Zagadki reszki, zagadka nr 3 - 1TTD

"Dopóki piła w grze, wszystko jest możliwe". Dyskusje o dostępnych rasach i taktykach.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
reszka
Zdobyte Trofea:
Zdobyte Trofea:
Posty: 2414
Rejestracja: 17 sty 2013, 14:03

Zagadki reszki, zagadka nr 3 - 1TTD

Post autor: reszka » 20 maja 2020, 20:00

Zakaz komentowania w tym temacie

Najważniejszy test. Nie ostatni, ale od niego naprawdę dużo zależało. Nawet rektor przyszedł z wizytacją i usiadł cicho w kącie przypatrując się na młodych gniewnych.

Reszkowic wszedł, odchrząknął i zaczął opowieść:

"Cóż to był za finał!

8 Edycja Pucharu, z jednej strony faworyzowane Chaos Dwarfy, które pięścią i dominacją zawojowały wcześniejszą część turnieju dosłownie masakrując wrogów, a po drugiej stronie ludowy ruch chłopski, pod wdzięczną nazwą Prawilni, Rozkoszni, Ludzcy.

Chaos dwarfy przypakowane zmiatały przeciwników z boiska. Nie inaczej było też w tym finale. Największe gwiazdy drużyny Bretońskiej leżały już na ławce kontuzjowani, na boisko wyszły niedobitki.

Z kolei ludowy ruch chłopski przystąpił do turnieju z nadzieją zrzucenia jarzma dominacji rycerskiej. Przystąpili wystawiając 16 liniowych chłopów, z których tylko niewielu miało jakiekolwiek skille. Mieli też szeroką rezerwę kolejnych 24 chłopów, którzy w kolejnych meczach zastępowali kontuzjowanych. Wygrywali ilością, trudno zdziesiątkować drużynę, która zawsze wystawia 16 zawodników. Na finał jednak, wskutek licznych śmierci i kontuzji, byli w stanie wystawić jedynie 15 zawodników. Uzyskali jednak nieoczekiwaną pomoc, w finale zgodził się im towarzyszyć sam Bo Galante.

Pierwsza połowa to była rzeźnia, ale jakimś cudem przyłożyli w 4 turze. Następnie był festiwal nieumiejętnego podnoszenia piłki przez chaos dwarfy i pierwsza połowa zakończyła się sensacyjnym prowadzeniem 1:0 dla Bretończyków.

W drugiej połowie rzeźnia trwała i hobgoblin przy akompaniamencie krzyków bólu bitych chłopów przyłożył w 16 turze. Pierwszy raz w historii niektórzy zawodnicy zaczęli uciekać za boisko, byle dalej od przeciwników.

Chłopi chcieli poddać mecz walkowerem, z przerażeniem myśleli o dogrywce. Ale wtedy ich przywódca przekonał tych co się jeszcze trzymali na nogach, żeby podjąć ostatnią próbę. To oni będą bili. Pytanie „Pomożecie?!” przeszło do podręczników trenerów. Imię przywódcy zostało zapomniane, bo kto w końcu pamięta o chłopach?

I tak resztki dumnego ruchu, który przyjechał na turniej w 40 zawodników, wyszły na boisko z obawą wpatrując się w przeciwnika.

Chaos dwarfy się rozstawiły. Przywódca popatrzył i uśmiechnął się. Może jednak jest cień szansy? Ustawił zawodników. Wykop, piłka leci daleko, daleko. Za daleko. Za boisko. Można ją przekazać dowolnemu zawodnikowi. Pozostał ostatni zryw.

I stało się. Przyłożenie w jedną turę i koniec meczu.

Pierwszy w historii puchar dla Bretonii.

Zwycięzcy po powrocie nie tylko zostali przyjęci na zamku, ale mogli również ucałować pierścień władcy. W nagrodę każdy z nich, naprawdę każdy, nawet ci kontuzjowani, dostał świnię, trzy kury i worek zboża.

Historykom nie udało się odtworzyć dalszych losów ruchu."



Zadanie polega na takim rozstawieniu zawodników Bretonii, żeby po wykonaniu akcji blitz, blok itd. ktoś dobiegł do linii końcowej zdobywając przyłożenie. Wygrywa najbardziej prawdopodobne rozwiązanie.


Punktacja jak w przypadku poprzednich zagadek, czyli w skrócie:

- każdy ma 1 próbę
- komplet 7 punktów dla tych, co przyślą właściwą odpowiedź w 28 godzin (nie warto się śpieszyć, termin - czwartek do północy).
- 3 pkt. dla tych, co przyślą po terminie, ale prawidłowo i wciąż to będzie ich pierwsza próba.
- piwo dla pierwszego, co rozwiąże prawidłowo.

16 tura, Bretka odbiera, pogoda jest ładna i nie wpływa na rozgrywkę.

Drużyny:

Chaos dwarfy, skład i rozstawienie jak na rysunku
Skille (poza bazowymi):

3x hobgobliny (numery 9-11) : każdy ma blok
Minotaur (8) – macki
2x Bull centaur (numery 6-7) – obaj mają blok i obaj guard
5x Chaos dwarf (numery 1-5) – każdy ma guard


Bretonia - Prawilni, Rozkoszni, Ludzcy.

Brak reroli drużynowych.

Piłkę, z uwagi na to że przy wykopie wypadła za boisko, można oddać dowolnemu zawodnikowi.

Ustawienie – dowolne zgodne z podręcznikiem, z zastrzeżeniem że jeden zawodnik znajduje się na środku boiska albo dalej. Na rysunku podana jest najbliższa jego możliwa pozycja względem środkowej linii. Ustawiając się nie wiedzieli, że piłka wypadnie, ale zakładali akcję podania/przekazania.

Skład: 7 liniowych chłopów, Bo Galante, w sumie 8 zawodników.

Skille (poza bazowymi) :
Bo Galante – gwiazda, jak w podręczniku (8347, Dodge, Side Step, Sprint, Sure Feet, Loner)
6 liniowych bez żadnego skilla (6327, fend)
1 liniowy z guard.


Na marginesie umówmy się, różnica w tych drużynach jest zastraszająca. 1 gwiazda i 1 guard przeciwko spamie bloków i 7 guardom.

Rozwiązania proszę oprzeć o poniższą tabelkę. W przypadku wątpliwości co do sposobu wypełnienia tabelki odsyłam do tego tematu: viewtopic.php?f=19&t=3803.

Autorów niektórych rozwiązań (tych lepszych), mogę poprosić o narysowanie/opisanie kolejności.

Jeśli ktoś chciałby coś dopisać oprócz tabelki, to albo trzeba to w paincie rozrysować albo opisać posługując się numerami pól jak na obrazku i numerami zawodników jak na obrazku.

Obrazek


Tabelka:
Liczba bloków na 3 kościach – wymagany push (szansa – 19/27) -
Liczba bloków na 3 kościach – wystarcza powalenie (szansa 26/27) –
Liczba bloków na 2 kościach – wymagany push (szansa 5/9) –
Liczba bloków na 2 kościach – wystarcza powalenie (szansa 8/9) -
Liczba bloków na 1 kości – musi być push (szansa 2/6) -
Liczba bloków na 1 kości – wystarczy powalenie (szansa 4/6) -

Liczba rzutów na GFI przy użyciu sure feet (kalkulator Vincenta)-
Liczba rzutów na GFI przez innych zawodników (każdy rzut to 5/6) –

Liczba rzutów na wydostanie się z macek – (szansa 15/36)

Uniki z możliwością wykorzystania „dodge” –
Uniki bez możliwości wykorzystania dodge (zawodnik nie ma dodge albo przeciwnik ma tackle) –

Inne rzuty, jeśli dotyczy –







Ewentualne pytania również poprzez PW.


ODPOWIEDZI JAK ZAWSZE PROSZĘ WYSYŁAĆ POPRZEZ PW, MAILA LUB MESSENGERA, TUTAJ NIC NIE PISZEMY

Zakaz komentowania w tym temacie
Bo gdybym nie był Gamoniem, to byłbym zwykłym powergamerem

Awatar użytkownika
reszka
Zdobyte Trofea:
Zdobyte Trofea:
Posty: 2414
Rejestracja: 17 sty 2013, 14:03

Re: Zagadki reszki, zagadka nr 3 - 1TTD

Post autor: reszka » 20 maja 2020, 21:49

Padło dobre pytanie o event kick off.

Odpowiedz brzmi, nic nie zmienia, powiedzmy że łapówkę dostali.
Bo gdybym nie był Gamoniem, to byłbym zwykłym powergamerem

Awatar użytkownika
reszka
Zdobyte Trofea:
Zdobyte Trofea:
Posty: 2414
Rejestracja: 17 sty 2013, 14:03

Re: Zagadki reszki, zagadka nr 3 - 1TTD

Post autor: reszka » 22 maja 2020, 16:14

Wyniki po 28 godzinach:

Wpłynęło kilka rozwiązań. Każde inne, co pokazuje na ilość kombinacji i różnych podejść.

Żadne nawet nie zbliżyło się do mojego znacząco (tutaj postawiłem próg 5% różnicy pomiędzy moim a podesłanym).

Od razu powiem, że moje rozwiązanie ma poniżej 40%, więc to zadanie to nie jest żaden wałek w stylu 100%, tylko misterny, "szachowy" plan.

Cóż, pozostało kilkanaście dni na 3 punkty.

Przypominam również o piwie.

Także ten....
Bo gdybym nie był Gamoniem, to byłbym zwykłym powergamerem

ODPOWIEDZ

Wróć do „Rasy i taktyki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości