostępne 0-2 gwiazdy)

Tier 6: Goblins, Halflings, Ogres
1100k + 11 normalnych umiejętności + 1 na dublu (dostępne 0-2 gwiazdy)
1100k + 8 normalnych umiejętności + 2 na dublu +1 dodatkowa (dostępne 0-2 gwiazdy)
1120k + 12 normalnych umiejętności (dostępne 0-2 gwiazdy)
1120k + 9 normalnych umiejętności + 2 na dublu (dostępne 0-2 gwiazdy)
1140k + 10 normalnych umiejętności + 1 na dublu (dostępne 0-2 gwiazdy)
1140k + 7 normalnych umiejętności + 2 na dublu +1 dodatkowa (dostępne 0-2 gwiazdy)
1160k + 11 normalnych umiejętności (dostępne 0-2 gwiazdy)
1160k + 8 normalnych umiejętności + 2 na dublu (dostępne 0-2 gwiazdy)
1180k + 9 normalnych umiejętności + 1 na dublu (dostępne 0-2 gwiazdy)
1180k + 6 normalnych umiejętności + 2 na dublu +1 dodatkowa (dostępne 0-2 gwiazdy)
1200k + 10 normalnych umiejętności (dostępne 0-2 gwiazdy)
1200k + 7 normalnych umiejętności + 2 na dublu (dostępne 0-2 gwiazdy)
1220k + 8 normalnych umiejętności + 1 na dublu (dostępne 0-2 gwiazdy)
1240k + 9 normalnych umiejętności (dostępne 0-2 gwiazdy)

Awatar użytkownika
bialy
blitzer
Posty: 1626
Rejestracja: 16 paź 2017, 14:09

Re: ATV 2019 - All Teams Viable (zasady duńskie)

Post autor: bialy » 04 gru 2018, 07:59

Pieta pisze: 03 gru 2018, 22:55 Umiejętności i złoto
Tworzymy drużynę normalnie od podstaw za wskazaną sumę złota i do tego dodajemy umiejętności z jednego z wybranych wariantów:
• Maksymalnie 2 specjalne umiejętności mogą zostać wykorzystane do wzięcia umiejętności wybieranej z dubla lub normalnej umiejętności
• Maksymalnie 2 specjalne umiejętności mogą zostać wykorzystane do wzięcia zawodnikowi drugiej normalnej umiejętności
2GUTTA pisze: 03 gru 2018, 18:33 Gold bars
• A gold bar can be exchanged for 20.000 gold coins that can be used towards creating your roster
• One Extra normal skill costs two gold bars
• 0-3 upgrades of a normal skill to a special skill can be bought at the price of one gold bar per upgrade
o 0-2 special skills may be used to pick a skill or upgrade like if you had rolled a double on a skill roll.
o 0-2 special skill may be used to give a second normal skill to a player that has already been given a normal skill.
Motywu z tymi sztabkami nie kumam ani po polsku (o ile to polski;) ani w języku królów - czy coś ze mną nie tak?
Można prosić o przybliżenie tego 'łopatologicznie' - w sensie jak się to ma do zasad WC2019?

Awatar użytkownika
Kretonal
liniowy
Posty: 1011
Rejestracja: 31 sty 2018, 11:59

Zdobyte trofea

Re: ATV 2019 - All Teams Viable (zasady duńskie)

Post autor: Kretonal » 04 gru 2018, 09:31

2GUTTA pisze: 03 gru 2018, 18:33 Gold bars
• A gold bar can be exchanged for 20.000 gold coins that can be used towards creating your roster
• One Extra normal skill costs two gold bars
• 0-3 upgrades of a normal skill to a special skill can be bought at the price of one gold bar per upgrade
o 0-2 special skills may be used to pick a skill or upgrade like if you had rolled a double on a skill roll.
o 0-2 special skill may be used to give a second normal skill to a player that has already been given a normal skill.
Motywu z tymi sztabkami nie kumam ani po polsku (o ile to polski;) ani w języku królów - czy coś ze mną nie tak?
Można prosić o przybliżenie tego 'łopatologicznie' - w sensie jak się to ma do zasad WC2019?
Masz przykład T1
• 6 normal skills and two gold bars

Czyli bierzesz 6 normal skilii i teraz możesz:
- wymienić każdą sztabkę na 20k (40k łącznie) które wykorzystasz przy tworzeniu roostera
- wykupić za dwie sztabki jeden dodatkowy normal skill
- ulepszyć normal skill do speciala - każde ulepszenie kosztuje sztabkę. dopuszczalne 0-3 ulepszenia
special możesz wymienić na:
0-2 jako skill który jest dublem
0-2 dodatkowy normal dla zawodnika który ma już skilla

Czyli dla przykładu krasnale, masz:
7 normal skilli
lub
4 normale 2 duble
lub
6 normali z czego 2 zawodników może mieć 2 normalne umiejki
Księga ulicy mówi jasno: Jeśli trafisz na silniejszego przyjmij z pokorą wpierdol od niego

aka Jołkipołki

Chciałbym zobaczyć odcinek Familiady, gdzie po jednej stronie są Gamonie, a po drugiej Deadline.

Awatar użytkownika
Smollar
trener
Posty: 3521
Rejestracja: 10 wrz 2016, 00:13
Lokalizacja: WarSaw

Zdobyte trofea

Re: ATV 2019 - All Teams Viable (zasady duńskie)

Post autor: Smollar » 04 gru 2018, 10:10

Sorry, ale chyba za stary jestem i dla mnie wciąż strasznie to pogmatwane.
I do tego Chaos ciągle w niskim tierze... :o
BB2 i FUMBBL: Smollar73 | steam: smollar
Obrazek
Gamonie mieszają kostkami w kuflu z piwem.

Awatar użytkownika
ninjaska
rezerwowy
Posty: 697
Rejestracja: 07 cze 2013, 09:41

Zdobyte trofea

Re: ATV 2019 - All Teams Viable (zasady duńskie)

Post autor: ninjaska » 04 gru 2018, 10:42

W stosunku do WC19 są jakieś drobne zmiany, przesunięcia między Tierami. Generalnie to samo. Co ja zauważyłem, że jest przycięcie Gwiazd.
Po kilku przeczytaniach zasad nie jest to aż tak skomplikowane. Skoro Pieta mowi, ze to dobre, warto przetestowac.
Czasem radośni, a czasem wredni
To my Gamonie idziemy tędy!

Awatar użytkownika
MarkusNord
trener
Posty: 3869
Rejestracja: 27 lis 2016, 23:15

Re: ATV 2019 - All Teams Viable (zasady duńskie)

Post autor: MarkusNord » 04 gru 2018, 10:45

Panowie bądźmy szczerzy, komputer obsługujący lot na księżyc jest prostszy w obsłudze od tego tieringu :P Mówiąc na poziomie: Jest słaby w uj, totalnie nie czytelny i zagmatwany.

Ja rozumiem o co w tym chodzi ale musiałem nad tym spędzić sporo czasu żeby zakumać. Excel na chaos dwarfach działa, tutaj nie ma się do czego przyczepić.

Mimo to Reszka ma racje, żeby ogarniać excela trzeba znać zasady żeby wiedzieć co klikać. Idąc dalej tym tokiem rozumowania, żeby znać zasady trzeba być Duńczykiem ergo ponad połowa polskiej mety będzie się z tym systemem baaaaardzooooo długo oswajać.

Co więcej poniższe sformułowanie jest mega z dupy:
o 0-2 special skills may be used to pick a skill or upgrade like if you had rolled a double on a skill roll.
Po kiego grzyba pisać "pick a skill or upgread" jak formułka tyczy się TYLKO zamiany normala w dubla. Ten zapis jest totalnie nie jasny i wszystko gmatwa. Zamiast OR powinno być AND. Duńczyk piszczący te zasady spał na wykładach z logiki :P Nie prościej było napisać: "conversion normal skill into a doublet skill"?
Obrazek
Fumbble: MarkusNord

Awatar użytkownika
Elkołak
trener
Posty: 4284
Rejestracja: 08 lip 2014, 13:21
Lokalizacja: Grudziądz

Zdobyte trofea

Re: ATV 2019 - All Teams Viable (zasady duńskie)

Post autor: Elkołak » 04 gru 2018, 10:50

Nawet Egon Olsen by się zamotal :D
steam: Elkolak75

Turnieje: 47
110-48-53 (319-210)

Turnieje NAF 78-31-39 (228-156) Rasy: 29

Od martwego elfa lepszy jest tylko taki, który konając zdradza Ci taktykę swojej drużyny...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Dyskusja Ogólna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości