Post
autor: reszka » 13 cze 2013, 09:30
Jeśli mogę coś doradzić, to Domingo wiadomo że nie podajesz, bo nurgle tak ma. Dlatego nie mogłem na niego trafić. Ale za to nurgle jest fatalny w ofensywie. Zdobycie nimi przyłożenia często jest supertrudne. Więc jeśli będziesz miał możliwość przyłożenia, przykładaj i nie czekaj jeśli to czekanie niesie za sobą ryzyko. Nawet w 4 turze jak będzie trzeba.
Margarito - z pro wygląda sprawa dziwnie. Jak pancerze im wytrzymają, to jest ciężko. jak zejdzie z 2-3, to dalej jest spokojna gra.
Niestety zazwyczaj musisz poczekać z przyłożeniem do 8 tury. Najlepiej dać piłkę ghulowi. Ma unik, pro nie mają ataku i mają tylko 2 bloki. Nawet jak będą blitzować na 1 kostce, nie musi im się udać.
A co do bloków, to u nich królują blitzerzy. Ale nie rób blitzu na te 2 gwiazdy z krokiem w bok, bo oni mają blok i lepszy pancerz. lepiej iść na liniowych, powalanych na 50% przy bloku na 1 kostce z pancerzem 7. Jak będziesz miała miała przewagę 2-3 zawodników, to będzie dalej spokojniej.
jeśli będziesz odbierała, to ustaw zawodników w ten sposób: (L - liniowy proelfów, U - upiór, Z - Zombie, F - frankie, W - wilkołak)
....................LLL.....................
.................ZUWUZ...............
...Z......F.......Z+.........F.......Z.....
Pierwszy blok robi upiór z lewej, powala na 75%.
Drugi blok wykonuje drugi upiór z prawej na środkowym liniowym - być może aby mieć 2 kostki będziesz musiała przesunąć Z+ aby umożliwić blok na 2 kostkach. Powala na 75%
(taka dobra rada, trzeba zaczynać bloki od tych, które mają najmniejszą szansę na wtopę)
Następnie 1 z Frankich robi blitz. powala na ~55%. Ważne jest to, aby przynajmniej 1 z frankich oddalić od głównego zbiorowiska. Będzie później taką wyspą, do której będzie można się ewakuować. Pro elfy go nie ruszą, idź jednym na sam środek ich połowy, dostawiając się do liniowych. Albo go puszczą, albo skoncentruje na sobie 3 elfy. Oba wyjścia są dobre.
Teraz wilkołak na liniowego z prawej, ma szał, więc 2 bloki powalające na 55% każdy.
Dlaczego wilkołak a nie drugi Frankie? bo tak maksymalizujesz szanse na zdobycie przewagi liczebnej, a Frankie też by blokował na 2 kostkach.
Tyle jeżeli chodzi o początek. Co wiecej:
1) jeżeli zabijesz szyblo jakiegoś elfa i dostaniesz szkieletora gratis od razu (jak to nieumarli mają), pobaw się w faule od 5-6 tury. Warto nawet przy 1 asyscie. Chyba że też nie masz kompletu.
2) jeżeli tylko możesz, blitzy rób upiorami na liniowych na 2 koskach. 75% na powalenie, 45% na przebicie pancerza, 45% na zniesienie zawodnika z boiska. Czyli każdy taki blitz to prawie 20% na 1 elfa mniej.
3) Szanuj rerole. Za wszelką cenę. Jeżeli po zabezpieczeniu pozycji będziesz robiła blok zombie na 1 kostce i wypadnie czacha, bierz czachę i nie przerzucaj. Jak obaj powaleni, to nawet sie nie zastanawiaj, bierz obaj powaleni. Elfa zniosą na ~22%, zombiego na 14% a w razie krzyża zombie ma regenerację.
Bo gdybym nie był Gamoniem, to byłbym zwykłym powergamerem