Pytania do ekspertów dotyczące zasad BB

"Piłka jest kolczasta a pola punktowe są dwa". Wszystko o zasadach gry Blood Bowl.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Crazy_Cow
trener
Posty: 724
Rejestracja: 07 kwie 2016, 10:43

Re: Pytania do ekspertów dotyczące zasad BB

Post autor: Crazy_Cow » 31 sty 2018, 13:01

Rogal pisze:
31 sty 2018, 11:36
A ja cały czas wątpię :)

"The player is always ravenously hungry – and what’s more, they’ll eat absolutely anything! Should the player ever use the Throw Team-mate skill, roll a D6 after they have finished moving, but before they throw their teammate. to jest odpowiedź na wątpliwośc Smollara co jest przed a co nie jest :) On a 2+, continue with the throw. On a roll of 1, they attempt to eat the unfortunate team-mate! Roll the D6 again – a second 1 means that they successfully scoff the team-mate down, which kills the team-mate without opportunity for recovery (Apothecaries, Regeneration or anything else cannot be used). If the team-mate had the ball, it will scatter once from the square that the team-mate was in. If the second roll is 2-6, the team-mate squirms free and the Pass Action is automatically treated as a fumbled pass . Fumble the player with the Right Stuff skill as normal.

Co więcej, z tego wynika, że jak troll opierdoli gobosa z piłką na lunch to nie ma turnovera!!! Groza :o
Wyróżnione zdanie według mnie mówi, że czy gobos ma piłke czy nie, jest turnover (bo fumble pass zawsze jest turnoverem).

Oczywiści gramy według klaryfikacji NAFu więc w sumie to to olać.
dobra to dokonamy jeszcze tylko szybkiej wykładni right stuff żebyś nie miał wątpliwości : )

"A player with the Right Stuff skill can be thrown by another player from his team who has the Throw Team-Mate skill. See the Throw Team-Mate skill entry below for details of how the player is thrown. When a player with this skill is thrown or fumbled and ends up in an unoccupied square, he must make a landing roll unless he landed on another player during the throw. A landing roll is an Agility roll with a -1 modifier for each opposing player’s tackle zone on the square he lands in. If he passes the roll he lands on his feet. If the landing roll is failed or he landed on another player during the throw he is Placed Prone and must pass an Armour roll to avoid injury. If the player is not injured during his landing he may take an Action later this turn if he has not already done so. A failed landing roll or landing in the crowd does not cause a turnover, unless he was holding the ball. "

oczywiście masz racje - fumble pass to jest turnover. Z drugie strony masz regułę, że takie turnovera nie ma (w koncu jest fumble -> landing -> oraz zasady TO. Wydaje się że to sprzeczne regulacje. W tym momencie przychodzą nam z pomocą tzw reguły kolizyjne. Ta która wchodzi tutaj w gre to tzw reguła, że przepisz szczególny deroguje (powoduje ograniczenie zakresu jego obowiązywania) przepis ogólny. I tak regułą jest, że fumble to TO. Ale z reguł związnaych z right stuff (w związku z regułami TTM) wynika, że są sytuację że rzucony (i sfumblowany) goblin wyląduje na nogach /przewróci się co nie powoduje fumbla.

: )

Awatar użytkownika
Rogal
trener
Posty: 1164
Rejestracja: 11 sty 2017, 14:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania do ekspertów dotyczące zasad BB

Post autor: Rogal » 31 sty 2018, 13:26

Crazy_Cow pisze:
31 sty 2018, 13:01
Rogal pisze:
31 sty 2018, 11:36
A ja cały czas wątpię :)

"The player is always ravenously hungry – and what’s more, they’ll eat absolutely anything! Should the player ever use the Throw Team-mate skill, roll a D6 after they have finished moving, but before they throw their teammate. to jest odpowiedź na wątpliwośc Smollara co jest przed a co nie jest :) On a 2+, continue with the throw. On a roll of 1, they attempt to eat the unfortunate team-mate! Roll the D6 again – a second 1 means that they successfully scoff the team-mate down, which kills the team-mate without opportunity for recovery (Apothecaries, Regeneration or anything else cannot be used). If the team-mate had the ball, it will scatter once from the square that the team-mate was in. If the second roll is 2-6, the team-mate squirms free and the Pass Action is automatically treated as a fumbled pass . Fumble the player with the Right Stuff skill as normal.

Co więcej, z tego wynika, że jak troll opierdoli gobosa z piłką na lunch to nie ma turnovera!!! Groza :o
Wyróżnione zdanie według mnie mówi, że czy gobos ma piłke czy nie, jest turnover (bo fumble pass zawsze jest turnoverem).

Oczywiści gramy według klaryfikacji NAFu więc w sumie to to olać.
dobra to dokonamy jeszcze tylko szybkiej wykładni right stuff żebyś nie miał wątpliwości : )

"A player with the Right Stuff skill can be thrown by another player from his team who has the Throw Team-Mate skill. See the Throw Team-Mate skill entry below for details of how the player is thrown. When a player with this skill is thrown or fumbled and ends up in an unoccupied square, he must make a landing roll unless he landed on another player during the throw. A landing roll is an Agility roll with a -1 modifier for each opposing player’s tackle zone on the square he lands in. If he passes the roll he lands on his feet. If the landing roll is failed or he landed on another player during the throw he is Placed Prone and must pass an Armour roll to avoid injury. If the player is not injured during his landing he may take an Action later this turn if he has not already done so. A failed landing roll or landing in the crowd does not cause a turnover, unless he was holding the ball. "

oczywiście masz racje - fumble pass to jest turnover. Z drugie strony masz regułę, że takie turnovera nie ma (w koncu jest fumble -> landing -> oraz zasady TO. Wydaje się że to sprzeczne regulacje. W tym momencie przychodzą nam z pomocą tzw reguły kolizyjne. Ta która wchodzi tutaj w gre to tzw reguła, że przepisz szczególny deroguje (powoduje ograniczenie zakresu jego obowiązywania) przepis ogólny. I tak regułą jest, że fumble to TO. Ale z reguł związnaych z right stuff (w związku z regułami TTM) wynika, że są sytuację że rzucony (i sfumblowany) goblin wyląduje na nogach /przewróci się co nie powoduje fumbla.

: )
W ogóle zgadzam się, z tym, że cały czas mówimy o Always Hungry a nie o TTM.
W AH jest zapis "Should the player ever use the Throw Team-mate skill, roll a D6 after they have finished moving, but before they throw their teammate." czyli można to interpretować, że jeszcze żadne ustalenia TTM nie obowiązują.

Jednak na końcu są dwa wykluczające się zapisy (albo ich interpretacje):
raz: If the second roll is 2-6, the team-mate squirms free and the Pass Action is automatically treated as a fumbled pass.
zaraz potem dwa: Fumble the player with the Right Stuff skill as normal - i tu wchodzi to co jest w right stuffie (czyli że jak wyjebie sie bez piłki albo wyląduje to jest ok i nie ma TO).
I tu bym się spierał o różne rzeczy :)

Dyskusja czysto akademicka bo i tak gramy wykładnią NAFu więc luz, jest jak mówicie :)
Ale we Wrocku chętnie podejmę dyskusję na żywo przy wódce.
W razie czego proponuję prześledzić takie zdarzenie na żywo i niech Smollar rzuci np. Dziczkiem :D
Steam: Rogal1979

Awatar użytkownika
Pieta
trener
Posty: 2004
Rejestracja: 20 paź 2015, 22:24
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pytania do ekspertów dotyczące zasad BB

Post autor: Pieta » 31 sty 2018, 14:21

Zanim Naf to powtórzę co napisałem na początku. Najpierw podręcznik główny, a w nim:
The following events cause a turnover:
(…)
6. A player with the ball is thrown or is attempted to be thrown using Throw Team-mate (see page 34) and fails to land successfully (including being eated or squirming free from an Always Hungry roll)
A landing zdaje się też podczas fumble'a.
Steam: Pieta http://steamcommunity.com/id/pietunia
Grupa Steam: Blood Bowl Polska

Awatar użytkownika
Crazy_Cow
trener
Posty: 724
Rejestracja: 07 kwie 2016, 10:43

Re: Pytania do ekspertów dotyczące zasad BB

Post autor: Crazy_Cow » 31 sty 2018, 14:50

Pieta pisze:
31 sty 2018, 14:21
Zanim Naf to powtórzę co napisałem na początku. Najpierw podręcznik główny, a w nim:
The following events cause a turnover:
(…)
6. A player with the ball is thrown or is attempted to be thrown using Throw Team-mate (see page 34) and fails to land successfully (including being eated or squirming free from an Always Hungry roll)
A landing zdaje się też podczas fumble'a.
tak zgadza się. totalnie Pietjuszu!

Awatar użytkownika
Vincent
Zdobyte Trofea:
Zdobyte Trofea:
Posty: 779
Rejestracja: 31 gru 2016, 09:13
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania do ekspertów dotyczące zasad BB

Post autor: Vincent » 14 lut 2018, 11:08

na FB natknąłem się na ciekawy wątek.
Kwestia dotyczyła tego, że robimy blisko wykop, w nadziei że piłka wyląduje (po scatterze i bouncie) przy linii środkowej boiska, gdzie my (na własnej połowie) mamy zawodnika z diving catch.
I czy jak piłka zatrzyma się na linii drużyny atakującej, ale my złapiemy ją za pomocą diving catch, to jest touchback czy nie?
Podobno BB2 jak i Fumbbl na to pozwala i jest to legalne zagranie.
Nigdy tego nie brałem pod uwagę ale zwiększa to przydatność jednego diving catcha w drużynie.. nie jest to częsta sytuacja, ale wystarczy że zdarzy się raz na jakiś czas i jest super :P
Steam: vin_88
BB2: VincentPL

"...you know, if the worst thing that happens to you is you roll a bunch of 1s and your computer pixels die, then you should consider it a damn good day."

Jaskier
star player
Posty: 497
Rejestracja: 14 gru 2017, 23:35
Lokalizacja: Tarnów

Re: Pytania do ekspertów dotyczące zasad BB

Post autor: Jaskier » 14 lut 2018, 12:24

Vincent pisze:
14 lut 2018, 11:08
na FB natknąłem się na ciekawy wątek.
Kwestia dotyczyła tego, że robimy blisko wykop, w nadziei że piłka wyląduje (po scatterze i bouncie) przy linii środkowej boiska, gdzie my (na własnej połowie) mamy zawodnika z diving catch.
I czy jak piłka zatrzyma się na linii drużyny atakującej, ale my złapiemy ją za pomocą diving catch, to jest touchback czy nie?
Podobno BB2 jak i Fumbbl na to pozwala i jest to legalne zagranie.
Nigdy tego nie brałem pod uwagę ale zwiększa to przydatność jednego diving catcha w drużynie.. nie jest to częsta sytuacja, ale wystarczy że zdarzy się raz na jakiś czas i jest super :P
jeśli nie ma touchbacka to to jest genialne, mając kicka w drużynie jest już troszkę większa szansa że się uda... (jeszcze jak dostaniemy BLITZ na kick offie)...
no jestem ciekawy jak to jest :roll: 8-)
2018r 21/10/9
Markotne Jaszczury(Lizaki)25/12/10
Wins:
SnowballCupTarnów(Liz)
HammerBowl Kraków(Liz)
Bowlnanza(team)(Liz)
Tarninówka(Liz)
"Size matters not. Look at me. Judge me by my size. Do you?" - Yoda

Awatar użytkownika
Pieta
trener
Posty: 2004
Rejestracja: 20 paź 2015, 22:24
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pytania do ekspertów dotyczące zasad BB

Post autor: Pieta » 14 lut 2018, 12:27

To byłby absurd. Skoro ostatecznie piłka zostanie złapana przez zawodnika stojącego na połowie drużyny wykopującej, to musi być touchback.
"A kick-off must land in the opponent's half of the pitch."

Pytanie czy jak piłka zmierza poza boisko, lub na połowę drużyny wykopującej, a złapie ją zawodnik z Diving Catch stojący na połowie drużyny odbierającej, to czy jest touchback? Tak logicznie wydaje mi się, że nie, ale zapis (BB2016 str12.) brzmi: "If the ball scatters (...) off the pitch or into the kicking team's half, the receiving coach is awarded, a 'touchback'".
Steam: Pieta http://steamcommunity.com/id/pietunia
Grupa Steam: Blood Bowl Polska

Awatar użytkownika
leon
Zdobyte Trofea:
Zdobyte Trofea:
Posty: 1861
Rejestracja: 13 lut 2015, 07:42

Re: Pytania do ekspertów dotyczące zasad BB

Post autor: leon » 14 lut 2018, 13:44

touchback w obu przypadkach. na szczescie takiego diving steala nie mozna zrobic

Awatar użytkownika
Vincent
Zdobyte Trofea:
Zdobyte Trofea:
Posty: 779
Rejestracja: 31 gru 2016, 09:13
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania do ekspertów dotyczące zasad BB

Post autor: Vincent » 14 lut 2018, 14:01

Ale zasady mówią o bouncie lub scatterze. Dlatego w swoim pytaniu specjalnie napisałem że diving catch byłby użyty już PO scatterze i bouncie. Po bouncie piłka łąduje na połowie odbierającego teamu (więc zasady co do touchbacka nie są spełnione). Opis skilla diving catch też mówi, że piłkę możesz złapać jak piłką ląduje na sąsiadującym polu.

Więc idąc z literą "prawa" wymagania do touchbacku nie są spełnione.

Kick -> scatter -> bounce -> piłka ląduje zgodnie z przepisami -> diving catch.

Nie upieram się, tylko doszukuje prawdy :) Tym bardziej że fumbbl traktuje takie zagranie jako legit. A tam raczej takich bugów by nie puścili.


EDIT:
Ok, przekonałem się, że traktowanie FB jako źródła sprawdzonych informacji nie jest dobrym pomysłem.FAQ na fumbblu mówi że jeśli z jakiegokolwiek powodu piłka w trakcie kick offu przekroczy LoS lub linie boczne/końcową to jest touchback.
Steam: vin_88
BB2: VincentPL

"...you know, if the worst thing that happens to you is you roll a bunch of 1s and your computer pixels die, then you should consider it a damn good day."

Awatar użytkownika
Domingo
Zdobyte Trofea:
Zdobyte Trofea:
Posty: 4103
Rejestracja: 15 sty 2013, 19:22
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pytania do ekspertów dotyczące zasad BB

Post autor: Domingo » 14 lut 2018, 15:49

a NAF tak to uściśla:

If a player on the Kicking Team uses DC to catch the Kick-Off in their own half, this counts as a Touchback.

Quick snap is rolled, and a player with Diving Catch moves into the kicking team’s half then attempts to catch the ball. The ball may then be given to any player on the receiving team, as per the touchback rules. NB it does not matter if the catch is successful or otherwise.
Steam: Zelazow
Fumbbl: Zelazow

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kwestia Zasad”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości