Pytania do ekspertów dotyczące zasad BB

"Piłka jest kolczasta a pola punktowe są dwa". Wszystko o zasadach gry Blood Bowl.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
MarkusNord
trener
Posty: 853
Rejestracja: 27 lis 2016, 23:15

Re: Pytania do ekspertów dotyczące zasad BB

Post autor: MarkusNord » 14 wrz 2018, 12:19

leon pisze:
14 wrz 2018, 11:58
Pieta pisze:
03 wrz 2018, 13:50
A ja wam wkleję zapis z Living Rulebooka 4 sprzed ponad 10 lat:
The player may use this skill after an opposing player attempts to Dodge
out of his tackle zone. Place the player using this skill prone in the
square vacated by the dodging player, but do not make an Armour or
Injury roll for them. The opposing player must then subtract -2 from his
Dodge roll for leaving the player's tackle zone. If a player is attempting to
leave the tackle zone of several players that have the diving tackle skill,
then only one of the opposing players may make a diving tackle. Diving
tackle may be used on a re-rolled dodge if not declared for use on the
first dodge roll. In addition, if diving tackle is used on the 1st dodge roll,
both the -2 modifier and tackle zone still apply to the dodge re-roll.
Po co oni to ostatnie zdanie wykreślali w późniejszych wersjach, to nie wiem, bo wykreślając powinni byli resztę trochę inaczej dobrać w słowa moim zdaniem.
jesli wyrzucili to teraz zmienił sie zapis i wielu prawnikow zdobyło by na tym grube pieniadze ze DT uzywa sie raz. albo do 1 albo do 2 rzutu. I rozumiem osoby, które tak argumentuja i tylko chca aby modyfikator DT był uzywany raz. szczegolnie ze jest to bardzo mocny skill, ktory mozna zadeklarowac po rzucie na dodge.
Czyli nomen omen można go użyć tylko jednokrotnie.
Prezes jest tylko jeden!

Chaos Dwarf -> TLBB - 9/5/8; Turnieje - 2/2/3; Dębowy - 2/1/1
Undead -> RockOutBowl - 1/2/0

Awatar użytkownika
Vincent
Zdobyte Trofea:
Zdobyte Trofea:
Posty: 949
Rejestracja: 31 gru 2016, 09:13
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania do ekspertów dotyczące zasad BB

Post autor: Vincent » 14 wrz 2018, 18:28

Mnie żaden prawnik by nie przekonał, że w związku z brakiem zapisu DT liczy się tylko do jednego rzutu :)
Czy taki Prehensile tail używa się tylko do jednego rzutu a do zrerollowanego już nie?
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2018, 21:28 przez Vincent, łącznie zmieniany 1 raz.
Steam: vin_88
BB2: VincentPL

"...you know, if the worst thing that happens to you is you roll a bunch of 1s and your computer pixels die, then you should consider it a damn good day."
"Fun fact: Nuffle backwards is Elf Fun."

Awatar użytkownika
Marcepan
liniowy
Posty: 93
Rejestracja: 22 wrz 2017, 20:12

Re: Pytania do ekspertów dotyczące zasad BB

Post autor: Marcepan » 14 wrz 2018, 20:42

liczy się do obu rzutów, tak jak każdy skill dający pozytywny jak i negatywny modyfikator (prehensile tail, divig catch, two heads, accurate, etc) :) myślę, że nie ma co dążyć temat bo był chyba w osobnym wątku gdzieś maglowany :p

Awatar użytkownika
Pieta
trener
Posty: 2196
Rejestracja: 20 paź 2015, 22:24
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pytania do ekspertów dotyczące zasad BB

Post autor: Pieta » 14 wrz 2018, 22:15

No właśnie dla mnie cały sęk w tym, że wszystkie skille tak działają i nie ma w nich dodatkowego opisu że mogą działać na re-rollu. Natomiast ten ma
Diving Tackle may be used on a re-rolled dodge if not declared for use on the
frst Dodge roll.
tak jakby był jakimś wyjątkiem. Czyli że działa na re-rollu, jeśli nie był użyty przy pierwszym rzucie.
Steam, BB2: Pieta
Grupa Steam: Blood Bowl Polska

Awatar użytkownika
Vincent
Zdobyte Trofea:
Zdobyte Trofea:
Posty: 949
Rejestracja: 31 gru 2016, 09:13
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania do ekspertów dotyczące zasad BB

Post autor: Vincent » 14 wrz 2018, 23:14

Teraz tego opisu nie ma, więc już wyjątkiem nie jest więc działa jak każdy :D
Może wtedy też ludzie się zastanawiali, czemu ma.. może to wyjątek.. więc usunęli.. to teraz się zastanawiają czemu usunęli.. może jest wyjątkiem.. :D
Steam: vin_88
BB2: VincentPL

"...you know, if the worst thing that happens to you is you roll a bunch of 1s and your computer pixels die, then you should consider it a damn good day."
"Fun fact: Nuffle backwards is Elf Fun."

Awatar użytkownika
Pieta
trener
Posty: 2196
Rejestracja: 20 paź 2015, 22:24
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pytania do ekspertów dotyczące zasad BB

Post autor: Pieta » 15 wrz 2018, 10:08

:) @Vincent
may be used on a re-rolled dodge if not declared for use on the frst Dodge roll.
Ten właśnie ciągle jest!


Wykreślony został poniższy:
-2 modifier (...) still apply to the dodge re-roll.
Steam, BB2: Pieta
Grupa Steam: Blood Bowl Polska

Awatar użytkownika
Vincent
Zdobyte Trofea:
Zdobyte Trofea:
Posty: 949
Rejestracja: 31 gru 2016, 09:13
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania do ekspertów dotyczące zasad BB

Post autor: Vincent » 15 wrz 2018, 10:59

Ach sorry, racja. Nie wiem czemu myślałem że wcześniej został właśnie ten wykreślony zapis przytoczony.
Steam: vin_88
BB2: VincentPL

"...you know, if the worst thing that happens to you is you roll a bunch of 1s and your computer pixels die, then you should consider it a damn good day."
"Fun fact: Nuffle backwards is Elf Fun."

Awatar użytkownika
Marcepan
liniowy
Posty: 93
Rejestracja: 22 wrz 2017, 20:12

Re: Pytania do ekspertów dotyczące zasad BB

Post autor: Marcepan » 15 wrz 2018, 17:15

Pieta pisze:
14 wrz 2018, 22:15
No właśnie dla mnie cały sęk w tym, że wszystkie skille tak działają i nie ma w nich dodatkowego opisu że mogą działać na re-rollu. Natomiast ten ma
Diving Tackle may be used on a re-rolled dodge if not declared for use on the
frst Dodge roll.
tak jakby był jakimś wyjątkiem. Czyli że działa na re-rollu, jeśli nie był użyty przy pierwszym rzucie.
Skill może być użyty raz, ale już po użyciu modyfikator działa na każdy wynik. Z tym dopiskiem chodzi o to, że jeśli za pierwszym razem gość skaszanił dodga (nie musieliśmy używać DT) i używa rerolla. i tutaj zależnie od wyniku przerzutu możemy stwierdzić "aaa deklaruje divig tackla bo przy pierwszym rzucie nie był mi potrzebny" :p

Awatar użytkownika
Pieta
trener
Posty: 2196
Rejestracja: 20 paź 2015, 22:24
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pytania do ekspertów dotyczące zasad BB

Post autor: Pieta » 15 wrz 2018, 19:12

Każdego skilla możesz użyć po rzucie kostką, czy to za pierwszym razem, czy dopiero za drugim po przerzucie. Taki dopisek jest zbędny i może sugerować, że mamy do czynienia z jakimś wyjątkiem.

Ale fakt, że jest to jedyny skill, który dodaje nam negatywną akcję, jeśli przeciwnik wykona udany przerzut. Jakoś autor chciał ułatwić jego zrozumienie i temu pierwszemu się udało, a temu co robił korektę i cięcia wyszło w drugą stronę według mnie.
Steam, BB2: Pieta
Grupa Steam: Blood Bowl Polska

Awatar użytkownika
leon
Zdobyte Trofea:
Zdobyte Trofea:
Posty: 2064
Rejestracja: 13 lut 2015, 07:42

Re: Pytania do ekspertów dotyczące zasad BB

Post autor: leon » 17 wrz 2018, 12:34

wg mnie tez ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kwestia Zasad”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: teillman i 1 gość