Post
autor: reszka » 17 wrz 2018, 22:07
O jakichkolwiek zasadach będzie sens dyskutować w połowie przyszłego roku, za 2-3 duże turnieje na zasadach WC.
Weźcie pod uwagę, że tak małe grono jak nasze nie jest reprezentatywne. Co chcemy osiągnąć? Że drużyny będą miały 50/50? Tego się nie da z oczywistych powodów, ale także z mniej oczywistych. Przecież jeśli leon, miłosz, rover jeszcze 2-3 topowych graczy zmówią się i przyjadą na turniej chaos pactem - chaos pact będzie dużo wyżej niż standardowo by był. Ja nie tknę high elfów i krasnali niezależnie od tieru. Każdy ma podobnie, tylko z innymi rasami. W takiej francji czy anglii mają dużo większą bazę.
Jak chcecie ocenić khemri, którymi na tych zasadach grał elkołak 5 meczy. Tier 2 czy 3? Nurgla, o którym już 4 osoby niezależnie mi mówiły, że jest drugi gięty - nie było ani jednej drużyny. A ja 2 godziny robiłem dla nich rozpiskę i powiem, że fajnie się gada póki nie zacznie się tego składać w jakiś format, bo im strasznie brakuje czegoś non stop, albo zawodników albo skilli (w odróżnieniu od chaosu, który idzie idealnie pod linijkę). Wszystko co wymyślimy w opisany sposób będzie na zasadach widzimisie.
Dwa, że zasady są dyskutowane z NAFem. Rewolucja nie przejdzie, będzie coś podobnego albo do euro, albo do WC, albo do tego co grają we Wrocławiu. Niby mamy najwięcej do powiedzenia, ale żadne 8 tierów nie przejdzie.
Mi się zasady WC podobają, oczywiście z podziałem skilli na 2 dni dla porządku (dzień 2 i 3). Na razie jedyne, co się rzuca w oczy to wałek z chaosem, bo tutaj ewidentnie widać błąd systemu. Ale wyrzucając chaos, już chyba nie jest tak źle. Za 2-3 turnieje będziemy w stanie powiedzieć więcej. Prywatnie mam wrażenie że poza dosłownie 3-4 drużynami, system z WC jest najbardziej uśredniony. Amazonki na 5 skillach czy wampiry/slann na 9 z możliwością włożenia 2 na 1 zawodniku - wynik nie jest oczywisty. Ja widzę jedynie potrzebę przeniesienia chaosu do tier 2 i spuszczenia obu elfów do tier 3 - ale to moje personalne odczucia. Na tej samej zasadzie waham się odnośnie khemri, nurgle, slann - ale to jest wahanie a nie opinia, bo za mała próbka.
Pomysłów na zmiany jest masa - i tutaj totalnie fantazjuję bo to chodzi mi po głowie ale czy ma sens (od razu odpowiem, bo się hejt zrobi - NIE) - Np. w Tierze 3 można dawać po kilka skilli na zawodniku (max 6) ale same normalne, w tierze 4 po kilka włączając duble. Albo ograniczyć wartość drużyny do gołego 1000000. Albo dać goblinom 2 łapówki gratis a halflingom rerol rzutu na kucharza. Albo dać zasadę, że każdy zawodnik może mieć 2 skille a tiery 3 i 4 po 3 skille.
Czy jest sens wymyślać coś takiego? Przecież to doprowadzi do przeginki bez odpowiedniej liczby testów i wyjdzie koszmarek jak z chaosem teraz. Zasady na WC będą sprawdzone w setkach meczy i bezpieczniej będzie zaadoptować je, usuwając absurdy i może dodając jakąś małą nowość - w stylu przenieść proelfy do tier 3.
Nadto mu po prostu jesteśmy zmęczeni zasadami z eurobowlu i taka nowość jest odświeżająca.
Bo gdybym nie był Gamoniem, to byłbym zwykłym powergamerem